Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut

A3 Târgu Mureș-Bors este de fapt A8 Târgu Mureș-Iasi. Mereu le spun colegilor moldoveni asta, dar nu prea ma asculta. E clar o prioritate.

StefanCelMare

#6616
Ca să fie mai clar, fără lucrările ce ar trebui să se termine în 2021 (A10 - sperăm!, A7 Bacău, A3 Râșnov-Cristian, A3 Selina la graniță), mai rămân:

--- Deja semnate:
A0 Sud2 --- 16,3 km
A0 Sud3 --- 17,9 km
A1 PiSi1  --- 13,1 km
A3 Straco --- 15,7 km (lotul ăsta poate intra la categoria următoare dacă se reziliază)
---- Total: 63 km

--- Cu șanse de semnare:
A0 Sud1 --- 16,9 km
A0 Nord1 --- 17,5 km
A0 Nord2 --- 19 km
A0 Nord3 --- 8,6 km
A1 PiSi4   --- 9,8 km
A1 PiSi5   --- 30,3 km
A1 tunel   --- cca.9km
A3 Tg.Mureș --- 4,5 km
---- Total: 115,6 km

Dacă se aliniază toate planetele, ar fi cam 180 de km în lucru din 2021 până prin 2024 (când vine A7 pe țeavă, poate și PiSicile 2,3).
Asta dacă toate merg unse, pe A0 Nord și Sud, pe tuneluri, pe PiSicile 1,4,5.

Loturile de A3 menționate de mine sunt:
----
A3 Nădășel - Mihăiești - Zimbor: --- 30km
A3 Zimbor - Poarta Sălajului --- 12,2 km
A3 Nușfalău - Suplacu --- 13,5 km
A3 Suplacu - Chiribiș --- 26,3 km
A3 Chiribiș - Biharia --- 28,5 km
--- total: 110,5 km.

Varianta 1 este 180 de km pe 4 ani (medie de 45 de km pe an) - 180 dacă se aliniază toate planetele, repet.
Varianta 2 cu tot cu A3 spre graniță ar fi 290 de km pe 4 ani (2021, 2022, 2023, 2024) - medie de 72 de km pe an.

Rețineți că 45 de km pe an poate părea mult, dar dacă te gândești la 10 ani, înseamnă 450 de km.
Țineți cont că între 2009 și 2019 România a deschis chinuit 632 de km de autostradă, o medie de cca. 63 de km pe an.
Deci varianta 2 ar fi de dorit sincer, pentru un ritm măcar cu ceva mai bun ca cel anterior (!).

stangabriel

A0 Sud1 --- 16,9 km  nu este semnat cu  Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS ?

StefanCelMare

Cer scuze dacă s-a semnat, eu mă uitasem în postarea originală a acestui topic (prima postare) - acolo sunt sintezele.
E posibil, eu urmăresc mai puțin atent topicul de A0, fiind la Cluj.

horatiu.cosma

Se poate urmări topicul Sinteza Autostrăzilor, acolo sunt aproape la zi toate informațiile.

vancouver

Bravo @Stefan cel Mare. Si eu eram adeptul unei usoare amanari pe A3 Cluj-Oradea, adica semnari de contracte abia in 2022-2023, ca sa ne concentram pe altele acum. Dar calculul tau e simplu, clar si m-a convins. Sunt proiecte aflate in stare mai avansata decat A7 si atunci ordinea trebuie sa fie intai A3 Cluj-Oradea si apoi A7 (vorbesc de ordinea in care sa se ocupe CNAIR de semnarea contractelor).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MihaiD

Cred că poți aduna și DX Craiova - Pitești 57 km (ce se lucrează acum), e cam aceeași categorie. Pentru mine, ideal ar fi să avem undeva la 15 șantiere de A/DX (15-17) pe care să se lucreze concomitent în toate regiunile istorice, pentru a optimiza și activitatea companiilor locale și a forței de muncă locală / la nivel de regiune. Sunt pe principiul că să se lucreze oriunde sunt gata documentațiile. Din păcate, la cum se arată, iarăși va veni o pauză de vreo doi ani, minim, în Moldova.  :(

StefanCelMare

#6622
Singura chestie pe care o pot reproșa la calculul pe care l-am făcut este că... trăim în România lui CNAIR!
Ceea ce eu am pus pe hârtie 4 ani, știm toți că nu va dura 4 ani.
Mai bine de jumătate din loturile menționate au potențial să se lălăiască ani buni - mai ales cele cu constructori cu semn de întrebare, și cu exproprieri și relocări utilități multe (A0 tot).
Și atunci apare de fapt problema, că ajungi să amâni din loturile de A7 până se închid cele deschise, și asta, după cum vedem și în prezent, poate să împingă calendarul A7+PiSi 2,3 înspre 2030.
Ce am scris eu este un calcul pentru o țară normală, din nefericire.

cristibur

#6623
Legat de tronsonul Brasov - Targu Mures din A3: Ce ziceti de urmatoarea propunere: A3 pe acest segment sa urmeze o parte din A13 spre Bacau, dupa care sa continue linia Carpatilor pe partea transilvana, sa urce spre secuime, inter-conectare cu A8, apoi continuare spre Bistrita si Maramures. Un fel de paralel cu A7, dar in Ardeal.

As vedea ca avantaje legatura directa Bucuresti - Brasov - HarCov, drum mai scurt spre Bistrita si Maramures, precum si interconectare buna pe directia Est-Vest cu A13 in Brasov, A3 existent in Tg Mures, si A8 undeva in Ditrau. Pe ultimul segment s-ar suprapune de esemenea, pe asa numita "Autostrada Nordului" Suceava - Maramures.

Acuma indicativele si numele nu conteaza asa mult, se pot re-organiza, important ar fi ca nici o zona din tara sa nu fie la mai putin de, sa zicem, 60 km distanta de acces la autostrada fie pe directie nord / sud fie pe est-vest.

paullie

@cristibur eu am alta parere.

1. A8 facuta prin Lapusna, Reghin, Apahida apoi prin Nordul Clujului direct la Nadasel.

2. A3 pe portiunea Sighisoara - Ungheni facuta prin Balauseri si Acatari. Si renovate cu largire si cateva centuri traseele Sighisoara -M Ciuc si Balauseri - Sovata - Praid

3. DX de la Acatari la Reghin

4. Renovat, largit si eventual ceva centuri pe traseul M Ciuc - Sf Gheorghe

5. Renovat, largit si eventual ceva centuri pe traseul Bistrita - Reghin

calino

#6625
@paullie
Ce sens ar avea un A8 pana la Apahida cand se poate mult mai ieftin si mai accesibil face Tg-Mures-Reghin?

adiarc

repet...A8 Tg Mures-Acatari...ar fii aur curat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

calino

Si terminat Acatari-Ernei. Asa se poate si ocoli Tg-Mures.

taifun7993

Salutare tuturor

A8- Targu Mures-Acatari conexiune cu A3 spre Sighisoara  -Sovata Ditrau 100 de km BATUT IN CUIE

A11-Arad-Oradea-A3 si continuat DRUM EXPRESS- ORADEA-SATU MARE-BAIA MARE (SATU MARE CONECTARE CU DRUM EXPRESS UNGARIA )

A7 PASCANI-PLOIESTI

Si restul doar DRUM EXPRESS SAU LARGIRE DE DRUM

VO TARGU MURES spre Reghin

P.S

Avem o evidenta cati bani ne-au mai ramas din Exerctiu financiar 2014 2020 + 2023 ?

In afara de Sibiu-Pitesti,Lugoj Deva, Sebes-Turda, Campia Turzii Targu Mures ?




vancouver

Legat de A13, DX-urile din sudul Moldovei, Albita, A8, Tulcea, Galati, etc... Eu zic ca trebuie vazuta situatia in ansamblu.

O varianta pe care o vad eu:



Explicatii:

LINIE GROASA = A (sau DX) pe amplasament nou (cu negru cele deja existente sau care se vor face cvasi-sigur)
LINIE SUBTIRE INTRERUPTA = upgrade drum actual, cu profil 1+1, cu zone 2+1 si 2+2 in functie de trafic si relief, cu centuri ocolitoare noi la orasele de pe parcurs sau acolo unde este posibil cu efort financiar mic si la satele de pe parcurs.

Dupa parerea mea NU SE JUSTIFICA DRUM EXPRESS (sau autostrada) 2+2 pe amplasament nou pentru:
- Buzau-Braila
- Constanta-Tulcea-Braila (cu exceptia capetelor)
- Bacau - Piatra Neamt (cu exceptia legaturii cu A7)

Dupa cum se vede consider oportun autostrada Cluj-Dej-Bistrita, dar apoi doar un upgrade la DN17 intre Bistrita si Suceava, cu centuri, exact cele care se si planifica in prezent.

A8 se poate mult mai bine justifica la nivel UE si ceruta o participare exceptional de mare (de 95% partea de fonduri UE) daca se considera ca fiind legatura clara cu Rep. Moldova si sudul Ucrainei (tari care doresc in viitor sa intre in UE - nu conteaza daca reusesc sau nu, e vorba doar de cum poate fi prezentata A8, ca sa obtinem finantare). Si nu incepeti cu Tiraspol = no mans land sau alte ABERATII, ca nu discutam despre starea de azi. A8 pana la Odessa e pe un orizont de 50-100 de ani. Acum 100 de ani inca se construiau linii de aparare intre Franta si Germania si erau inamici pana la moarte, azi sunt nucleul UE. Poate ca nu o sa se schimbe si cei din Transnistria vor ramane outsideri, nu stiu, ca nu sunt profet, dar nu pot sa planific ceva pe 100 de ani luand in seamna conflictele de azi. Deci va rog mult, hai sa lasam Transnistria cum e si sa discutam doar despre problemele noastre. Continuarea A8 pana la Odessa este doar in perspectiva situatiei in care dispar conflictele politice de acolo, si daca nu, nu si asta e.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.