Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

gicu

Multummim @oc7avian petru efort.

A fost doar o discutie politica, un exercitiu de PR pentru doamna. Nu am aflat nimic nou, cu exceptia unor termene de semnare care pot oricand fi incalcate fara urmari :(

vancouver

Eu am aflat multe lucruri importante, dar na, hai sa criticam orice si oriunde si sa punem stampila de "politic".

De ex. aflam ca chiar se fac eforturi pentru A1 Pitesti - Sibiu. Ca e iminenta semnarea pe PiSi5. Putea sa fie si altfel, sa fie ceva inca in neregula, dar pare ca deja s-a stabilit data la care se semneaza. Ca se lucreaza cu oameni in plus pentru PiSi4. E o informatie. Putea sa fie invers, sa o lase mai moale acolo. Ca se merge inainte cu PiSi3, doar PiSi 2 e mai "la iarna-2, adica probabil la PiSi2 mai dureaza vreo 2 ani pana sa vedem ceva licitatie. Dar asta e ok, e exact ce spunem si noi pe forum: bataia pe PiSi 4 + 3, ca sa reusim cat mai repede sa evitam Dealu Negru si Rm. Valcea.

Am aflat ca se merge la Focsani sa se discute,  si ca se poate schimba. Perfect.

Am aflat ca A8 se va face numai pe FIDIC ROSU. E o informatie.

Si altele.

Dar cine vrea neaparat sa arate ca el e destept si toti ailalti prosti, pune placa: aaa, n-a zis nimic, e varza, e politic.

Eu zic ca e una din cele mai serioase persoane care conduce CNAIR pana acum. Iar prioritatile sunt si ele cele corecte, adica nu idiotenii gen PPP pentru A8 si alte aberatii...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gicu

Nu am vrut sa arat ca sunt destept, iar ceilalti prosti.

Imi pare rau, dar nu pot avea incredere in date avansate de o persoana care, din pozitia dansei, sustine ca se va finaliza A10 in noiembrie, in ciuda evidentei din teren.

vancouver

Quote from: reed on April 29, 2020, 11:53:51 AM
Tunele A1 Holdea? Parca pierdeam finanțarea pe tot a1 Fara tunelele astea.

Legat de Holdea (LD2) am eu ceva informatii "pe surse":
- pe 27.04 trebuia sa se transmita la ANAP un raspuns cu clarificari (cred ca cerute de ANAP) (nu stiu daca s-a transmis luni, informatia e de sapt. trecuta)
- daca totul e ok pe la mijloc de mai se vor publica aceste clarificari
- in septembrie 2020 termen depunere oferte
- speranta ca pana la final de an se poate selecta un castigator, apoi contestatii
- perioada contract: 12 luni proiectare + 30 luni constructie
- tunelurile vor fi atacate din 12 puncte (nu ma intrebati cum)
- CNAIR spera ca daca nu exista contestatii sa fie dat in folosinta in 2025 macar 1/2

Parere personala:
1. e bine ca avem un calendar. Treaba nu e lasata de izbeliste
2. e imposibil la licitatie sa nu avem clarificari, deci presupun ca vom avea abia pe la anul in vara un castigator, apoi sa vedem daca se contesta sau nu
3. 30 de luni constructie e imposibil cu costuri normale. Nu se poate ataca in 12 puncte concomitent, ci trebuie decalaj. Deci ori nu oferteaza nimeni, ca nu ajung banii, ori vin unii care povestesc frumos, dar la urma o sa dureze 2-3 ani in plus.

Nu stiu ce sa zic de pierderea finantarii, eu stiu un singur lucru: LD2 TREBUIE FACUT. Si daca trebuie sa strangem bani ca la Ateneu, cate un leu, si tot trebuie facut. Evident ca trebuie facute si toate demersurile posibile pentru a nu pierde nici o finantare. Pana acum ORICE AM CERUT LA UNIUNEA EUROPEANA SI ERA CAT DE CAT LOGIC S-A ACCEPTAT. Asa ca hai sa uitam de baubau asta cu pierderea finantarii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

reed

Mulțumesc de clarificări Vancouver.Toate proiectele sunt importante,însă trebuie prioritizate și cum nu am mai auzit de aceste tunele,e normal să mă întreb dacă le mai au pe masa.



pest1969

Daca o comparam pe doamna de la sefia CNAIR cu ultimii 2-3 sefi cred ca iese clar in avantaj. In primul rand ca a acceptat sa vina la Hotnews. Apoi, ca nu vine cu aere de superioritate ca altii. Incearca sa fie cat se poate de concreta. Pornind si de la intrebarile puse. Pacat ca nu a fost intrebata de faza cu relocarile LEA de pe Sebes-Turda...

horatiu.cosma

Și eu sunt de părere că e o schimbare semnificativă cel puțin în comunicare față de Ștefan Ioniță, Scarlat, Neaga. Unele termene fanteziste sunt în continuare în limbaj, dar pe un ton mult mai rezervat și cu multe paranteze și semne de întrebare. E o intenție mult mai serioasă de comunicare, de includere a tuturor celor interesați de subiect în discuție, de felicitări și mulțumiri societății civile și presei, ceea ce nu am mai văzut până acum. Doamna pare că se zbate, că muncește, a arătat la cameră tabele cu proiecte, stadiu, persoane de contact, le dă și la ministru constant, dimineața sună pe fiecare să vadă dacă s-a respectat, îi bate pe toți la cap. Cel puțin nu pare să mai fie durerea în cot ca pe vremea lui Scarlat când absolut nimic nu se mișca și nimeni nu era atins măcar cu o întrebare. E foarte bine că a discutat cu primarul la Focșani și cu Consitrans pentru a modifica cocoașa și nodurile problematice, să vedem dacă se concretizează ceva.

Pe partea care poate fi îmbunătățită ar fi aducerea unor specialiști care să îi mai îmbunătățească puțin filtrele. Lansarea centurii Comarnic A3 pe documentația din 2000 e o eroare care ar putea bloca o continuare civilizată spre Sinaia (SF-ul VANCI). Nu se poate pe Ploiești-Buzău finaliza anul acesta ceva de calitate, mai e AMC2, modificări de soluții cel puțin la nodul cu A3, studii de teren, proiectare SF, aprobare SF, procedura AM, proiectare PT, aprobare PT, aprobare indicatori în Guvern, nicio șansă în 8 luni decât cu hei rup care ar putea periclita proiectul în faza de execuție. Dar da, ideea de a merge mai repede cu acest proiect simpluț e foarte bună. La fel, A8 Tg.Mures-Tg.Neamț finalizată documentația anul acesta iar e o utopie, acolo doar acordul de mediu va lua vreo 2 ani (și nu e începută procedura). La PiSi3 din păcate merge pe mâna incompetenților din CNAIR care îi zic povestea aia că a venit cineva de la BEI PASSA într-un weekend și s-a uitat puțin pe documentele legate de tunele și a zis că pare ok, așa, din avion. Doar că pe PiSi3 nu vorbim doar de tunele (unul, Poiana), ci de zeci de kilometri de consolidări, zone instabile etc pe care le-a "ghicit" Iptana în 2008 din 5 foraje făcute din birou. Singura speranță e să câștige un UMB/Astaldi/Porr care să poată să își asume niște costuri suplimentare până vin banii de claim-uri. Doar că va fi păcat că acele claim-uri pentru lucrări suplimentare vor fi de la bugetul de stat, în loc să fie studiate și incluse de la început și plătite și din fonduri europene.

vancouver

Legat de LEA Sebes-Turda, problema este cunoscuta la CNAIR si la minister si se stie ca trebuie rezolvata urgent. Dar inca nu exista o strategie clara conturata cu ce trebuie facut concret, inca predomina reactia de auto-aparare gen: "nu e vina noastra", "legea zice", "ceilalti sa faca", "nimeni nu ne-a spus", etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

+2 pentru efortul de a scrie video-ul  :D

Maaamaaa. Mai sa ma duc sa cumpar roviniete aiurea sa aiba CNAIR bani de tot ce a s-a zis acolo.  :lol:

Serios vorbind: mai e si ceva fantezie, dar este o alta abordare.
Chiar cred si eu in semnarea PISI5 curand.
Poate avem noroc si de lotul 4 (macar anul asta).

Faptul ca macar incearca sa mearga la Focsani e un +. Macar sa indulceasca cocoasa aia (castig vreo 2-3 km) si tot e un +.

Acum sa vedem ce iese.

rocklee

am urmarit si eu interviu ....imteresanta abordarea si optimismul DOAMNEI DIRECTOARE ...mai valuat fara sa acuze prea tare ...a  recunoscut incpacitatea celor din CNAIR ... la implementarea unor proiecte ...in speta SEBES TURDA ....

UN LUCRU DE  LAUDAT PANA ACUM TRANSPARENTA ...

SI speram in continuare ....ca va lua in considerare ...si parerea opinei publice ...in spea ...API ...si celelalte ONGuri...

Poate la urmatoarea emisiune se va aborda si probleme tunelurilor de pe A1...de pe lotul LD2 ...

pun si eu o intrebare cu privire la comarnic brasov ....in dreptul localitatilor Sinaia, Busteni Predeal.... Autodtrada nu se poate ...transforma ...in centuri ocolitoare ...si sa faca pe fonduri  europene .... :o :o

Io

Rocklee, pentru trafic nu e bine cum zici. Aia e o reteta sigura pentru ambuteiaje pe autostrada. Gindeste-te cum ar fi DN1 daca am avea azi autostrada pe Valea Prahovei, traficul general si-ar vedea de-ale lui si ar interfera foarte putin cu cel de pe DN1, practic n-ai avea de ce sa iesi din A3 decit daca mergi intr-o statiune sau pe munte iar DN1 ar fi mult mai "linistit".
Ce propui tu merge insa in situatia in care construim in faza 1 doar centurile pentru statiuni direct la nivel de autostrada pe amplasamentul ei si le legam cu DN1 urmind ca in faza 2 sa terminam toata autostrada Comarnic-Brasov si separam apoi traseele. Poate ca asa ar fi ok indeosebi unde avem mari lucrari de arta (tunele, viaducte): sa le incepem mai inainte pentru simplul motiv ca executia lor dureaza mai mult.
Financiar inca o conditie: centurile la nivel de autostrada pe amplasamentul autostrazii odata terminate sa le legi de DN1 fara lucrari de arta majore de care nici DN1 si nici A3 luate separat sa n-aiba nevoie dar ambele da cind A3 va fi finalizata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

jaston

#6596
Pt Comarnic Brasov sunt de acord si cu un drum expres. Mai ieftin, mai repede de facut.

De ce sa te imprumuti de la banca si sa iti iei un Mercedes cand poti sa iti iei din fonduri proprii de exemplu un Ford ?

naivu

@Jaston, am numarat pe proiectul Vinci, intre Comarnic S si Rasnov, nu mai putin de 7 tunele (insumand vreo 14km) si 14 poduri (insumand vreo 4 km). Ca va fi DX sau A (adica profil transversal de 22 sau de 26 m) se va face in acelasi timp si cam la aceeasi bani (nu te astepta sa fie ca de la Mercedes la Ford, poate ca de la Mercedes la ... BMW; si, chiar daca s-ar face din fonduri proprii, nu te astepta sa fie alocate fondurile alea prea rapid). Proiectarea DX sau A dureaza la fel, foreza pt tunel avanseaza cu aceeasi viteza, indiferent ca sapi pt A sau pt DX! Doar la poduri poate ca este de ridicat o traversa in plus!
Daca exista trafic de A pe CoBra (sau se preconizeaza ca va fi in urmatorii 20-30ani), trebuie facuta A; daca apuca sa faca DX, nu se va mai upgrada la A, indiferent de intensitatea traficului (cel putin nu in urmatorii 50ani)!

jaston

@naivu, ai dreptate, n am stiut toate aceste aspecte...

Dominik

#6599
Mda sunt multe lucruri foarte importante ce nu s-au pomenit azi:

-Tunelurile de la Holdea
-Ce se intampla cu Straco pe A3 ?? Pana cand tot o lalaie cu ei ?? Pana la urma va fi muzeu lotul Astaldi 2 luni de zile daca ei termina in Iunie, iar nodul de la Chetani va fi finalizat abia in August.
-DX Craiova-Pitesti, situatia de pe loturile 3 si 4.
-Pe A3 de la Biharia pana la Nadaselu nimic.
-A0 Bucuresti.
You're in Steelers Country