Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

teocharis

doar 50 km/h pe Sb-Bv?

pe Sb-Pitesti poti scoate o medie de 70 km/h

patratel_ro

depinde de prea multi factori viteza medie, seara, cu un autoturism 2,0TDI iesi lejer la 70-75 km/h  pana la intrarea in bv
dar daca ne referim la tiruri ...nu stiu ca nu mi-am cumparat tir  :lol:

patratel_ro

se discuta mult in ultimul timp prin ziare (dl Sova) ca se va da in folosinta in 2016 Brasov-Comarnic, care sa zicem ca e ppp si o fac in 3 ani. Eu nu prea inteleg cum o sa fie eficienta fara bucatile Comarnic-Ploiesti si Sibiu-Brasov. Eu cred ca si azi daca ar fi gata nu ar fi prea circulata.
Toata lumea zice ca SB-BV e usor de facut dar dupa cat de repedede s-au miscat pe celelalte segmente din A1 putem sa evaluam asa cam 3 ani SF+licitatii cu contestatii si procese si inca 3 ani constructie adica 2014-2020.
Si de SB-Pitesti nu inteleg - se va da startul in 2014-2020 sau se amana dupa 2020? ca dl Sova zice ca o sa ne consume aproape toti banii dar nu da nimeni (sova/ cnadnr...) un termen fix acum incepem, acum licitam, acum construim  (probabil incep in august 2020).
Tot ce zice Sova e la stadiu de dorinta zici ca explica prescolarilor cum va face el .. si nu se trezeste nici unul sa-l intrebe ...da cand faceti dl sova ?     

dr4qul4

Autostrada Comarnic-Brasov este necesara in primul rand pentru traficul intre Brasov si Bucuresti.
In caz ca nu ai simtit inca pe pielea ta, aproape in fiecare weekend (fara ploaie) DN1 se inchide (si la fel si cu Rasnov-Predeal) si traficul este deviat pe DN1A. iar in restul zilelor este destul de aglomerat si se circula cu viteza scazuta de la Posada si pana la Timisu de Sus

Asadar va fi eficienta si fara Sibiu-Brasov, dar va prelua si o parte din traficul dinspre Sibiu (probabil o parte mult mai insemnata cand Valea Oltului va intra in santier).

Comarnic-Ploiesti este un drum cu 2 benzi pe sens, care trece aproape exclusiv prin afara localitatilor, asadar, nu constituie o prioritate pentru a construi o autostrada si pe acest segment.

Daca ar fi dupa mine, in acest moment, prioritatile ar trebui sa fie:
- Comarnic - Brasov
- Centura SUD
- Sebes-Turda (pentru a lega Clujul)
- Pitesti-Sibiu
- Dumbrava - granita de est sau nord

si sper sa se gaseasca bani si pentru a termina Suplacu de Barcau - bors pentru a ar fi pacat sa se distruga.

Restul, gen Craiova -Pitesti, A6 (autostrada sudului), Targu Mures-Iasi, Brasov - Turda etc sunt doar obligatii sau promisiuni
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

patratel_ro

da, ai dreptate, e aglomerat mai ales in weekend dar nu imi dau seama daca e asa de mare traficul de transit pe acolo sau e aglomerat pentru ca toti merg acolo si atunci nu cred ca urca cineva pe autostrada cu taxa sa mearga de la Sinaia la Predeal
eu folosesc varianta dn73 A brasov- pitesti care e mult mai libera (interzis peste 12t cred) din cauza unui pod peste Damdovita

georgec

O estimare pentru Sibiu-Pitesti conform studiului de fezabilitate este 3,2 miliarde euro, intre Sibiu si Brasov(mai exact intre Vestem si Ghimbav) sunt aproximativ 120km, costul pentru acest segment ar fi conform ultimelor licitatii de aproximativ 300 milioane euro. Diferenta este semnificativa, chiar si daca luam in considerare ca pentru Sibiu-Pitesti ar veni fonduri europene in proportie de 85%, restul de 15% ar insemna 480 milioane de euro.
Exista insa sanse ca si segmentul Brasov-Sibiu sa fie finantat UE, mentionez ca intre Sibiu si Brasov sunt doar doua zone cu dealuri pe aproximativ 20km, este vorba de zona Vestem-Avrig si zona Vladeni, in timp ca pe valea Oltului relieful este extrem de dificil.

Este clara nevoia ca ambele segmente de autostrazi sa fie facute insa pentru moment este evident in opinia mea ca decizia de a face prima data Brasov-Sibiu este logica, ar fi o varianta rapida si eficienta economica, apoi peste 4-6 ani sperand ca Romania va beneficia de o crestere medie economica de 2,5% se poate gandi si segmentul Sibiu-Pitesti, poate etapizat si beneficiind de avantajele aduse de o autostrada care sa traverseze deja Romania de la Vest la Est.





Goldmund

Quote from: dr4qul4 on September 04, 2013, 01:49:06 PM
A5 este ploiesti albita

probabil A7 este doar focsani -suceava

A8 - probabil tg mures -iasi (care initial era a6)

A9 -?
A10 -  Sebes Turda
A11- ?
A12 Pitesti - Craiova?  imi vine greu sa cred, deaorece nu stiu care ar putea fi A9 sau A11.

Ideea aceasta nu este rea si poate este o 'inspiratie' germana, pentru ca acolo exista autostrazi care sunt numerotate astfel:
exista autostrazile de la nord la sud cu numere impare si de la vest la est cu numere pare; daca din A5 se ramifica o alta autostrada, aceea va fi formata din doua cifre, incepand cu 5. Daca si din aceasta se mai ramifica o autostrada locala, va fi compusa din trei cifre, incepand cu 5...si nu e neaparat nevoie de 559(am condus de curand pe A535) de autostrazi ca sa se ajunga la acea numerotare, dar stim ca e vorba de o ramificatie din ...A50(mai exact din A59)


Eu cred ca A1 e considerata autostrada 'principala', din care se ramifica...A10. Daca din A10 se ramifica o alta(de ex. de legatura cu orasul din Banie), locala, va fi A11 sau A100...
Daca s-ar construi si o autostrada intre Craiova si Pitesti si aceasta ar avea o legatura cu...A1 si ca atare numerotata  - asa ar fi si logic si trebuie gandit pentru urmatorii 5o de ani de dezvoltare masiva a autostrazilor in Romania- voi ce spuneti?(sau e pe locul 10 la prioritati?!?

phb2

@Rocklee, Reply 10.689

Exact. Voir site CNADNR, Projecte / constructie drumuri expres / cu studie de fezabilite / Sibiu Fagaras

cricric

#608
@alecu

Rapide? Hm.
Cel putin Sibiu-Fagaras a fost plin ochi vara asta. Era aproape imposibil sa depasesti. Aveai coloane are veneau din fata la greu, plus alveolele care nu sunt deloc putine.

vancouver

Raspund aici intrebarii lui rocklee de pe threadul A1:

Quote from: rocklee on October 03, 2013, 02:10:19 PM
o intrebare ??? :( .....autostrada [drumul expres] sibiu brasov ....era cumva prevazut in planul de dezvoltare rutiera ...ca legatura intermediara intre doua autostrazi in speta autostrada A1-A3........gen sebes turda???

Problema noastra este asa: in primul mandat, Berceanu a realizat un plan de autostrazi. Orban, Berceanu II, Boagiu si Nazare s-au tinut cât de cât de acest plan, dar guvernarea actuala nu mai tine cont de nimic. In 2008 strategia (lui Orban) prevedea un drum express intre Sibiu (Talmaciu) si Fagaras, care sa lege A1 de A3. In 2009 in strategie nu mai apare nimic intre Sibiu si Fagaras, atentia strategiei focalizându-se pe 3 mari autostrazi: A1 Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Deva-TM-AR-Nadlac, A2 Bucuresti - Constanta si A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Tg. Mures-Cluj-Oradea. Tot ce s-a facut de atunci a respectat aceasta strategie, adica cele 2 tronsoane finalizate din A3 (Campia Turzii - Gilau, Bucuresti - Ploiesti), A2 finalizata, inclusiv A4, si toate sectoarele din Sibiu-Nadlac licitate, unele acum deja in trafic, altele in lucru, altele in justitie.

Deci raspuns: DA, un drum express sau o autostrada SB-BV erau prevăzute, dar axa prioritara 7 este PRIORITARA, asa cum ii spune si numele:

sursa: http://www.mt.ro/nou/_img/documente/anexe_strategie.pdf

Iata si link cu strategia actualizata 2009: http://www.mt.ro/nou/_img/documente/PLAN_STRATEGIC.pdf
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

get

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/autostrada-sibiu-brasov-versus-sibiu-pitesti-realism-sau-fantezie-187200.html

Apropos de a spune un pic lucrurilor pe nume:

"Cea mai recentă şi mai flagrantă joacă de-a autostrada se întâmplă cu proiectul tronsonului de autostradă Sibiu – Piteşti. Acest tronson completează A1 sau ceea ce popular numim Coridorul IV. În realitate însă, Coridorul IV nu mai există demult, A1 fiind de fapt parte din Proiectul Prioritar 7 al reţelei TEN-T a Uniunii Europene. Acest tronson de autostradă este atât de interes naţional cât şi european şi face parte din planul continental decis inclusiv de România în urmă cu 19 ani."

tonică

Quote from: georgec on October 03, 2013, 01:17:52 PM
... intre Sibiu si Brasov(mai exact intre Vestem si Ghimbav) sunt aproximativ 120km, costul pentru acest segment ar fi conform ultimelor licitatii de aproximativ 300 milioane euro.

Una la mana sf-ul pt sibiu-pitesti trebuie refacut. Dupa refacerea lui se va da un alt pret. Pretul ala de 3 miliarde a crescut ca floarea-n burta politicienilor, nici daca tragi tunel de-a dreptul nu cred ca ai cum ajunge la suma aceea. Sunt cam 60 km pe munte, restul deal ori vale. Buuun. C-am lamurito pe asta hai sa ne explici cum scoti tu 300 milioane aia dintr-aceeasi burta pentru nu mai putin de120 km. 2,5 mil per km ? Si pe unde treci pasul cum faci? Iei masina in brate?
Mie-mi pare ca-s trei motive pentru sustinerea sibiu-brasov acum:
1) - or dat unii cu băţu-n balta si s-au si repezit toti crezand ca se da cu miere pe limba
2) - fireste ca daca locuiesti in fagaras apai pe-acolo vrei sa se construiasca tot ce misca-n lumea asta
3) - unii chiar au chef nebun sa creada ca alegerea traseului optim e cam ca la meciurile stelei.. ba pe-a mea, ba pe-a ta etc.
Mai e si varianta de luat in seama a postacilor deloc neglijabila in ultima vreme unde politicul isi baga nasul prin orice oala!!!

E asa simpla povestea. Nu se doreste constructia sibiu-pitesti, fie ca se poate finanta cu fonduri europene fiindca undeva sus se gandeste ca aceasta ar reprezenta concurenta oricarui plan PPP pentru comarnic-brasov. Si ca acesta sa aibe cat mai multe atuuri necesare atragerii unor finantatori ( deci nu constructori ca aia-s deja alesi, ci finantatori a-i constructorilor ca aia-s cu banu intr-o prima faza ) inventeaza atragerea traficului de pe valea oltului, apoi cel inspre moldova si tot asa. Pana ce finantatorii vor fi de acord, constructorii rasfula usurati, se incepe lucrul si totul se va dezmorti. Adica statul va plati cu varf. Adica noi! Caci nu numai ca vom plati asa zisul ppp caci nu va fi tocmai rentabil celor ce-l construiesc dar vom plati si un brasov-sibiu, un comarnic-ploiesti ca daca vine tot traficul pe-acolo fireste ca nu poate face fata 2x2-ul acela, vom plati si o brambureala neimaginabila in bucuresti unde ar fi un haos total daca s-ar varsa tot ce aduna a3-ul si tot asa.

Archi


Quote from: tonică on October 03, 2013, 03:45:13 PM

Una la mana sf-ul pt sibiu-pitesti trebuie refacut. Dupa refacerea lui se va da un alt pret. Pretul ala de 3 miliarde a crescut ca floarea-n burta politicienilor, nici daca tragi tunel de-a dreptul nu cred ca ai cum ajunge la suma aceea.


Plus ca dupa licitare pretul deobicei scade.(EX: UMB care face Lugoj-Deva lot 4 cu 400mil in loc de 1mld sau cat era)

ciprebbe

Quote from: get on October 03, 2013, 03:44:30 PM
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/autostrada-sibiu-brasov-versus-sibiu-pitesti-realism-sau-fantezie-187200.html
Aici imi place ca Baiazid ( e articolul lui din ce vad) a pus punctul pe i .

"Domnilor Miniştri şi domnilor Directori, lăsaţi ideile originale şi ţineţi-vă de plan! Pentru fondurile europene planul exista de 19 ani, este ales de România, are finanţarea asigurată şi se numeşte astăzi Proiectul Prioritar 7, adică autostrada A1 Nădlac – Sibiu – Piteşti – Bucureşti. Abordările voastre originale ne vor afecta grav pe noi toţi pe cel puţin 15 ani!

Încetaţi cu joaca de-a autostrada!"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

georgec

Costul de 2,5 mil euro/ km l-am calculat luand in considerare pretul oferit de UMB pe sectorul Deva-Ilia si care e in opinia mea mai dificil decat Fagaras-Talmaciu.
In continuare vine un sector din A3 si anume Fagaras-Brasov.
Nu sunt postac politic si urmaresc de mult timp forumul mai ales threadul cu A1.
E important pentru competitivitatea economiei ca sa avem o autostrada continua de la granita la Bucuresti si cred ca solutia mai rapida este pe la Brasov.