Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#6480
Eu am zis ca sunt nazuinte  :lol:
Avem de unde taia, nu e problema. :o

La drept vorbind, probabil in 2030 nu va fi nici una dintre treceri integral finalizata, cap-coada. Partea montana grea nu e inceputa.

Harta asta in schimb ne-ar putea arata pe ce proiecte ne putem concentra ca tara si sper ca se va incepe cu sectoare din mai multe. Poate DX-uri unele proiect, HP-uri altele, unele doar SF+PTh, etc...dar poate fi un inceput de plan pe 10 ani.

Europiu

Cam așa trebuia să arate rețeaua realizată până azi...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

naivu

Frumoase nazuinte: PiSi, A0, A7, A8, A13, DX12, CoBra ... Prevad totusi ca vor fi presiuni mai mari pt Calafat-Lugoj decat pt Timisoara-Moravita sau Centura Oradei!

voicul

Hai ca e destept cu intre asta. Daca zicea intre 0 si mai multi km ... era un geniu si avea si dreptate 100%


Ministrul Transporturilor anunță câți kilometri de autostradă vor fi gata anul acesta: între 40 și 100

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a declarat luni că se vor construi între 40 și 100 de kilometri de autostradă până la finalul anului 2020. ,,Sigur că ne-am dori să depășim 100 de kilometri", a spus Bode la TVR1.

,,Dacă ne referim strict la componenta de infrastrastructură rutieră, să spun așa, (...) noi avem 857 de kilometri de autostradă, suntem la coada Europei, avem 134 de kilometri în lucru și sperăm că în acest an, dacă antreprenorii se țin de termenele asumate, dacă antreprenorii respectă ceea ce am stabilit cu ei în teren, nu la telefon sau prin documente, putem discuta de minim 40 de kilometri de autostradă până în maxim 100 de kilometri de autostradă. Singur că ne-am dori să depășim 100 de kilometri", a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, potrivit Mediafax.

Acesta a adăugat că în patru ani vom avea o autostradă care va traversa toată țara, de la Constanța la Nădlac.

,,Constanța București, Autostrada București Inelul de Sud, cu potențial de a fi începute lucrările în acest an, București - Pitești Autostradă, Pitești - Sibiu cu cele două secțiuni avansate, de la Sibiu la Nădlac, circulăm pe Autostradă cu două excepții, avem Lotul 3 Lugoj-Deva, 21 de kilometri, unde am dat în trafic cu restricții de viteză și de tonaj (...), iar Lotul 2, 13 kilometri, suntem în licitație și sperăm să semnăm contractul cât mai repede (...) și atunci putem vorbi de coridorul Constanța -Nădlac în următorii 4 ani de zile, avem și noi autostradă care leagă România de la un capăt la altul", a mai precizat ministrul Lucian Bode.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ministrul-transporturilor-lucian-bode-anunta-ca-se-vor-finaliza-intre-40-km-si-100-km-de-autostrada-in-2020-1254652

GDPR

L-am auzit si eu pe ministru la stiri. A folosit termeni de genul "putem vorbi de", "speram", etc. Deci omul nu si-a asumat nimic.

Ionut

^ Am vorbit azi la RFI pe tema asta... pentru cine are urechi sa auda.

Earthchild

#6486
Quote from: voicul on February 03, 2020, 10:58:33 PM
,,Constanța București, Autostrada București Inelul de Sud, cu potențial de a fi începute lucrările în acest an, București - Pitești Autostradă, Pitești - Sibiu cu cele două secțiuni avansate, de la Sibiu la Nădlac, circulăm pe Autostradă cu două excepții, avem Lotul 3 Lugoj-Deva, 21 de kilometri, unde am dat în trafic cu restricții de viteză și de tonaj (...), iar Lotul 2, 13 kilometri, suntem în licitație și sperăm să semnăm contractul cât mai repede (...) și atunci putem vorbi de coridorul Constanța -Nădlac în următorii 4 ani de zile, avem și noi autostradă care leagă România de la un capăt la altul", a mai precizat ministrul Lucian Bode.

Cum să ai gata Pitești-Sibiu în 4 ani? Când e aproape sigur că nu va fi nici măcar tunel la Holdea-Margina? Miniștrii ăștia chiar realizează ce basme promisiuni rupte de realitate lansează în mass-media?

Ionut

Am combatut fix asta la finalul interviului de la RFI. Repet, cei care au urechi sa auda... vor auzi. Dar cei mai multi nu au.

mirceaeliade

>Am combatut fix asta la finalul interviului de la RFI

E vreun un link postat pe undeva?  Am un prieten curios

Ionut

Nu cred ca au înregistrat acea emisiune/ acel interviu...


StefanCelMare

De când Retter și Marcu au suflat viață în Aktor (progres de la 49% la 62%, adică 23% pe an - posibil chiar mai mult, dar nefacturat), Straco a rămas lanterna roșie detașat la construcția de Autostrăzi din România.
Sper ca anul ăsta se se rupă pisica pe lotul Straco, pentru că la ritmul de 12% pe an, ne prinde 2030 și nu e gata lotul.
Ori face, ori pleacă, pentru că la cum merge acum, indiferent de motive, este efectiv bătaie de joc pentru cetățeni.
Sper să priceapă și cei de la Straco treaba asta.

Ionut

Cei de la Straco pricep, dar sunt în insolvență. Nu pot lucra altfel, nu sunt ditamai firma internațională cu "spate" financiar în tara-mama precum Porr sau STRABAG sau Astaldi. Sunt vai mama lor. Deci nu e vorba de priceput sau vrut, ci de putut. Pur si simplu nu pot.

pentium10

ai informatii ca Straco sunt constienti si au plan pentru a finaliza nodul Chetani?

pe vremea asta ar putea multe chestii sa faca, si nu se ocupe de ele, cum ar fi illuminat, rigole
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

yetiman

@Ionut - Asa e. Vai de mama lor.

Dar de ce trebuie sa suferim noi, utilizatorii viitoarelor autostrazi?
Cine trebuie sa vina la conducerea MT si CNAIR ca sa schimbe situatiile?

Inteleg ca procesul de constructie a unei autostrazi poate dura mult, de la idee la realizare. Dar la noi chiar e prea de tot.
Licitatiile pentru SF sunt subfinantate. Evident, rezultatul va fi un SF de cacao.
Licitatiile pentru executie sunt prost pregatite (CS de cacao). Rezulta o multime de solicitari de clarificari si amanari peste amanari.
La executia in sine ajung, in multe cazuri, firme de cacao. Rezulta amanari, intarzieri, claimuri, si, colac peste pupaza, calitate de cacao.

Cam multa cacao peste tot, nu crezi?

Chiar nu pot sa cred ca UE sa fie atat de absurda incat sa nu permita instrumente de a scapa de firmele de cacao din licitatii. De acord ca trebuie asigurat acces la licitatii pentru cat mai multe firme, de acord si cu dreptul la clarificari si contestatii. Dar trebui ca si beneficiarul sa aiba dreptul de a avea un contract respectat si finalizat in termenul care a fost agreeat si semnat de catre parti.
(nu vorbesc de actualul CNAIR, care e plin de cacao...)

Ma duc sa beau o tarie, ca de atata cacao mi se face rau....  :lol:


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu