Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

@AlexxC
Dacă stabilești rețeaua de arii protejate pe baza culoarelor de infrastructură sau a altor criterii decât cele legate de natură, ai alte probleme.
Dacă lași pe oricine să se exprime, nu vei mai avea arii protejate.
La câmpie și deal oamenii vor să poată amenaja și exploata tot, la munte deranjezi silvicii și oierii, deci oriunde le faci, e nasol.


ghrt

Mediul este prioritar din considerente de sănătate şi calitate a vieţii pe termen lung. Dacă stai să te uiţi câte animale sunt moarte pe drum şi insecte pe parbriz, o autostradă este un killer de primă clasă. Poate vom prinde ziua când pasagerii vor avea un mijloc ok de transport interurban (deja Rolls Royce experimentează cu primul avion electric) iar marfa va circula pe rutier cu 30kmph.
Cont (aproape) inactiv.

alecu26

Pana atunci statul in traffic si ars benzina aiurea sigur polueaza mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Sunt diverse considerente, dar după cum vezi, în Europa s-a decis trecerea pe electric, care va centraliza poluarea.

Mie nu mi se pare acceptabil ca să ai o autostradă plină de animale moarte, chiar dacă sunt mici şi nici nu simţi când treci peste ele. Altora evident le pasă doar de mamiferele de talie mare, şi din alte considerente.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

O retrospectiva a autostrazilor, dupa 30 de ani... Multe citate de la Ionut

https://m.hotnews.ro/stire/23564919

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 23.12.2019:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva-Holdea 175,71 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 159,56 km
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti-Ploiesti 62,79 km
A3: Ungheni-Iernut 13,7 km
A3: Campia Turzii-Nadaselu 61,246 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (intre nod Aiud si limita cu lotul 2) nu pot fi folositi
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 km *lungime aproximativa
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 850,016 km
---------------------------------------------------------------------
A1: 444,93 km din total 581,04 km, 76,57%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 137,736 km din total 606,531 km, 22,71%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A10: 28,75 km din total 70 km, 41,07%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%
---------------------------------------------------------------------

voicul

I-am facut pe bulgari la km, ca dupa unguri e clar ca trebuie sa asteptam?  :lol:

La anul ne asteptam la:
A3: Astalidi + Straco (pana la Chetani si aici e cu noroc) si cei 5km la granita cu Ungaria
Si cu mare noroc:
A10 - bretele scurte pana in AB N

Deci vreo 40+ km in cel mai fericit caz.


oc7avian

Să nu uităm și de puiuțul de pe A3: Râșnov - Cristian, care are șanse în 2020.

pasadia

Îl poți trece direct la DN cu 4 benzi, nu la autostrada. Vorbim de 6km care au în ambele capete cate un sens giratoriu (nu nod). Mă îndoiesc că ar merita numele de autostrada.

lunetiq

Salutări!
Am o rugăminte mare:
Suntem o asociație (Noi, Cetățenii - găsiți link și detalii către pagină în sondaj) care dorește să lanseze mai multe proiecte civice, și ne-am bucura mult dacă ne-ați ajuta să identificăm care sunt prioritățile cetățenilor pentru construcția autostrăzilor (indiferent de stadiul lucrărilor sau problemele din ultimii aproape 30 de ani în care s-a construit doar pe aici pe acolo din varii motive).
Vă pun mai jos link la sondaj, cu rugămintea să răspundeți și - dacă doriți - să dați share pe grupuri/pagini de facebook.
Mulțumesc anticipat pentru ajutor!
Uwe

https://poll.app.do/autostrazi/_K3MDEC9

P.S.: Dacă aveți întrebări/nelămuriri, vă stau la dispoziție.

TibiV

Este gresit A3 Sibiu-Fagaras-Brasov.
Aia este A13.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Nu e rau, dar e rau. NU am citit nimic despre CNAIR.
Spre exemplu CNAIR nu are nici o vina ca nu a rezolvat cu groapa de gunoi de la AB S. Nu ca Pizzarotti ar fi sfinti!

Eu zic in primul rand sa mearga la CNAIR si acolo sa ramana mai mult timp!
---

ORBAN, nervos la final de an: "Ăștia să înțeleagă că pleacă acasă și nu mai pupă nicio lucrare în România"
Premierul Ludovic Orban îl trimite pe ministrul Transporturilor pe șantierele autostrăzilor întârziate.

Premierul Ludovic Orban i-a cerut ministrului Transporturilor, Lucian Bode, să meargă pe șantierele autostrăzilor întârziate, acuzând antreprenorii generali tratează ,,în mod inacceptabil" lucrările și nu plătesc subcontractorii care duc, de fapt greul.

,,Am o sugestie: faceți niște vizite inopinate pe șantiere pe care se lucrează, inclusiv, pe tronsoanele de autostradă și încercați să obțineti informații privind blocajele din mai multe surse. Eu pot să vă dau exemplu să vă duceți, așa într-o primă fază, pe trei tronsoane: Chetani – Câmpia Turzii, interesant de aflat cum de nu s-a obținut acordul de mediu, cum de nu s-a făcut descărcarea arheologică la aproapedoi ani de zile de la semnarea contractelor cele două tronsoane Sebes-Turda. Vă spun încă de pe acum antreprenorii generali tratează lucrările în mod inacceptabil. Este vorba de firmele Pizzarotti și Aktor. Pun pe umerii subcontractorilor efectuarea marii majorități a lucrărilor, nivelul lor de mobilizare este la pământ, cel puțin pe tronsonul unde este Aktor. Acolo cred că n-au un șef de șantier care să aibă experiență, probabil conduce din birou. O asemenea vraiște și dezorganizare nu cred că există pe vreun contract", a declarat Orban, la începutul ședinței de Guvern de luni.

,,Ăștia să nu-și imagineze că, dac-au semnat niște contracte care și așa sunt întârziate, aveau termen de finalizare 2017, pot să-și permită să trateze cu bătaie de joc statul român și Guvernul, în condițiile în care toate plățile pe care le-au efectuat în baza lucrărilor realizate sunt la zi", a adăugat el.

Orban i-a sugerat ministrului Transporturilor să le condiționeze plățile antreprenorilor generali dacă aceștia nu le dau banii subcontractorilor care ,,duc greul lucrărilor".

,,Trebuie să aflați adevărul pe fiecare contract. (...) Trebuie să înțeleagă antreprenorii, mai ales ăștia care se consideră mari beneficiari de contracte și nu li se poate întâmpla nimic: dacă nu-și îndeplinesc obligațiile contractuale, pleacă acasă nu mai pupă nicio lucrare în România", a mai spus premierul.


https://www.money.ro/orban-nervos-la-final-de-an-astia-sa-inteleaga-ca-pleaca-acasa-si-nu-mai-pupa-nicio-lucrare-in-romania/

Quest

#6358
Sedinta de guvern de azi 30.12 aspecte despre proiectele pe rutier

https://www.facebook.com/pnl.ro/videos/647827935957354/

in intervalul 14m37s - 24m11s

Daca va e mai confortabil de navigat in video, il puteti descarca 7 zile de aici:
https://we.tl/t-gvFIfZbv3N

spicuiri din continut
- vizite inopinate pe santiere
- informarea din mai multe surse
- vizita pe ST1 & ST2, A3 Chetani-C.Turzii
- nominalizarea negativa si explicita a firmelor Aktor & Pizzarotti
- conditionarea platilor de cele facute catre subcontractori
- schimbarea managementului pe astfel de contracte
- cauza majora a intirzierilor, neplata subcontractorilor
- sugestie de abordare ca in Polonia, Ungaria (subcontractorul neplatit la termen vine cu factura la Beneficiar, care i-o plateste, suma scazindu-se din cea datorata Antreprenorului)
- chemarea Antreprenorilor cu responsabilii din MT, Companie
- protejarea de pedepsire a firmelor care indraznesc sa spuna adevaruri
- MT a semnat in 2019 contracte de 2,5 mld €
- pregatirea semnarii contractelor (predarea amplasamentelor, descarcarea arheologica, acord de mediu)
- infiintarea in MT a unei directii specializata in managementul proiectelor
- reintroducerea pozitiei de responsabil care sa coordoneze un obiectiv de proiect da capo al fine, si care sa semnaleze saptaminal poticnelile birocratice care tind sa blocheze proiectul
- blocajele sint generate in proportie de 75-80% din cauza institutiilor publice care nu-si indeplinesc atributiunile si de managerii de proiect care lasa lucrurile sa curga in ritm de melc
- surpriza placuta pe A8 din partea consilierului personal onorific (Cove despre tine e vorba :)
Premierul Orban: "Sa stiti ca de multe ori căuzașii astia care n-au un interes personal ci pur si simplu sustin o cauza, pot fi mult mai eficienti, inclusiv in managementul proiectelor, ptr ca ei sint interesati strict de realizarea proiectului, asta le furnizeaza lor satisfactie si multumire"
- cererea de finantare ptr SF pe A8 Ditrau-Tg Mures
- contractarea realizarii SF pe restul tronsoanelor (A8)
- decizie curinda in Guv legat de PPP

LE am corectat cele 2,5 mld € se refera la 2019
Common sense will get you far !

voicul

"MT va semna in 2020 contracte de 2,5 mld €"

Eu inteleg ca e MT cu toate ramurile, nu CNAIR si deci partea de drumuri.