Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

"Banii nu au venit" fiindca nu au fost cheltuiti, nu fiindca nu au existat, sa nu facem confuzii.

cristi5

Cat costa A3 CoBra si cat din banii astia a avut vreodata Romania pt acest proiect (nu pt altele)?

horatiu.cosma

Asta ne va spune SF-ul si discutiile cu partnerii externi legate de finantare.

Liviu M

Quote from: cristi5 on December 14, 2019, 10:30:08 AM
dar permite 90 in localitate)
Mie si 70-ul de acum mi se pare mult. 90 km/h pe traseul actual cu (mici) imbunatatiri mi se pare de-a dreptul exagerat.

cristi5

Era vorba de denivelare in Busteni de exemplu. DN1 cu etaj. Adica se merge cu 90 acolo jos in tranzit, si cu 30-50 sus, trafic local.

tom_sawyer

Ca tot vorbiti de CoBra:

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor reia colaborarea cu Banca Mondială

13 Decembrie 2019

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a primit vizita unei delegații a reprezentanților Băncii Mondiale pentru a discuta unele oportunități de colaborare pe anumite proiecte majore de infrastructură. Cele două delegații au fost de acord că sectorul transporturilor este unul foarte important în dezvoltarea economică a oricărei țări, considerând că o nouă colaborare este de bun augur. Expertiza Băncii Mondiale în ceea ce privește asistența tehnică sau o eventuală finanțare trebuie să aibă la bază prioritizarea și oportunitatea proiectelor de infrastructură. Delegațiile au convenit cu privire la formarea unor grupuri tehnice de lucru, care să pună în practică elementele necesare acestor obiective.

MT

nenea_hartia

S-ar mai putea face și niște lărgiri punctuale, care ar permite pe alocuri depășirile. De exemplu se poate adăuga încă o bandă de aici și până aici, care ar crea două benzi pe direcția Comarnic-Predeal și ar fluidiza oarecum circulația prin intersecția de la ieșirea din Sinaia dacă traficul de pe centură ar fi obligat să rămână pe banda din dreapta, iar cel care iese din orașul Sinaia pe banda din stânga. Pentru o bandă suplimentară trebuie făcute exproprieri, care în Sinaia costă ceva, chiar dacă acolo e vorba doar de niște cocioabe, și realizate lucrări în albie și sprijiniri de maluri ca pe Valea Oltului, când s-a adăugat punctual a treia bandă. O nouă lărgire la trei benzi se poate face între sanatoriul din Bușteni și Azuga, dar ar presupune un pod nou peste Prahova. O ultimă lărgire merge între Azuga și Predeal, concomitent cu o sistematizare a albiei, dar e drept, porțiunea aceea nu generează nici acum blocaje în trafic.

Mă uitam totuși pe hartă, s-ar putea construi un drum complet nou de la ieșire din Bușteni și până la ieșirea din Azuga, pe partea stângă a căii ferate, sensul de mers spre Predeal. Ar trebui un pod nou peste Azuga, ceva exproprieri și demolări, plus că sunt și ceva LEA pe acolo (probabil și conducta CONPET e tot pe partea aia), dar ar ocoli practic Azuga prin interiorul fostei fabrici de hârtie (o schiță grosieră în atașament). Combinat cu lărgirea dintre Azuga și Predeal, drumul ăsta nou ar putea crea o fluență între Bușteni și Predeal. Problema principală e că, în partea lui de nord, la ieșirea din Azuga, nu văd altă cale de conectare cu DN1 existent decât o subtraversare a căii ferate (cu roșu pe schiță) începând cam de aici și până la Lukoil, cu exproprierea și demolarea benzinăriei, și chiar și așa nu îmi dau seama cât spațiu ar fi pentru ieșirea din subteran și bretele. În capăt am desenat un cerculeț, dar nu e vorba de giratoriu, ar fi o prostie, ci pur și simplu am marcat zona de conexiune cu actualul DN1.

cristi5: îmi place ideea de subtraversare a Bușteniului, dar nu văd cine ar avea curajul să o propună, parcă și văd discuții: ,,tichie de mărgăritar", ,,RADET nu mai furnizează căldură", ,,nu sunt bani de școli și spitale", bla-bla-bla. Bizar e că, dacă s-ar propune un drum pe la suprafață, indiferent de cât de scump ar fi, șoferii ar fi foarte mulțumiți, ,,era și cazul", ,,sper să se facă în secolul ăsta", etc, dar ideea de tunel ne parte tuturor SF. :o

Liviu M

Eu nu vad cum s-ar putea sapa pe sub actualul DN fara sa inchizi complet circulatia pe el. Sau macar o banda.
Da' na, eu nu-s constructor.

ghrt

Îngroparea DN1 în localităţi prin tunel 1+1 pe traseul actual ar rezolva multe bătăi de cap, pentru că intersecţiile şi virajele stânga ar rămâne la suprafaţă. Dar înainte de asta ar trebui optimizat DN1A (cel care iese în Săcele) să ducă temporar traficul actual de pe DN1.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

@nenea_hartia si altii, o varianta de subtraversare la Busteni a fost propusa de ASCORO daca nu ma insel.

Interesanta ideea cu ocolirea Busteni si Azuga, si alte idei de extindere a DN.

naivu

#6310
@Cristian 74, evolutiile procentuale de la CNAIR sunt intradevar o gluma, dar tu realizezi ca pt cine nu frecventeaza peundemerg.ro tabelul ala este sursa lor de informare?
@Cristi5, am urmarit cu interes pledoaria ta pt o abordare incrementala: inceput cu HP, apoi DX si la final FP, sau trecerea DN-urilor de la 1+1 la 2+1, apoi 2+2, DX, autostrada, argumentul principal fiind costurile si durata de executie (mai bine mai putin mai devreme).
Cat priveste costurile, cel putin din 2010 incoace nu cred ca ne putem plange ca am fi avut proiecte mature si nu am primit finantare de la UE (exceptand Buc-Ploiesti si Bechtel totul s-a facut in cofinantare), ca sa nu mai vorbim ca Romania are un PIB de 200md EUR, un buget de vreo 60md EUR si risipeste pe "proiecte" PNDL mai mult decat plateste pentru autostrazi; nu cred ca ni s-a cerut vreodata, pe un proiect matur, sa facem HP sau DX in loc de autostrada ca nu sunt bani! Hai sa avem SF+AM+PTE pentru toate proiectele majore si dupa aceea, daca chiar nu gasim fonduri sa le facem pe toate odata, putem discuta de FP vs HP vs DX sau de "A nu stiu cat" vs "A nu stiu care"!
Cat priveste durata, este suficient sa amintesc ca pt fiecare pas de incrementare vom avea de asteptat dupa CNAIR cu organizarea licitatiei, raspunsul la neclaritati, desemnarea castigatorului, semnarea contractului, autorizatii de constructie; poate primul pas va fi ceva mai rapid ca la o autostrada full-profile, dar primul+al doilea in nici un caz.
In ce priveste augmentarea DN-urilor, din pacate, ca sa nu se ajunga doar la improvizatii haotice trebuie sa nu te incurce prea mult relieful. De exemplu, DN2 ar fi fost ideal pt o astfel de abordare, largit in anii '90 de la 1+1 la 1,5+1,5, cu eforturi minime se putea face 2+2 in afara localitatilor, pe urma drumuri de centura 2+2 (intai la orasele mai mari, apoi, pe rand, la restul localitatilor), apoi rezolvat pe rand toate intersectiile si conexiunile pana aveai autostrada sau macar DX (unde MZA nu justifica mai mult). Pe Valea Prahovei deja nu mai merge! La Posada sau Timis panta si serpentine, la Comarnic, Sinaia, Busteni sau Predeal exclus o alta centura pe la suprafata (cel mult drum supraetajat, ceva ce nu s-a mai facut in RO si nu-mi imaginez ca va aproba CNAIR). Flutur de la Suceava zicea ca i-a promis CNAIR centura la Campulung Moldovenesc care sa devina ulterior parte din autostrada nordului; cand o sa vad pe harta pe unde vor sa faca centura aia, poate o sa-i si cred!



naivu

In ce priveste dimensionarea autostrazilor si cailor ferate montane, nu trebuie gandit doar in termeni de trafic civil. Acele autostrazi si cai ferate sunt calea prin care NATO poate aduce intariri in cazul unui conflict cu Rusia.
Conflict putin probabil dar "Si vis pacem, para bellum"  8)

dr4qul4

1 - nu e vorba doar de bani. E vorba de resurse! Cine sa pregateasca atatea proiecte mature? Update-uri punctuale ar putea fi pregatite de drdp-uri sau de autoritatile locale (pe model Oradea).
2 - o brigada mecanizata se va deplasa cu aceeasi viteza si pe un FP si pe un HP. Ba chiar si pe un DN 1+1 cu geometrie schimbata (deblee, tunele si viaducte ca sa dispara serpentinele).  Opresti traficul civil, dai unda verde si gata. Utilitatea militara ar putea fi un argument pentru a renunta la A FP si a face upgrade-uri la cele DN-uri actuale. Astfel vei avea 3 cai de acces, fiecare cu cate 2 alternative (viaduct sau serpentina), adica i-ai da de furca inamicului. Dar asta e argument de secol 20 si noi suntem in secolul 21, cand razboaiele s-au mutat in aer si in cloud.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

1 - CNAIR nu se ocupa personal de SF+PTE (poate nici de AM) ci firma contractata, nici macar de supravegherea directa (si acolo exista firma contractata); cata resursa umana sa ai nevoie sa organizezi niste licitatii si sa dai copy-paste la niste contracte tip? Chiar crezi ca numarul de angajati din CNAIR este factorul limitativ? Cat despre "... pregatite de drdp-uri sau de autoritatile locale", chiar crezi ca CNAIR este dispus sa cedeze prea multe "oase" la "catei"?
2 - brigada mecanizata se poate aduce si cu avionul, dar lantul logistic? Batalia se poarta in aer, dar lantul logistic pt baza aeriana sau portavion? Intradevar, comparativ cu secolul 20, razboaiele nu mai sunt atat de limitate de logistica terestra, dar sunt departe de a nu mai depinde de infrastructura de transport.

Cristian 74

@naivu: cred că puțini intră pe site-ul acela prăfuit și pseudo-comunist pentru a se documenta. Cred că tot noi, cei pasionați de infrastructură îl frecventăm (și ne cam doare capul de la ceea ce vedem...). În rest, informarea omului de rând vine de la tv sau de pe diferite site-uri. Iar acolo sunt alte probleme: foarte mulți ziariști nu înțeleg foarte bine fenomenul și scriu după ureche. Alin C e o excepție. Iar românii înțeleg tot după ureche și comentează agresiv și în necunoștință de cauză. Doar uită-te pe site-uri la comentariile știrilor despre infrastructură, cele mai multe sunt pe lângă. Sau chiar pe pagina de fb api. Noi, românii, știm tot și comentăm, iar dacă nu știm, măcar înjurăm...