Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

tonică

 :lol:
Eu am inteles ce-ai vrut sa zici ca doar nu-mi imaginam c-ai trasat niste linii drepte prin munti crezand c-ai gasit traseul ideal, ascuns de dacii liberi..:D
Tocmai ca, cu mici aproximari, daca faci exact ce ai insemnat cu negru, adica partile mai dificile te poti folosi de restul drumurilor nationale ori judetene care pe portiunile unde ai trasat cu verde nu prea au sate ori orase in cale. Cu alte cuvinte se fac portiunile mai importante si care costa mai mult iar restul...cu timpul. Dar oricum am luao tot trebe facuta toata la un moment dat. Si aici ma intrebam, daca cumva s-ar permite sa se faca dupa propunerea ta, oare pentru restul ce va trebui finalizat la un moment dat vom mai avea vreodata finantare?...Nu cred ca va mai exista vreo alta finantare de genul celei de 85% asa ca ar trebui profitat acum cat sa nu se piarda sansa aceasta.
La o adica, trecand peste volumul traficului luat in calcul fireste pt orice ppp, una e sa se faca craiova-pitesti de ex. si alta-i sa se faca comarnic-brasov strict legat de dificultatea traseului. Se vede si acum cat de greu este unor firme, mari de altfel precum vinci sa gaseasca finantare bancara pt astfel de trasee.
Stiu ca multi spun pe aici ori pe celalalt forum cum ca ,decat 116km prin munti mai bine 400 in restul tarii. Doar ca-n cazul tarii asteia muntii cum necum trebuie trecuti la un moment dat oricum ai luao asa ca, cred ca cel mai potrivit si echilibrat sens de urmat e sa se faca mai intai ce-i mai dificil, mai ales cand banii sunt nerambursabili si apoi ce-o fi pe la şes s-o mai gasi cine sa le construiasca...

dr4qul4

Aceasta autostrada trebuie facuta full profile. Cel putin pe portiunea defileului trebuie facut tunel 2 +2 altfel nu va face fata traficului.
Atat dealul negru cat si drumul dinspre craiova sunt foarte aglomerate iar cozile care se fac pana la rm valcea nu lasa loc de halff profile. 
Persknal nu cred ca poate costa mai mult de 2 mld euro, jumatate   din drum merge pe langa arges, topolog si olt (inainte de defileu)  pe niste vai foarte largi.

Asa ca pretul pt cei 60 km nu poate depasi 6 mil de euro pe km. Raman cate 25 mil pe km pt restul si cred ca e destul.
15% inseamna doar 300 mil de euro in 5 ani, pentru cel mai important si aglomerat drum din romania.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Archi

Cred ca in prima faza ar trebui construit racovita-curtea de arges.Se va circula vreo 30 de km pe valea oltului, apoi autostrada, apoi un drum drept si acceptabil pana in pitesti.

dr4qul4

De fapt e de ajuns racovita - salatruc. De acolo sunt 2 drumuri ok spre curtea de arges, si s -ar elibera calimanest, valcea si mai ales dealul negru.
Cenu inteleg e frica asta de tunele. Nu cumva bulgarii au facut si  ei tunele? Chiar crede cineva ca se pot trece muntii fara un tunel adevarat, facut cu freze si mai ales fara distrugerea padurii? 
Oare cat i - a costat pe austrieci autostrada viena - graz, cea prin munti unde cred ca sunt vreo 8 - 9 tunele, unele de peste 1 km.
La ce trenuri de facut tunele exista acum, care se pliaza perfect pe tipul de roca din fagaras, ar merge mult mai repede decat viaduct - cut&cover -viaduct
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

#589
Bogdymol,
eu nu cred ca expertii Comisiei Europene pe Infrastructura vor fi de acord cu derogari de la un proiect normal, european, de autostrada intre nord-vestul Europei si Marea Neagra.
Ceea ce se poate face este o autostrada cu un regim de viteza de100km/h - cu niste curbe mai 'strase' care vor face autostrada ceva mai ieftina.
Ideea ta nu este de loc rea ca mai intai sa faca un sens profil de autostrada, iar din 2020 cand vor veni alti bani pentru perioada bugetara UE viitoare sa construiasca la profil autostrada si celalalt sens. In acest fel Romania va avea destui bani atat pentru A1 Pitesti-Sibiu, cat si pentru multe alte proiecte de infrastructura finantate (in mare parte)de UE.


teocharis

finantarea ne-rambursabila este de 95% , avem un bonus de + 10% atata timp cat mentinem acordul cu FMI-ul


alecu26

nu stiu daca e reala chestia asta sau inca e wishfull thinking.

La fel ca si N+3.

Chiar si Sebes Turda....in final nu exista inca o hartie oficiala a CE...dar aici probabil sunt discutii si promisiuni si e totul mai clar.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

BoGDaN

Drumul dintre Curtea de Arges si Pitesti este foarte prost, ingust si mai ales are o portiune in care reprezentantii unei etnii salasuiesc ca sa zic asa mereu pe marginea lui in "cete" de cate 10-20. Ideal ar fi sa se construiasca tot tronsonul incepand dinspre Sibiu spre Curtea de Arges.
Sibiu- Talmaciu
Talmaciu - Boisoara.
Nu serveste nimaniu Pitesti - Curtea de Arges decat celor care vor sa ajunga mai repede pe Transfagarasan si celor cativa investitori din Curtea de Arges - Dr Otker etc etc.
In schimb cu nod la Caineni sau Boisoara - Perisani - Titesti (nu stiu unde e nodul) ramane doar Dealul Negru si infamul Calimanesti-Rm Valcea. Ideea e ca realizezi mult mai usor portiunea Talmaciu - Boisoara pentru ca ai un acces mai lejer, decat, Boisoara - Curtea de Arges unde nu ai drumuri auxiliare.
In orice caz Cindrea si ai lui (cei din SB stiu) trebuie sa faca lobby pentru SB-Pitesti. De altfel, nici nu imi fac griji,ca sibian, ca vor abandona proiectul. Intre noi si brasoveni este o competitie  :) Si pentru prosperitatea si orgoliul nostru avem nevoie si de un drum expres cel putin intre SB si Fagaras, dar, zic eu, prioritara ramane A1 intre SB si Pitesti.

radutm

#593
Quote from: BoGDaN on September 14, 2013, 10:01:19 PM
Nu serveste nimaniu Pitesti - Curtea de Arges decat celor care vor sa ajunga mai repede pe Transfagarasan si celor cativa investitori din Curtea de Arges - Dr Otker etc etc.
Parerea mea a fost din totdeauna ca tronsoanele mai usoare, cum sunt Pitesti-Curtea de Arges si Sibiu -Talmaciu pentru Pitesti-Sibiu, trebuie facute inca de pe acum, chiar daca utilitatea lor imediata pentru trafic este mai scazuta. Ideea este ca un proiect foarte mare si costisitor, cum este Pitesti-Sibiu este greu de urnit si nu se va urni prea curand daca nu este spart in bucati si luat pas cu pas. Vedem ca in loc sa se apuce de el, actuala guvernare prefera sa mearga pe variante alternative, mai fezabile, care sa aduca rezultate pe termen scurt. Asta pentru ca este foarte scump si greu de gestionat. Au si ei dreptate intr-un fel, ca s-ar duce aproape toate fondurile in acest proiect si nu s-ar vedea mare lucru mai multi ani, timp in care romanii au asteptari foarte mari pentru autotrazi puse in functiune. Insa necazul cu Sibiu-Pitesti e ca proiectul asta chiar este strategic pentru tara. Daca s-ar merge pe tronsoanele usoare acum, s-ar lasa mai putin pentru viitor. In schimb, se amana totul si in realitate va fi tot mai greu de pornit. Cu atat mai mul cu cat exista fonduri europene. Ca sa facem o analogie cu constructia unei case, atunci cand vrei sa iti faci o casa si ai putini bani, incerci sa faci anul asta proiectul, anul viitor fundatia, al treilea an sa ridici peretii si tot asa. Daca astepti sa strangi toti banii gramada, astepti mult si bine, la final te lasi pagubas sau trebuie sa te imprumuti si te costa de doua ori mai mult fata de abordarea pas cu pas. S-a mai incercat si cu Autostrada Bechtel abordarea "totul deodata" si a iesit un fiasco.
cont inchis

BoGDaN

De acord cu tine, dar sa se inceapa cu Sibiu ;). Sper din tot sufletul sa se apuce cat mai repede de aceasta autostrada. Intre Sibiu si Brasov este un drum national de calitate in care se poate merge lejer, singura problema fiind orasul Fagaras. Dar intre Sibiu si Pitesti....cu totul alta poveste. DN7 intre Sibiu si limita sudica a judetului Valcea se afla intr-o stare degradata, insa in nordul judetului Valcea a fost reabilitat de o firma de apartament din judetul Olt care a facut o lucrare rusinoasa. In fine. SB-Pitesti trebuie sa fie prioritara!

ashbird

Media orara cu autoturism pe Sibiu-Brasov este de 50km/h  . Cat este media orara pe Sibiu-Pitesti ?
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

tot pe acolo daca mergi legal.  duminica e ceva mai scazuta.

daca stii drumul si ai cu ce, poti scoate si 70km/h, dar sunt si multe tiruri, si foarte multe accidente
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

penad2007

#597
Este un drum f. aglomerat, daca ai ghinion poti pierde mult timp pe el.

dr4qul4

daca prinzi un accident stai si 2 ore.
iar la sfarsitul sarbatorilor (oricare 3 zile libere legate) devine un cosmar, mai ales pe centura Rm Valcea
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Quote from: ashbird on September 27, 2013, 08:39:06 PM
Media orara cu autoturism pe Sibiu-Brasov este de 50km/h  . Cat este media orara pe Sibiu-Pitesti ?

mie sibiu brasov mi se pare unul din cele mai rapide, mai rapid decat Sibiu-Pitesti in aceleasi conditii de stil de condus, moment de timp, etc, etc. Si mult mai sigur in acelasi timp.

Doar ca tot timpul ma enervez in Codlea ca nu stiu sigur daca sunt pe drumul bun.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).