Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 21 Guests are viewing this topic.

naivu

Quote from: nenea_hartia on December 13, 2019, 11:35:49 AMLocalitățile sunt făcute pentru cei care trăiesc în ele, nu pentru cei care le tranzitează în mașină.
Da, dar drumurile nationale sunt si pentru cei care le tranziteaza! Daca localitatea are drum de centura (circulabil), n-au decat sa faca ce vor cu drumul din localitate, altfel trebuie pastrat un echilibru de bun simt intre confortul local si fluiditatea traficului. Nu mi se pare normal ca sa nu se mai poata pratic circula pe DN-uri la orele cand ies copiii de la scoala sau parintii de la munca (pt ca ai trecere de pietoni nesemaforizata si 99% din timp ai pieton pe ea), sau sa ai in fata ta pe carosabil  betivi mergand in zig-zag sau puradei jucandu-se pe sub privirea intelegatoare a pirandelor, sau sa dea drumul de centura prioritate la drumul catre oras (ca doar n-o sa dea prioritate dom' primar cand pleaca sau se intoarce in urbe!), etc.

frunzaverde

Quote from: voicul on December 13, 2019, 10:33:12 AM
^Doar punctez, adica nu insist: harta aceea este din 2015. Sa ne amintim ca doar in 2017 s-au inmatriculat 500.000 de masini SH.

Nu, harta aia nu este din 2015. Citeste dracului tot threadul. Harta ta este din 2005, si nu contine nici o informatie reala! Este o previziune (complet gresita fata de traficul real) facuta de CESTRIN in 2005. Orice discutie bazata pe harta aia este pierdere inutila de vreme - MAI ALES CA AVEM DATELE REALE, COMPLETE, DE TRAFIC, DIN 2010, SI PARTIAL DATELE REALE DE TRAFIC DIN 2015.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Cont (aproape) inactiv.

voicul

#6288
Eu am citit descrierea din link:

"Un instrument foarte practic pentru pentru planficarea unei campanii outdoor media cu expunere pe drumurile nationale si autostrazi este harta cu valorile de trafic estimate la nivelul anului 2015, furnizata de CNADNR."

Drept urmare am zis si eu 2015 - https://www.wizard-media.ro/_Harta/_CESTRIN2015/

Motivul pentru care am pus harta aia: este o agentie de publicitate. Dai teapa zicand ca ai 15.000 de masini cand tu ai 1000 ... nu vei rezista mult pe piata.
Poate nu este exacta MZA-ul (zic si ei "estimate"), dar daca acolo zice 15.000 probabil vreo 12 - 13.000 tot sunt ...

horatiu.cosma

Din frânturile pe care le am și eu CESTRIN_2015 mi se pare că nu e chiar mare diferența față de estimarea din 2005. Ba chiar e subestimat în 2005, în sensul că pare mai mare traficul în 2015 pe anumite sectoare (Alba Iulia-Aiud spre exemplu).

naivu

@ghrt, pt ca mi se pare normal ca acolo unde sti ca ai multi pietoni de traversat sa ai macar un semafor (un semafor cu buton pt ca nu ai pietoni decat de 2-3-4 ori pe zi) ca sa poti folosi DN-ul ala la orele de varf macar 30s/min.

Cristian 74

Procentele pe luna noiembrie 2019 furnizate de CNAIR (departamentul de glume):




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#6292
@nenea_hartia

Eu cred ca ar trebui sa existe un singur topic de proiecte/perspective/strategii pt drumuri expres si autostrazi, pt ca alegerea DX/A o stabileste SFul si seful politic si nu putem noi sa ne tot mutam pe topicuri dupa cum le bate dumnealor vantul in creier.

In plus discutam ca proiecte ca A8 montan nu par fezabile ca autostrada, unde sa discutam asta (A8/DX8/A13/DX13), pe A sau pe DX?? Ca e o discutie importanta zic eu. De fapt cea mai importanta pt urmatorul deceniu.

Despre localitati: sa nu comparam localitati de podis sau campie dens populate din Belgia cu cele de munte din Romania.

Despre coada de camioane: pornim de la premisa ca e trafic slab, ca daca e trafic mare, ideea de DX montan low-cost nu se aplica.

Mi s-a intamplat si-n Romania si-n Norvegia si-n Austria sa trec prin localitati mici de munte si sa nu vad tipenie de om, la tot felul de ore. In Romania avem si depopulare pronuntata etc. In Scandinavia vad subtraversari si parapeti in localitate la greu.

Sigur ca e mai bine cu centura, dar intr-o vale ingusta asta poate fi sfarsitul ideii. Parerea mea este ca aceste proiecte de DX montan vor fi incrementale si pana se pune o centura la localitate (daca se pune), e bine sa fie protejati cat mai bine pietonil de DN/DX.

cristi5

@frunzaverde sigur ca CoBra are trafic de autostrada, problema e ca bani nu sunt.

Asa ca un DX incrememtal low-cost cu acces semi-controlat (fara curbe stanga, fara treceri pietoni) care unde nu se poate altfel are trasee/tunele HP noi (Predeal-Rasnov de ex), cu intersectii denivelate unde se poate, ar fi muuuult mai bun decat DN1 de acum. Si poate fi extins la autostrada cand se imbogateste Romania (caz in care DXul nu va mai ajunge, ca bogatie=creste traficul)

Alternativa sunt PPPurile fantasmagorice de azi, ale caror rezultate (nu) le vedem.

Eu as incepe cu un HP Predeal-Rasnov si o rezolvare la Busteni.

cristi5

@GDC eu as incerca DXuri montane low-cost pe toate traversarile majore. Si Suceava-Bistrita, si DX8 si Bacau-Brasov, si CoBra (vezi mai sus). Adica as incerca sa cresc viteza la 90 pt marfa pe toate. Dar poate nu dintr-o data

Unele traversari facute la sange (cu acces complet controlat, mai ales traseul nou DX8), altele mai spre "DN cu zone de depasire, separari de dens si cateva curbe/serpentine corectate, cu denivelare unde e trafic, giratii in rest).

Cand mai gasim fonduri (sau mai reusim sa atribuim un lot) mai largim o parte la 2+1 sau 2+2, mai facem un tunel, un viaduct.


frunzaverde

@cristi5 : La Comarnic - Brasov eu nu vad ce solutie incrementala ar putea exista. Ploiesti - Comarnic sigur, deja s-au facut destule lucrari incrementale (extindere 2+2 a soselei si a centurii Ploiesti, pasaj la Ploiesti Vest, pasaj la Campina), si poate ramane asa o perioada destul de lunga, cu mici lucrari in plus.

Dar de la Nistoresti (unde 2+2-ul devine 1+1) inspre Brasov, chiar nu vad ce s-ar putea "refolosi" din DN1. Din 58.5 km de la Nistoresti la nodul Darste avem urmatoarele situatii:

- Nistoresti - Posada (11.4 km) vorbim practic de o singura localitate stil "sirag"/"vagon", pentru care DN1 este drumul principal.
- urcarea de la Posada  - Sinaia Sud (4.7 km) e prima zona cu adevarat "libera"
- Sinaia Sud (Cimitirul Militar) - iesirea din Azuga  (17.4 km) - este practic complet urbanizat, tot in "sirag". Sunt doua zone mai libere, una de 2.2 km, intre Sinaia si Busteni, si inca una de 1.5 km intre Busteni si Azuga (la Cateaua Lesinata) unde s-a construit relativ putin, dar tot sunt proprietati si accese industriale.
- Cei 3 km intre Azuga si Predeal sunt mai putin dezvoltati, dar proprietatile (si limita orasului) s-au tot extins, acum sunt pana la podul cu Ursoaia Mare.
- Apoi urmeaza 3 km de Predeal.
- Si dupa aia avem serpentinele oribile, si intrarea in Brasov.

Ce sa faci din drumul asta? Pana si centurile propuse sunt fortate, trec prin oras, dar prin alte parti... Nu e nici macar loc de noduri denivelate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

Quote from: frunzaverde on December 13, 2019, 08:51:30 PM
- Nistoresti - Posada (11.4 km) vorbim practic de o singura localitate stil "sirag"/"vagon", pentru care DN1 este drumul principal.
Ba e chiar mai complicat, Comarnicul e intins si pe dealuri (stanga/dreapta fata de DN). Eu *) chiar nu vad pe unde ar putea trece o centura (exceptand albia Prahovei, da' nici aia nu mai e chiar asa libera).

*) Eu fiind comarnicean la origine.

cristi5

#6297
N-o sa poti ajunge la "90 pt marfa la munte" cu un singur proiect ci cu mai multe. Geometric zonele  unde nu poti ajunge la 90 sunt serpentinele. Deci Predeal-Rasnov e traseu nou, poate si ceva la Posada (panta mare).

Dar in rest poti refolosi DN1 asa (low-hanging fruit)
- investesti in eliminat curba la stanga
- pasaje acceptabile pentru pietoni (subtraversari probabil)
- largiri pt banda de depasire unde se poate
- separare de sens

Sau asa (higher-hanging, dar permite 90 in localitate)
- denivelare pe sub unele localitati. Traficul de tranzit jos, traficul local la nivelul de acum. Probabil super complicat cu utilitatile. Cred ca ASCORO a propus ceva de genul

Ideea de baza e ca 1+1 duce mult mai mult trafic in flux continuu. Problema ramane la noduri.

Cu masurile astea cresti fluxul si maresti siguranta, si te apropii cu DN1 la stadiul de DX1 pana gasesti un proiect acceptabil pentru un traseu nou. Si din ala implementezi ASAP ceea ce poti, nu "all or nothing"

Dar sa stai sa nu faci nimic zicand ca "vine autostrada" mi se pare aberant, ca acum stim cam care e ritmul de constructie la camp si deal, deci putem estima ca la munte autostrada vine peste 20 de ani minimum. Iar CoBra are nevoie de niste masuri ieri...

Putem incerca sa estimam in timp si bani cat ar costa fluidizarea si marirea sigurantei VP. Si sa vedem daca ar bate un traseu complet nou (fie si HP desi pe CoBra nu cred ca mai are sens HP la investitie noua, dar daca n-ai bani, sa vezi ce bun ar fi in prima faza...) in timp si/sau bani...

horatiu.cosma

#6298
Pe VP si eu sunt de parere ca trebuie traseu nou complet intre Comarnic si Rasnov, ar iesi o improvizatie haotica o incercare de a utiliza pe ici pe colo cate 2-3 km din DN1. Timpul de a incepe executia pe un half profile este egal cu timpul de incepere al unui full profile, deci argumentul cu timpul nu tine. Cu banii e de vazut, aici depinde de cati bani europeni se pot atrage, de ce isi pot asuma si BEI/BERD/Guvernul din bani publici. Dar oricum, pana atunci, ca pe A8, trebuie facut un SF serios pentru traseu nou cu drumuri de legatura la statiuni, cu etapizare pe ani in functie de finantare.

cristi5

#6299
Cum ziceam, hai sa venim cu picioarele pe pamant.  Am asteptat 30 de ani. Banii n-au venit, pensiile cresc, numarul de platitori de taxe scade, EU nu plateste CoBra, etc.

Deci hai sa folosim resursele pe care le avem: DN1 si magistrala CF 300. Si sa ne concentram pe traseu nou unde DN1 nu corespunde, adia Predeal-Rasnov in primul rand.

Eu prefer un proiect incremental bine gandit (nu improvizatie haotica) care-mi creste siguranta (inclusiv pietoni), fluxul si viteza medie decat un proiect perfect dar care are mari sa nu se realizeze in urmatoarele doua decenii.

In plus cele doua nu se exclud una pe alta.

Pentru traficul sezonier (unde 1+1 nu are cum sa faca fata) cred ca ASCORO a zis foarte bine: tren. E interesant sa mergi cu trenul iarna sau vara si sa te uiti la DN1 unde viteza e zero. Dar as adauga: investitii sa poti lua taxi sau masina inchiriata din gara fara sa intersectezi fluxul DN1, fara curba la stanga cel putin.