Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Ionut

Recapitulare 28.04.2024 autostrăzi și drumuri expres:

1016,800 km A în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
719,103 km A în execuție lucrări
115,79 km A în licitație lucrări

84,60 km DEx în exploatare
65,242 km DEx în execuție lucrări
131,302 km DEx în licitație lucrări


TOTAL
1101,400 km A+DEx în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
784,345 km A+DEx în execuție lucrări
247,092 km A+DEx în licitație lucrări








Click aici pentru Harta Interactiva a Proiectelor de Infrastructura!



In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 15.04.2024:
A0: DN1-A3 9,50 km și DN4-DN5-DN6 23,30 km
A1: București-Pitești 109,66 km
A1: Boița-Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Holdea 188,88 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac II 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Râșnov-Cristian 6,30 km
A3: Târgu Mureș-Nădășelu 113,037 km
A3: Nușfalău-Porț/Marca 13,554 km
A3: Biharia-Borș II 5,35 km
A4: Centura Constanța 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A7: Centura Bacău 16,269 km
A10: Sebeș-Turda 70,00 km
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Centura Arad) 2,00 km *lungime aproximativă
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 1016,80 km
---------------------------------------------------------------------
A0: 32,8 km din total 100,765 km, 32,55% -> plus 9,5 km de autostradă-muzeu (A0N2)
A1: 458,10 km din total 581,04 km, 78,84%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 201,031 km din total 606,531 km, 33,14%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A7: 16,269 km din total 345 km (estimare Ploiesti-Pascani), 4,71%
A10: 70 km din total 70 km, 100%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%
---------------------------------------------------------------------

Ionut

#1
Atasat gasiti NORMATIVUL pentru proiectarea AUTOSTRAZILOR EXTRAURBANE - Ind. PD 162-2002.
Este atat normativul vechi (Ordinul 622/23.10.2003) cat si revizuirea din luna august 2015.

Ionut

QuoteOperaţiunea treceţi Carpaţii: Comarnic-Braşov sau Piteşti-Sibiu?



Din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, lucrările la cele două autostrăzi pot fi derulate concomitent. Specialiştii consultaţi de România liberă cred însă că este imposibil: România nu are suficientă credibilitate pentru a atrage asemenea finanţări, este criză şi nu avem experienţa concesiunilor.

Comarnic-Braşov şi Piteşti-Sibiu, două proiecte importante de autostrăzi domină de ani de zile discuţiile publice, nici una dintre acestea neînregistrând pe agenda Ministerului Transporturilor progrese importante.

sursa: RomaniaLibera

bogdymol

Multumesc de harta ionut. E excelenta!
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

sealg_1

Vin si eu cu o idee indelung analizata si pe care autoritatile ar putea sa o ia in calcul mai ales ca s-ar putea trage bani europeni (multi).



Ionut

Merci de propunere!

Intrebare scurta momentan: in est ai acolo coridorul 3. Pai coridorul 3 e Dresden-Kiev. Ai ceva informatii cum ca ar fi prelungit/continuat cumva din Kiev in Romania pana la coridoul 4?!

Cam multe drumuri expres ai desenat, vise... :lol:

sealg_1

Imi cer scuze pentru eroare ... Este vorba , evident, despre coridorul V PanEuropean ramura estica Lvov-Tirana (via CJ-Tm si apoi Serbia Kosovo si Albania) :-[

Ionut

Stai asa. Ai desenat tu o ramura in plus pe Coridorul 5. :)
Ei asa merge, ma speriasem, credeam ca a aprobat careva o noua ramura si nu ne-au spus si noua.  :o

Ionut

QuoteINTERVIU CU ANCA BOAGIU

Sunt mulţumită de preţurile pentru A2 şi ritmul lucrărilor.
Mâine a doua bandă pe centura ocolitoare a Constanţei este gata. Lucrările se încadrează în grafic.

Este un moment când trebuie să se cearnă constructorii serioşi de cei neserioşi. Bugetul de stat nu este o puşculiţă pentru toţi.
Pentru coridorul IV pan-european una dintre condiţii a fost să demonstrăm că există resursă financiară pentru întreţinere. Este un subiect care arde. Întreţinerea unui drum costă. Contractele pe care le-a găsit la mentenanţă, încheiate în campania din 2008, sunt un dezastru. Am redus costurile cu 35%, iar pentru noile contracte am introdus standardele de cost.

Vom avea sistem de taxare când vom avea autostrăzi, că nu putem taxa firul ierbii. Nu ştim care vor fi aceste taxe. Din taxa de autostradă îţi asiguri confortul, este ca diferenţa dintre personal şi intercity. Nu place ideea de taxă şi o tratăm într-un mod populist, dacă ieşi peste graniţă te duci îţi iei tichetul frumos, taxezi, nu înţeleg unde este problema ca România să intre în această zonă.
România intră în zona transporturilor inteligente

sursa: Gandul

Ionut

#9
Boagiu la ProTV, "Dupa 20 de ani":

Quote,,Sunt mai mulţi factori care au împiedicat construirea de autostrăzi: întârzierea în acreditarea autorităţii de management, care s-a întâmplat în 2009, precum şi o comunicare insuficient de bună cu Comisia Europeană. Dar astăzi avem în execuţie 276 de kilometri de autostradă şi sunt 183 de kilometri de autostradă care au fost adjudecaţi pe bani europeni", a declarat ministrul Transporturilor, în cadrul unei emisiuni a postului ProTV.

sursa: Adevarul

Quote"Nu există secrete. Eu vă dau un exemplu pe care îl cunosc foarte bine. De exemplu la Târgu Mureş, şi-a anunţat IBM dorinţa de a crea un parc tehnologic. Este o discuţie care se poartă de la sfârşitul anului trecut", a explicat Boagiu.

sursa: Mediafax

Quote''Contractul cu Bechtel este secret pentru ca avem o clauză de confidenţialitate în baza căreia ambele părţi trebuie să fie de acord cu desecretizarea. Noi suntem, mai avem nevoie de acordul companiei Bechtel'', a afirmat Boagiu la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.

sursa: Mediafax

Plus in Gandul tot felul de informatii pentru cine are energie/chef.

Ionut

Mi s-a parut slab reportajul de la "Romania Te Iubesc" despre autostrazi. Ma rog, de cautat lucrurile negative cred ca e usor, m-am asteptat sa aflu mai mult despre statusul lucrarilor si despre ce se lucreaza acum. Mda, de la emisiunea asta ma asteptam la mai mult.

Ionut

Vorbe... si discutii.

QuoteMinistrul Anca Boagiu a avut astăzi, 29 septembrie a.c., o întrevedere cu domnul Vince Cable, Secretar de Stat pentru Afaceri, Inovaţie şi Abilităţi şi Preşedinte al Consiliului Comercial al Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord. Temele de discuţie au vizat cooperarea dintre România şi Regatul Unit în domeniul transporturilor, oportunitatea şi perspectivele transferului de expertiză feroviară şi portuară, stadiul actual al utilizării fondurilor europene şi implicaţiile viitorului buget al Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020.

Ministrul Anca Boagiu a marcat importanţa promovării parteneriatelor public-privat ca soluţie la limitarea de către criza economică a resurselor pe care sectoarele publice le pot investi în sectoare-cheie precum infrastructura.

sursa: MT

Concret, as vrea sa vad finantari europene pe coridoare noi in RO. Mda, vise.

Ionut

Diverse de la Boagiu intr-un interviu la B1TV:

1. in acest moment se pregateste proiectul pentru lansarea licitatiei pentru centura de sud a Capitalei.
2. avem constructori romani foarte buni  :o
3. cea mai mare problema avuta in majoritatea proiectelor e ca proiectarea si executia se faceau separat, de firme diferite.
4. Autostrada Transilvania, o idee buna dar pusa prost in practica

sursa: Hotnews

Sper ca vorbeste de autostrada de sud a Capitalei... nu de centura 2x2.

Ionut


Ionut

QuoteEmil Boc: Investitii de 40 de mld. lei in infrastructura, in anul 2012

Investitiile in infrastructura vor beneficia anul viitor de fonduri in valoare de 40 de miliarde de lei, de la bugetul de stat, in conditiile in care deficitul bugetar va scadea, in 2012, la o valoare de sub 3%, a declarat, vineri, la Timisoara, premierul Emil Boc, citat de Agerpres.

"Infrastructura va beneficia de alocari substantiale de fonduri. (...) Au fost 33 de miliarde de lei de la buget, in 2010, sunt 36 de miliarde de lei, in 2011, vor fi peste 40 de miliarde de lei in 2012, pentru infrastructura. Aceasta, in conditiile in care deficitul bugetar este in scadere. Nu este 6,5% cat a fost in 2010, nu este 4,4%, in 2011, va fi sub 3% in 2012", a afirmat premierul Boc, care a participat la constituirea Comisiei Nationale pentru Infrastructura, Energie si Mediu a PDL.

sursa: Hotnews

Mda, vom vedea.