Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: stangabriel on August 13, 2013, 02:52:09 PM
http://www.zf.ro/auto/topul-celor-mai-scumpe-sosele-de-ce-romania-plateste-intre-3-si-23-mil-euro-pe-un-kilometru-de-autostrada-11249942
Preturi orientative per km la toate autostrazile actuale si viitoare din Romania.

Inca un dezastru marca Neferu.

Pentru Bechtel a calculat cifra platita in contract (cred ca a inclus si niscaiva penalizari), a impartit-o la numarul de km dati in exploatare, si... gata. A uitat ca exista ditai viaductul, care a costat si el o gramada de bani (chiar daca nu e folosit), si o gramada de terasamente (care nici ele nu sunt folosite, si se degradeaza, dar au fost construite). La fel, concesiunile, care sunt BOT, sun considerate a avea acelasi pret cu Design and Build-urile...

Bine macar ca au scos vesnica poveste cu Bulgaria si 2.5 milioane de EUR/km (care a aparut intr-o varianta anterioara a articolului).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

eu as intreba de ce craiova-pitesti 14 si medgidia constanta 4,2 ??
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: dr4qul4 on August 13, 2013, 06:42:23 PM
eu as intreba de ce craiova-pitesti 14 si medgidia constanta 4,2 ??

Prima este estimare si nu se va face licitatie, ci PPP, deci pret mult mai mare. A doua a rezultat dintr-o licitatie pe bune.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

radutm

Eu as calcula nu doar costul total/km ci si defalcat pe cota de finantare romaneasca si cea din fonduri europene. De fapt asta ne intereseaza sa aflam, cat plateste statul roman in aceste investitii din banii nostri si daca se justifica sau sunt preturi umflate.
cont inchis

doryan93

#574

doryan93



get

Ia uitați ce zice tov. Fenechiu:
http://www.mediafax.ro/economic/fenechiu-cred-ca-am-gasit-solutia-fezabila-pentru-construirea-a-4000-de-kilometri-de-autostrada-11280932

Carevasăzică PPP la care guvernul plătește "plățile de disponibilitate".

Fără să-mi fi dat doctoratul pe tema asta, primul lucru care-mi trece mie prin cap este cum poate asta fi mai avantajos decât accesarea de fonduri europene nerambursabile (adică fonduri pe care România oricum le plătește la bugetul UE, dar care nu se întorc înapoi decât pe baza unor proiecte documentate beton).

Apoi, când profanul de mine caut "plăți de disponibilitate", gogu întoarce printre primele rezultate asta.

Tulai, mă.


tonică

pe de o parte, nu-l bagam noi in seama pe neatransformator nici cand cica ar fi fost ministru, d'apai acum cand ar trebui sa-si vada de procese si de cum se va vedea lumea-n liniute verticale.

pe de alta, exista mari sanse cu aceasta ppp-ista sa amintim in viitor de bechtel asa, ca o comparatie palida la ce tunuri vom primi de aici. Nu-i nimic. ei vor iesi de la guvernare la un moment dat, vor veni altii, se vor opri lucrarile, negocieri, contracte beton, apoi peste vreo 10 ani vin astia iara, mai cu barba, reziliaza si tot asa. Teoretic cica ar trebui sa invatam ceva din istoria fie ea si cea de curand traita dar na....

Ionut

NU MAI PUNETI STIRI CU INFRACTORI!
Va rog, asta daca nu vreti sa scrieti degeaba (voi sterge acele posturi).

iuli

Soluția autorităților pentru a recupera milioanele investite în autostrăzi neterminate

QuoteToţi constructorii de şosele de mare viteză din vestul ţării au fost penalizaţi pentru întârzieri sau pentru nereguli în executarea lucrărilor. Este soluţia găsită de autorităţi pentru a recupera o parte din sutele de milioane de euro investite în autostrăzi neterminate sau predate cu întârziere.

Cea mai mare sancţiune a fost aplicată italienilor care s-au ocupat de tronsonul Timişoara- Arad - 9,5 milioane de lei.

[...]

Pentru ca centura de ocolire a municipiului Arad a fost predata cu 2 ani intarziere, firma de constructii a fost amendata cu 6,7 milioane de lei, adica aproape un milion si jumatate de euro.

Totul, în condițiile în care societatea a primit 100 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene și din bugetul de stat, pentru construcția centurii ocolitoare, realizată la standard de autostradă. Nu este însa prima penalizare aplicată firme

[...]

O amendă a primit și constructorul singurei șosele rapide care a fost inaugurată înainte de termen. Este vorba de tronsonul de autostradă dintre Timișoara și Lugoj, predat cu două luni mai devreme. Firma care s-a ocupat de șantier nu a predat la termen documentele fiscale, astfel că Uniunea Europeană a decontat banii cu întârziere

[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

In urma unei discutii de pe thread-ul cu autostrada A1 de pe SSC, va prezint traseul autostrazii Sibiu-Pitesti din urma studiului de fezabilitate, cu mici observatii facute de mine:



Toti stim ca autostrada Sibiu-Pitesti este foarte scumpa. Are 116 km si trece muntii... dar daca am reusi sa reducem costurile prin realizarea partii cele mai dificile (efectiv trecerea muntilor) doar ca o autostrada half-profile? Am studiat putin harta, iar zonele marcate de mine cu negru sunt cele "dificile", care necesita tuneluri + viaducte. Ma gandeam ca pentru reducerea costurilor am putea sa le facem pe acestea half-profile, iar restul (cu verde), full profile. "Ochiometric" portiunile cu negru ar fi vreo 40-50 km, impartite in 2 bucatele. Consider ca s-ar circula civilizat pe cele 2 bucati avand in vedere ca latimea unui semi-profil de autostrada permite marcarea drumului cu 2+1 benzi, cu circulatie alternativa 2-3 km pe 2 benzi, apoi revenirea pe 1 banda (deci nu ar fi stresul de pe DN-uri ca nu poti depasi). In plus, nu ar avea localitati, ar avea curbe cu raza mare, declivitati (pante) reduse, deci s-ar putea circula linistit cu o medie de 100 km/h.

Parti negative: nu am avea o autostrada completa Bucuresti-granita, iar atunci cand vom dori sa facem si celalalt sens de autostrada (poate peste 20-30 ani) s-ar putea sa ne coste cu vreo 10-20% in plus.

Pareri pro & contra?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

De ce să nu facem la tuneluri doar un sens? Toți cred că fac la fel.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

tonică

pe de alta parte, daca s-ar face macar ce este cu negru s-ar circula cred eu şnur, partile cu verde neatingand orase ori sate de netrecut.
..e de vazut strict legat de finantare, in primul rand daca e posibila finantarea doar pe treisferturi, apoi daca peste 10 ani cand vom dori sa intregim portiunile halfprofile va trebui sa o facem cu fonduri 100% de la buget si intr-un ultim rand noi nici acum nu stim cat ar costa intregi cei 116 km. Ca s-au vehiculat nşpe  zeci de sume deseori umflate parca cu pompa. Eu cred ca mai mult de 1,5miliarde de euro dupa licitarea loturilor si scaderea astfel a sumelor totale nu poate costa. Bani indeajuns in excedentul 2014-2020 pt autostrazi si chiar ar mai ramane inca pe atat pentru coridor IX ori severin-calafat...

bogdymol

Quote from: iuli on September 06, 2013, 10:03:56 PM
De ce să nu facem la tuneluri doar un sens? Toți cred că fac la fel.

Pai exact asta vreau si eu. Tunelurile si viaductele lungi sa se faca doar pe un sens in prima faza. Iar de acestea este nevoie cam pe unde am colorat eu cu negru.

Quote from: tonică on September 06, 2013, 10:04:30 PM
pe de alta parte, daca s-ar face macar ce este cu negru s-ar circula cred eu şnur, partile cu verde neatingand orase ori sate de netrecut.

Sa nu confunzi o chestie: cu rosu este traseul propus al autostrazii, iar cu verde+negru este propunerea mea pentru cum sa se construiasca acele bucati cu rosu. DN7 (existent) este marcat cu un rosu mai inchis (visiniu?) si merge pe traseul Sibiu-Racovita-Calimanesti-Ramnicu Valcea-Pitesti (ii poti vedea traseul sinuos si pe harta de mai sus).

Quote from: tonică on September 06, 2013, 10:04:30 PMBani indeajuns in excedentul 2014-2020 pt autostrazi si chiar ar mai ramane inca pe atat pentru coridor IX ori severin-calafat...

Cu aceasta economie la buget s-ar putea face inca cativa km de autostrada gen Lugoj-Caransebes sau Ploiesti - Buzau.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele