News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

voicul

#5910
Eu cred ca asa l-au facut ca sa arate cate "miscare" este pe lotul Straco si sa induca in eroare 100%.

Cineva care nu prea stie care e treaba o sa zica: 22% e cam rau, dar uite cat se lucreaza - deci un lot ramas (doar) mai in urma.

Si Digi a facut un articol despre cifrele si muncitorii de pe santiere - VIDEO
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ministrul-transporturilor-ultimatum-pentru-drumari-voi-sta-pe-santiere-ziua-si-seara-anuntat-si-neanuntat-1102647

Am pus link-ul doar pentru: "Lotul Chetani - Câmpia Turzii - aici la fel avem o problemă, mobilizare foarte foarte slabă, o să avem o discuţie săptămana viitoare cu antreprenorul să ne prezinte un grafic exact, constructorul şi-a luat angajamentul că va fi dat în folosinţă în acest an, dar cu mobilizarea asta mă îndoiesc" - Cuc
+ o scurta interventie a lui Ionut.

Quest

#5911
Colaj de filmari aeriene ale Min. Transporturilor pus pe facebook in 23.03.2019

0:00 A10 Sebes-Turda, Lot 1 (Pizzarotti)
6:12 A10 Sebes-Turda, Lot 2 (Aktor)
11:11 A1 Lugoj-Deva, Lot 3 (Comsa)
15:58 A1 Lugoj-Deva, Lot 4 (UMB)
20:56 A3 Brasov-Bors, Ogra-Campia Turzii, Lot 2 (Astaldi / Max Boegl) <- este Lot 3 (Straco)
25:52 A3 Brasov-Bors, Ogra-Campia Turzii, Lot 3 (Straco) <- este lot 2 (Astaldi / Max Boegl)
30:49 Sfarsit

Deci se poate oferi publicului si un material pus la punct.
si filmat frumos cu linia orizontului la marginea de sus a cadrului
si montat corect, cu cadre de legatura filmate la sol la trecerea intre 2 filmari aeriene consecutive
si fade-to-black la trecerea intre loturile filmate
si 2x play pe portiunile de lot neinteresante
si caseta tehnica cu fundal semitransparent
tot ce trebuie

S-a adus la MT ardei iute ? ;)

LE: mersi Vancouver am corectat, desi pe filmarea aeriana a lotului Straco exista cel putin un cadru filmat la sol cu un excavator Max Boegl, dar asa cum am concluzionat amindoi, e un pas inainte in felul in care MT intelege sa se adreseze publicului :)
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Material pus la punct? Mi se pare dezastru montajul. Imagini de la Straco când filmau la Astaldi și invers, treceri rapide de la dronă la sol și invers, fără explicații. Ce poate înțelege cineva când apar brusc 2 basculante și un escavator care își fac treaba în plan super apropiat, fără un background din care să se înțeleagă care e treaba acolo, fără explicații scrise?

Quest

Horatiu, eu n-am spus ca e un material impecabil, dar e totusi un pas inainte, dupa catastrofa de filmare facuta din cap pe PiSi4 si pusa la inceputul lunii curente nu pe un site de 2 lei, ci direct pe SICAP. Sa se uite investitorii la el...
Eu am ramas de-a dreptul traumatizat de acea filmare, care mi-a lasat impresia unui nivel extrem de scazut de profesionalism, cu ramificatii in tot si in toate.
Common sense will get you far !

vancouver

#5914
Hai sa recunoastem: e de departe cel mai bun montaj realizat pana acum de CNAIR. Nu e perfect, dar nu e rau.

Mi se pare important sa fii capabil sa ai si cuvinte de lauda, atunci cand este cazul. Si la animale, si la copii, educatia doar cu urlete si tipete da rezultate mai proaste decat cea cu biscuitele si cu laude la faptele bune. Nu vad nici un avantaj dintr-o ura continua cu orice pret la adresa CNAIR sau a altor autoritati.

In general la stat in Romania calitatea este execrabila, din multe puncte de vedere: uman, profesional, nivelul de cultura, nivelul de pregatire, seriozitate, etc...  Dar orice mica desprindere de acest standard, orice tendinta pozitiva trebuie apreciata, zic eu.

Noi avem filmarile "noastre" si stim exact ce se intampla pe santiere, filmarea CNAIR nu aduce aproape nimic nou pentru noi. Dar daca nu as fi stiut mare lucru despre desfasurarea santierelor, chiar m-ar fi ajutat montajul CNAIR.

PS. Da, am vazut toata filmarea / montajul. O singura greseala importanta: pe A3 au incurcat cele doua loturi. La min. 20:56 incepe lotul STRACO, si nu lotul ASTALDI, care incepe abia la 25:52. Ar trebui modificat, altfel lasa impresia ca Straco e o mare firma, capabila, cu multi muncitori si utilaje... ceea ce (deocamdata) nu e cazul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Pai aici suntem pe un forum specializat care a ajuns la un anumit nivel, nu la scoala. Ma gandesc ca daca scriu ceva aici, in comunitatea noastra nu se va produce un damage emotional in CNAIR. Daca ar fi fost asa in toti anii astia in care am certat CNAIR-ul, poate se miscau altfel lucrurile acum. E foarte bine ca fac ce fac, chiar m am uitat la imagini si le-am apreciat. Raspunsul meu a fost la comentariul lui Quest. In continuare consider ca pentru o institutie de calibrul CNAIR, cu sute de angajati si un buget de zeci de mii de ori mai mare ca API isi permite sa angajeze pe cineva care sa faca un montaj cat de cat, ca nu e foarte complicat. Poate face oricine cu o minima pregatire pe internet si un soft free la o adica.

vancouver

"damage emotional" bine zis. Ai dreptate in esenta. Dar daca scopul nostru este obtinerea de rezultate, atunci cred ca un drum bun in directia asta este si aprecierea pozitiva a ceea ce se face pozitiv in cadrul statului roman. Asta poate avea doua avantaje: o ambitionare a celor apreciati, de a continua treaba buna si in plus o mai buna ascultare / bagare in seama a ideilor noastre. Daca noi avem un discurs permanent si exclusiv negativ, chiar si atunci cand eu au rezulate pozitive, vor inceta sa mai urmareasca forumul sau altele sau alte canale de comunicare publica.

Si ei si noi e bine sa fim echilibrati si pe cat posibil profesionisti (cu o implicare emotionala cat mai redusa, cu exceptia cazurilor cand e de urlat - aici de ex. includ tampenia cu PPP, care urla a frauda, sau forajele insuficiente de PiSi, care pot pune in pericol proiectul mai tarziu).

In plus, vrand nevrand, API a ajuns formator de opinie. Iar o opinie publica cu un discurs general negativ de tipul "in tara asta oricum nimeni nu face nimic" nu cred ca ajuta. Mai degraba discursul ar trebui sa fie: se lucreaza bine in unele locuri, prost in altele, dar amploarea activitatii de constructie autostrazi este mult prea mica

Concret este ca. 20-25% din necesar, bazat pe un calcul simplu: in 7 ani avem de la UE 3 miliarde + 1 miliard cofinantare = 4, deci anual trebuie sa lucram de ca. 600 mil. euro, ori noi mergem de cativa ani pe la 150-170 milioane € - deci de 4 ori mai putin.

EU AS INSISTA CU ACEST "DE 4 ORI MAI PUTIN". E usor de inteles si de retinut. UE ne da 3 miliarde si noi mai punem unul partea noastra. Avem buget autostrazi 4 miliarde in 7 ani, adica 600 mil. pe an, dar mergem la 150. De acesti 150 se face TREABA BUNA, ultra-mega necesara. DAR NU E SUFICIENT SI PUTEM SA CVADRUPLAM VITEZA !
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on March 24, 2019, 03:21:49 PM
Hai sa recunoastem: e de departe cel mai bun montaj realizat pana acum de CNAIR. Nu e perfect, dar nu e rau.

Nu e rau...
Este jenant de rau...

Eu nu te contrazic niciodata pe chestii tehnice (da, te contrazic uneori pe alte chestii care tin de perceptia individuala, dar NU pe chestii tehnice).
Si asta pentru ca tu te pricepi la chestii la care eu nu ma pricep.

Asa ca te rog nu ma contrazice nici tu pe mine cand iti spun ca montajul (NU filmarea) este de tot k k o....
Ca ma cam pricep...
Hai sa sarim peste "mica incurcatura" in filmarea aeriana A3 cu L2/L3...

Pe tot clipul au intrerupt filmarile aeriene cu filmari de la sol. Dar filmarile de la sol erau cu 5 km in fata sau in spatele punctului in care au "coborat la sol".
GRESIT!!!
Intreruperea filmarii aeriene trebuie sa aiba o singura motivatie: ai ajuns intr-un punct important al proiectului, si trebuie sa arati cum se vede acel loc si de la sol...

Daca faci varza din asta - ecoductul de pe LD4 filmat aerian este la X minute distanta de filmarea de la sol - atunci ai bulibasit totul...
Ai de fapt doua filmari distincte, fara nici o legatura intre ele - cea din aer si cea de la sol.

Noi, aici pe forum, stim proiectele cu ochii inchisi... Pentru mine nu a fost nici o problema sa inteleg unde anume au fost filmate toate cadrele, aeriene sau la sol.
Dar un "civil" nu va intelege nimic...

(Ca si contra-exemplu, vezi filmarile din Muntenegru sau Serbia, care combina filmarile aeriene cu cele de la sol... La ei totul este coerent si logic, coboara la sol in punctele cheie.)

Aici cred ca a fost ceva de genul:
Colegul, vezi ca ti-am adus 4 carduri de filmari, 2 aeriene, 2 de la sol...
Colegul, probabil proaspat angajat fix pentru treaba asta, a facut cel mai mihsto montaj cu putinta, fara sa aiba habar despre ce este vorba... :(



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Dagda

Unde pot gasi plansele pt A3 Brasov-Fagaras facute de Bechtel sau vreo versiune actualizata a lor daca exista?


Dagda


Ionut

Am dat si eu o reactie la povestea asta. Vad ca si Catalin este citat.




Soluţia unui parlamentar: autostrăzi construite din banii cetăţenilor

Daţi un leu pentru autostradă! Este soluţia propusă de un parlamentar PMP, pentru ca România să aibă drumuri de mare viteză. Nu mai are încredere în instituţii, aşa că se bazează pe cetăţeni. Le cere să redirecţioneze 3,5 la sută din impozitul pe venit, pentru construcţia de autostrăzi.

Digi24

Ionut

Diseară la 20:00 la Speranta TV vorbim despre autostrăzi. Si nu numai. :)

voicul

#ConectațiCuEuropa. Digi24 trage un semnal de alarmă, după ce proiectele de autostrăzi au primit aviz negativ

Legile autostrăzilor, aviz negativ una după alta în comisia juridica din Cameră, după ce în Senat au fost votate într-o
veselie. Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a avizat negativ, marţi, toate proiectele privind realizarea autostrăzilor Bucureşti - Braşov, Braşov - Bacău şi a Autostrăzii Nordului. De aceea, Digi24 trage un semnal de alarmă prin demersul #ConectațiCuEuropa. Pe tot parcursul zilei de miercuri, reporterii și corespondenții Digi24 se vor afla în punctele în care drumurile proaste le răpesc românilor ore bune de stat în trafic și în care lanțul interminabil de gropi le distrug mașinile și nervii. Stăm de vorbă cu reprezentați ai autorităților și aflăm ce este de făcut pentru ca România să poată ajunge la nivelul infrastructurii din țările din vestul Europei.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/conectaticueuropa-digi24-trage-un-semnal-de-alarma-dupa-ce-proiectele-de-autostrazi-au-primit-aviz-negativ-1110892