Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

pasadia

Hai ca chiar n-are rost. Stiu articolul, stiu povestea cu CF-ul, trenurile, solutii alternative.

Remarc aspectul financiar acum. Zici tu ca 20 de ani * 100 mil pe an strict pentru CoBra si ca ne-am permite asta, desi in paralel propui nu stiu cate alte investitii (rame de tren noi, park&ride, tunel pe sub Bratocea, mutat DN1 in albia Prahovei si tot asa...
Altfel spus: nu sunt bani pentru toate, si cum autostrada e doar a 8-a se intelege ce vrei.

Goldmund

vancouver,pasadina,

Romania are nevoie rapid de cel putin 2000km de autostrada, A1, A3 trebuie terminate in intregime la rang de autostrada cat mai curand, si nici nu ar exista vreo scuza plauzibila sa nu le avem in catva ani. Nu le vom avea doar daca politicul chiar se opune acestor planuri. A1 si A3 chiar sunt necesare tarii precum aerul(la fel si A7 si A8 ) Nu noi suntem de vina pentru ramanerea in urma a intregii tari, nu putem face precum soferii pe DN1 care la fiecare sfarsit de saptamana intre Brasov si Ploiesti raman in ambuteiaje uriase si se cearta intre ei...(CFR e si mai in urma cu infrastructura decat rutierul!)

Ionut

API pe Facebook - dati un share, e important

Miercuri, 30.01.2019, la întâlnirea Comitetului de Monitorizare al POIM (un cadru oficial, de față cu reprezentanți ai Comisiei Europene), Directorul General CNAIR Narcis Neaga a declarat cu o seninătate dezarmantă că în 2019 se vor finaliza inclusiv loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda și tronsoanele Câmpia Turzii-Chețani și Chețani-Iernut, parte din Autostrada A3.

Sunt doar minciuni sfruntate contrazise vehement nu doar de bunul simț, de stadiul actual al proiectelor, avansul din anii precedenți, birocrația nerezolvată sau problemele financiare și de mobilizare ale unor constructori, ci și de Legea bugetului de stat pe 2019!

Folosind rapoartele CNAIR și cifrele bugetului propus ieri, vedem că pe Autostrada A3 Câmpia Turzii-Chețani-Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclusă) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocată de guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevăzute pe toată Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Borș (mai sunt și alte mici secțiuni care, teoretic, vor consuma bani).

Realitatea cruntă din teren? Segmentul din A3 dintre Câmpia Turzii și Chețani (Straco) a ajuns la DOAR 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%. Din cele 4 proiecte promise de șeful CNAIR, doar tronsonul Chețani-Iernut (Astaldi) are șanse teoretice de finalizare în 2019: este acum la 58%, iar anul trecut a avut un progres consistent de 39 de procente.

Similar, pe Autostrada A10 Sebeș-Alba Iulia-Aiud ne trebuie 660 milioane lei (cu TVA) pentru lucrările rămase de executat (și plătit) din cele două contracte. Alocarea? Doar 160 milioane lei (24,2%). Lotul 1 din A10 (Pizzarotti) este la un stadiu fizic de 61%, iar în 2018 a avut un progres de 20%. Sectorul vecin (Aktor) este la 49% și, atenție, în tot anul trecut șantierul "a înaintat" cu doar 5 procente!!!

Așa cum am spus și în 08.01.2019 (link: http://bit.ly/2HK5qyq), scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane și minciuni gogonate.

voicul

Preluare pozitie API: (nu pun mai mult, ca pentru cei de pe forum nu e nimic nou)

Pro Infrastructură: Scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în 2019, cel foarte optimist 69,18 km

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă că directorul CNAIR, Narcis Neaga, a declarat că în acest an se vor finaliza inclusiv loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi tronsoanele Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut din Autostrada A3, dar susţin că aceste declaraţii sunt contrazise de stadiul proiectelor, de birocraţie, probleme financiare, inclusiv de Legea bugetului pe 2019.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/pro-infrastructura-scenariul-realist-ne-indica-4328-km-noi-de-autostrada-in-2019-cel-foarte-optimist-6918-km-1075245

vancouver

Goldmund si ceilalti care vreti repede A3 pe VP: va spun eu din propria experienta de inginer constructor, in Germania, participant la constructia de tunele de autostrada si de ICE: NU SE POATE REPEDE. Tehnic. 20 de ani e ceva normal la un astfel de proiect. DE ACEEA TREBUIE SI ALTE SOLUTII PE VP. Si avem calea ferata in stare excelenta si nu o folosim la potentialul maxim, ci stam ca boii in ambuteiaje, in esenta asta zic eu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#5840
@pasadia

Hai sa vedem:
1) Achizitionarea a 20 de rame electrice - tocmai are loc licitatia la ARF, caz rezolvat
2) 3 parcari Park + Ride, aia de la Bucuresti trebuie facuta oricum, ca doar nu poate sa ramana ca acum la gara de nord. La Ploiesti + Campina = 30-40 mil. euro
3) DN1 semi ingropat in Busteni pe ca. 8km = 100-120 mil euro
4) Eliminare treceri de pietoni pe DN1 in Azuga, Sinaia, intersectii regandite pe centura Sinaia, etc.. 20-50 milioane euro
5) Interzicerea parcarii in statiuni pe drumurile publice = 0
6) Transport in comun de calitate in statiuni = 40-50 autobuze electrice, ceva gondola, etc... 50 milioane
SI STOP. Toate astea pana in 2022. Total 250 milioane, din care 150-170 au legatura cu fonduri gestionate de CNAIR.

Punctul 8 INCEPE ABIA DIN 2022. Deci cheltuiala de pe CoBra NU SE SUPRAPUNE CU NIMIC DIN PUNCTELE DE MAI SUS, iar tot ce este mai sus are costuri modeste comparat cu autostrada.
Mai e punctul 7, care nu are treaba direct cu Valea Prahovei, este esential pentru economia Romaniei, partea care merge cu camionul. Ar fi vorba de vreo 150-200 milioane euro pentru un drum Cheia - Sacele - centura Brasov la nivel 2+1 alternat cu 1+1 dar pe care sa nu mai fie curbe accentuate (viteza minima 80 km/h). Un tunel mai mare de ca. 2km si in rest ca. 30km de drum remodelat. Daca asta se face in 5 ani = 40 milioane pe an. Cum spuneam, din totalul disponibil de 600 de milioane pe an.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

#5841
^^ Pozitia API despre declaratiile sforaitoare ale lui Neaga in Adevarul, Digi24, News.ro, Ziare.com si G4Media. Probabil si Hotnews o sa scrie.


Ionut

^ Am aparut inclusiv pe Mediafax.ro, lucru care se intampla foarte rar. Asadar, probabil am fost preluati de toata presa. :)

Dagda

S-a facut candva un studiu pentru analiza solutiilor alternative de imbunatatire a traficului feroviar pt Predeal-Brasov? Stie cineva ceva de el?

Ionut


dragos76

legat de ultimul comunicat, din păcate și un feedback negativ: știre la radio Cluj care prezintă poziția CNAIR, cu "deschidem tot în 2019", inclusiv cu intervenție audio a lui Șerbănescu (e drept, în care bagă disclaimer că "depinde de constructori, totuși, dar teoretic se poate deschide în 2019"). Și doar la final o mică notă de vreo 20 de secunde, că ProInfrastructura nu consideră realiste aceste promisiuni, dar fără să prezinte argumentele acestei poziții.

voicul

WoooooooW  :gaah:  :puke:

Acestea sunt AUTOSTRĂZILE anului 2019

180 de kilometri de autostradă vor putea fi daţi în trafic în acest an, a declarat, luni, ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, la dezbaterile din comisiile de specialitate reunite ale Parlamentului asupra proiectului de buget al MT pentru 2019.

https://www.money.ro/acestea-sunt-autostrazile-anului-2019/

Ionut

Dati un share, e important.




API pe Facebook

După Călin Popescu Tăriceanu săptămâna trecută, astăzi epidemia de minciună sfruntată vărsată de CNAIR și preluată fără niciun fel de filtru de "liderii" politici face o nouă victimă: Rovana Plumb, "ministrul" interimar al Transporturilor.

La dezbaterea bugetului de stat, Rovana Plumb promite fără responsabilitate, fără rușine și fără să gândească: "Pentru anul 2019, vom putea să dăm în trafic în ceea ce privește autostrăzile 180 de kilometri." (Agerpres: http://bit.ly/2E2wgh5)

Se promite inaugurarea inclusiv a unor tronsoane unde nici nu s-au început lucrările în teren, iar termenele contractuale de proiectare și execuție sunt de 19 luni (A3 Borș-Biharia), 24 luni (A3 Râșnov-Cristian) sau 3 ani (A7 Centura Bacău și DX12 Craiova-Slatina).

Se va întâmpla ceva la final de 2019 când, EVIDENT, declarațiile sforăitoare de acum se vor dovedi că sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane și minciuni gogonate? NU, NIMIC! Deoarece nimeni nu-i trage la răspundere pe acești indivizi care nu au pic de jenă sau limite ale bunului simț.

Așa cum am explicat în 8 ianuarie (link: http://bit.ly/2HK5qyq), scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în 2019, iar cel foarte optimist 69,18 km.

voicul

Gata! S-a gasit primul vinovat in caz ca nu se fac 180km de A in 2019 !!!

Reporter: Cine răspunde pentru cei 180 de kilometri de autostradăcare nu sunt gata?

Rovana Plumb: Vom analiza.

De aici

Scuzati tonul poate prea radical, dar si mie mi se pare NESIMTIRE pe fata sa declari asa ceva.

In alta orinde de idei s-a preluat pozitia API