Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Eu cred că trebuie amândouă, în paralel, cu prioritate pentru Piteşti - Sibiu.

TibiV

Defineste "trebuie".
Poate ca iti trebuie o locuinta proprie, o masina, o vila de odihna la munte/mare, taxa la o scoala/gradinita particulara pentru 1/2 copii, un yacht de vacanta, etc....
Dar NU ai bani pentru toate astea.
Taie te rog din lista de mai sus... Si gandeste-te ca nu ai bani decat pentru una dintre ele, a doua ar fi pe credit de la banca... Pentru o a treia ar trebui sa castigi la Loteria Bonurilor Fiscale  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Daca sunt sau nu bani iar este discutabil. Nu este suficient ca eu sau TibiV sa sustina ca nu sunt destui bani pentru ambele proiecte. Acest lucru se poate stabili numai in urma unui analize serioase. E foarte usor de zis: nu sunt bani...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Sursa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21287736-harta-master-planul-de-transport-aprobat-guvern-proiecte-prioritare-autostrazi-drumuri-expres.htm#self
subsursa: https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2016-09-13-21287712-0-strategia-implementare-mpgt-fara-clauza-reforma-structurala.pdf

2014-2020:


2021-2030:


Extragem ce ne intereseaza. Totul se refera la partea RUTIERA, dar include toate tipurile de proiecte, adica atat autostrazi, cat si DX sau Transregio, centuri, etc.

TOTAL DISPONIBIL FINANTARE 2014-2020: 4,6 MILIARDE
TOTAL DISPONIBIL FINANTARE 2021-2030: 8,7 MILIARDE


Banii acestia se compun la randul lor, de ex. 2014-2020
- fond coeziune (FC) 1500 milioane
- FEDR 1148
- cofinantare FC 483
- cofinantare FEDR
- supracontractare FC 639
- supracontractare FEDR 485
------ TOTAL 4598,58, rotund 4,6 MILIARDE

TOTAL RUTIER 2014-2030 = 13,3 MILIARDE EURO

MasterPlanul propune proiecte totale de 12.815,24 + 16.678,13 = 29.493 , rotund 29,4 MILIARDE EUR.

Lista proiectelor propuse este acolo in documentul de mai sus, al doilea link. Multe sunt de discutat, evident. Si suma asta totala disponibila e de discutat, si valoarea fiecarui proiect, si cat s-a consumat pana acum, etc... Dar eu zic sa simplificam discutia si sa luam de bune valorile din Master Plan, ca daca stam sa-l mai si corectam chiar ca discutam la infinit.

Asadar avem 13,3 miliarde pe rutier pana in 2030, dupa MasterPlan. Ce facem de ei? Cat sunt deja contractati si ce mai intra.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#5719
Quote from: vasile.silion on December 16, 2018, 03:10:00 PM
m-am gândit să facem un fel de capsulă a timpului și să punem aici, cei care doresc să intre în joc, previziunile noastre personale pentru marile proiecte de infrastructură rutieră pe care România nu le are acum dar le va avea finalizate la 1 ianuarie 2030 (mă rezum la centuri ocolitoare, drumuri expres și autostrăzi)

La 01.01.2030 vom avea :

- A1 Sibiu-Nadlac complet, inclusiv tunelurile de pe Lugoj-Deva, Loturile 1 si 5 din PiSi; vor fi lucrari pe loturile 2,3,4
- A0 complet, nord si sud; DNCB nord complet, sud vor fi lucrari;
- A3 Nadaselu-Bors; Tunelul Meses in executie; Ploiesti-Brasov in executie; Tg.Mures-Campia Turzii complet;
- A4 Buzau-Braila in licitatie; Pod Braila finalizat
- A7 Ploiesti-Pascani completa, inclusiv Centura Bacau
- A8 Ungheni-Iasi-Pascani, inclusiv pod peste Prut. In licitatie lucrari sectorul montan.
- A10 complet
- DX11 Oradea-Arad in licitatie lucrari
- DX12 Craiova-Pitesti complet;
- A13 Sibiu-Fagaras; in licitatie lucrari Fagaras-Brasov

Ionut

Sa va salvați undeva linkurile astea cu predicțiile. Dacă suntem sănătoși ne uitam împreună la ele peste 12 ani.

GrmmrNzi

Nimic nou pentru noi, sunt practic date de pe forum: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22885311-harta-interactiva-bilantul-autostrazilor-final-sub-60-deschisi-din-care-treime-gata-anul-trecut-contracte-noi-semnate-pentru-22-autostrada.htm

Pentru Victor Cozmei, dacă citești pe aici:

  • ți-a alunecat degetul pe tastatură și ai scurtat lotul Astaldi - Max Bögl de la 17,9 km la 1,9 km :)
  • te-ai "spălat" pe mâini prin folosirea condițional-optativului ("Ce tronsoane ar putea fi gata în 2019"), dar poate ar trebui să citezi de ex. pe Ionuț, sau pe altcineva de aici, cu niște estimări mai realiste. Dpmdv o să fie o realizare dacă se termină 41 km (loturile Comsa, UMB și Astaldi/Max Bögl). O mare realizare ar fi dacă s-ar și da în folosință toți*)...

*) lotul Astaldi nu este circulabil fără nodul Chețani, aflat pe lotul Straco...

GrmmrNzi

Și, dacă tot suntem la predicții pe pagina asta, am citit azi dimineață în cafea estimările (relativ optimiste) referitoare la perioada următoare, cu deschiderile pe ani:

  • 2019: 41,3 km

    • A1 Holdea - Șoimuș (43,4 km)
    • A3 Chețani - Iernut (17,9 km) - posibil necirculabil
  • 2020: 58,6 km

    • A3: Borș II - Biharia (5,3 km)
    • A3: C. Turzii - Chețani (15,7 km)
    • A3: Râșnov – Cristian (6,3 km)
    • A10: Sebeș - Aiud (31,3 km)
  • 2021: 71,9 km

    • A3: Biharia - Suplacu de Barcău (54,9 km)
    • A7: centura Bacău (17 km)
  • 2022: ??

    • ??
  • 2023: 80,7 km

    • A0: lotul 1 + 2 (33,2 km)
    • DX12: tronsonul 1 + tronsonul 2 (47,5 km)
Am zis "optimiste" pentru că am presupus că nu se reziliază cu Aktor pe A10 și că grecilor le vine mintea la cap. Și că Trameco e în stare să ducă la capăt cele trei loturi. Și că mini-lotul de la Râșnov chiar se face. Cam mulți "dacă"...

în ceea ce privește perioada "după 2021":

  • DX12 are proiectare de 12 luni -> proiect aprobat prin primăvara lui 2020. Apoi x luni pentru birocrație, mare minune dacă iese AC completă până la sfârșitul lui 2020. Vor fi modificări de traseu, exproprieri suplimentare etc. Teren greu, investigații geo ioc, deci cred că constructorii o să folosească la maxim definiția "termen contractual = data ultimei AC + termen de execuție (24 luni, fără lunile de iarnă), ceea ce împinge termenul contractul într-un mod optimist la sfârșitul lui 2023.
  • A0 are proiectare de 12 luni -> proiect aprobat prin primăvara lui 2020, presupunând că se semnează curând cu Alsim pentru L1 + L2. Apoi x luni pentru birocrație, mare minune dacă iese AC completă până la sfârșitul lui 2020. Termen de execuție 30 de luni (fără lunile de iarnă), deci 2022 se cam exclude oricum am da-o. Chiar și sfârșitul lui 2023 este foarte optimist și presupune că turcii chiar sunt serioși și vor face treabă.
  • A0 Lotul 3 (Aktor) e în pom dpmdv. Nu-i văd pe Aktor în stare de nimic, mai ales cu reorientarea fimeri mamă din Grecia, o să fie A10 "reloaded" - mă întreb de ce s-au băgat în seamă să conteste. Cred că de "schadenfreude"...
  • ... deci în 2022 se vor deschide doar posibile restanțe din anii anteriori.


Ionut

#5723
Chetani-Iernut e mai mult decat optimist pentru 2019, ar fi o mica minune sa fie gata avand in vedere problemele Astaldi (si nu numai). Nu va fi muzeu, va fi presiune mare si Straco va ceda (in schimbul unor concesii din partea CNAIR) si va face nodul Chetani sau macar bretelele de acces in/din DN15 pe A3, ca sa se poata inaugura. Dar nu cred ca va termina Astaldi. Sper sa ma insel.

Bors-Biharia slabe, slabe sanse pentru 2020... la fel Rasnov-Cristian. Mai curand T1 2021.

Cu predictiile pe 2021 nici nu comentez, deja ma enervez prea tare. :)

TibiV

Quote from: GrmmrNzi on December 27, 2018, 10:27:11 AM
Pentru Victor Cozmei, dacă citești pe aici:

  • ți-a alunecat degetul pe tastatură și ai scurtat lotul Astaldi - Max Bögl de la 17,9 km la 1,9 km :)

A citit, a corectat...
Dar pe harta interactiva, la click pe A3 Gilau-Nadaselu este inca "8,7 km (finalizați, nedeschiși circulației)"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GrmmrNzi

Quote from: Ionut on December 27, 2018, 11:39:53 AMBors-Biharia slabe, slabe sanse pentru 2020...
Nu știu ce să zic. Ordinul de începere a fost deja emis (nov. 2018), proiectarea este 4 luni, execuția 12 luni. 5 km de teren plat, agricol, fără mari complicații în afară de exproprierile suplimentare. Constructor din zonă - mă gândesc că dacă presa locală o să fie cu ochii și gura pe ei, o să vrea să se miște altfel decât de ex. Aktor.

Quote from: Ionut on December 27, 2018, 11:39:53 AM
Cu predictiile pe 2021 nici nu comentez, deja ma enervez prea tare. :)
Ce anume? Biharia - Chiribiș? E lot deja început, deci nu cred că o să se stea după exproprieri - după (re-)proiectarea de 6 luni ar trebui să vină AC mai repede decât de obicei. Execuția este de 18 luni, fezabil pentru un lot aflat deja la cca. 50%. Centura Bacău este estimată într-adevăr un pic prea optimist, dar și aici mizez pe orgoliul d-lui Umbrărescu, vorba aia, construiește la poarta casei.

În sfârșit, am zis și eu, n-am dat cu parul.

Ionut

Nu e vorba de dat cu parul. Doar ca dai cu inexactitati...

Legat de Bors-Biharia, NU s-a dat ordin de incepere in noiembrie 2018, de unde ai scos-o?! Abia s-a semnat contractul pe 13 decembrie. Si NU avem 4 luni proiectare si 12 de executie, ci 4 luni proiectare si 15 pentru executie! Deci 19 in total. Si mai dureaza 1-2 luni pentru ordinul de incepere (ca sunt proceduri de indeplinit).

Si 99% din oameni uita ca alea X luni de executie NU inseamna luni calendaristice. E vorba de luni/zile in care se poate lucra. Se dau extensii pentru zile ploioase/de ninsoare, zile libere (legale). Se dau extensii pentru zile de blocaj (relocari utilitati, exproprieri etc). Deci nu aduni 4+15 luni pornind din decembrie 2018... ci 4+15 luni din ziua ordinului de incepere (care nu a fost dat) si pui luni bune la acest termen pentru ploi si blocaje!

Deci, realist vorbind, 19+5 luni marja = 24 luni (30% marja "de erorare", de blocaje in executie), adica fix final 2020... si de-asta zic "Bors-Biharia slabe, slabe sanse pentru 2020..."

Acum, evident, tu poti sa fii optimist si sa visezi.
Eu prefer sa fiu realist si sa dau termene fezabile.

Ionut

Apropo de termene. Nu mai puneti botu' la ce zic constructorii. Ce vreti sa zica? Sa spuna ca nu respecta termenele si ca o lalaie? Hai sa fim seriosi. Hai sa punem pariu, ca vad ca sunteti tari la predictii.

Eu pun pariu pe 500 RON la bugetul API ca la 31.03.2020 NU va fi inaugurat (NU se va circula pe) lotul A3 Bors-Biharia. Adica promisiunea lu' Nea Beni e doar o promisiune fantezista data de un iresponsabil.

QuoteSemnat contract pentru Borș – Biharia, pe A3. Termen asumat: martie 2020! Beniamin Rus a declarat că își propune să finalizeze lucrările înainte de luna martie a anului 2020, atunci când vecinii maghiari și-au fixat să ajungă cu autostrada M4 la granița cu România. Bihon.ro

Hai sa vedem daca are cineva curaj sa parieze. Ca asa din gura e simplu. Cand vine vorba de bani, suntem mai atenti la ce aberatii debitam.

GrmmrNzi

#5728
Dacă citești cu atenție ce am scris, am exclus lunile de iarnă din "judecata mea", cât și cele "x" dintre proiectare și AC. Dacă am fost prea naiv, mea culpa. Dar e Crăciun, lasă-ne să visăm.

Aia cu "ordinul de începere" în noiembrie am luat-o de pe Sinteza Autostrăzilor, și anume din postul acesta: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251.msg162985#msg162985. Dacă este incorect, ar fi bine să se corecteze acolo, să nu facă și alții greșeli similare, de exemplu jurnaliști care chiar caută informații aici. Nu stă nimeni să citească 4000+ pagini ca să descopere în postul #7 de la pagina 3456 că s-a semnat contractul pe data de X, de aia există sinteza.

De acolo am luat dealtfel și restul de informații cu care am dat prognozele (=părere personală, neavizată, și etichetată în preambul ca "optimistă"), ca de exemplu anumiți anumiți termeni contractuali (à propos 12 vs. 13 luni).

PS: Pariuri eu nu fac, prefer să donez direct API când am chef, ceea ce am și făcut de câteva ori, dar, spoiler alert, nu cred că se va mai repeta, având în vedere tonul.

georgec

Vad ca optimismul a cam disparut dar de A1 PiSi L1 si L5 pana in 2023 nu credeti ca o sa fie gata?