Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

TibiV

Inclusiv intervenția lui Ionuț:
Ce promisiuni a mai făcut ministrul demisionar al Transporturilor cu privire la autostrăzi

Click pe imagine pentru video:


Ministrul demisionar al Transporturilor şi-a continuat, marți, vizitele pe şantier. După ce ieri, a fost pe autostrada urbană, care ar urma să lege Bucureştiul de A3, marți dimineaţa a ajuns în Mureş.

Acolo a anunţat că traficul pe două loturi din autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureş va fi deschis în următoarele zile.

Lucian Șova, ministrul demisionar al transporturilor: "Am venit pe acest şantier care este aproape gata. Înainte de sfârşitul anului pe încă câţiva kilometri de autostradă se va deschide traficul. Au început pregătirile pentru recepţie."



Fâşia de şosea pe care ministrul demisionar de la Transporturi a anunţat că se va circula curând face parte din autostrada care urmează să lege Câmpia Turzii de Târgu Mureş. Tronsonul se întinde pe 14 kilometri, între localităţile Unghieni şi Iernut din Mureş.

Ionuț Ciurea, vicepreședintele Asociației Pro Infrastructura: "La iernut nu va fi gata partea de pasaj peste calea ferată şi nici bretelele nodului care asigură accesul şi ieşirea de pe autostradă. Şi ca să nu avem încă două loturi autostradă muzeu, compania de drumuri a găsit o soluţie de descărcare de temporară a traficului: un sens giratoriu care va asigura temporar intrarea şi ieşirea de pe autostradă."



Tot marți, ministrul demisionar al Transporturilor a vorbit şi desprea autostrada A8 Târgu Mureş - Iaşi şi a promis că studiul de fezabilitate pentru lucrare va fi lansat în ianuarie cel mai târziu.

Pentru că şoseaua urmează să traverseze munţii, ecologiştii caută soluţii să salveze ecosistemul, şi au montat mai multe camere ca să studieze comportamentul animalelor.



Ecologist: "Foarte mulţi specialişti nu spun cum ar putea afecta o autostradă faună. Încercam să aducem topicurile împreună, ca în viitor aceste măsuri să se regaseacă în planurile de viitor. Trebuie să fim responsabili pentru că şi Comisă Europeană are nevoie să implementăm proiecte ecologice, ieftine şi eficiente."

Lucian Șova a promis că până la venirea iernii, traficul va fi deschis şi pe o porţiune nouă de câteva zeci de kilometri din autostrada Lugoj - Deva.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#5626
Asa ca intre prieteni, tu-l crezi?...sau doar il citezi?...ca la cate gogosi se tot indruga e greu sa mai faci diferenta...
;)

horatiu.cosma


NGC

#5628
Cum ai ajuns la concluzia ca vor "să scoată Aktor-ul de pe A0 lot 3 și să dea câștigător tot pe UMB"? Te referi la faptul ca in acel tabel apare pentru lotul 3 castigator UMB si "contestatii"?

Pai duduia care a scris articolul se inspira si de pe forum si are si "linie directa" la Serbanescu. Doar Economica e fituica lor "de partid". ;)
Eu zic ca doar a preluat aiureala lui Serbanescu care a incurcat loturile 1 si 3.

Nici o vrabiuta nu a zis nimic despre initierea vreunui demers catre ICCJ pentru lotul 3, dar ultima comunicare e de saptamana trecuta. O sa revin in caz ca apar transmisiuni noi cu noutati.

horatiu.cosma

^
Nu cred că e o încurcătură. Pe loturile 1 și 2 au scris foarte bine (turcii cu contestații, respectiv turcii cu semnare). În schimb, la lotul 3, unde ar trebui să fie foarte clar, cum ai scris și tu (Aktor semnare) au pus UMB contestații, semn că au primit decizia CAB (ca și la celelalte 2 loturi de altfel) și încă analizează cum ar putea să nu îi dea pe Aktor câștigători. Nici pe CraPi 3 și 4 nu au trecut acolo vreun update, deci la fel, e în analiză la CNAIR  :D.

NGC

#5630
Totusi, pana la proba contrarie, raman la parerea mea de mai sus. :p

dr4qul4

Daca reziliaza contractul cu Aktor pe ST2, nu se pot folosi de asta pt a nu le mai da lotul pe A0?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

^
Nu. Rezilierea și intrarea pe lista neagră presupune imposibilitatea de a participa la licitații din momentul notificării spre ANAP (care blochează SICAP-ul pentru acel operator), deci doar pentru licitațiile viitoare.

TibiV

O dovadă în plus că legislația achiziţiilor publice este o mizerie....
Cum naiba să dai o lucrare către Altor după ce și-a dovedit "cu brio" incapacitatea de a lucra?!?!....
Aktor nu ar trebui să mai aibă dreptul de a licita în nici un proiect peste 20 mil. euro. Dar și asta peste minimum 5-10 ani... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^
Pe aceeași idee, orice lege a achizițiilor publice din orice țară e o mizerie. Poate mai puțin alea în care se dau licitațiile fără criterii de performanță  :D. Am mai avut discuția asta pe alt thread. Întreb din nou: pe ce bază/criterii cuantificabile poți să dai afară pe Aktor dintr-o licitație pornită în 2017, pornind de la performanța de pe alte tronsoane? Stau și mă gândesc la exemple de criterii: numărul de muncitori pe schele la structuri în data de 7 iulie. Dar stai, pe 7 iulie poate UMB a fost în săptămână liberă, deci nu e bun criteriul. Altul: Avans procentual pe șantiere în ultimele x luni. Dar stai, Porr pentru ST 4 a avut un avans procentual nul între decembrie 2017 și momentul recepției din vară, nu mai are voie la licitații? Nu e bun nici ăsta, altul: muncitori angajați pe șantiere. Păi Porr/TS etc nu au nicio lucrare acum, normal că nu țin sute de muncitori angajați să spargă semințe. Mai gândiți-vă și voi la criterii, că nu găsesc ceva ce ar merge la Aktor pentru lălăială și nu ar exista reversul medaliei pentru constructorii serioși.

TibiV

Horațiu,
fără nici o glumă, mă gândesc de luni de zile la niște criterii...

Poate respectarea graficelor inițiale de lucrări...
Chiar nu știu, dar ceva trebuie găsit.

Altfel vom accepta din start să atribuim lucrări unor firme despre care știm clar că după un termen dublu faţă de cel contractual vor pierde prin reziliere...
Și nu firmele alea vor fi adevăratele pierzătoare, ci noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

#5636
Nu cred ca se vor gasi prea usor criterii ca sa departajezi pe unii de altii, fiindca aceeasi consecinta e generata de mai multe cauze cum ar fi plata unei facturi cu intarziere sau refuzul de a se mobiliza al constructorului.

Mai usor ar fi sa faci rezilierea rapida si licitatiile rapide - imediat dupa licitatie ordin de incepere. Si termene scurte, evaluare financiara in 3 zile, etc. Stabilesti niste tinte la companie, o km in primul an, 100 km in al doilea an, 150 in al treilea an...si daca nu le indeplineste primeste fond de salarii proportional cu tintele.

O licitatie o data castigata - si avand pregatite toate actele, constructorul primeste a doua zi ordin de incepere. 
Contestatie la tribunal sau unde vrea contestatarul,  ok , dar constructorul desemnat lucreaza pana una alta si justitia sa spuna apoi daca se schimba constructorul, ce penalizare primeste cine a gresit, ce si cati bani ia fiecare, ... dar procesul asta sa nu opreasca lucrarea.

Acum justitia practic acopera greselile CNAIR, care nu raspund cu nimic daca gresesc,  si tin pe loc toti constructorii si mai ales tara, ca nu prea construim infrastructura.  Daca CNAIR  a gresit la desemnarea castigatorului licitatiei pateste cineva ceva?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dr4qul4

Eu propun urmatorul criteriu:
Eliminat orice constructor care are avans mediu mai mic de 75% pentru tronsoanele pentru care a trecut termenul contractual initial, masurat de la eliberarea AC-ului pentru acel segment (nu lot)

Cu alte cuvinte, daca a licitat ca va face in 2 ani un lot de autostrada de 20km si a primit AC doar pentru 15km acum 2 ani, atunci pe cei 15km trebuie sa fie la cel putin 75% chiar daca pe restul de 5 km inca nu a primit AC.
In felul acesta nu mai poate freca menta pe loturile unde are AC, folosindu-se de tertipul ca nu a primit toate AC-urile.
Spun 75% ca sa acopere eventuala nevoie de a folosi pt umplutura terasamentul unui deal pt care inca nu are AC.
Coreland cele 2 de mai sus, rezulta ca trebuie sa se apuce de structuri imediat cum primesc AC pentru ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Granata06

Buna propunere, drastic dar poate fi un inceput.

horatiu.cosma

Din ce am urmărit până acum, inițial se dă AC pe un culoar inițial și ulterior se fac exproprierile suplimentare, care se întind cam pe toată lungimea loturilor. Din cauza lipsei exproprierilor suplimentare, nu se poate lucra la deblee pe toată lățimea, la rampele overpass-urilor. Asta înseamnă că nu se prea ajunge la uzură/marcaje/parapeți/semnalizare, fiindcă peste autostradă trec în continuare drumurile intersectate și care ar trebui să fie pe overpass-uri. Din lipsa exproprierilor suplimentare mai apar relocări de utilități care nu pot fi făcute, care automat duc la lucrări de autostradă ce nu pot fi executate (vezi la Porr în deal unde erau stâlpii, fire prea joase la Aktor, la Pizzarotti). În plus, un constructor când își face oferta o face pe ideea că va putea lucra peste tot. Nu e deloc economic să tragi tare să ajungi la 75% avans fizic pe un sector, apoi următorul sector să fie la 10%, următorul iar la 75% și tot așa.