Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

budrom

Tocmai, nici macar pe hartie NU EXISTA.
Mai multi forumisti au amestecat hartile, cea rail cu road...si a iesit o varza.
Calafat-Tm nu figureaza pe nicio hartie oficiala, altfel decat ca DN6 - modernizat.
Punct.
:D

Ionut

#151
OK, ma declar oficial confuz. :o

Eu zic mai bine sa ne uitam pe harta asta:


Daca presupunem ca avem Core network (ce e ingrosat) la nivel de autostrada, atunci avem autostrazile asa:

1. Nadlac-Timisoara-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti
2. Bucuresti nord bypass motorway
3. Bucuresti-Constanta
1+2+3 = Coridorul IV nord

4. Lugoj-Severin-Calafat, Coridorul IV sud
5. Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti
6. Timisoara-Moravita (spre Belgrad)
7. Bucuresti-Giurgiu
8. Bucuresti-Ploiesti-Buzau-Focsani-Siret
9. Turda-Tg Mures-Iasi-Ungheni
10. Sebes-Turda, o uitasem

Astea ar trebui teoretic sa fie autostrazi TEN-T, deci cu mari sanse de finantari europene. Restul PPP, gen Comarnic-Brasov.

Zic bine? :dunno:

valexandru

@budrom
   Tin sa te contrazic.
   Daca mai sunt bani pe coridoare, se va face autostrada Timisoara - Severin - Craiova - Calafat cu 95% finantare UE. Daca nu vor, tot trebuie sa construiasca autostrada Timisoara - Severin - Calafat conform Priorty Project 7 TEN-T pana in 2020. (btw Finantarea este acum 95% la astfel de proiecte, nu 85% cum spui tu). Daca nu se va face pe fondurile pentru coridoare, atunci se va face pe proiectul prioritar 7 unde finantarea este intre 20 si 40%.
    Intr-adevar, road nu inseamna autostrada, dar pentru traseele aflate in Core Network (Calafat - Timisoara si Craiova - Calafat) inseamna ca maxim pana in 2030 sa fie construite autostrazi.
    Decizia Comisiei Europene din 22.03.2012 este batuta in cuie aici:
http://www.consilium.europa.eu/uedoc...ans/129165.pdf
    Hartile la care te referi tu sunt din 19.03.2012 si arata stadiul pana la acea data dar sunt si se specifica foarte clar, propuneri pentru consiliul din 22.03. Acele harti nu cuprind modificarile din 22.03 si trebuie sa apara altele.
    Probabil ca sunt multi smecheri pe la MT care justifica faptul ca nu mai este nevoie de autostrada pentru ca s-a modernizat DN 6, dar nu este nicio legatura intre proiecte si sunt finantari diferite. Este o speculatie pentru a trage de timp si a incerca sa duca banii pe unde vor ei ,dar am inteles ca UE va fi foarte drastica in exercitiul financiar urmator. Rezulta din acele Guidelines.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

delacroix

Quote from: Ionut on March 29, 2012, 02:32:52 PM

Astea ar trebui teoretic sa fie autostrazi TEN-T, deci cu mari sanse de finantari europene. Restul PPP, gen Comarnic-Brasov.

Zic bine? :dunno:
Ca bine le mai zici coane Iancule!
Concluzia  implicita ar fi cea subliniata, totusi eu nu am vazut( 8)) scris negru pe alb ca "road network" trebuie sa fie autostrazi.

budrom

 :D
Ionut, trebuie sa combini harta UE cea fara update, cu noile aranjamente.
(update-ul este cel  din 22.03.2012 al UE, discutam doar pe road, anume: Calafat-Bucuresti si Sebes-Ungheni)

Sau sa mai asteptam un pic, pana apar noile modificari, in pdf-ul UE.

Ionut

Quote from: budrom on March 29, 2012, 03:21:46 PM
Sau sa mai asteptam un pic, pana apar noile modificari, in pdf-ul UE.

Da, cred ca asta e cea mai inteleapta alegere. Propun sa asteptam noi vesti si noi harti mai clare care sa ne spuna daca aceste drumuri TEN-T core network vor fi autostrazi. Si in ce ordine, ca poate peste multi ani vor fi, dar deja ne hazardam si ne contrazicem aiurea.

Multumesc pentru pastrarea atmosferei OK! :)

:cheers:

budrom

#156
crestem la 2%?
:lol:

acum discutam si noi, in lipsa pozelor cu stadiul lucrarilor...

hai, ca desenez eu harta, e mai jos, am intrerupt punctat bucatile care-s susceptibile a primii obolul banilor UE, cei 85% (2014-2020),
din ce am citit eu mai demult, dar nu-s sigur c-am retinut 100%, sunt 85% doar daca faci road,
iar la link-ul pus de alex da error.

daca RO are banii sa inceapa toate aceste tronsoane, aici e intrebarea, caci UE doar deconteaza, dupa ce statul roman plateste...
eu zic ca va fi doar atat, licitat:
Sibiu-Pitesti
Calafat-Buc
Sebes-Ungheni
Izvin-Moravita
Dumbrava-Buzau



valexandru

#157
1.  Repun linkul: http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/trans/129165.pdf
     Nu stiu de ce nu merge ala!
2. 
Quote
    PE a votat cresterea temporara a contributiei UE de la 85% la 95% pentru proiectele de dezvoltare regionala finantate din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) si Fondul Social European (FSE) pentru Romania.
"Daca pana acum, cofinantarea Romaniei pe un astfel de proiect era de 15% din totalul sumei, de acum aceasta se reduce la 5%, restul de 95% urmand sa fie acoperiti de catre UE. Este o masura care vine in ajutorul beneficiarilor si care doreste sa sprijine dezvoltarea regiunilor mai sarace si predispuse sa fie afectate in continuare de criza economica si financiara", a declarat europarlamentarul Petru Luhan.

Printre statele care mai beneficiaza de aceasta crestere, se numara Letonia, Ungaria, Portugalia, Grecia si Irlanda.
     

     Deci finantarea e de 95%, iar tot ce este Core Network trebuie sa fie autostrada! Deci si Timisoara-Calafat va fi autostrada!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

budrom

#158
95 sau 85, nu conteaza
:lol:

dar rosul continuu de aici nu se va schimba niciodata in viitorul apropiat (cu exceptia Moravita-Izvin), dupa hot. din 22.03, trust me!

Ionut

Multumesc baieti pentru efort si predictii/opinii personale! Acum sa vedem ce se intampla, eu sunt fooooarte curios! :cheers:

valexandru

#160
Acum ceva oficial:
Aici apare (si e document UE), ca Timisoara-Calafat va fi autostrada:


citez:
Quote
   

PROJECT DESCRIPTION



This motorway project will provide significant improvements to the road network of southeastern Europe by linking the main cities of the region. It will also connect the ports of Patras, Igoumenitsa, Athens (Piraeus), Thessaloniki and Constanta to the heart of the enlarged European Union. The initial plan for this axis involved the construction of two new motorways across Greece.

    West to east following the route of the Via Egnatia, to connect the port of Igoumenitsa to Kipi on the Greek-Turkish border (680 km)
    Modernisation of the existing 800 km Pathe road (Patras-Athina-Thessaloniki and Evzoni), which runs from southern Greece to the north, connecting Patras to Promahon on the Greek-Bulgarian border.

Extensions to this axis were adopted in 2004, adding connections from the north of Greece towards the neighbouring countries, and from there towards Central Europe.


The first branch of these extensions runs along the former pan-European corridor IV from the Greek-Bulgarian border at Promahon to Nadlac on the Romanian-Hungarian border, linking Thessaloniki to Sofia and to Budapest. The other branch runs from the Romanian-Hungarian border in the direction of the port of Constanta, via Bucharest.
Am boldat ce era cu legatura la TM-Calafat.
sursa: http://tentea.ec.europa.eu/en/ten-t_projects/30_priority_projects/priority_project_7/priority_project_7.htm si este Priority Project 7.
Si aici este harta mare cu cele 30 proiecte:


sursa: tentea.ec.europa.eu/images/maps/progress_report_may2010ongoing_projects_20100527_big.jpg

Harta e putin mai veche, insa prioritatile s-au pastrat.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

budrom

Salut Alex,
harta cu proiectele prioritare, din mai 2010...
continea exact ceea ce s-a realizat dupa mai 2010, modernizarea DN6 intre Calafat si Tm.
:D

valexandru

Quote from: budrom on March 30, 2012, 11:27:37 AM
Salut Alex,
harta cu proiectele prioritare, din mai 2010...
continea exact ceea ce s-a realizat dupa mai 2010, modernizarea DN6 intre Calafat si Tm.
:D

       Salut Mugur,
         Acolo la punctul 7 se specifica ca Tm.  Calafat va fi autostrada!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

MHN

Quote from: valexandru on March 29, 2012, 06:49:46 PM
Acum ceva oficial:
Aici apare (si e document UE), ca Timisoara-Calafat va fi autostrada:

[...]

Harta e putin mai veche, insa prioritatile s-au pastrat.
Chiar ca harta este mai veche, deoarece apar versiuni de tronsoane la care s-a renuntat (cum nu deslusesc ce scrie in legenda, sper ca este vorba despre trasee rutiere)
- cel de-a lungul vaii Muresului, intre Arad si Deva, paralel cu DN7
- o portiune Mako-Cenad-TM, despre care se vorbea pana prin anul 1999

valexandru

Quote from: MHN on March 30, 2012, 01:36:29 PM
Quote from: valexandru on March 29, 2012, 06:49:46 PM
Acum ceva oficial:
Aici apare (si e document UE), ca Timisoara-Calafat va fi autostrada:

[...]

Harta e putin mai veche, insa prioritatile s-au pastrat.
Chiar ca harta este mai veche, deoarece apar versiuni de tronsoane la care s-a renuntat (cum nu deslusesc ce scrie in legenda, sper ca este vorba despre trasee rutiere)
- cel de-a lungul vaii Muresului, intre Arad si Deva, paralel cu DN7
- o portiune Mako-Cenad-TM, despre care se vorbea pana prin anul 1999

    In primul rand, harta este din mai 2010 (deci nu e chiar asa de veche).
    In al doilea rand, poti accesa linkul de sub harta ca sa vezi legenda.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"