Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul

A3 CT-CJ e putin cam aiurea. Din CJ ai avea trafic, dar unde se duce, si cine ajunge pe A3 din CJ? E doar o sectiune fara mare interes. Asta si pentru ca DN1 e pe 2 benzi acolo. Era pe 1 banda sa vezi cum era plin A3.

Totusi lucrurile se schimba cu aparitia A10 si cu noi tronsoane din A3 (inclusiv cel facut de UMB), adica odata ce autostrada are finalitate cap-coada (nu doar niste bucati din tot ansamblu).


Sorin62

Quote from: panda_no 5 on October 28, 2018, 10:06:08 PM
[...]
Gardul firav si fragil de pe toate autostrazile. Nu stiu de ce nu trec la un gard mai solid cum e cel din Ungaria de exemplu.

Răspunsul este foarte simplu: un gard mai solid înseamnă costuri mai mari pentru stat. Costuri mai mari pentru stat înseamnă pagubă. Paguba = abuz în serviciu, adică închisoare de la 2 la 7 ani.

pasadia

#5552
^^^
Sau poate inseamna ca cineva ar trebui sa munceasca, sa modifice normativul (inclusiv justificand corect modificarea) si sa obtina aprobarea noului normativ. Si cum lenea si indolenta e mare prin institutii se bazeaza ca se gaseste cineva sa dea vina pe Curtea de Conturi sau DNA.

Sorin62

^^
Destul de dificil câtă vreme DNA vine și anchetează inclusiv procesul de legiferare (AKA elaborarea de hotărâri de guvern sau acte inferioare), iar introducerea în codul penal a unei mențiuni care să nu mai permită anchetarea cuiva pentru abuz în serviciu pe motivul inițierii unei norme legale a fost considerată o gravă afectare ale luptei anticorupție.

Apropos, cât a durat elaborarea noului regulament care permite recepția parțială a lucrărilor în construcții?

cristi5

Quote from: cristi5 on October 28, 2018, 08:07:43 PM
Si spun half-profile cu geometrie de autostrada inclusiv banda lata. Adica mult mai bine pt siguranta, efort redus la volan si viteza decat normativul romanesc de DX!!!

M-a lamurit horatiu.cosma ca geometrie de autostrada montana conform normativului este aproximativ acelasi lucru cu geometrie de DX de campie, si ca DX are banda suficient de lata (3,5m).

Pentru A8 montan si orice traseu lung si greu cu trafic mic, continui sa cred ca half-profile e o solutie buna.

Si da, este adevarat, ca pana acum tot ce a fost pregatit s-a finantat full profile. Eu cred ca half-profile ar grabi proiectele montane. Poate la Holdea motivul adevarat nu e costul, dar la A8 cateva miliarde in minus ar juta. Fireste, daca nu-s proiecte pregatite nu le poate grabi nimeni.

tom_sawyer

La un 2+1 cu WRSB, oare cat de adanc sunt infipti stalpii care sustin parapetul? In momentul cand faci si a doua cale de autostrada, de pe prima trebuie sa scoti WRSB-ul si sa refaci marcajele si gaurile ramase de la stalpi. Gaurile se rezolva cu o simpla asfaltare sau trebuie umblat si la corpul autostrazii? Nu cresc costurile foarte mult, mai ales pe distante mari?

vancouver

https://www.zf.ro/constructii-imobiliare/dezastrul-din-infrastructura-comisarul-european-corina-cretu-face-lumina-in-date-romania-a-pierdut-intre-1-8-si-2-miliarde-de-euro-pentru-infrastructura-de-transport-17574317

QuoteComisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat luni, la Bucureşti, că România a pierdut deja fonduri europene în valoare de aproape 2 miliarde de euro pe care le putea folosi în infrastructura de transport.

,,Din cei 19,5 miliarde de euro alocaţi pe fondurile pe care le gestionez, Politica de Coeziune şi de Fondul de Dezvoltare Regională, s-au pierdut între 1,8 şi 2 miliarde de euro într-un domeniu sensibil pentru România, cel al infrastructurii de transport", a declarat, luni, la Bucureşti, la conferinţa EuroIMPACT, comisarul european Corina Creţu, cu privire la fondurile europene absorbite de România.

Comisarul european a adăugat că există, pe de altă parte, şi o parte plină a paharului.

,,Dacă ne uităm la partea plină a paharului, dintre cele 19,5 miliarde de euro, pentru perioada 2007-2014, s-au cheltuit 17,5 miliarde de euro, dar doar aproximativ 14-15 miliarde au fost practic lucrări pe teren, pentru că 3 miliarde aproape au fost salvate prin proiecte retrospective, prin preluarea creditelor BEI şi BERD pe care România le avea încă pentru proiecte realizate, cum ar fi de pildă Autostrada Soarelui pentru care statul încă plătea credite", a indicat Creţu. (...)


Deci sa rezumam: am pierdut 2 miliarde in 2007-2013 (nu 2014, cum zice in articol). Probabil ca suntem pe calea cea buna sa mai pierdem vreo 2-3 si pe 2014-2020. Asa ca eu nu inteleg discutiile cu jumatatile de masura. Ca sa facem half-profile, ca e scump, ca sa economisim. Ce pisci sa economisim, ca singura investitie reala si singurul ajutor real pe care STATUL poate sa-l dea generatiilor viitoare sunt in infrastructura.

NU EXISTA NIMIC MAI BUN CA SI CHELTUIRE DE BAN DE LA STAT DECAT IN AUTOSTRAZI SI CAI FERATE + intretinerea lor, evident. Noi nu folosim toti banii pe care-i avem. De ce discutam de moduri de reducere a costurilor????

De ce vrem neaparat sa ne batem joc in continuare de tara asta si de copii ei si sa nu facem autostrazi nici macar acum, cand altii le au deja gata de zeci de ani?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

#5557
Ca sa construim mai repede, nu neaparat ca sa economisim, discutam de half-profile si alte solutii mai potrivite pentru ce avem nevoie.

Si problema cu 2 miliarde pierdute nu e asa simpla cum vrei s-o prezinti. Daca incepi un proiect fantasmagoric de scump, chiar ai garantia ca o sa ai finantarea asigurata pentru 10-20 de ani cat dureaza constructia? Nu vom mai beneficia de atat de multe fonduri europene in viitoarele exercitii financiare.

Europiu

Am mai spus-o în alt context: nu cred că vor mai exista fonduri de coeziune după 2030. Sau, chiar dacă vor mai fi, nici pe departe la dimensiunile actuale...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Atâta timp cât nu avem proiecte bine pregătite, discuțiile despre half profile/un tub de tunel/2+1 în loc de A vor fi așa, de dragul de a umple pagini inutile pe forum. Oricât de incredibil pentru țările civilizate ar părea, România trage bani europeni pe tot ce poate trage (se fac concesii la greu dinspre UE), nu există o strategie, se lansează tot ce se poate (supracontractare pe hârtie de 300%) și se speră că ceva va merge bine, contribuind substanțial la absorbție. Asta s-a întâmplat pe POS-T, asta se întâmplă pe POIM. Stăm mai bine pe POIM datorită fazatelor de pe POS-T, neterminate până în 2015 (LD, ST, DN-uri, VO-uri etc). Nu vine nimic din urmă cu potențial. Singurul proiect mare nou pe POIM e M6, care va fi un ghost line de la Băneasa până la OTP. Atât putem cu administrația actuală și cu conducătorii politici. Poate în viitorul exercițiu financiar vom avea câteva proiecte pregătite corespunzător (A7, A8, Sibiu-Brașov etc) la care ne vom putea pune această problemă: ce anume facem din banii pe care îi avem disponibili, pe lângă fazatele din POIM?

cristi5

Si cati bani vom avea in urmatorul exercitiu pentru proiectele pe care le mentionezi?

GDC

Indiferent cati bani vom avea in urmatorul exercitiu, trebuie sa avem proiectele. S-ar putea sa avem de ajuns doar pentru unele, caz in care abia atunci trebuie sa discutam despre unde facem economie. Dar s-ar putea sa se intample ca de doua ori pana acum: sa avem bani, dar nu proiecte. Si iar pierdem timp aiurea.

horatiu.cosma

#5562
Încerc să fac legătura între ce am scris eu și întrebare și nu reușesc  :D. Vom avea x miliarde de euro, e ok :))?

Realitatea vremurilor noastre e că avem proiecte care merg greu din cauza pregătirii proaste (I), alte proiecte pregătite prost care sunt în licitație și care în mod evident vor dura și ele o veșnicie (II) și alte proiecte pentru care nu avem niciun fel de pregătire (III). Pentru cele în execuție nu putem decât să cârpim din mers, pentru cele în licitație nu prea se mai poate face nimic, deci la fel, va urma cârpire din mers. Ce se poate face e să punem umărul la pregătirea proiectelor ce nu au nimic (a treia categorie).

Pentru I și II discuția despre half profile/buget UE/whatever e fix dejaba, iar pentru categoria III discuția asta va fi după ce avem niște SF-uri aprobate și finalizate, în funcție de banii pe care o să îi avem la dispoziție (nu se știe câți).

Deci în continuare mă întreb ce vrei să spui cu întrebarea aia. Așteptăm acum cu proiectele fără SF să vedem câți bani vor fi de la UE, sau ce anume propui?

vancouver

#5563
Quote from: Europiu on October 29, 2018, 11:36:41 PM
Am mai spus-o în alt context: nu cred că vor mai exista fonduri de coeziune după 2030. Sau, chiar dacă vor mai fi, nici pe departe la dimensiunile actuale...

Si de ce nu vom avea fonduri de coeziune? Te-ai gandit la asta?

Pentru ca daca nu le vom mai avea, inseamna ca suntem suficient de aproape de UE ca PIB si buget, ca sa nu mai avem nevoie. Si atunci trebuie sa finantam in proportie mai mare proiectele de la bugetul Ro, PENTRU CA VOM AVEA BANII.

Proiectele ORICUM trebuie sa mearga inainte. Nu cu aceeasi forta, ci cu o forta mult mai mare.

Pe fondurile europene, altele decat de coeziune, cofinantarea UE este de 20-40%. Valabila oriunde pe reteaua TEN-T, incl. comprehensive. Daca in zona apar ambuteiaje frecvent, atunci se dau 40%. De ex. pe Valea Prahovei, daca nu vrem sa luam fondurile de coeziune, putem sa le luam pe cele de dezvoltare regionala, care, asa cum spuneam acopera 40% din costuri.


Mai tine cont de un aspect: chiar daca nu exista fonduri de coeziune, bani de la UE se dau acum si Germaniei, si Frantei, etc. De ex. inca in 2017 Germania a primit bani din fondul de coeziune, pentru unificare - participare 75% UE. PENTRU MAGISTRALA DE MARE VITEZA 300km/h DINTRE NÜRNBERG si BERLIN. Deci retineti, Germania, cu PIB peste cel al mediei UE, primeste 75% finantare europeana (unde contribuie si Romania) si nu pentru orice, ci pentru trenuri de mare viteza (adica pentru un lux)...

Asa cum Germania a primit in jur de 100 MILIARDE de euro numai pentru REINTREGIREA cu estul Germaniei, nu vad de ce Romania nu poate primi macar a zecea parte pentru REINTREGIREA ROMANIEI cu estul Romaniei, adica pentru A8.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#5564


Un video ilustrativ din 2012 cu ce nebunie de tunel / pod / tunel / pod etc... au facut nemtii PE BANII UNIUNII EUROPENE (participare de 75% la toate structurile, adica poduri, tunele). Urmariti de la minutul 4:30 care este succesiunea de lucrari de arta, necesare pentru strapungerea zonei de deal-munte din Turingia.

Proiectul s-a terminat abia in 2017, inceput in 1991 (decizia politica).

PS. Paralel cu calea ferata s-a facut evident si autostrada. A73 + A71. Noi noute dupa unificarea Germaniei. Parcurg niste zone relativ sarace si slab populate, sunt evident relativ goale. Dar foarte utile. Evident ca si pe A73 si A71 avem multe tunele si poduri mari, unele realizate de firme romanesti. De ex. tunel Suhl de ca. 8km lungime, autostrada, dublu, realizat de Hidroconstructia. https://de.wikipedia.org/wiki/Rennsteigtunnel. (vedeti ca in acest tunel, pe fiecare sens, exista 2 radare "invizibile" - adica fac poza cu lumina infrarosie, care nu este perceputa, ca sa nu sperie soferii in tunel, sa puna vreo frana aiurea. Limita este de 80km/h in tot tunelul)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.