Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteDeşi i s-a promis, Ford rămâne fără drum expres la Craiova

Deşi planul pentru construirea unui drum expres între Craiova şi Piteşti, care să facă legătura cu coridorul IV pan-european de autostrada Nadlac – Constanta, a fost lansat încă de acum 5 ani, autorităţile nu au mai întreprins nimic concret în privinţa acestuia.

Mai mult, statul a decis să renunţe la acest proiect, precum şi la proiectul Autostrada Sudului, lansat de guvernul Emil Boc, cu toate că producătorului american Ford i s-a promis o şosea rapidă în momentul în care a cumpărat fosta uzină Daewoo de la Craiova.

Explicaţia oficială a autorităţilor este seacă: un astfel de drum nou nu se justifică în zonă, traficul nefiind unul aglomerat. Cel mult, poate fi vorba de nişte reabilitări ale unor secţiuni de drum naţional existente. Asta, cu toate că oficialii Ford s-au plâns în nenumărate rânduri de lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate în zonă. În urmă cu nici două luni, Jan Gijsen, CEO şi preşedinte al Ford România, atrăgea atenţia că starea proastă a infrastructurii afectează în principal procesul de distribuţie a maşinilor.

sursa: Cotidianul

Ionut

QuoteMinistrul Alexandru Nazare se întâlnește mâine la Bruxelles cu vicepreședintele Comisiei Europene, domnul Siim Kallas

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Alexandru Nazare, se întâlnește mâine la Bruxelles cu vicepreședintele Comisiei Europene și comisar european pentru Transport, domnul Siim Kallas. Principalul subiect de pe agenda întâlnirii este stadiul negocierilor pentru revizuirea politicii TEN-T a Uniunii Europene, pe baza căreia se va decide și structura finanțărilor europene în programarea financiară 2014-2020.

În cadrul vizitei de lucru la Bruxelles, ministrul Alexandru Nazare va purta discuții și cu decizionali ai DG REGIO în privința stadiului absorbției fondurilor alocate României prin Programul Operațional Sectorial-Transporturi în perioada 2007-2013.

Tot la Bruxelles ministrul Alexandru Nazare va avea o întâlnire cu domnul Gilles Savary, coordonatorul european pentru Proiectul Prioritar 22 al TEN-T, coridorul feroviar Atena-Sofia-București-Budapesta-Viena-Praga-Nurnberg/Dresda.

sursa: MT

Acesta din urma este Coridorul IV, nu? Sa vorbeasca oare de Sibiu-Pitesti? :D

Ionut

Foto cu Reteaua TEN-T, pare sa fie de ultima ora :)



sursa: Alba24.ro

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Da, intr-adevar! Cel mai mult imi plac segmentele de core network dintre Sebes si Turda si Tg Frumos-Suceava/Botosani. Este fix ce tot spuneam noi de luni de zile. Poate cineva ne citeste. :lol:

Sper ca tot ce e cu tuse groase sa se transforme in autostrada in 10-15 ani! Ar fi de vis!

delacroix

'Core network' projects must demonstrate that they can be up and running by 2030 to receive funding.
The European Union's transport ministers reached agreement today (22 March) on which routes will be eligible for EU funding under the Trans-European Transport Network (TEN-T) programme.
A map, proposed by the Commission in October, divides the routes into a 'core network' of priority projects and a 'comprehensive network' of longer-term projects. Projects approved for funding on the core network must demonstrate that they can be completed by 2030. The Commission's proposal had required projects on the comprehensive network to demonstrate that they can be completed by 2050, but member states changed this to an indicative target.
Decisions on the amount of funding to go to these projects, and which specific projects will be chosen, will be decided at a later date. The map has been contentious, with several member states wanting exceptions to be made for certain routes to be designated as core even though they could not be completed by 2030. Spain was unsuccessful in its bid to get a route through the central Pyrenees designated as core.
Additional routes
But during today's negotiations Poland, Italy and Romania were able to get additional routes added to the map by providing new information demonstrating they can be completed by 2030. These include a rail road terminal in Milan, the border crossing between Romania and Moldova and a route between the Romanian city of Calafat and Bucharest. Member states also agreed to add a route between Constanta and Galati in Romania and a rail road terminal in Bialystok, Poland to the comprehensive network.

Ionut

Merci delacroix pentru info! ;)

Quote'Core network' projects must demonstrate that they can be up and running by 2030 to receive funding.

Pai... eu zic ca putem face Tg Mures-Iasi de exemplu pana in 2030 cu finantare UE. Sunt totusi 18 ani pana atunci. :D

weaz

Buna sa va fie ziua,

Sunt nou pe forumul acesta dar nu si pe altele mai vechi.
O prima intrebare legata de Core Network nou de pe harta de mai sus. Acesta va include transport intermodal: rutier + feroviar si unde se poate si este nevoie/posibil aviatic/navigabil? Sau este doar pentru reteaua rutierea si feroviara?
Presupun ca prioritatea celor de la Comisia Europeana ramane Calafat - Timisoara fata de Calafat-Bucuresti.

delacroix

Quote from: Ionut on March 26, 2012, 01:17:25 PM
Pai... eu zic ca putem face Tg Mures-Iasi de exemplu pana in 2030 cu finantare UE. Sunt totusi 18 ani pana atunci. :D
E obligatoriu sa o facem. Inca nu stim finantarea, %, pe care o primim. Poate sa fie 30-70 %. Vedem la anul cand se stabileste bugetul.

Ionut

Quote from: weaz on March 26, 2012, 01:33:01 PM
O prima intrebare legata de Core Network nou de pe harta de mai sus. Acesta va include transport intermodal: rutier + feroviar si unde se poate si este nevoie/posibil aviatic/navigabil? Sau este doar pentru reteaua rutierea si feroviara?
Presupun ca prioritatea celor de la Comisia Europeana ramane Calafat - Timisoara fata de Calafat-Bucuresti.

Bine ai venit! :cheers:
Cred ca harta se refera strict la road si rail. Insa e facuta in asa fel incat centrii au si acces la port si/sau aeroport. A se vedea Constanta.

Cred ca dupa ce se lamureste cu finantarea pe Sibiu-Pitesti, prioritatea va fi Calafat-Craiova-Timisoara.

budrom

Quote from: weaz on March 26, 2012, 01:33:01 PM
Buna sa va fie ziua,

Sunt nou pe forumul acesta dar nu si pe altele mai vechi.
O prima intrebare legata de Core Network nou de pe harta de mai sus. Acesta va include transport intermodal: rutier + feroviar si unde se poate si este nevoie/posibil aviatic/navigabil? Sau este doar pentru reteaua rutierea si feroviara?
Presupun ca prioritatea celor de la Comisia Europeana ramane Calafat - Timisoara fata de Calafat-Bucuresti.

Nu este.
Poza de mai sus este doar pt Rutier-TenT CORE.
Aveti aici pozele oficiale, atat cu Feroviar, cat si cu Rutier:
http://www.mt.ro/nou/_img/Noua%20TEN%20-%20F%20Core%20Network.jpg
http://www.mt.ro/nou/_img/retea-ten-t.jpg


Este imbucurator ca vom avea autostrada cu 85% plata UE, intre Calafat-Craiova-Bucuresti si Sebes-Turda-Tg.Mures-Iasi!!!
Numai bani sa fie, adica sa ramana la autostrazi, caci dupa noiembrie...
De fapt, la cum se lucreaza acum, bani vor fi din decontari, numai sa ramana la autostrazi banii...
(caci mecanismul e asa: Romania construieste pe banii ei, apoi cere decontarea a 85% din valoarea facturilor)





valexandru

#131
Quote from: budrom on March 27, 2012, 01:31:13 PM
Quote from: weaz on March 26, 2012, 01:33:01 PM
Buna sa va fie ziua,

Sunt nou pe forumul acesta dar nu si pe altele mai vechi.
O prima intrebare legata de Core Network nou de pe harta de mai sus. Acesta va include transport intermodal: rutier + feroviar si unde se poate si este nevoie/posibil aviatic/navigabil? Sau este doar pentru reteaua rutierea si feroviara?
Presupun ca prioritatea celor de la Comisia Europeana ramane Calafat - Timisoara fata de Calafat-Bucuresti.

Nu este.
Poza de mai sus este doar pt Rutier-TenT CORE.
Aveti aici pozele oficiale, atat cu Feroviar, cat si cu Rutier:
http://www.mt.ro/nou/_img/Noua%20TEN%20-%20F%20Core%20Network.jpg
http://www.mt.ro/nou/_img/retea-ten-t.jpg


Este imbucurator ca vom avea autostrada cu 85% plata UE, intre Calafat-Craiova-Bucuresti si Sebes-Turda-Tg.Mures-Iasi!!!
Numai bani sa fie, adica sa ramana la autostrazi, caci dupa noiembrie...
De fapt, la cum se lucreaza acum, bani vor fi din decontari, numai sa ramana la autostrazi banii...
(caci mecanismul e asa: Romania construieste pe banii ei, apoi cere decontarea a 85% din valoarea facturilor)


     Tin sa te contrazic(deoarece vad ca delacroix intarzie).
     Aici sunt 2 dintre posturile lui delacroix de pe SSC:
Quote from: delacroix;89820431Scuze. Ce s-a stabilit la "sedinta" nu este strategia Romaniei ci a EU. Practic reteaua Ten-T a fost impartita in doua: Core si Comprehensive. Noi nu am "obtinut" noi rute ci ne-am asumat terminarea rutelor "Core" pana in 2030. Ca urmare EU s-a oferit sa finanteze respectivele trasee. Entuziasmul de pe forum e un pic exagerat. Finantarea va fi de 30-40% din valoarea proiectelor. Ca sa facem reteaua "Core", ~1500 km, plus coridoarele(incluse in "core"), ~800 km, avem nevoie de ~25 md euro. md euro. Daca EU ne da jumatate, pe coridoare finantarea este mai mare, raman in sarcina bugetului 12-13 md. euro pe 16 ani. Nu e exagerat de mult dar ineamna ca alte proiecte vor fi trecute in stand-by: AT, Focsani-Albita, Constanta-Galati. In concluzie nu am primit ci ne-am angajat sa dam!
Quote from: delacroix;89820694Eu stiu de 85% pe "coridoare" deci si pe Pitesti-Sibiu, Lugoj-Calafat, Dumbrava(Ploiesti)-Focsani.

   Adica pe Sebes-Turda-Targu Mures-Iasi nu va fi de 85% decat daca va face parte dupa 2014 din POS-T.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

budrom

#132
@valexandru
salut, Alex!
ar fi productiv pt forum sa exprimi (mai ales cand contrazici), pareri personale.
eu sunt de parere ca Romania a impus traseul tuturor coridoarelor europene (cele Core sau cele Comprehensive)
fie si numai prin faptul simplu ca, Romania  contribuie, cu sume serioase, si la acest buget al UE, din care se realizeaza network-ul uniunii.
adica, cei 85% sau n% care se platesc de catre UE, sunt platiti de noi TOTI in mare parte, adica de toti romanii.

altfel,
1.cine crede ca poate exista un PPP pt o autostrada, ma refer la un PPP REAL si AUTENTIC (nu acela in care statul pune banii si privatul taxa), mai are de asteptat.
2.poate stiti ca am sustinut ca Sibiu-Pitesti sa se faca cu UE si nu PPP. Si Comarnic-Brasov TREBUIE SA FIE PPP... cand va fi sa fie.:)
3.DACA VA EXISTA INTELIGENTA SI VOINTA LA NIVELUL GUVERNULUI,  CALAFAT-BUC SI SEBES-IASI +50 KM TM-BELGRAD SE POT FACE CU 85% BANII UE. Dar vedeti si singuri ce se intampla cu politicienii nostri azi... Fiecare incearca sa-si salveze fundul.


Ionut, modifica putin poza de frontispiciu a topic-ului, cea pe albastru.
Intre timp, au aparut cateva linii negre noi...
http://www.mt.ro/nou/_img/retea-ten-t.jpg
:)

Ionut

Play nice, boys. :)

E ok sa contraziceti, cu argumente si chiar cu pareri/opinii personale. Rugamintea este sa o faceti intr-un mod constructiv si chiar daca la final decideti ca nu sunteti de acord (agree to disagree), sa ramaneti "prieteni". E important, altfel fiecare pleaca frustrat la jucariile lui. Mai ales cand vine vorba de infrastructura... sunt atat de multe pareri si opinii, mai e implicat si politicul... o frumusete. Multumesc anticipat!

@budrom: m-am gandit sa o modific, voi face cu negru noile segmente, n-am avut timp, am aici un task sa-l fac cand am un ragaz. Multumesc pentru atentie/atentionare! :)

valexandru

#134
Quote from: budrom on March 28, 2012, 09:53:02 AM
@valexandru
salut, Alex!
ar fi productiv pt forum sa exprimi (mai ales cand contrazici), pareri personale.
eu sunt de parere ca Romania a impus traseul tuturor coridoarelor europene (cele Core sau cele Comprehensive)
fie si numai prin faptul simplu ca, Romania  contribuie, cu sume serioase, si la acest buget al UE, din care se realizeaza network-ul uniunii.
adica, cei 85% sau n% care se platesc de catre UE, sunt platiti de noi TOTI in mare parte, adica de toti romanii.

altfel,
1.cine crede ca poate exista un PPP pt o autostrada, ma refer la un PPP REAL si AUTENTIC (nu acela in care statul pune banii si privatul taxa), mai are de asteptat.
2.poate stiti ca am sustinut ca Sibiu-Pitesti sa se faca cu UE si nu PPP. Si Comarnic-Brasov TREBUIE SA FIE PPP... cand va fi sa fie.:)
3.DACA VA EXISTA INTELIGENTA SI VOINTA LA NIVELUL GUVERNULUI,  CALAFAT-BUC SI SEBES-IASI +50 KM TM-BELGRAD SE POT FACE CU 85% BANII UE. Dar vedeti si singuri ce se intampla cu politicienii nostri azi... Fiecare incearca sa-si salveze fundul.


Ionut, modifica putin poza de frontispiciu a topic-ului, cea pe albastru.
Intre timp, au aparut cateva linii negre noi...
http://www.mt.ro/nou/_img/retea-ten-t.jpg
:)

1. Am preluat parerea lui delacroix, deoarece eram de acord cu ea si deoarece mi s-a parut cel mai bine spus (asa cum a formulat delacroix), adica mai pe scurt e si parerea mea.
2. Romania a incercat sa impuna raseul tuturor coridoarelor europene . Cel mai elocvent exemplu este faptul ca dn. Nazare a vrut ca autostrada Vest-Est sa fie Bors-Cluj Napoca-Turda-Tg. Mures-Iasi-Ungheni ,dar UE a spus "Nu!" , hotarand ca autostrada Vest-Est sa fie Timisoara-Sebes-Turda-Tg. Mures-Iasi , cealalta autostrada Bors-Turda ramanand comprehensive (in final tot e bine, dar nu exact cum s-a vrut).
3. In cazul proiectelor cu costuri foarte mari (aceasta autostrada Sebes-Iasi ajunge cred la costuri de 7-8 mld. Euro), Uniunea Europeana da direct banii, iar Romania plateste restul. Nu spun ca la fel se va intampla aici ,deoarece nu stiu de la ce costuri se intampla asta.
4.
Quote
   cine crede ca poate exista un PPP pt o autostrada, ma refer la un PPP REAL si AUTENTIC (nu acela in care statul pune banii si privatul taxa), mai are de asteptat.
Ei bine, cu asta sunt de acord. De ex: Stiti cat s-au fatait cu Sibiu-Pitesti? Ba PPP, ba concesiune (per total, nimic concret, pana a venit UE si a zis ca ne da banii).
5.
Quotepoate stiti ca am sustinut ca Sibiu-Pitesti sa se faca cu UE si nu PPP. Si Comarnic-Brasov TREBUIE SA FIE PPP... cand va fi sa fie.:)
Si cu parerea asta sunt de acord. Eu zic totusi sa lase putin in standby proiectul Comarnic Brasov, pt a ne ocupa de proiectele Core si Comprehensive.
6.
Quote
  DACA VA EXISTA INTELIGENTA SI VOINTA LA NIVELUL GUVERNULUI,  CALAFAT-BUC SI SEBES-IASI +50 KM TM-BELGRAD SE POT FACE CU 85% BANII UE. Dar vedeti si singuri ce se intampla cu politicienii nostri azi... Fiecare incearca sa-si salveze fundul.
   
Daca te referi la faptul de a face lobby pt introducere acestor coridoare la finantare de 85% (adica in POS-T) , da trebuie intr-adevar vointa. Dar, nu cred ca le va lua pe toate cu 85%. Eu zic ca UE va finanta din acest buget 2014-2020 cu 85% maxim Sibiu-Pitesti si Lugoj Calafat deoarece sunt si asa foarte multi bani (zic eu) -> aprox 4-5 mld euro (3 mld euro Sibiu Pitesti+ vreo 2 mld de euro pt Lugoj Calafat (app de asta cred ca cel mai mult o sa coste din acest tronson sectiunea Orsova-Drobeta Turnu Severin datorita traseului pe care vor trebui sa aleaga: ori foarte multe viaducte,ori foarte multe tuneluri)).

   P.S. Deoarece nu iti cunosc numele, nu te pot saluta si eu la fel de frumos ( Salut, budrom! -> mie nu imi suna asa de bine) :)
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"