Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

perfidus

Da. Am gasit eu o greseala la CAB, apareau doua sedinte diferite, succesive, cu aceeasi termen (copy paste). Dar am trecut pe forum doar informatiile despre ultima - cea mai relevanta. Multumesc pentru observatii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Reportaj realizat cu multe detalii si lamuriri primite de la mine. :)




Şefii de la Drumuri promit 1.000 de kilometri de autostradă până în 2020

Şefii de la Drumuri îşi propun pentru 2020 un obiectiv atins de vecinii unguri încă din 2007: 1.000 de kilometri de autostradă. Pentru ca acest ţel să fie atins trebuie finalizate în următorii ani lucrările la peste 250 de kilometri de şosea rapidă. Asta înseamnă că pe şantiere ar trebui să avem adevărate furnicare. Reprezentanţii societăţii civile, care urmăresc lucrările de infrastructură, sunt sceptici în condiţiile în care sunt constructori care se pregătesc mai degrabă de rezilierea contractelor decât de tăieri de panglici.

Digi24

Ionut

#HaiLaTișița

API pe Facebook - sharing is caring

Societatea civilă strânge rândurile și cere în stradă construirea de autostrăzi în Moldova! Sâmbătă, 19 mai 2018, vă invităm la Tișița pentru a participa la un marș motorizat spre București. Pot participa posesorii de motociclete, autoturisme, dube, camioane, autobuze, autocare și microbuze.

Cerem echitate pentru Moldova prin urgentarea procedurilor de actualizare a studiilor de fezabilitate pentru Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași, dar și finalizarea licitațiilor pentru întocmirea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru Autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani și a licitației pentru Centura Bacău.

Punctul de întâlnire va fi la intersecția drumurilor E85 (DN2) și E581 (DN24), în dreptul localității Tișița, la orele 12:00. Coloana de mașini își va continua marșul spre București, spre guvern, începând cu orele 13:00. Evenimentul este organizat de grupul de inițiativă Impreuna pentru A8 și este susținut și de noi, Asociația Pro Infrastructură.

Pentru detalii și confirmarea participării intrați pe acest link: http://bit.ly/2IxSfwP. Vă așteptăm în număr cât mai mare! Împreună pentru A8 și A7. Împreună pentru Moldova!

danutzu_1069

Cum pui mei sa faci pana in 2020, 121km intre Craiova si Pitesti...in cinditiile in care nu ai nimic...proiect, constructor, etc...

marinul

 
http://www.bihon.ro/autostrada-oradea-arad-prin-via-carpatia/2005688

Consiliul Județean Bihor va găzdui la Oradea vineri, 23 martie, conferința internațională cu titlul ,,Dezvoltarea infrastructurii rutiere transeuropene Via Carpatia în România". Via Carpatia este un proiect de infrastructură rutieră ce ar lega Europa de Est de la Nord la Sud, începând cu Marea Baltică și terminând cu Marea Neagră, la Constanța, într-o variantă, respectiv Marea Egee, la portul Salonic, în cealaltă variantă.

Participanții vor semna un document-protocol pentru susținerea proiectului Via Carpatia, în România. În România, Via Carpatia va intra dinspre Debrețin și, de la Oradea, ar continua spre Arad, Timișoara și, mai departe spre est, respectiv sud.

La conferință vor participa, alături de gazde, Toth Andor – secretar de stat adjunct maghiar pentru transporturi, Piotr Miaso – șeful administrației regionale de drumuri din regiunea poloneză Podkarpatckie, dar și reprezentantul organizației ,,European Group of Territorial Cooperation Via Carpatia", cu sediul la Kosice, Slovacia. La eveniment sunt așteptați să ia cuvântul și Mateusz Gnaiazdowski, de la Centre for Eastern Studies din Polonia, precum și Ocskay Gyula – CESCI Budapesta.

Potrivit informațiilor primite de la purtătorul de cuvânt al CJ Bihor, la conferință vor mai participa, alături de președinții consiliilor județene de pe granița româno-maghiară, Kun Ferenc – șeful departamentului de Relații Externe din Ministerul Dezvoltării din Ungaria, precum și Martin Fijolek – reprezentantul cancelariei regiunii Podkarpatckie din Polonia. Se mizează și pe participarea unui reprezentant al Ministerului Transporturilor din România.

Ionut

Am facut thread pentru bucata Oradea-Arad (A11). Doar declaratii politice, dar e bine sa le avem pe thread-ul A11 daca discutam despre Via Carpatia. A11 si A9 (Timisoara-Moravita) sunt relevante cand vine vorba de acest proiect.

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

Suntem "campioni" în Europa la capitolul decese în accidente auto. În medie, 5 oameni mor în fiecare zi pe șoselele din România. Statisticile Poliției Rutiere pentru 2017 confirmă cifrele negre pentru al treilea an consecutiv: 8639 accidente grave, 8170 răniți grav și 1950 persoane decedate.

De curând, am decis să facem un parteneriat cu Declic, o comunitate de peste 350.000 membri, pentru a promova împreună importanța dezvoltării unei infrastructuri de transport moderne. Prima acțiune comună este petiția prin care cerem autorităților să deschidă urgent traficul pe Autostrada A10 Sebeș-Turda. A fost semnată de peste 16.400 de cetățeni. Semnați și voi aici: http://bit.ly/2Hmbwjw.

O altă acțiune comună este un chestionar prin care am dorit să aflăm ce cred membrii Declic despre problemele infrastructurii rutiere, care sunt urgențele și unde trebuie pusă presiune pe autorități. Iată ce am aflat.

Suntem cu toții afectați mult sau extrem de mult de calitatea precară a infrastructurii rutiere din România. Mai precis, 97% din cei 5372 de membri care au răspuns cred că sunt afectați mult sau deosebit de mult de calitatea drumurilor din țara noastră. 62% din respondenți au fost implicați deja într-un accident.

Cauzele majore ale accidentelor sunt, în opinia celor mai mulți respondenți, legate de lipsa autostrăzilor (28%) și starea precară a drumurilor (33%). Restul celor ce au răspuns la chestionar consideră că principala vină este, totuși, a șoferilor care nu reduc viteza în funcție de condițiile de drum (30%) sau sunt neatenți/obosiți la volan (9%).

Ce poate fi făcut? Să construim cu prioritate noi autostrăzi, cred 14% și să îmbunătățim infrastructura existentă - 5%, dar, cel mai bine, ambele în același timp - 80%. Foarte interesantă este părerea oamenilor despre cauza pentru care avem o infrastructură rutieră precară. Doar 16 persoane cred că lipsa fondurilor este principala problemă. Cei mai mulți (peste 99%) dau vina pe corupția din sistem, pe incompetența autorităților sau pe ingerința politicului în luarea deciziilor.

Care este autostrada cea mai importantă și care ar trebui realizată în cel mai scurt timp? 40% cred că A1 Sibiu-Pitești ar trebui să aibă prioritate, pe locul doi A3 Ploiești-Comarnic-Brașov (27%) și a treia autostradă considerată prioritară este A8 Târgu Mureș-Iași (16%).

Aici găsiți rezultatele complete ale chestionarului: http://bit.ly/2u4cK0Q. Nu uitați să semnați petiția pentru deschiderea A10: http://bit.ly/2Hmbwjw. Lipsa autostrăzilor și calitatea slabă a drumurilor existente generează mari probleme pentru noi toți. Împreună putem schimba situația!












perfidus

#5077
De la "colegi" - un articol vast scris de Marc Rentia, avand ca punct central o strategie pentru V.Prahovei.
Nu e rocket science si nici nu aduce multe noutati, vreau doar sa subliniez o parte din argumentatia impotriva "solutiei minune" pe care cei mai entuziasti si mai increzatori in declaratiile politicienilor (sa nu spun mai naivi) o considera chiar solutia de urmat in caz de urgenta: PPP -ul.

QuoteDE CE NU SOLUȚIA "PPP" ?
PPP (Parteneriat Public Privat) este o soluție de finanțare extremă, care implică plata ulterioară a unor costuri uriașe. Mai ales dobânzi. Politicienilor care se află la un moment dat la putere le place soluția, pentru că în mandatul lor se face treaba, dar banii se vor plăti de către alții, în viitor. Soluția perfectă, nu? Mă laud pentru ce fac, dar plătesc alții, și nu mă interesează că per total România plătește un preț dublu sau chiar triplu pentru același proiect.

Recent Banca Europeana de Investiții (BEI) ne-a sfătuit să nu încercăm un PPP pentru prima dată la un proiect așa de mare: 19.02.2018, știre Digi24: "BEI: România nu poate gestiona un PPP (concesiune) la autostrada Comarnic-Brașov", link: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/bei-romania-nu-poate-gestiona-un-ppp-concesiune-la-autostrada-comarnic-brasov-881029

De altfel experiența altor țări ne arată că în cadrul unui PPP aproape mereu statul plătește și privatul câștigă sau măcar privatul nu pierde. Ceea ce este și firesc: dacă privatul ajunge să aibe fie și cele mai mici pierderi își declară falimentul și atunci de parteneriat se alege praful și statul trebuie să acopere tot: costuri, pierderi, dobânzi, lucrări terminate parțial sau întreținute prost, etc...; dacă proiectul în schimb merge bine, atunci privatul va continua parteneriatul, absorbind cu plăcere profitul. În ambele cazuri statul pierde: fie preia pierderile proiectului, fie nu participă la profit. Și toate astea presupunând că funcționarii care reprezintă statul sunt corecți și nu se lasă niciodată mituiți de "partener"; dar cum funcționarii de stat au salarii de stat și valoarea proiectului este una foarte mare, riscul de corupere este enorm. Cu cât contactul stat-privat persistă pentru o perioadă mai lungă și apar relații de prietenie, cu atât riscurile se corupție cresc.

PS. Sunt in articol si cateva solutii SF, una dintre ele fiind devierea raului Prahova in Busteni :D.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Dan027



Foarte interesant, pacat ca nu alocam mai multa atentie pentru imbunatatiri punctuale ale infrastructurii rutiere existente (tunele, poduri latiri, parapete median, centuri, s.a.m.d)...

pasadia

Furi discursul meu acum? :D

Da, evident ca ar trebui sa se mai lucreze si la imbunatatirea infrastructurii existente, dar e greu sa faci asta cand publicul (dar si politicienii) viseaza la autostrazi si numai la autostrazi. Si degeaba spui la toata lumea ce idee minunata a fost ca una dintre primele reabilitari de DN, cea de pe DN13, Brasov - Sighisoara, a inclus centuri pentru sate (Maierus, Hoghiz, Rupea), si ca a fost o mare prostie ca ulterior s-a renuntat la constructia centurilor odata cu reabilitatile.

La naiba, sunt dispus sa renunt la orice sansa de autostrada intre Boita si Fagaras daca ar reface ca 2*2 DN-ul intre Avrig si Talmaciu, peste Hula Bradului. Nu-mi trebuie autostrada intre Targu Secuiesc si Onesti daca mi-ar face un amarat de tunel de 3km pe sub pasul Oituz si ar reface stratul de asfalt in rest. Si tot asa mai departe...

Dan027


north

Quote from: pasadia on March 23, 2018, 08:26:16 AM
Si degeaba spui la toata lumea ce idee minunata a fost ca una dintre primele reabilitari de DN, cea de pe DN13, Brasov - Sighisoara, a inclus centuri pentru sate (Maierus, Hoghiz, Rupea), si ca a fost o mare prostie ca ulterior s-a renuntat la constructia centurilor odata cu reabilitatile.

Pentru acele centuri niște oameni din DRDP Brașov, care puneau mult suflet în munca lor, s-au zbătut serios la vremea aceea (în vremurile în care încă se mai putea lua în calcul așa ceva - i.e. când era mult mai simplă treaba cu exproprierile, mediul, etc.), altfel ele nu ar fi existat. Tot acei oameni sunt "responsabili" și pentru, spre exemplu, varianta Petelea (care a eliminat două treceri la nivel) sau pasajul Dumbrăvioara tot din acea zonă...
...for the record, DN 15 între Tg. Mureș și Reghin avea MZA de peste 16.000 la ultimul recensământ (! - mai aglomerat decât șoselele Tg. Mureș - Sighișoara și Tg. Mureș - Cp. Turzii... tema asta ar merita o discuție distinctă) , deci imaginați-vă ce ar fi însemnat existența celor trei treceri la nivel acolo acum.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Ionut

Quote from: north on March 24, 2018, 01:21:16 AM
...for the record, DN 15 între Tg. Mureș și Reghin avea MZA de peste 16.000 la ultimul recensământ

Afirmatie corecta. Putin peste 16.000 MZA.

pasadia

Si tot de atunci dateaza si pasajul de la Ozun (DN11 peste CF400). Ciudat, n-ai fi zis ca in anii '90 s-au facut investitii mai pertinente si mai multe decat in anii 2010.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


marisRO

Un articol interesant in legatura cu - Strategia pentru dezvoltarea infrastructurii pe Valea Prahovei

Facem sau nu facem autostradă pe valea Prahovei? Cum putem reduce blocajele din trafic înainte de finalizarea autostrăzii? Este trenul o soluție?

România încearcă din 2004 să construiască o autostradă pe Valea Prahovei, fără succes până acum. După atâtea încercări nereușite au apărut chiar voci care susțin că nu se justificată o investiție așa de mare. Principalul lor argument: ambuteiajele se formează numai câteva zile pe an. ASCORO consideră că autostrada este importantă și trebuie făcută. Ea nu servește numai turiștilor, ci și transportului rutier de marfă. Dar suntem conștienți de costuri și că prin munți o autostradă durează. De aceea TREBUIE LUATE RAPID ȘI ALTE MĂSURI, iar autostrada etapizată pe circa 20-25 de ani, reducându-se efortul financiar anual.

Sursa: http://www.contributors.ro/administratie/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/