Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Ionut


alexV

^^
cu ce scop insistenta de a minti in legatura cu deschiderea loturilor?
in mediu privat conducerea executiva isi poate asuma directia de dezvoltare + termene, iar la final daca sunt ratate obiectivele conducerea e inlocuita de actionari sau consiliul de administratie.

ori aici ce s-ar putea intampla la final de decembrie, cand loturile nu vor fi gata? conducerea CNAIR e interimara de ani buni, ce sa destitui? sau dl. director n-are demnitate sa comunice realitatea, si accepta directiva de la partid?!

vor da vina pe cineva? posibil, dar ca sa obtina ce? constructorul e roman, nu pot da play la placa aia cu "strainii ii punem pe lista neagra".
anyway, cum zicea cineva aici pe forum, pe unde vor scoate camasa?

ps. pentru putinii care au citit pan la capat, as iesi in weekend la o vizita pe A10, plec din Cj. lasati-mi un mesaj, daca mai vrea cineva sa vina.

Ionut

Mergeți cu grija pe A10. Vedeti daca puteți intra pe loturile 1 și 2. Dar nu forțați. Vorbiți pe privat pentru detalii.

Europiu

Quote from: alexV on September 14, 2017, 10:21:03 PM
vor da vina pe cineva? posibil, dar ca sa obtina ce? constructorul e roman, nu pot da play la placa aia cu "strainii ii punem pe lista neagra".
anyway, cum zicea cineva aici pe forum, pe unde vor scoate camasa?

Uite, o sa ziceti ca am dat in "scenarita" si o sa-mi aprind paie-n cap cu multi, dar m-am gandit la urmatoarea desfasurare:
(1) UMB stie ca a ajuns la fundul sacului cu banii; de aceea se si complace in non-combat la toate afirmatiile alor "de sus" cu deschiderea in cateva luni
(2) la sfarsitul anului se reziliaza contractul pe motiv de neindeplinire la termen
(3) unii vor zice, "wow, ce ministru cu boashe, de-aia i-am votat!"
(4) altii vor zice, dimpotriva, "ce porcarie si nedreptate facuta umb-istilor"

Cand, de fapt, vor avea de castigat ambele parti: unii ies curati ca lacrima din niste afirmatii aberante, ceilalti sunt opriti la timp, inainte de a intra pe fonduri proprii ca sa termine contractul.

"Cine-i fara de pacat sa ridice primul piatra..."
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

tom_sawyer

#4624
^ in orice caz, nici Cuc, nici Ionita nu sunt atat de naivi sa creada sincer ca se poate deschide anul asta. Asta e exclus. De aia merita sa ne intrebam si sa facem scenarii de ce tot insista cu deschiderea.

E destul de plauzibil ca si constructorul sa vrea sa iasa din contract, citez din sinteza licitatiilor:

Quote[134430] / 31.03.2012: "Proiectare si Executie autostrada Lugoj - Deva, Lot 4"
    Depunere oferte: 11.06.2012 10.07.2012 20.08.2012
    Oferte deschise in 22.08.2012: 16 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 29.07.2013 conform anuntului de atribuire [138822] / 01.08.2013 catre TEHNOSTRADE + SPEDITION UMB (loc 1)
    Valoare estimata:  1.048.528.295,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire:   419.397.452,07 RON fara TVA

^ pentru cine stie mai in detaliu situatia: s-au mai facut suplimentari la suma initiala?

Iar daca s-ar rezilia, cine stie cat s-ar mai prelungi darea in exploatare...alta licitatie etc.

SkyPilot

Quote from: tom_sawyer on September 14, 2017, 10:51:07 PM
E destul de plauzibil ca si constructorul sa vrea sa iasa din contract...
Daca pierd bani, nu ar fi fost mai simplu pentru UMB sa rezilieze cat timp lucrarile au fost suspendate? Atunci aveau motiv. Am vazut in presa ca vor sa iasa din acest business, asa ca i-ar fi durut undeva de repercusiuni. E acolo ceva ce noi nu stim!

alecu26

Pai aici incepe sa se lege scenariul meu. Se pun atatea grinzi, atatea predale, (grinzi de cateva luni bune...nu mai stiu exact când a data Rocklee prima data semnalul de alarma)...dar nici o placa de suprabetonare.

In cateva saptamani se poate spune adio la betonat genul asta de elemente. (sa protejezi placi subtiri din beton, ajungi la costuri si eforturi enorme).

Grinzile au fost achizitionate si contractate inca demult. Probabil si platite. Deci se vor bani pe ele. Ca sa pui grinzi...trebuiau facute infrastructurile....si de aia sau facut. Dar mai departe?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nirolf

Din câte știu constructorul nu are voie prin contract să comunice cu publicul despre situația contractului, mă înșel eu?

marisRO

Care sunt noutăţile despre autostrada Bucureşti-Braşov: Discuţii - Sursa: http://www.zf.ro/auto/care-sunt-noutatile-despre-autostrada-bucuresti-brasov-discutii-16730366

>:( Avem un nou ministru care isi ia cort ... jale

Autostrada Bucureşti-Braşov este prioritară pentru infrastructura rutieră din România, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în cadrul discuţiilor cu autorităţile locale din zonele care urmează să fie tranzitate de aceasta.
Ministrul Transporturilor le-a spus reprezentanţilor autorităţilor locale din judeţele Prahova şi Braşov că joi a avut deja o primă întâlnire cu reprezentanţii Băncii Mondiale pe această temă.
,,Aşa cum bine ştiţi, decizia la nivel guvernamental este să construim Autostrada Bucureşti-Braşov cu sprijinul Băncii Mondiale. Putem spune că acest proiect se numără printre priorităţile absolute de infrastructură rutieră, aşa că insist să îl trataţi şi dumneavoastră cu cea mai mare seriozitate", a menţionat ministrul.

Răzvan Cuc a mai precizat că acest proiect major de infrastructură va aduce beneficii inclusiv comunităţilor din zonele tranzitate. El a ţinut să sublinieze, în acest context, importanţa sprijinului oferit de autorităţile locale din zonele tranzitate de viitoarea Autostradă Bucureşti-Braşov.

,,Sunt decis să supraveghez personal şi permanent evoluţia proiectului şi le-am spus şi celor de la CNAIR că Autostrada Ploieşti-Braşov este la fel de importantă ca Sibiu-Piteşti. Ca atare, am nevoie de implicarea lor 24 de ore din 24, la fel cum am nevoie de tot suportul primarilor din zona pe unde va trece Autostrada", a mai spus ministrul.

Pentru întregul traseu al Autostrăzii Bucureşti-Braşov există un studiu de fezabilitate elaborat în anul 2006 şi un Acord de Mediu eliberat în anul 2007. Autostrada Bucureşti-Braşov va avea o lungime totală de 173 de kilometri. O parte din acest sector, între Râşnov şi Cristian, a fost deja licitată şi urmează să fie încheiat contractul pentru proiectare şi execuţie. Din întreaga Autostradă Bucureşti-Braşov este deja construită secţiunea Bucureşti-Ploieşti, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

SkyPilot

Quote from: AlexAllex on September 04, 2017, 07:43:48 PM
Ploiesti-Buzau 30.09.2017
Buzau-Focsani 09.10.2017
Focsani-Bacau 15.09.2017
Bacau-Pascani 20.10.2017

Facem o gramada de SFuri pentru constructii pentru care nu avem bani. Ar trebui sa ne limitam la Ploiesti-Buzau. Cand incepem sa dam la lopata la acest tronson, licitam SF pentru Buzau-Focsani. Si tot asa. Sau daca facem centura Bacaului full profile, ne putem extinde incepand de acolo.

Mie strategia asta de a porni tot felul de SFuri imi miroase a abureala, a "divide et impera". Pornesti pentru fiecare zona din tara cate un SF pentru ceva care ii doare pe cei de acolo, incepem sa vorbim pe multe voci si nu ne mai intelegem intre noi. Iar "alesii" ne rad in nas si nu fac nimic. Noi, societatea civila, trebuie sa le spunem clar, pe o singura voce, care sunt prioritatile.

dr4qul4

Poti sa-mi spui cate SF-uri avem acum gata?
Nu vorbim de cele facute din birou acum 8-10-12 ani.
Trebuie pornite toate loturile macar pana la Pascani (daca nu pana la Siret), pentru ca vor aparea tot felul de blocaje si din 300 de km, poate vom vedea si noi macar 100.

Daca ne propunem bucatele, atunci sa nu te miri daca peste 10 ani vom avea doar 3 cioturi de 10 km din care 2 muzeu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

SkyPilot

#4631
Quote from: dr4qul4 on September 15, 2017, 08:36:53 PM
Poti sa-mi spui cate SF-uri avem acum gata?
Nu vorbim de cele facute din birou acum 8-10-12 ani.
Trebuie pornite toate loturile macar pana la Pascani (daca nu pana la Siret), pentru ca vor aparea tot felul de blocaje si din 300 de km, poate vom vedea si noi macar 100.

Le avem pe cele de prin sertare pe care, dupa cum vezi, le folosim pentru DX12 si cine stie daca nu si pentru A8 si PiSi. Bine ca nu ne-a lasat si Domitianus un SF de extindere a Viei Appia pe la Tibiscus sau pe la Tapae! Ar fi putut cucul sa il foloseasca pentru A6!
Exact de asta cred ca nu trebuie facute daca nu avem finantarea, pentru ca in 2030 sau in 2050 cand apar banii vor fi si acestea scoase de prin sertare si folosite intr-o lume care intre timp a evoluat si are alte standarde si alte tehnologii.
Cand e vorba de teorie si eu gandesc la fel ca tine. Le-as ataca pe toate, dar ma mai uit si prin buzunarele statului si vad ca tocmai s-a facut o rectificare bugetara in care MT nu a iesit bine de loc.
Avem si un exemplu curent care ne arata cat de bine merge ideea de a porni toate loturile: Targu Mures-Campia Turzii.

dr4qul4

Nu avem finantarea pt A7?  Atat de sigur esti ca de data asta vom reusi sa absorbim toate fondurile pe POIM?

A7 este singura autostrada care poate trage bani din POIM, dar doar daca se pornesc SF-urile cat mai repede.
Stiu ca pare ciudat, dar A7 este singura autostrada de la noi care nu are nici macar un SF facut pe genunchi.

Stiu ca tu ai vrea A8, dar poti sa-ti pui pofta in cui. Acolo si daca ar fi bani, nu se va putea face nimic mai devreme de 10 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

SkyPilot

Quote from: dr4qul4 on September 15, 2017, 09:16:48 PM
Nu avem finantarea pt A7?  Atat de sigur esti ca de data asta vom reusi sa absorbim toate fondurile pe POIM?
Dimpotriva, cred ca nu vom reusi mare lucru in ce priveste absorbtia fondurilor. Problema este ca trebuie sa punem banii jos, sa facem treaba si abia apoi ne primim o parte din bani inapoi. Si nu cred ca ii avem. Plus ca in realitate procentul de recuperare este mult mai mic, pentru ca nu se deconteaza chiar totul.

Quote from: dr4qul4 on September 15, 2017, 09:16:48 PM
Stiu ca tu ai vrea A8, dar poti sa-ti pui pofta in cui. Acolo si daca ar fi bani, nu se va putea face nimic mai devreme de 10 ani.
Imi doresc A7 inaintea lui A8, cred ca am mai schimbat 2 vorbe pe tema asta chiar cu tine. Mi se pare mai important sa faci o coloana vertebrala a Moldovei si sa o legi de sud si de Constanta decat o legatura ultradificil de construit cu Transilvania. Consider ca bucata de A8 care leaga A7 de Iasi ar fi pe acelasi nivel de prioritate. In ce priveste restul de A8, mai discutam cum trecem doua lanturi muntoase la 1200 m si 1000 m. altitudine plus un al treilea mai scund, abia dupa ce reusim sa traversam dealurile dintre Margina si Lapugiu.

Eu cred ca nu avem capacitatea organizatorica de a porni tot A7 deodata. Nici nu cred ca avem banii. A7 ar fi trebuit pornita imediat dupa Bucuresti-Ploiesti si atacati cate 60-100 km. pe an, dar cu seriozitate. Trimisi pe teren oamenii, facute descarcarile arheologice, facute exproprierile. Poate ca atunci s-ar fi gasit 250 mil. euro pe an pentru asta. Acum, din ce vad in presa, este foarte improbabil.



TibiV

Quote from: SkyPilot on September 15, 2017, 08:55:30 PM
Bine ca nu ne-a lasat si Domitianus un SF de extindere a Viei Appia pe la Tibiscus
Mie mi-ar fi convenit o autostrada personala...  O:-)

Quote from: SkyPilot on September 15, 2017, 09:46:31 PM
Problema este ca trebuie sa punem banii jos, sa facem treaba si abia apoi ne primim o parte din bani inapoi. Si nu cred ca ii avem. Plus ca in realitate procentul de recuperare este mult mai mic, pentru ca nu se deconteaza chiar totul.
Cand vorbim de finantare europeana 85%, acei "85%" se refera strict la cheltuieli eligibile.
Exproprierile de exemplu sunt ne-eligibile.
TVA-ul este neeligibil.
(Nu sunt sigur, dar imi amintesc ca si relocarile de utilitati intra la neeligibile...)
Oricum, la "cofinantare 85%", de fapt cofinantarea reala este de 60% raportat la costurile totale, mi-au spus multiple "surse" de specialitate.
Dar asta nu inseamna ca statul roman nu ar fi complet incapabil... Sa primesti 60 dintr-un proiect de 100 (adica tu sa dai doar 40...) dar tu sa nu fii in stare sa iei banii, este semn de mare prostie...
Sau de mare nesimtire...

De fapt este semn de o mare "lacomie astazi" pentru ca "maine vom vedea, poate se intampla o minune"....

Povestea este asa: daca intr-un exercitiu bugetar (sa zicem 2017) tu "rectifici" in minus venituri de 60 de la UE, rectifici simultan (tot in minus) cheltuielile tale cu 100.
Aparent anul asta iesi "pe plus" cu 40. (Chletuieli-venituri = 100-60=+40)
Doar ca, evident, anul viitor nu vei mai incasa "cei 60" cuveniti cheltuielilor tale de 40 de anul asta...
Doar ca intotdeauna puterea vede ca nu mai are bani de pensii si salarii luna viitoare.
Asa ca taie acum, caci acum trebuie sa sune postasul de doua ori la usa pensionarului (mai ales daca este pensionar special...)

Cei 60 pe care i-am fi capatat gratis anul viitor daca am fi cheltuit 100 anul asta... Hmmm...
Mda, nashpa, dar la anul mai umblam la o acciza, la Pilonul II de pensii, la split-VAT... sunt atatea chestii la care putem umbla !...

Jalnic.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)