Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 11 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#4590
Mai nea Tudose... cum faci matale ca Zimbabwe sa para o tara civilizata...

Quote
Am vorbit cu Banca Mondiala sa facem unitate de management-proiect sub conducerea lor, cu sprijinul lor tehnic si sa incepem sa facem acest lucru
Si BM a dat acelasi raspuns care l-a dat mai dintotdeauna?!? Oare Guvernului (in special pigmentului de culoare), i-a convenit raspunsul? Ca pe alte proiecte asta a fost cuiul lui Pepelea

Quote
Eu am spus, daca tot o facem noua, haideti sa o facem cu trei benzi
S-a trezit el cu ideea asta de dimineata, s-a pogorat D.S pe-o raza, o fi vazut-o pe fundul.... cestii de cafea ?!? Adica stie impactul financiar la adaugarea unei benzi pe sens pe Comarnic-Brasov? Din pacate discutiile de pahar de la crasma nu prea isi au locul la nivel guvernamental.

Quote
Valea Prahovei si Valea Oltului reprezinta o legatura intre o bucata de tara si cealalta bucata de tara
Din cate bucati e tara asta, maistre?!? "cealanta bucata" care ar fi? Ardeal sau Muntenia? Restul bucatilor cui le-am lasat? Sau renuntam sa le mai legam?

Quote
1) Au impact pe competitivitate, asupra pretului final al produsului
2) Daca ar fi dupa mine as vrea sa fie gata ieri. Astept echipa tehnica si sa vedem ... sa ne spuna ei.
3) (faceti din asta o prioritate nationala?) O da. Valea Prahovei si Valea Oltului sunt prioritare
1) Chiar, apropo.... matale ne poti prezenta macar sumar impactul ala de competitivitate?!? Cam care ar fi competitivitatea unui produs transportat cu TIR pe A3-PPP (taxat la Comarnic..Rasnov) vs unul transportat pe A1 pe Valea Oltului? Unde ar fi lumea mai tentata sa deschida centre logistice, centre de manufacturare, centre de schimb comercial? HA?!?
2) Echipa aia tehnica cat am asteptat-o pana acum o sa o asteptam si de acum incolo. Tocmai matale ai zis asta, tocmai matale pui umarul cu reinvierea PPP
3) La ora actuala, acel MPGT, a devenit mai mult decat o prioritate nationala, ci un plan agreat la nivel de UE. Sau vorbim de natii diferite pe teritoriul Romaniei?!?

Quote
1) Am gasit doua tronsoane cu doua capete licitate, la Pitesti si Sibiu, si inca trei tronsoane cu multe probleme, autorizatia de mediu, veverita, liliacul
2) Am mai inteles ca prin tara sunt doua tronsoane licitate, evident separat
3) I-am solicitat dl ministru ca acolo unde sunt probleme, ca e o firma straina, nu stiu, reziliati-le contractul. Sunt pe banii nostri pana la urma. Daca vrea sa se joace sa se duca la el in tara
1) No comment.
2) Doar a inteles?!? Astia prin palatul victoriei nu plimba hartii? Inca nu are dovada licitatiei sau cum naiba a ramas la stadiul de "am inteles" ?!? Fratilor, vorbim de seful guvernului nu de portarul de la fabrica de sticla Dorohoi...
3) Nici Groza, Dej, Stoica, Maurer, Manescu, Verdet sau Dascalescu nu se putea gandi la asa discurs. Asta chiar e discurs de PM? Adica ajungem invidiosi pe anumite tari... Ce, l-ati auzit careva pe Putin spunand ceva de companiile straine din Rusia?!? Am ajuns mai rau decat de unde am plecat. PM-ul inca nu a inteles ca banii nu sunt chiar ai nostri? Si ca acele companii platesc taxe la noi in tara, sunt inregistrate fiscal in Romania... astuia nu-i explica nimeni mersul unei tari, unei economii. Nu-i explica nimeni cat de vulnerabil este statul in materie de achizitii publice pentru a implementat partial DE-urile? Ca isi bat altii joc de el pentru ca asa permite, pentru ca nu stie ce sa ceara si cand, pentru ca nu stie sa faca un contract.


:wtf: :doh: :rip: :rip:

teocharis

#4591
fara politica!, pana la proba contrarie pare o idee buna Valea Oltului pe expertiza+fonduri europene iar Valea Prahovei expertiza Banca Mondiala+finantare in PPP.

ambele variante ataca head-on cele doua carente majore ale Ro:

(i) deprofesionalizarea administratiei
(ii) lipsa cronica a fondurilor publice ptr infra

dumbravaandrei

Politica, ne-politica, vorbim de seful Guvernului Romaniei. Nu am vorbit de colegii lui de partid. Ci de seful Guvernului. Faptul ca membrii guvernului sunt numiti politic nu reprezinta o scuza, nu reprezinta motiv de evitat discutiile. Vorbim de conducerea unei institutii vitale in existenta statului si mai ales in emiterea politicilor de guvernanta a acestuia.
Asa ca... discutia nu este chiar politica. Daca vorbeam de partid era altceva ;)

Dan027

#4593
Quote from: dumbravaandrei on September 07, 2017, 10:53:04 AM
Quote
Eu am spus, daca tot o facem noua, haideti sa o facem cu trei benzi
S-a trezit el cu ideea asta de dimineata, s-a pogorat D.S pe-o raza, o fi vazut-o pe fundul.... cestii de cafea ?!? Adica stie impactul financiar la adaugarea unei benzi pe sens pe Comarnic-Brasov? Din pacate discutiile de pahar de la crasma nu prea isi au locul la nivel guvernamental.

Prima data cand am vazut declaratia mi-am pus si eu ceva intrebari... dar aducandu-mi aminte de declaratile lui anterioare inseamna ca sunt sanse sa avem avem o autostrada, 2 benzi + banda de urgenta.
In mintea lui Cuc 2 benzi + banda de urgenta = 3 benzi.

Sau poate vrea sa faca un half-profile cu 3 benzi... si asta ar fi o idee interesanta, dar nu suspectez ca l-ar putea duce atat de mult capu' pe domn ministru.

alexbb

Ma mir ca nu a zis direct ca o face pana la Bors...
M-a surprins totusi sinceritatea de aici:
Quote"Facem o echipă de suport și tot ceea ce înseamnă management de proiect să fie la un organism întreg la minte. Să ne dea specialiștii, pe procedurile lor. Noi spunem: asta e țara, aștia sunt banii. Ei au spus că în circa două săptămâni vin cu specialiștii"

Noi nu suntem in stare!  :lol:

ticker

Suntem in stare, dar nu cu slugile de partid din CNADNR.

Eu nu o vad de bine... tot spe PPP BV-Comarinic vor insista "politicienii" ca sa isi ia si ei un leu-doi

teocharis

interesant, Guvernul a decis sa externalizeze managementul de proiect ptr. PPP-ul Comarnic-Brasov catre Banca Mondiala:

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21991327-premiera-constructia-autostrazi-guvernul-transfera-constructia-autostrazii-comarnic-brasov-catre-banca-mondiala-exasperat-incapacitatea-ministerului-transporturilor.htm

din cate stiu, BM implementeaza efectiv proiecte in state esuate si/sau cu institutii/guvernanta slaba - Sahelul subsaharian, Hornul-ul Africii, etc - deci ideea nu e neaparat o veste buna ptr reputatia Romaniei.

Dan027

^Poate fi o veste buna pentru proiect in sine, iar daca il declara de interes national o sa mearga pe repede inainte.

panzer

Eu sunt un optimist: Moldova va fi legata de vest cel mai probabil pe ruta Focsani-Buzau-Bucuresti-PiSi. Sau Comarnic Brasov PPP. Daca eventual se va semna vreun PPP acesta va fi gata mai repede decat PiSi.

iulius

http://m.adevarul.ro/economie/investitii/bei-imprumuta-romania-miliard-euro-proiecte-infrastructura-transport-1_596ee80d5ab6550cb8469310/index.html?source=biziday

Avand in vedere ca CNADNR a scos la licitatie mai multe lucrari si are de gand sa continue si cu altele, intrebarea este, daca a fost acordat acest imprumut?
Un simplu calcul, 4 miliarde de euro pentru perioada 2014-2020, daca nu gresesc.

adiarc

Exercițiu de imagine

Ca sa-și demonstreze buna "credinta" , sa facă la fel cu toate proiectele de autostrăzi și sa deșființeze integral Cnair.....Poate doar o mica parte sa rămână, cu atributii strict legate de întreținere
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: panzer on September 07, 2017, 02:56:28 PM
Eu sunt un optimist: Moldova va fi legata de vest cel mai probabil pe ruta Focsani-Buzau-Bucuresti-PiSi. Sau Comarnic Brasov PPP.
Daca si asta este optimism... :(
Quote from: Neufunk on September 07, 2017, 09:59:43 PM
Daca eram baieti destepti, proiectele montane erau primele pe care le trimiteam la UE, pentru ca in timp cofinantarea scade si vom plati mai mult de la noi.

Cum este sa platesti tu 2 miliarde iar UE 8 si cum este sa platesti tu 5 iar UE tot 5?
Basically, sunt intru totul de acord cu tine... Sa facem intai ce este mai dificil.

Dar de fapt este un joc cu suma/sold zero.
UE ne da o suma fixa pe fiecare exercitiu financiar, nu ne da 85% la suta pentru oricat de mult vrem noi sa facem (desi pana acum s-a dovedit ca vrem sa facem oricat de putin...)
Ca putem sa facem (ca exemplu...) 500 km la campie sau 150 km la munte, ambele cu 85% de la UE, este optiunea noastra. Doar ca dupa ce alegem " 150 la munte", dupa aia vom fi "invers", ne raman 500 km la campie fara finantare UE (sau finatare 75%, 50% si tot mai jos...)

Ca principiu, proiectele noastre valoreaza X si UE ne plateste y (<X).
Iar UE be plateste "procentul" ala in functie de unde suntem. Luam acum 85% ca suntem la "urma scapa turma".
Dar daca PSD o mai tine mult cu "cea mare crestere economica din UE", ajungem curand la cofinantari de 50%...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SkyPilot

Quote from: TibiV on September 08, 2017, 12:31:17 AM
Quote from: Neufunk on September 07, 2017, 09:59:43 PM
Daca eram baieti destepti, proiectele montane erau primele pe care le trimiteam la UE, pentru ca in timp cofinantarea scade si vom plati mai mult de la noi.

Cum este sa platesti tu 2 miliarde iar UE 8 si cum este sa platesti tu 5 iar UE tot 5?
Cand e vorba de cerut bani suntem baieti foarte destepti. Problema este ca la UE trebuie sa pui mai intai ceva pe masa (adica pe teren) iar ei iti dau banii dupa. Nici nu suntem suficient de destepti ca sa construim infrastructura majora dupa cum cu mult talent am demonstrat, si nici nu avem mintea necesara (de fapt altceva ne lipseste, ca la furat si la cumparat de voturi ne pricepem!) de a pune in opera o strategie de finantare a constructiei din care vom primi ulterior moca o parte.

Quote from: TibiV on September 08, 2017, 12:31:17 AM
Basically, sunt intru totul de acord cu tine... Sa facem intai ce este mai dificil.
Mai bine facem mai intai ceea ce ne aduce maximum de beneficiu. Sprijinind zonele ramase in urma, nu numai ca le ajutam sa se dezvolte, dar vom avea mai putin de platit pentru asistenta sociala si in loc sa le dam, le luam taxe. Cu numerele tale (tot ca exemplu :) ) A7 complet ar fi mai util decat 3/4 din portiunea peste munti a A8. O alta strategie ar fi autostrazi pentru dezvoltarea turismului. Balamucul curent de pe litoral in weekends este datorat in mare masura faptului ca acum esti acolo in 2 ore. Cand faceai 4 pe sens pe un drum obositor, plin de carute si camioane harbuite, te gandeai de 2 ori daca mergi sau nu. Si sa vedeti ce o sa fie pe Transfagarasan cand vor fi gata A1, A13 si DX12. Ca prioritati trebuie in primul rand sa terminam ce am inceput (A1, A10, A3 Bors-Tg. Mures). Dupa parerea mea prioritatea urmatoare ar fi "low-hanging fruit", autostrazile de la campie. Mai exact: din A6 Calafat-Craiova, A12 si nu DX 12 (pentru sa suntem prea saraci ca sa ne putem permite un lucru prost), A0 nord si nu sud, A7 complet pana la Siret, din A13 Sibiu-Brasov (sunt perfet constient ca Persanii, desi nu prea inalti, sunt greu de traversat).

Quote from: TibiV on September 08, 2017, 12:31:17 AM
UE ne da o suma fixa pe fiecare exercitiu financiar, nu ne da 85% la suta pentru oricat de mult vrem noi sa facem (desi pana acum s-a dovedit ca vrem sa facem oricat de putin...)
In teorie ai dreptate. In practica, puteau sa ne dea si o suma infinita, ca pentru noi tot aia era.

Quote from: TibiV on September 08, 2017, 12:31:17 AM
Luam acum 85% ca suntem la "urma scapa turma".
Dar daca PSD o mai tine mult cu "cea mare crestere economica din UE", ajungem curand la cofinantari de 50%...
Sigur! Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul!

Scuze pentru off-topic, deja ce am scris nu prea mai are legatura cu A8!

Neufunk

De ce spui ca A7 complet ar fi mai util decat 3/4 din zona montana a A8?

Aici trebuie sa gandim intr-o perspectiva mai larga, nu sa gandim strict la timpurile de parcurs. Cu o autostrada catre vest din Moldova, acea regiune se poate dezvolta. Cu A7, nu prea. De-asemenea, poti profita si de turism si de multe alte lucruri care vin odata cu infrastructura decenta.

Sunt insa si proiecte care nu prea isi au scopul in multe cazuri. De exemplu A3 - Brasov - TGM. Da exista trafic acolo. Dar cat din traficul ala va mai exista cand vei avea Sibiu - Brasov - Bucuresti? Nu cumva ar merge rezolvata problema cu niste variante ocolitoare, niste optimizari ale traseului care ar fi mult mai ieftine decat o autostrada? Nu cumva ar fi mai bine sa facem doar un half-profile, daca situatia necesita?

A6 Craiova - Calafat iarasi nu prea este necesara la nivelul de autostrada. In loc de asta, as prefera o bucata din A6 pe vreo 20 de kilometrii plecand din Bucuresti, pentru conexiuni mai bune cu imprejurimile (deci scoaterea unor sate foarte sarace din acea saracie) si un pod peste dunare la Turnu Magurele sau Calarasi.

DX/A12 va ramane o solutie definitiva pentru foarte mult timp. Multi nu inteleg dificultatile in construirea unei autostrazi montane. Romania este la momentul actual o tara prea slaba pentru a isi permite mai mult de 3 treceri montane la nivel de autostrada prin Carpati. Ar trebui sa acceptam asta si sa venim cu solutii inteligente. Subestimam puterea half - profile si DX, daca sunt facute corespunzator.

dr4qul4

A7 e mult mai importanta pentru Moldova decat A8. Pentru ca A7 (+partea estica a A8) este coloana vertebrala a Moldovei, si pe aici se leaga de Bucuresti.
In timp ce tu vezi doar tiruri spre export pe A8, eu vad masini de aprovzionare intre Focsani-Bacau-Suceava-Iasi si " exporturi" catre Bucuresti si chiar Constanta. Pentru romanii care se intorc acasa de 2 ori pe an avem avioane. Ies chiar mai ieftin decat sa vina cu masina 2 zile din Londra/Madrid.
Iar la costul acela pentru A8, nu cred ca vom vedea o autostrada full profile completa intre Tg Mures si Tg Neamt nici in urmatorii 30 de ani. Mai bine ne apucam sa facem niste tunele half-profile prin zonele mai dificile.

....Daca vrei realitatea...ne permitem cel mult 1 trecere peste Carpati. Chiar daca ne-ar da UE bani pentru 3, nu avem resursele necesare sa facem 2 treceri in acelasi timp. Si PiSi va mai dura 7-10 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist