Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 18 Guests are viewing this topic.

AdrianB1

Eu as fi facut un half-profile serios, adica un sens complet ca autostrada - ori spe Brasov, ori spre Bucuresti, la alegere - si asta ar fi imbunatatit traficul pe ambele sensuri, iar al doilea sens se poate face independent (nu prin acelasi loc) candva, mai tarziu. Dar daca se face un half-profile care inseamna "autostrada" cu o banda pe sens s-ar putea sa ramana asa pana cand se inventeaza teleportarea si dispar masinile.

Neufunk

Pai faci doar un sens de autostrada, sens care va fi folosit intr-o configuratie 2+1 si 1+2 pe sens, alternand intre ele dupa cativa kilometri. Sa faci doar un singur sens batut in piatra nu are sens, pentru ca masinile care merg pe acolo trebuie sa se si intoarca.

Si da, probabil va ramane la stadiu de half-profile mult timp, pana ce va fi necesara o autostrada intreaga. Insa totusi avem alte lucruri in care sa investim decat sa facem o autostrada montana care sa nu fie utilizata suficient. Nu ne permitem acest lux.

georgec

stiu ca sunt in procedura de achizitie loturile 1 si 5 din PiSi.
am inteles de pe forum ca este posibil ca lucrarile sa nu poata sa inceapa chiar daca se desemneaza constructor pt ca AM se poate da doar pt tot proiectul.
fiind vorba de o prioritate nationala este posibil sa se schimbe legea pt ca sa avem un AM sa zicem partial?

alex8

Ușor încep să imprime interesul național pentru autostrada București - Brasov. Iar uita de Pitești - Sibiu.

http://www.economica.net/mobile/tudose-autostrada-brasov-bucuresti-tarom-si-aeroporturi-bucuresti-pot-fi-declarate-proiecte-nationale-de-importanta-strategica_142886.html

Quote
Premierul Mihai Tudose a declarat sâmbătă seara, la finalul şedinţei CExN al PSD, că autostrada Braşov-Bucureşti, compania Tarom şi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti ar putea fi declarate proiecte naţionale de importanţă strategică, de care Guvernul să se ocupe cu celeritate.

alecu26

#4579
Nu era clar? De la amanarile peste amanari si in final anularile la licitatiile pentru SF-ul la Comarnic-Brasov, la centura Comarnic, la lotul acela unde singurul ofertant a fost UMB, si in final...ati mai auzit de acel drum pe Valea Doftanei mentionat de Rus?

Si ca sa anticipez un pic: dupa ce pe PiSi va fi totul blocat din cauza documentatie prost facute, si din cauza clauzelor rezolutorii (conditii) si nu se va lucra nimic ani buni de acum inainte, pe CoBra solutia miraculoasa gasita va fi Concesiunea. Si cum nu prea avem SF facut acolo in ultimii zece ani, si aceasta sarcina va fi data la constructor.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vice33

Vocile Banatului - Interviu cu Dl. Director  Horatiu Simion de la DRDP Timisoara:

Quote,,Pe lotul trei avem o problemă, s-au dat înapoi nişte procente de proces fizic, Din cauza unor abordări superficiale, o abordare neglijentă a ceea ce înseamnă construcţii au apărut probleme, dar nimic din ceea ce înseamnă trafic. Colegii mei de la unitatea de implementare au constatat acolo nişte nereguli, au descoperit trei probleme mari: neeliminarea apei de pe platforma drumului care a produs efectiv surparea la kilometrul 56, aplicarea unor sisteme rutiere finale pe un suport insuficient compactat, neabordarea şi neexecutarea unor remedieri. Acolo este o vină comună între proiectant şi constructor, ceea ce a făcut necesar ca anumite tronsoane să fie refăcute", a mai subliniat şeful Direcţiei de Drumuri.

Simion a mai anunţat că pe lotul 2 se vor finaliza spaţiile de servicii şi centrul de întreţinere vor fi terminate până în luna noiembrie.

Sursa: http://www.digi24.ro/emisiuni-regionale/vocile-banatului-autostrada-lugoj-deva-liliecii-pleaca-ecoductele-pentru-ursi-raman-si-nu-au-fost-inca-licitate-786880

Harry

In total in Romania cati kn de autostrazi muzeu avem? :(

Allex

Finalizati ar fi vreo 3 km din A3 la intrarea in Bucuresti, si aproape finalizati tot A3 Gilau-Nadaselu si un km din lotul 3 al A10, spre lotul 2. Dar mai sunt o multime de santiere incepute si abandonate, cum ar fi Suplacu-Bors si Centura Bacau pe partea de autostrazi, plus o multime de Variante Ocolitoare de orase/municipii.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

De la in A10 o sa avem 4 km muzeu - intre nod Aiud nord si sudul Aiudului, la limita cu lot 2. Dar ce mai conteaza?

Lotul Strabag (Ogra-Aeroport Tg Mures) va fi tot muzeu (10,1 km). Plus lotul vecin, Geiger (3,6 km). Sa vedem cate luni... in functie de cat de repede vor da drumul la AM si AC... si apoi cum se va misca Astaldi ca sa termine nodul Iernut.

Deci stam bine la capitolul muzee. Daca ma concentrez, sigur mai gasesc...

SkyPilot

Quote from: Ionut on September 05, 2017, 08:14:02 PM
Deci stam bine la capitolul muzee. Daca ma concentrez, sigur mai gasesc...

ST1 se indreapta catre in nou tip de muzeu: cu nodul in mijloc. Original, asta nu am mai avut!
Portiunile pe care nu exista AC sunt dificile si vor lua mult mai mult decat restul.

vancouver

Nu e nimic anormal in a avea sectoare de autostrada finalizate si care nu se pot utiliza o perioada, din diverse motive. Se intampla peste tot in lume, inclusiv in Germania, Spania sau Franta. Peste tot acolo unde se face o autostrada noua mai lunga si pe loturi. (doar ca omul obisnuit nu ajunge sa stie de treburile astea). Eu de ex. am lucrat in Germania la un pod de cale ferata pentru ICE (langa Coburg). S-a finalizat in 2005 si de atunci era clar ca va sta nefolosit pana in 2015. Acum cateva zile am auzit ca s-au facut primele teste pe noua linie Nürnberg-Erfurt, din care facea parte si podul. Iar din decembrie 2017 vor circula primele trenuri comerciale. Evident ca si acolo localnicii isi bateau joc de pod si spuneau ca este podul "iaca-asa". Hai sa nu cadem in plasa de a discuta la nivel de cârciuma.

A10 este in constructie si anume cvasi-integral. Exista contract pe 100% din traseu, mai exista impedimente. Este posibil ca unele loturi sa fie gata mai repede, altele mai tarziu. Si sa stea bucati nefolosite. Asta face parte din normal si este inevitabil atata timp cat lucram pe FIDIC GALBEN. Iar pe FIDIC ROSU poate fi la fel, doar ca blocajele apar in faza de proiectare si inca nu se lucreaza ca sa devina vizibile (dar tot intarzie proiectul in ansamblu).

Cu totul altceva este la Gilau-Nadaselu. Acela este adevaratul muzeu, in sens negativ. Pentru ca acolo lipseste un pod care putea in multe feluri sa fie gata de mult. Acolo putem sa facem scandal, filmari, sa aratam cu degetul. Sunt oameni direct responsabili si muzeul A3 Gilau-Nadaselu este o rusine si o imagine a incompetentei generalizate din Romania.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Ai perfecta dreptate aici...

Cand un lot de 15-20 km este intarziat din n-shpe motive, multe apaute "peste noapte" (de regula motive zoologice - lilieci, castori, ursi etc.) este normal sa avem o intrerupere si "sectiuni muzeu", dar "muzeu cu termen limitat".

Dar cand este vorba de un amarat de pod (cat are? 800 de metri ?...) despre care stiam ca trebuie construit inca de cand am reziliat contractul cu Bechtel (pe vremea primului ministru Tariceanu !) ce poti sa mai spui ?!?!...
In peste 10 (zece) ani nu am fost sa contractam/construim un pod ?!....

Si noi, (ne)utilizatorii podului ce putem face ?
Ar fi absolut ilegal sa ii impuscam pe toti sefii CNADNR/CNAIR din ultimii 10 ani...
Legea ar trebui sa fie mai blanda (cu noi) in astfel de cazuri... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pbh

Tronsonul lipsa are 300m.
Poate vorbim cu ministreasa de la mediu sa dea liber nu numai la ursi ci si la persoane "competente" din CNAIR care ne pun in pericól viata :).
Sigur este ca mor mai multi oameni pe drumurile patriei gestionate de fauna de la CNAIR decat atacati de ursi.

cristi5

#4588
Pai muzeu la Margina, 3km pe termen nedefinit, cauza: lipsa deciziei pe tunele.


Muzeul Popasului, 3 km, cauza: primaria Voluntari. Really? :)

Avem si muzee in pregatire, suntem strategici. Muzeu la Ungheni-Iernut (doua loturi!! 13,8 km). Cauza: lipsa acord de mediu de la Iernut spre vest. De cand se stie ca trebuia revizuit?

La asta se adauga semi-muzee: loturi unde e asfalt (sau binder sau ce-o fi) pe portiuni lungi, continue, si stam si ne uitam la el, gen  LD4 spre Ilia (vreo 8 km), LD3 gata mai putin 3 noduri, toate blocate. In pregatire, nordul nodului Sebes, pana la Alba Sud (care nici el nu cred ca are AC peste tot dar pare rezolvabil) vreo 5 km. Sunt perfecte pt colegii care merg la pozat (multumim!). Astea nu sunt oficial muzee pt ca nu se face receptia... Dar cauza e cam aceeasi: incompetenta autoritatilor in puncte cheie (mai putin nodul Grind).

Nu mai vorbesc ce muzeu fain, cu acte in regula era Grind-Holdea daca nu aveam noroc cu oameni potriviti in puncte cheie pentru cateva luni.

Nu stiu daca e productiv sa comparam cu tari care au infrastructura si-si permit sa se uite 10 ani la un pod. Ca asa avem si noi tunelul Teliu, care de 70 de ani serveste doar Intorsura... Si in pregatire podul Ciurel..

Ionut, poate-ti faci un capitol separat in semnatura pt muzee :)

marisRO

Despre o autostrada Bucuresti - Brasov

    Am vorbit chiar ieri cu Banca Mondiala pe mai multe proiecte, cel putin doua dintre cele trei domenii din cele enuntate mai sus s-au regasit in discutiile cu Banca Mondiala. Nu m-am intalnit cu Banca Mondiala pentru a cere bani. Am solicitat ajutor tehnic. Va dau un exemplu: autostrada Bucuresti-Brasov. (...) Am vorbit cu Banca Mondiala sa facem unitate de management-proiect sub conducerea lor, cu sprijinul lor tehnic si sa incepem sa facem acest lucru (sursa - www.antena3.ro)
    Eu am spus, daca tot o facem noua, haideti sa o facem cu trei benzi
    Avem determinarea intregului guvern, a coalitiei de guvernare si a intregii populatii
    Valea Prahovei si Valea Oltului reprezinta o legatura intre o bucata de tara si cealalta bucata de tara
    Au impact pe competitivitate, asupra pretului final al produsului
    Daca ar fi dupa mine as vrea sa fie gata ieri. Astept echipa tehnica si sa vedem ... sa ne spuna ei.
    (faceti din asta o prioritate nationala?) O da. Valea Prahovei si Valea Oltului sunt prioritare
    Am gasit doua tronsoane cu doua capete licitate, la Pitesti si Sibiu, si inca trei tronsoane cu multe probleme, autorizatia de mediu, veverita, liliacul
    Am mai inteles ca prin tara sunt doua tronsoane licitate, evident separat
    I-am solicitat dl ministru ca acolo unde sunt probleme, ca e o firma straina, nu stiu, reziliati-le contractul. Sunt pe banii nostri pana la urma. Daca vrea sa se joace sa se duca la el in tara

Sursa: http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-21990285-livetext-premierul-mihai-tudose-invitat-antena-3-ora-21-00.htm