Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 11 Guests are viewing this topic.

TibiV

Caragiale...
15 km de la gara la scoala de fete, 15 km de la scoala de fete la gara...

:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Comentez aici pornind de la discutia de pe A1, despre rezilierea iminenta a SF pe Sibiu-Pitesti:


Ceea ce vedem acum este o situatie care se repeta la fiecare schimbare de guvernare. In primele 6 luni (aproximativ) dupa venirea unor politicieni noi, nu prea se intampla nimic, pentru ca indivizii sunt initial AFONI. Isi dau cu parerea, presa le da in cap (sau noi) ... si dupa 5-6-7 luni incep sa se dezmeticeasca. Prima pornire dupa dezmeticire este: TAI SI SPANZUR. Adica tot ce altii n-au fost in stare, fac eu. Tai raul de la radacina. = o sumedenie de rezilieri.

Din pacate nici guvernarea tehnocrata n-a facut exceptie. Chiar daca nu in acelasi mod demagogic, dar fiecare a venit intr-un fel sau altul cu ideile lui, a oprit unele lucruri (gresite zic ei) si au resetat treaba dupa cum au crezut ca este bine.

Urmatorarea etapa, cam dupa 1 an, este cea in care incep sa se miste unele lucruri, intr-o directie sau alta. Adica are loc o sudura intre noii politicieni si vechii functionari de stat. Aici depinde foarte mult dupa ce este chitit fiecare: dupa SPAGA sau dupa treaba. E simplu de vazut asta: tot impinge in fata FIX un anumit proiect si le ignora COMPLET pe celelalte, atunci e clar ca este spaga. Nimeni nu are asa o fixatie numai de dragul fixatiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

andrei@buc

Quote from: vancouver on August 14, 2017, 11:31:58 PM
Comentez aici pornind de la discutia de pe A1, despre rezilierea iminenta a SF pe Sibiu-Pitesti:

cred ca ar trebui combinate mai multe afirmatii pe care le-ai facut pe mai multe thread-uri si care sunt, fiecare in parte, adevarate, pentru a pune lucrurile in context. pe a8 ai spus, pe buna dreptate, ca multe studii de fezabilitate din perioada 2010 +/- niste ani ar trebui fie anulate, fie refacute complet. e vorba de perioada de "glorie" cu studii de fezabilitate pe banda rulanta, mai ales cu search corporation la toate licitatiile.
in aceste conditii, in care statul a obsnuit firmele de proiectare cu "produceti si voi niste hartii ca oricum nu se construieste", este dificil sa te mai ia lumea in serios si sa liciteze luand in calcul un studiu riguros (mai ales cand vin si iti cer sa scoti studii in zona montana la 5 luni/17 luni lucru ce mie imi e evident nerealist daca respecti toate etapele din teren)

in aceste conditii ar trebui o perioada de reasjutare, in care abordarea ministerului sa fie unitara si consecventa si sa duca la ajustarea abordarii si din partea firmelor de proiectare. insa aici apare o contradictie, atata timp cat pe a8 afirmi "construiesc cu orice studiu de fezabilitate, nu ma intereseaza hartiile", iar pe a1 spui "vreau ieftin, bun si la timp".

marisRO

"Autostrada Pitesti - Sibiu, sectiunile, capetele unu si cinci, dupa cum stiti, au fost ridicate pe SEAP, proiectare si executie. Urmeaza sa ridicam pana la sfarsitul lunii octombrie si celelalte portiuni, doi, trei si patru. Ce vreau sa va precizez, sunt un pic dezamagit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Pitesti pentru ca noi am prelungit termenul acestei firme, eu am gasit proiectul blocat in minister cand am ajuns, s-a prelungit cu inca sase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci sectiuni, iar pana in momentul de fata ne-a adus sectiunile unu si cinci, evident, pe care le-am si lansat pe SEAP, si sectiunea patru. Sectiunile doi si trei urmeaza sa le aduca. Daca nu se vor incadra in termenul contractual incheiem contractul cu ei. Noi oricum avem un plan de rezerva", a spus ministrul Transporturilor.

"Este un proiect foarte important pentru Romania si nu va fi pus sub nici o forma in pericol. Daca nu mai prelungim perioada in continuare pentru Pitesti – Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel incat sa ne mentinem termenul si in octombrie sa avem lansat intreg tronsonul Sibiu – Pitesti pe SEAP. Este foarte important din punct de vedere economic si in al doilea rand pentru absorbtia de fonduri europene. Toata lumea vorbeste de absorbtie, dar vedem ca absorbtia in momentul de fata se realizeaza doar prin proiectele fazate, vorbim despre Lugoj - Deva, Sebes – Turda", a afirmat Razvan Cuc.

"Pentru a asigura absorbtia de fonduri europene, evident trebuie lansate proiectele, si aici Sibiu – Pitesti este unul dintre ele, Centura Sud, la profil de autostrada. Vorbim practic de veriga lipsa din coridorul patru, pentru ca nu putem sa inchidem coridorul patru prin centura existenta care este suprasaturata. Chiar daca si acolo am deblocat proiectele de decongestionare la Domnesti, Popesti, Berceni si extindere pe anumite portiuni la patru benzi, dar centura noua, la profil de autostrada, este necesara, este lansata, e vorba de 51 de kilometri de drum la profil de autostrada. Valoarea este undeva la 500 de milioane de euro", a explicat ministrul.

"Tot ce sper, si am transmis foarte serios avertismentul acesta catre toate firmele care participa, este sa nu mai faca contestatii. Au termen undeva la trei luni de zile pentru depunerea ofertelor. Au fost scoase la licitatie la inceputul lunii iulie, deci au termen trei luni de zile sa se pregateasca. Nu vreau sa mai vad contestatii inutile pentru ca nu fac decat sa blocheze si sa stopeze ritmul normal de implementare a proiectelor", a explicat Razvan Cuc.

Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Auto/213243/mt-vrea-ca-in-octombrie-sa-fie-lansat-pe-seap-tot-tronsonul-de-autostrada-sibiu-pitesti.html

pasadia

#4489
Raspuns la acest mesaj, mutat insa din acel topic.

Aoleu, la voi inca nu a ajuns informatia ca acest nod a disparut? Ca bucata spre sud, A3 Targu Mures - Fagaras NU se va mai construi niciodata? De ce vorbiti de noduri pe care nu le mai doreste nimeni?

alex8

Cât de serioasă poate să fie o declarație în care spune că dacă nu sunt predate proiectele au un plan de rezervă. Ne lasă să înțelegem că vrea să construiască autostrada pe baza planurile de la Iptana din ani 60-70.

teoneo

Ba da, pasadia. Stiam. Stiind faptul ca A3 nu se va mai construi spre Brasov, pe la inceputurile mele ca user activ pe forum, imi exprimam nedumerirea de ce se mai numeste A3 segmentul de la Turda la Targu Mures pentru ca de la Targu Mures spre Moldova sa se metamorfozeze in A8? (Ca si cum ai proiecta cifra 3 in jurul axei verticale, devenind 8; sau punand o oglinda in stanga lui; interesanta alegerea cifrelor! ;) )
Dar nu se stie niciodata. Poate cineva de la drumuri va fi nevoit sa circule intr-o zi cu ambuteiaj pe segmentul de la TgM la Sighisoara si va debloca intr-o prima faza acest proiect "omorat" acum. Plus ca segmentul TgM - Fagaras strabate exact o zona de mare interes turistic aflat acum pe val (zona saseasca).
Referitor la nodul de mai sus, imi exprimam nedumerirea cum se propun solutii neadecvate atata timp cat in zona nu e construita nicio autostrada! In loc sa se propuna din start un nod normal, se porneste de la premisa tampita ca o autostrada va fi construita inaintea alteia. Asa ca atunci cand va fi contruita urmatoarea, configuratia nodului o sa-i dezavantajeze pe cei ce circula pe ce-a de-a doua. Practic aceasta din urma devine un fel de drum de legatura racordat la prima autostrada.
Toate astea se pot intampla pentru ca SF nu s-a mai revizuit. Caci despre asta se vorbea. Cate nu apar in decursul a 5-10 ani pe un traseu propus al autostrazilor?!
Studiile de Fezabilitate isi au scopul si rolul lor si trebuie facute cu cap, sa fie cat mai actuale (nu le faci acum pentru ca vei construi peste 10 ani), dar nici asa cum se vrea acum (practic situatia inversa), ca nu mai ai timp pentru niciun SF si bagi buldozerul in munte! Poate mai au sansa sa cada in vreo mina de sare din zona!

vancouver

#4492
Quote from: andrei@buc on August 15, 2017, 02:06:14 AM
insa aici apare o contradictie, atata timp cat pe a8 afirmi "construiesc cu orice studiu de fezabilitate, nu ma intereseaza hartiile", iar pe a1 spui "vreau ieftin, bun si la timp".

Da, este posibil ca eu sa fi facut afirmatii contradictorii pe A1 si A8. Recunosc sincer: A1 cred ca este de super-super urgenta si trebuie mers inainte, fie si cu tancul. Iar A8 nu-l consider un proiect urgent, desi il consider necesar / util.

Totusi te rog sa citesti cu atentie ce am scris in continuare:


Nu stiu de unde tragi tu concluzia ca eu as fi spus despre A8: "construiesc cu orice studiu de fezabilitate, nu ma intereseaza hartiile". Sincer, nu cred ca am spus asa ceva, pentru ca nu este parerea mea. As zice ca invers, am sustinut ca nu trebuie reziliat contractul actual de actualizare a SF. Am contrazis numai parerile, care condamna atitudinea Curtii de Conturi. Dupa parerea mea Curtea procedeza corect, doar interpretarea celor de la CNAIR (si a multora de aici de pe forum) este eronata. Curtea niciodata nu a spus ca NU ESTE VOIE SA SE REFACA UN SF. Ci a afirmat numai ca UNELE activitati din SF-ul vechi se suprapun cu unele din SF-ul nou si ca asta inseamna aruncarea banului public de 2 ori pe acelasi lucru - cred ca nimeni nu poate contrazice aceasta afirmatie fireasca. Curtea a completat ca nu exista o justificare a acestei munci duble. De unde rezulta pentru mine:
REGULA 1. AI VOIE SA REFACI UN SF, DAR SA NU REPETI ACELE ACTIVITATI CARE DEJA AU FOST FACUTE LA PRIMUL SF
REGULA 2. PRIN EXCEPTIE, POTI SA REPETI ACELE ACTIVITATI CARE DEJA AU FOST FACUTE LA PRIMUL SF, DACA EXISTA JUSTIFICARE

Aici pe forum s-au adus diverse argumente (cu care sunt de acord) din care rezulta ca trebuie refacut SF pe A8. Eu nu am afirmat altceva, decat ca aceste argumente trebuie scrise pe hartie, atasate la documentatia de la CNAIR si astfel respectata regula 2 de mai sus - si deci continuat contractul de refacere SF.



Iarasi nu stiu unde pe A1 am spus ca "vreau ieftin, bun si la timp". Daca ne uitam la ultima mea postare, rezulta un singur lucru: am evidentiat un mod de lucru instaurat in ultimii 20 de ani. Un mod de lucru pagubos, pentru ca apar momente de 5-6 luni in care nu se face nimic sau mai nimic. Din postarea mea ar trebui sa rezulte ca acest mod de lucru trebuie schimbat si ca nu este ok ca la comanda MT sa vina dupa fiecare schimbare de guvern oameni AFONI. Asadar nu m-am referit concret la parerea mea despre A1 si daca trebuie continuat sau nu contractul de SF.

Da, discutia pleca fix de la acest SF pentru Sibiu-Pitesti. La final de 2016 se tot vorbea de reziliere. Apoi 7 luni pauza pentru AFONUL de Cuc, ca sa-si dea seama ce se intampla. Si acum el revine la reziliere. ADICA AM PIERDUT IARASI 6-7 LUNI. In esenta aici bat eu, pe aceste luni pierdute. Nu am afirmat nici o clipa daca chiar e bine sa se rezilieze sau nu e bine. (atentie din nou, situatia e diferita de A8. Aici, pe A1 firma care reface SF nu face treaba, nu e serioasa. Pe A8 nu este cazul deocamdata de neseriozitate, deci nu lua concluzia mea de pe A8. Concluzia de la A8 nu merge la A1).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

"niciodată" e un termen prea lung chiar şi pentru CNAIR :)
Să spunem că nu mai are aceeaşi prioritate ...
Din păcate, în lipsa cifrelor de trafic si a prognozelor, ne certăm între noi pe presupuneri...
Din moment ce A10 e în lucru, chiar avansată, e evident că tranzitul prognozat initial pe Bucureşti-Braşov-Cluj va merge pe Bucureşti-Piteşti-Sebes-Cluj. Dacă se mai justifică sau nu in aceste condiţii Brasov- Tg-Mures sau e mult mai util Brasov-Sibiu, nimeni nu poate zice decât dacă face nişte calcule. Altfel, autostrăzi sunt utile peste tot, să vezi ce trafic e între Bucureşti si Mihăileşti pe DN6 :)

cristi5

Situatia proiectelor de autostrada August 2017 in format Google Sheets (puteti crea propria copie sau salva in Excel pt prelucrari ulterioare)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1H5ZaXIFxr25ERDJ9V0zmBTmCrQEEwV71jCIDQQzPLMQ/#gid=302646219

in tab-ul urmator sunt centurile si DNurile.

O aplicatie e de exemplu ca putem sa comparam automat stadiile de executie, sa nu mai cautam manual prin tabel sa vedem ce s-a schimbat.

Alta aplicatie: sa vad daca pot sa citesc automat stadiile de executie de pe Harta proiectelor de infrastructura.

PS: Am folosit vreo 3 convertoare PDF->excel care nu au mers bine, si pana la urma am gasit https://online2pdf.com/pdf2excel . Iti dai seama cat e de bun dupa ce le incerci pe celelalte :)

andrei@buc

#4495
Quote from: vancouver on August 15, 2017, 12:41:46 PM
Da, este posibil ca eu sa fi facut afirmatii contradictorii pe A1 si A8. Recunosc sincer: A1 cred ca este de super-super urgenta si trebuie mers inainte, fie si cu tancul. Iar A8 nu-l consider un proiect urgent, desi il consider necesar / util.

eu nu ma refeream la tine!! ma refeream la "tu, autoritate a statului ceri pe a1 ceva si pe a8 altceva". scuze pentru neintelegere.

LE: ziceam ca pe viitor statul isi creeaza o imagine contradictorie si, drept urmare, vor aparea probleme si la licitatiile viitoare, firmele avand probleme in a isi stabili clar ce vrea ministerul: o analiza superficiala, ca oricum nu se construieste inca 2 decenii, sau un studiu serios. statul vrea "ieftin, repede si bun" pe a1 pitesti sibiu, fiind evident de la semnarea contractului ca nu e cazul  sa isi faca cineva iluzii ca se poate obtine un SF pe capete in 5 luni si pe restul in 17 luni. pe a8, statul zice acum "eeeeh.. nu ma mai chinui cu actualizarea SF ca imi da batai de cap curtea de conturi.. mai bine dau drumul pe ce avem de acum 8 ani ca e bun". asta nu e o abordare unitara si consecventa si nu face decat sa confuzeze pe toata lumea

LLE: intotdeauna am spus ca proiectele de infrastructura sunt pregatite insuficient si as inclina sa spun ca si tu ai afirmat asta in nenumarate randuri

AdrianB1

Daca A8 se va construi si daca la un moment dat A3 se va construi intre Ploiesti si Brasov nu e imposibil sa ajunga si pana la Targu Mures. Nu ar dubla A10 pentru ca sunt destinatii pe axa nord-sud care nu au treaba cu Clujul, de pilda toata zona de la Targu Mures spre nord, Bistrita si Maramuresul.

pbh

Tg. Mures - Fagaras se va construi pentru absorbtiile de peste 100 de ani, indiferent ce va absorbi. Mai buna asta decat autostrada intre Vintu de Sus si Vintu de Jos, cand vom avea 10000 km de autostrada in viitorul "apropiat". Sa privim cu optimism catre mileniul urmator :D

pasadia

Pentru ca asemenea scenarii optimiste EFECTIV omoara proiectele normale, cele de care avem nevoie. Hai sa acceptam ca nu se va construi niciodata Targu Mures - Fagaras si sa solicitam sa se promoveze cat mai curand un proiect de centura pentru Sighisoara care sa salveze orasul ala (si Albesti + Vanatori) de traficul actual. Hai sa cerem 3 benzi in anumite sone in care acest element e posibil (Hetiur - Nades, Acatari, etc...). Hai sa mai gandim si altceva decat autostrazi...

@Ionut: Da, stiu, nu are legatura cu A8. Sau poate...

SkyPilot

#4499
Un articol din capital.ro despre cei 90 km. promisi de pasarica din fruntea MT:
http://www.capital.ro/cati-kilometri-de-autostrada-se-vor-inaugura-in-acest-an.html
Chiar daca sunt impresionat de avansul lui UMB pe LD4, nu cred ca este posibil sa il termine in acest an. Mai este enorm de lucru pentru 4 luni si jumatate. Unul din cele 4 viaducte nu a "iesit din pamant" si nu vad cum ar putea fi terminat.
Deja la ceea ce vad acum pe acest forum, as fi multumit cu cei 15 km. finalizati de tehnocrati plus ST4+ST3.