Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Este motiv - risk management.
Din pacate, la noi exista motive intemeiate

vancouver

Pe Ploiesti - Pascani nu se vor face loturi asa de mici, sunt convins. Nu are logica. Cel mult un mix de loturi mari cu loturi medii, ca sa aibe acces si firme mai mici. Sunt cel putin 10 firme in Romania (sau asocieri) care pot lua loturi de 30-40 km la campie. Deci 330km - 20km centura Bacau = 310 / 31 = 10 loturi. Poate maxim 12.

Altceva cred ca este important: lotul A3 (Dumbrava) - Mizil este esential si ar trebui prioritizat la maxim. Fara el va fi aiurea, iar in schimb cu el deschis singur deja ar fi o mare usurare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Să vezi tu uşurare în Gherghiţei/Petricani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

raresc

cat ar putea dura executia pentru tronsoanele din Moldova de campie in contextul unui Proiect bine facut, rezolvarii tuturor problemelor birocratice si a unui constructor cat de cat serios. De exemplu: Focsani - Bacau?
Stiu ca e utopic ce zic, dar sunt curios cat ar putea sa dureze daca toti ne-am face treaba  O:-)

AlexxC

Quote from: TibiV on August 04, 2017, 03:14:42 AM
Să vezi tu uşurare în Gherghiţei/Petricani...
Nu toata lumea intra in Bucuresti sau daca intra se pot folosi si alte intrari prin intermediul DNCB; sectiunea Mizil-Dumbrava este de utilitate maxima si pe relatiile Buzau-Brasov/Targoviste/Pitesti(A1)

dumbravaandrei

Quote from: raresc on August 04, 2017, 09:39:21 AM
cat ar putea dura executia pentru tronsoanele din Moldova de campie in contextul unui Proiect bine facut
Depinde de proiectul tehnic (Structurile au timpii lor tehnologici care oricat te-ai chinuit ai un termen minim la ele)
Din cate stiu, cei care vor castiga runda asta de licitatii pe A7 trebuie sa predea totul la cheie (inclusiv AC), asa ca la constructie 2-3 ani/lot ar fi rezonabil, cam pe acolo cred ca se va ajunge.
Cat va dura in schimb obtinerea AC (cu tot cu actele premergatoare), asta este greu de spus. Experienta pe celelalte proiecte a dovedit ca dureaza minim doi ani dar se poate ajunge si la termene muuuult mai lungi.

slartibartfast

Quote from: TibiV on August 04, 2017, 03:14:42 AM
Să vezi tu uşurare în Gherghiţei/Petricani...

Traficul dinspre Buzău oricum se vărsa în București aproape integral prin Colentina și ajungea tot în intersecția Colentina-Gherghiței-șos. Fundeni.

marisRO

Oare reincepe COBRA?

Premierul Mihai Tudose a anuntat vineri ca guvernul va avea azi in prima lectura proiectul legii parteneriatului public-privat, insotit de norme.

Ministrul Ilan Laufer a dat cateva exemple de proiecte ce ar putea fi construite in parteneriat public-privat: infrastructura rutiera, scoli, spitale.

ultrasbz

^

Eu cred ca de-asta se intarzie semnarea Rasnov - Cristian. Probabil nu se va mai intampla.

pasadia

Nu-i incurca atat de mult proiectul ala. E un fistic de 6km nesemnificativ raportat la intregul proiect.

Bine, pe de alta parte fisticul ala va avea trafic de sine statator (intre Brasov si zona Rasnov / Bran / Zarnesti) si daca nu e inclus in PPP se pierd cateva incasari.

Neufunk

Ar fi totusi de bun simt ca in zona oraselor (adica practic centura Ploiesti si centura Brasov) sa nu fie cu plata, pentru a incuraja si traficul local.

dumbravaandrei

Nu mai poti avea A3 cu plata. Cel mult sectorul Comarnic-Predeal si acolo este extrem de discutabil (in mare parte UE nu o sa fie de acord, ca nu-i chiar atat de proasta ca ea sa finanteze restul tronsoanelor si pe ala din mijloc cu oportunitatea cea mai mare de taxare il concesionezi tu stat roman carui cumatru vrei)
Dar, multe indicii ne arata ca PPP la ora actuala este imposibil la noi in tara pe parrtea de autostrazi. (daca reuseste careva sa imi faca o structura de finantare si amortizare a PPP pe 10 ani, nu 30, ii fac statuie)

Neufunk

Ideea este ca este partea cea mai profitabila insa si cea mai scumpa. Plus ca nu-mi aduc aminte daca UE dadea bani pentru A3 integral sau doar pentru bucata de A3 pana ce se conecteaza la A8 (care duce spre Iasi).. dar oricum, eu unul cred ca ar fi de-acord pentru ca acolo chiar trebuiesc bagati bani seriosi in autostrada, si pe UE nu cred ca il intereseaza sa finanteze, din moment ce ei finanteaza odata PiSi pentru conexiune cu Bucuresti si Constanta.

Plus ca la o adica, putem construi Sibiu - Brasov din fonduri proprii astfel incat sa nu spuna ca ei finanteaza pentru cineva (ca A1 l-au finantat in trecut si pentru ei).

vancouver

UE finanteaza integral Bucuresti-Brasov, pentru ca este parte din Master Planul agreat de ei si se afla pe reteaua TEN-T comprehensive. Si anume cu max. 85% din costuri in exercitiul 2014-2020. Dupa aceea in functie de cum ne intelegem cu ei la procente (de fapt in functie de cat de mult ne apropiem ca PIB de media europeana, daca stam mai bine, atunci procentul scade).

Singura conditie a UE este sa se faca INTAI A1 complet si DUPA aceea mai discutam despre orice altceve este util Romaniei, Romania fiind parte a UE.

Problema cu imposibilitatea de finantare a UE tine de un discurs al unei grupari de oameni care se afla din cand in cand la putere si care ar vrea ca UE sa nu-si bage nasul, ca ei sa poata sa fure. Ei cauta permanent sa faca exact acele lucruri pe care UE nu le face. Celm mai bun exemplu, Fondul Suveran pe care-l inventeaza acum, si care are EXACT scopul de a acoperi acele proiecte pe care UE vezi-doamne nu la acopera sau la care refuza finantarea. In conditiile in care insa nu absorbim toti banii UE, un astfel de demers este absurd. Nu si pentru cei care au alt interes. La fel este si povestea cu concesiunea / PPP. Aceeasi grupare de oameni, cum vin la putere, au un singur scop major: sa faca PPP-uri sau concesiuni, adica din nou proiecte fara implicare UE. Asta in conditiiile in care neglijeaza cam toate celelalte proiecte (gen centura Bucuresti sau poduri centura Arad sau altele extrem de utile, toate astea le sunt egale). De ce oare?

Deci, va rog insistent, nu cadeti in capcana discursului lor. Nu credeti ca UE nu finanteaza una sau alta. Gresit: UE finanteaza ceea ce noi le cerem, doresc doar o minima stabilitate a proiectelor. Cam tot ce le-am cerut au finantat. S-a spus multa vreme ca nu finanteaza nimic la Bucuresti pentru ca PIB/loc. la Bucuresti e mai mare decat media UE. Apoi ne trezim ca la Sofia se inaugureaza metrou pe bani UE. Ne trezim si cerem si noi finantare, se aproba. La fel centura Bucuresti, tot ne dam cu parerea daca aproba sau nu. Cerem si vedem ca se aproba. Au aprobat pana si proiecte finantate initial prin fonduri de preaderare, facute apoi cu imprumut BEI/BERD. Si apoi, DUPA ce proiectul a fost gata, abia atunci s-au cerut bani pe UE, ca sa mai creasca absorbtia. Si s-au dat. UAU.

Nu credeti in discursul oamenilor, care ne pun sa cheltuim f. multi bani, cand putem sa facem aproape gratis acelasi lucru cu bani UE. Ati vazut ce insemna PPP-ul propus pentru Comarnic-Brasov: 8 miliarde de euro in 30 de ani. In loc de 1-2 miliarde acum, din care UE plateste 85%, adica noi max. 0,5 miliarde. 8 miliarde sau 0,5? Ei prefera 8 miliarde pe care sa-i dam de la buget, fata de 0,5 de la buget, numai ca sa-si faca "pasenta". Nu vreau sa folosesc cuvinte dure, numiti-i voi cum vreti pe acesti oameni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

perfidus

+1 vancouver, aici suntem pe aceeasi lungime de unda. Nu absorbim fondurile UE/ BM sau le aruncam pe tampenii, dar ne trebuie noua fond suveran. In afara de autostrazi, cel mai bun exemplu este cel al spitalelor regionale care avanseaza (deocamdata pe hartie) extrem de incet... Si totul depinde doar de intelegere intre niste ministere.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat