Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

perfidus

@pasadia si xenox, cred ca toti am sperat ca o sa scapam odata de indivizii ca Ponta si Sova de pe firmament si ca o sa vina altii care vor fi cinstiti cu noi si o sa iasa sa ne spuna : "renuntam la PPP pentru ca:
- va fi mult prea scump si creeaza posibilitatea sifonarii unor sume imense (in plus dadeam apa la moara unor lobbisti de prin Austria - si astia sunt cam certati cu corectitudinea)
- daca nu va fi operata autostrada la capacitatea dorita de investitori scoatem si mai multi bani din buzunar inca 15-20 ani ca sa le acoperim pretentiile cu costurile de operare si finantare
- Bruxelles-ul e cu noi si suntem hotarati sa mergem pe cofinanatari de la buget si pe fonduri UE, nerambursabile, usor controlabile si transparente."
Dar na, vrabia malai viseaza.  Astia suntem asta meritam.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Neufunk

Eu cred ca ar fi fost mai bine din mai multe motive:

1) Investitorul are interesul sa o faca repede, ca daca autostrada nu este in uz nu poate nici sa traga bani de la stat nici de la utilizatori. Plus ca are interesul sa o faca bine, deoarece tot el este ala care trebuie sa o intretina 30 de ani.
2) Aduceam autostrada mai adanc in tara si conectam Brasovul la autostrada, cu Moldova la un pas.
3) Rezolvam problema traficului Constanta - Bucuresti - Arad dar si cel turistic pe relatia Bucuresti - Brasov.

pasadia

Rahat, ar fi fost mai bine. Mai bine era daca se rezolvau problemele din institutiile noastre dragi, de la MT si CNAIR pana la ANPM (auzi, 4 luni ca sa se decida ca nu trebuie revizuit un AM!), Curtea de Conturi sau Consiliul Concurentei (pentru interpretarile lor stupide de prin rapoarte date la muuuuult timp dupa petrecerea evenimentelor) sau APL-uri locale / judetene (si jocurile lor cu "uite autorizatia /nu e autorizatia").

Alea sunt problemele reale, dar noi ne cramponam in "Suie Moava", "UE da bani, dar doar pentru proiectele care ne plac noua nu si pentru celelalte", "nu vrem descentralizare caci vezi doamne, ajungem la fel de rau ca Suedia", "nu ma intereseaza siguranta in trafic daca imi strica mie obiceiul de a scoate 130km/h viteza medie pe Iasi - Bucuresti" si altele asemenea.

alexV

Isi iau drona la minister?
Mediafax - Din septembrie, şantierele de autostrăzi vor fi filmate oficial cu drona. Imaginile vor deveni publice

Vom folosi şi acest element – drona. Trebuie să fim în pas cu tehnologia. Probabil că în luna septembrie vom face primele filmări cu drona. Ele vor fi puse pe site-ul companiei astfel încât toată lumea să aibă acces la aceste informaţii

Colaborăm acum cu anumite ONG-uri, ne transmit anumite informaţii, fac anumite filmări

Spune Ionita

Allex

"anumite... anumite... anumite" Nimic concret. Sper din suflet sa foloseasca drona exclusiv pentru filmari de santiere si nu pentru "altele" (nunti, petreceri, etc.)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

SkyPilot

Quote from: AlexAllex on August 02, 2017, 08:47:42 PM
Sper din suflet sa foloseasca drona exclusiv pentru filmari de santiere si nu pentru "altele" (nunti, petreceri, etc.)
Daca mai era Relu Fenechiu ministru, s-ar fi putut uita cu drona dupa transformatoare abandonate. Actuala putere este foarte talentata la a gasi utilizari infractionale oricarui bun din dotare. Nici nu ne putem gandi noi cat de buna e o drona la ministerul lui Cuc! Iti poti lua o mica vacanta cu drona dupa tine. Partea buna a lucrurilor este ca poate se da drumul la A4 ca sa aiba ce filma pe litoral! Si poate si la CoBra!

infraAdi_ro

numai sa aiba ce santiere filma....daca le rezileaza in ritmul asta....daca liciteaza in ritmul asta....o sa avem santiere de le numaram pe degete:)
Romania are un viitor doar daca are prezent!

alexV

#4432
Chibzuiam la o paralela intre A10 Sebes-Turda, si A7 Ploiesti-Focsani Pascani.

Prima are vreo 70km, impartita in patru loturi pentru construire. Stim bine ca dureaza 3ani+ construirea, ce probleme sunt, etc..
Ori Ploiesti-Focsani are 330 km estimat de pe google. Studiu de fezabilitate e impartit in 4 sectoare, dar la construire va fi impartit in mai multe. Cu regula de trei simpla, si daca luam A10 ca referinta, rezulta 18 loturi. Optîșpe licitatii cu 100+ oferte de analizat, contestat, obtinut AC-uri, falimente, re-licitari. Bine macar ca e la campie.

Are CNAIR capacitatea de a procesa atata autostrada in timp rezonabil?
Avem 18 firme de construit infrastructura?Bine ca unele liciteaza pe mai multe loturi, altele vor fi black-listed, discutii, etc.

dr4qul4

Stai tu linistit ca firme se gasesc. LD2-3-4 UMB vroia sa le faca singura. Si le-a si castigat.
Mai avem si Pa&Co pe acolo si multe altele din afara care abia asteapta licitatii mari.
Si oricum, nu se fac toate in acelasi timp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

#4434
Quote from: alexV on August 03, 2017, 03:47:53 PM
Ori Ploiesti-Focsani are 330 km estimat de pe google. Studiu de fezabilitate e impartit in 4 sectoare, dar la construire va fi impartit in mai multe. Cu regula de trei simpla, si daca luam A10 ca referinta,

Cam 160 cred ca va avea, cu tot cu drumuri de legatura (nod A3) cred ca maxim 180. Din cate stiu nu masoara dus-intors (adica de la declaratiile cucului ma astept ca asta sa devina standardul ca altfel nu ies 90 km inaugurati pana in decembrie)

In schimb va fi foarte interesant de cum vor pregati lotizarea per sectoare scoase in SF. Fiind zona de campie, ma astept ca impartirea sa fie "a la Bechtel" adica un lot sa aiba 50-70 km. Nu ar fi rau, cred ca astfel s-ar obtine un pret bun/km, in schimb am ceva retineri despre cum se va pregati MT/CNAIR astfel incat sa evite o situatie de genul Corsan sau Eko.
Si o astfel de pregatire nu o vad posibila decat cu niste modificari legislative (ca la nivel de contract nu prea vad cum) in care sa se consolideze politica de garantare sau control al subcontractorilor si a antreprenorului in caz de "vrie" (adica ce rol poate avea pe contract CNAIR in cazul unei situatii de administrare judiciara in cazul unei proceduri de insolventa/faliment, ceea ce nu e usor deloc).

alexV

#4435
dumbravaandrei, insist pe lungimea de 330 km pentru Ploiesti - Pascani.
vezi o alta sursa, topicul de Autostrazi in Romania: sinteza

Nu cred in imparteala de 50-70km per lot. Vezi trendul din ultima vreme: Pe C.Turzii - Tg.Mures au facut lot de 3 km. Pe Suplacu - Bors vor reveni cu 3 loturi la relicitare, acolo unde era unul. Chiar si A1 Sibiu-Boita e impartit in doua. A10 are loturi intre 12 si 24 km.


laszlo.robert

#4436
Alex :vezi ca in postarea anterioara in loc de Pascani ai scris Focsani .330vs 160 😁

dr4qul4

Nu trebuie sa fie loturi prea lungi, dar nici prea mici. Important este sa aduca un beneficiu important atunci cand se deschide acel lot.
De exemplu, Dumbrava-DN1B este mult mai important decat DN1B-centura Buzau. La fel, centura Rm sarat este mai importanta ca Rm Sarat-Focsani
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

Quote from: laszlo.robert on August 03, 2017, 05:58:54 PM
vezi ca in postarea anterioara in loc de Pascani ai scris Focsani

Cand un ardelean isi da cu parerea despre geografia Moldovei :) Mersi, am corectat.

Neufunk

Chiar nu are rost sa faca loturi mici. Este la campie, in mare parte prin camp. Zonele mai sensibile pot fi impartite in mai multe, dar cand ai 30 de kilometri prin teren agricol, ce rost are sa imparti in mai multe loturi?