Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

Deci voi vreti sa facem o pozitie ca sa...? :)
Sa cerem criterii de performanta si o echipa dedicata pentru PiSi?

Neufunk

Cred ca dezbaterea publica în mediul online pe acest subiect nu poate sa fie decât benefica. Multi oameni inseamna multe idei, la care noi poate nu ne-am gandit.

De-asemenea, cred ca sunt suficienti specialisti care sa vina cu idei pentru setat targetul. Dupa ce se ajunge la o forma finala, agreeata de toata lumae, se poate incepe presiunea publica pentru implementarea acestui proiect.

Cred ca aici este nevoie si de un departament de mediu / ape pe sine statator, care sa evalueze impactul si sa dea autorizatiile imediat.

vancouver

@Ionut, cred ca acesta este unul dintre rolurile noastre, ale societatii civile. Pe langa rolul de control (de urmarire a santierelor), putem sa venim cu idei si sa incercam sa le impunem. Ar fi contributia noastra la urgentarea realizarii autostrazii PiSi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Stai linistit ca multe idei au ajuns de-a lungul timpului unde trebuie. :)
Doar incercam sa clarific/sintetizez.

Ca va fi pusa in aplicare ideea... e cu totul altceva.

dr4qul4

Eu am zis de foate mult timp ca avem nevoie de echipe conduse de un manager de proiect.
Echipe care sa includa oameni detasati de la toate partile implicate: Mediu, Apele romane, Romsilva, cadastru, MT, autoritatile locale si CNAIR.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Aaa, fiecare sa-si trimita angajatii cei mai buni. Pilele eventual. Condusa sa fie echipa de cine... Reponsabil daca nu merge treaba sa fie cine? Unde in alta tara avem un exemplu de reusita a unei astfel de echipe?

Personal sunt total contra borsului amestecat. CNAIR este autoritatea beneficiara a proiectului, cea care trebuie sa impinga constructia autostrazii inainte si sa coordoneze activitatea. Aici si numai aici trebuie creat un departament separat. Scopul principal nu este separarea, ci presiunea publica, respectiv scoaterea proiectului de sub coordonarea directa a unui politician (ministrul). Publicul (ziaristii) sa aibe o persoana (managerul general) careia sa i se adreseze si care sa se ocupe exclusiv de acest subiect. Sa nu ne pomenim cu avocatul Sova ca-si face cort pe autostrada.  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Quote from: vancouver on June 13, 2017, 07:06:06 PM
Numai punand niste profesionisti undeva si atat nu aduce nici un rezultat. Mai trebuie 2 lucruri:
- prime de succes
- control permanent

Eu as sintetiza un pic: daca vrem rezultate ne trebuie oameni profesionisti si motivati.
Banii nu sunt totul, iar in timp vor aparea situatii in care profesionistul nu va mai manifesta atat de mult interes indiferent cat de bine il platesti. In plus pe partea de evaluare a activitatii exista situatii in care el in calitatea lui de profesionist o sa te prosteasca ca este bine ce a facut chiar daca existau si alternative mai bune.

vancouver

#4282
Oameni buni, LA STAT NU EXISTA oameni profesionisti. Cu atat mai putin si profesionisti si motivati.

@Dan027, trebuie gasita o cale de face treaba buna cu niste oameni mediocri. La stat peste tot in lume sunt oameni mediocri. Cu rare exceptii. Intelege, noi trebuie sa cream un sistem SIMPLU si CLAR, pentru ca si un om mediocru sa mearga in directia dorita.

Nu mai visati ! Nu mai veniti cu idei generale: "sa punem profesionisti", "sa se puna targeturi". CINE sa puna profesionistii? De unde sa-i scoata? Cum ii controleaza? Cine?


Eu vin cu idei clare si simple:

1. Departament separat din CNAIR.
2. Sef de departament inginer CFDP.
2. Sef de departament cunoscut public si cu obligatia de a raspunde permanent public la intrebari.
3. Prima de succes >= 100.000 € / angajat. Se da cand se circula.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Neufunk

Bun, dar acum gândindu-ne la partea cealalta.. cu ce ne-ar ajuta un asemenea proiect? Care unde este blocat PiSi? In realizarea documentatiei pentru scoaterea la licitatie? In termenii prea lungi?

vancouver

#4284
Ne-ar ajuta asa:

- acum, cand vine cate un nou ministru, îi trebuie vreo 4-6 luni ca sa se dumireasca cu ce se manânca treaba si in perioada asta nu face el nimic, deseori chiar blocheaza proiectele in derulare cu idei tampite proprii. Cel mai rau este cand la 6 luni se schimba si iar vine altul si tot asa.
- daca exista un manager de proiect distinct si cunoscut public, ministrul nu are ce sa mai caute sa dea relatii despre acest proiect - ca atare proiectul SE DESPRINDE DE POLITIC, iese din sfera incapabililor sau a celor care nu au nici o legatura cu constructiile
- 2 la mana, ocupandu-se strict de acest proiect, chiar daca vine un manager general nou, si fiind obligatoriu inginer, ii trebuie maxim 1 luna sa se dumireasca
- o mare problema la noi este lipsa UNUI CONTROL, de frica caruia angajatii sa se miste cat de cat. Daca exista o echipa separata si care prin seful ei trebuie sa raporteze permanent starea de lucruri, apare un minim control realizat de public, de noi, de televiziuni.
- o prima de succes ar ajuta foarte mult, astfel: daca de ex. avem un blocaj, sa zicem la ministerul mediului, angajatul de la CNAIR, motivat de prima, va suna zilnic la mediu sa ceara lamuriri, sa ajute la finalizarea dosarului etc.., adica ar pistona alti angajati de la stat sa-si faca treaba. Acum angajatul CNAIR are scuza perfecta: n-a venit autorizatia de la mediu asa ca nu are ce sa faca. Si nu misca un deget. Decat daca uneori mai apare cate un ministru care pune presiune punctual pe acest proiect.
- motivat de prima, angajatul departamentului special poate sa mearga pana la a cere de la sef modificari in lege, astfel ca sa se deblocheze diverse blocaje actuale. Asa cum s-a dat in martie 2016 acea OUG de catre guv. Ciolos, care sa deblocheze situatia lucrarilor facute ilegal, fara AC, in guvernarea anterioara. In lipsa acelei OUG lucrurile se blocau rau. Ori nu intotdeauna politicienii vin ei cu propuneri de rezolvare, uneori ii doar in cot de transporturi. Si atunci este esential sa vina din interior si imediat propuneri de deblocare.
- motivati de primã, angajatii CNAIR vor organiza ei intalniri interministeriale, prin care sa ajute la o mai buna comunicare si la deblocari de probleme

Pe scurt: responsabilizare, implicare in rezolvarea problemelor, o mai buna transparenta. Sau altfel: GARANTIA ca din partea angajatilor CNAIR se face tot posibilul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Ce frumos ar fi fost daca arata asa harta autostrazilor in prezent...




Neufunk

Giurgiu - Bucuresti dar nu Sibiu - Deva? Da, perfect.

Dan027

#4287
traseul e ceva mai dificil intre sibiu si sebes ... solutia tehnica ar trebui sa fie ceva mai complexa.
Nu m-am atins de zonele ceva mai dificile in ideea in care rezolvam intai zonele cu un impact relativ mare asupra traficului dar totusi nu foarte complexe dpdv tehnic. Viteza medie de parcurgere de la iesirea din Sibiu pana la intrarea in Sebes ar fi de 80km/h+ conform gmaps, ceea ce este relativ decent, in plus dpdv al traficului conform estimarilor din 2011 pt 2015 zina aia nu ar fi chiar una din cele mai aglomerate.

Portocaliu = pana in 2007
Roz = 2007-2016

Cand te gandesti ca am fi avut bani sa facem toate astea si chiar mai mult iar noi am frecat menta aiurea...

cristi5

Pt ca s-a dat exemplu Stockholm bypass (care apropo e al doilea rand de autostrada in vestul Sthlm), eu nu stiu ca statul suedez sa plateasca vreun bonus pt ca omul si-a atins obiectivul (se practica in schimb in privat). La stat, pt prestatie f buna se mareste ceva mai mult salariul (in acord cu sindicatul), sau se da o promotie (ocazie cu care salariul se renegociaza).

Dar poate nu o fi (integral) de stat firma aia speciala care s-a facut pt bypass.

Motivul pt care respectivii au fost separati in alta unitate cred ca are de-a face cu focus, sa-i lase lumea in pace cu "alte prostii"

cristi5

Quote from: Ionut on June 26, 2017, 12:20:27 PM
Ar fi minunat daca ai putea pune pe OSM segmentele cu AC si fara. :)

Fac asta cu placere daca imi da cineva pozitiile punctelor unde se "termina" AC in unul din aceste formate
- pozitiile kilometrice + un link sau fisier cu proiect/SF (la A1 am SFul dar nu la A10 sau A3)
sau (preferabil)
- coordonatele geografice. Se pot afla cu click pe harta in respectivul punct

Pt segmentele fara AC putem pune si cauza (lipsa proiect tehnic, lipsa exproprieri, etc)