Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

alecu26

Bine ca tot lansam licitatii pe proiecte cu SF-uri din 1900 toamna...sau SF lipsa complet....dar proiecte mature, licitate odata...gen Centura Bacau, si Suplacu Bors....ne trebuie ani luni de zile.

Asta dupa ce s-a mai pierdut ani de zile cu prima licitatie si neexecutarea ei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Vom vedea:au promis multe "ridicari" in SEAP pentru luna iunie.Sper ca macar o parte din ele vor avea caiete de sarcini facute serios,in schimb degeaba apar daca vom avea zeci de aminari pentru clarificari !

dumbravaandrei

#4262
inca nu v-ati dat seama ca asta este modul de lucru? ne facem ca lucram?
lansam nspe mii de licitatii in SEAP la care avem grija sa le tot amanam iar daca cineva contesta noi ne facem ca ploua si apoi se "auto-anuleaza" totul.
La sfarsit de an putem sa ne laudam ca am facut performanta ca am scos mai multe licitatii ca nicicand, dar nu din vina noastra nu s-au atribuit ci ai "contestoristilor de meserie"...
Am o scarba imensa fata de aceasta situatie si nu avem iesire....

Pot sa urce cate licitatii vor ei la stilul asta in SEAP si cam asa se pare ca se face... merge DM, PM, Sinistru sau mai stiu eu cine prin nu stiu ce oras si aia de acolo striga "vrem drum/autostrada" raspunsul e "bine boss... se rezolva, le punem in 3 luni pe SEAP" ... intre timp apa trece (se amana de nspe ori si apoi se suspenda de la sine) si bolovanii inca raman in CNAIR/MT/Guvern/Parlament.

Dar daca la noi avem peste 10 mil de locuitori strict dependenti de primul tatuc al tarii... ce sa-i facem... stam si ....

vancouver

Din fericire sau din nefericire lucrurile nu sunt chiar asa. Odata urcat ceva in SEAP, acel proiect devine aproape de neoprit.

Acest lucru a devenit inca o dat mai clar dupa decizia Curtii de Conturi, prin care CNAIR este mustruluit ca face aceeasi treaba de 2 ori atunci cand reface studiile de fezabilitate, iar banul public nu este permis a se cheltui de 2 ori pe acelasi lucru.

In plus, odata inceputa o licitatie, anularea ei poate fi contestata de firme, care au bagat bani in studierea documentatiei si intocmirea ofertei si nu au chef sa piarda aceasta munca, mai ales daca cred ca au sanse de castig la licitatie. Asadar este posibil ca o licitatie pornita sa nu mai poata fi oprita, oricat s-ar stradui autoritatea sa o opreasca.

Cu alte cuvinte, pornim un proiect prost, cam asa trebuie sa-l ducem pana la capat. Exemplu: DX12. SF-ul vechi acum trebuie folosit si nu avem voie sa-l mai revizuim numai asa ca sa ne aflam in treaba (doar daca exista o justificare foarte solida).

Eu as zice: de acum inainte trebuie mare grija in alegerea modului in care pornim un proiect, sa fie future-proof sau sa contina "optionale" care pe parcurs sa fie sau nu puse in opera.

O planificare buna inseamna si rezultate bune.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Quote from: vancouver on June 07, 2017, 12:12:23 PM
Acest lucru a devenit inca o dat mai clar dupa decizia Curtii de Conturi, prin care CNAIR este mustruluit ca face aceeasi treaba de 2 ori atunci cand reface studiile de fezabilitate, iar banul public nu este permis a se cheltui de 2 ori pe acelasi lucru.
[...]
Cu alte cuvinte, pornim un proiect prost, cam asa trebuie sa-l ducem pana la capat. Exemplu: DX12. SF-ul vechi acum trebuie folosit si nu avem voie sa-l mai revizuim numai asa ca sa ne aflam in treaba (doar daca exista o justificare foarte solida).

In cazul DX12 cazul este solid si are precedent. S-ar fi revizuit la nivel de autostrada si acest lucru s-a facut si pentru Sebes - Turda.

vancouver

^^ Da, corect. De aceea am si scris in paranteza ca pot exista exceptii. Numai ca la noi se cade repede dintr-o extrema in alta. Pana mai ieri fara revizuire nu puteam face nimic, ca vezi-doamne au expirat nu stiu ce chestii ... acum brusc, daca dacii si romanii au facut un proiect noi numai fix asa il mai putem implementa. Suntem de ispravã?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

perfidus

#4266
Quote from: vancouver on June 03, 2017, 02:59:10 PM

Eu as merge pana acolo incat sa creez un departament special in CNAIR pentru implementarea proiectului Sibiu-Pitesti, cu un director cunoscut public, care va avea si rolul de manager general de proiect, si care sa raspunsa permanent de situatie in fata presei si sa aibe puterea de cere inclusiv modificari legislative in guvern, pentru a debloca situatii. Pentru a nu mai dura 3-6 luni pana cand fiecare agarici nou de ministru ajunge sa inteleaga despre ce este vorba, dus de nas de diversi indivizi suparati de acolo. O minima desprindere de politic pentru un proiect de interes exceptional si o minima responsabilizare directa in fata presei si a populatiei - asta ar aduce cu sine existenta unui post special responsabil de proiect.

Excelent spus. Eu acest departament special de implementare PiSi il vad ca un fel de SMURD al infrastructurii. Si la fel ca la SMURD ar putea fi vorba chiar de voluntariat, oricat ar parea de cretina ideea. Este un proiect de tara atat de important incat putem sa ne intrebam ce putem noi face mai mult.
API si partenerii trebuie sa ceara urgent formarea unei echipe multidisciplinare de specialisti, necontrolata de politic si rupta de ministerul transporturilor.  Este evident deja ca CNAIR nu va in stare sa coordoneze pe viitor un astfel de proiect altfel decat a facut-o pe Lugoj Deva, Deva-Orastie sau Orastie-Sibiu, adica dezastruos.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cutter

CNIR

*dincolo de numele neinspirat și prea similar cu CNAIR

alecu26

perfidus si Vancouver.....nu e nimic nou. Toate tarile fac asta. Am pus aici ceva mai demult...un proiect din Stockholm....centura.

Mai pun odata linkul. Odata proiectul lansat, o echipa completa, nou, formata probabil din angajati sa zicem CNIR...se muta chiar intr-un sediu nou. Echipa de proiect este complet noua si cvasindependenta.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#4269
Atunci hai sa facem o propunere oficiala in acest sens.

(singura problema, spre final oamenii care lucreaza in acest departament separat se pot teme de pierderea jobului si pot taragana la infinit finalizarea - trebuie sa gandim de la inceput un stimul invers, ca sa fie stimulati sa finalizeze cat mai repede. De ex. o prima sau o renta pe care o vor primi numai DUPA finalizarea proiectului, sa zicem 10.000 € / an timp de 10 ani, sau proportional mai putin daca nu au stat decat o perioada mai mica in acest departament)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Neufunk

#4270
Stimulul este ca daca fac o treaba buna si termina in deadline iau o prima generoasa (de tot) si garantia unui nou job la un alt proiect de importanta strategica (A8 - partea prin munti).

Si asa PSD zicea de ceva lege pentru achizitii strategice. Ar trebui batut fierul cat este cald si presat mult pe treaba asta (prin toate mijloacele... daca ar putea ajunge si la stiri ar fi perfect). Pe langa ca se vor ocupa strict de o singura autostrada, vor elibera si MT pentru alte proiecte mai putin importante (precum A7, A3, A6, etc..).

Daca ne punem cativa baieti de pe forum intr-o seara, cred ca putem veni cu o propunere si un mecanism decent pentru a fi prezentat in media si catre MT (numai bun pentru o eventuala propunere de lege in parlament).

alecu26

Daca intradeva ar ajunge profesionisti acolo...s-ar comporta profesionist...si nu balcanic, in sensul hai sa taraganam sa ne fie noua bine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

alecu, trebuie sa te dezamagesc, dar ceea ce spui tu nu exista. Peste tot in lume fiecare trage pe turta lui, adica "sa ne fie noua bine". Exista un singur mod de a face oamenii sa fie profesionisti: sa-i platesti ca atare si sa-i controlezi dur permanent.

Numai punand niste profesionisti undeva si atat nu aduce nici un rezultat. Mai trebuie 2 lucruri:
- prime de succes
- control permanent

Facand un departament separat realizezi partial punctul 2. Pentru ca va exista un control public mai direct si mai clar. Dandu-le si prima de succes, lucrurile devin mai clare. Culmea este ca rezultatele vor apare chiar si daca oamenii nu sunt super-profesionisti (doar cat de cat seriosi), atunci cand sunt indeplinite celelalte conditii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Neufunk

Si pe langa asta, poti pune targeturi pentru performanta. Daca nu le rezolvi si nu ai o explicatie, minus la salariu. Faci asta des? Zbori.

@Ionut, ce crezi despre idee?

vancouver

#4274
@Neufunk:

- cine vrei sa puna targeturile? trebuie aici sa existe atunci un profesionist... de unde il luam asa dezinteresat?
- cine vrei sa urmareasca targeturile? cine sa decida minusul la salariu?
- scaderi de salariu contravin legii (Codului Muncii). Se pot da numai prime sau sporuri conditionate de targeturi.

Deci nu poate sa existe decat un singur target clar: darea in circulatie a intregii autostrazi Pitesti-Sibiu. Acest target trebuie sa aibe o prima pe masura celor 10-15 ani de munca necesari atingerii lui, adica 100.000 - 200.000 € / caciula. Cel mult se poate conveni o usoara scadere a primei pe masura ce se depaseste mai mult termenul, dar nu neaparat. Pentru ca oricine va trage sa se termine cat mai repede, ca sa incaseze odata prima. Mai mult, daca prima este conditionata de un termen, iar de vina pentru nerealizarea lui sunt altii (de ex. cei de la mediu sau o firma care a dat faliment), angajatii vor da statul in judecata daca nu le da prima, pentru ca intarzierile nu au fost din vina lor si nu e normal sa li se taie prima. Vor aparea conflicte inutile.

Pur si simplu prima trebuie sa fie fixa si f. mare, si se da numai cand se circula pe autostrada continuu de la Pitesti la Sibiu. PUNCT. Prima se imparte proportional cu perioada lucrata in departament, de ex. daca un om a lucrat 5 ani si apoi pe acelasi post a venit altul si a lucrat si el 5 ani, atunci prima se imparte la jumatate. Practic prima trebuie sa fie per post.

De asemenea numarul de posturi (de angajati) care lucreaza in acest departament si care pot primi prima trebuie limitat strict, ca sa nu apara toate rubedeniile si neamurile, gen la ROMATSA.


Deci inca o data repet: totul trebuie sa fie SIMPLU SI CLAR. Nu o mie de conditii si de exceptii. Orice conditie in plus poate duce la conflicte sau procese. Suma trebuie sa fie mare pe masa si se da cand e gata treaba. Punct. Altfel facem bâlci balcanic, asa cum de altfel ne pricepem de 27 de ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.