Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: pasadia on March 07, 2017, 03:48:13 PM

In restul tarii premiul I cu coronita pentru Bucuresti, mai mare pierdere de timp ca aia nu cred ca exista pentru nimeni (localnici sau tranzit). Locul II la distanta (si fata de urmaritori) pentru Bacau. Iar pe 3, tocmai pentru a incheia seria de localitati cu B, plasam Busteni-ul, acolo unde garantat se pierde timp pentru fiecare vizitator de pensiune ce vireaza stanga in sau din DN1. 

Bine ca Brasovul a iesit din lista oraselor cu Brobleme de tranzit  ;)
Pe de alta parte sa nu uitam de Bals.
La Bacau macar se zareste licarind luminita de la capat...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Quote from: vancouver on March 07, 2017, 07:38:41 PM
Bine ca Brasovul a iesit din lista oraselor cu Brobleme de tranzit  ;)
Nu chiar, sa nu uitam de Rasnov, Cristian, Codlea, Ghimbav si putin mai indepartatul Fagaras  O:-)

vancouver

Ma refeream strict la orasele mari. Ma refeream asadar la traversarea orasului Brasov. Am scris chiar eu anterior ca la Fagaras avem problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Codlea e mai mare decat Balsul, chiar si Rasnovul "joaca in aceasi" liga ca dimensiune  :p

Nu vreau sa fiu inteles gresit, trebuie centura in Bals. Am tinut sa intervin pentru ca din pacate inca sunt zeci de orasele ce au nevoie de centuri. :(

Ionut

Hai ma ca va face acum Cuc vreo 6 km de la Râșnov la Cristian. E asa mic segmentul asta ca nici nu știu exact ce leagă.

Tavi

Cum ce leaga? Bucurestiul de Bors  :lol: ... Doar ca in pasi marunti si cu pauze lungi si dese :(

Dan027

#4086
Quote from: Ionut on March 07, 2017, 08:23:24 PM
Hai ma ca va face acum Cuc vreo 6 km de la Râșnov la Cristian. E asa mic segmentul asta ca nici nu știu exact ce leagă.
E un inceput, la noi inceputurile sunt mai grele.
Ar fi fost frumos sa fie si segmentul de la Rasnov pana in DN1 si continuarea de la Cristian pana pe undeva dupa Codlea... si cu toate acestea tot nu se rezolva problema cea mare de pe VP :(

pasadia

@Dan: Prin Rasnov DN73 e totusi surprinzator de lat (2 benzi pe sens, transformate in unele portiuni in parcari). In plus nu sunt multe intersectii, nici un giratoriu sau semafor. Prostia acolo e data de asfaltul prost si de trecerea CF.
Cat priveste Codlea - cunoscatorii stiu traseul corect: str. Rampei -> str. Garii -> str. Laterala. Cateodata te salveaza si de 5 minute. ;)
Iar daca CJ-ul mi-ar asfalta DJ112C intre Vladeni si Satu Nou, as veni de la Sibiu in Brasov intrand pe DN13.

Dan027

DJ112C zici?!  O:-)

Quote
1. Obiective de investiții Consiliul Județean Brașov:
...
1.3. Reabilitare drumuri județene cu cofinanțare PNDL:
1.3.1. "Reabilitare și modernizare DJ 112 C SATU NOU- DUMBRAVIŢA –VLADENI, KM 2+775-14+425". Valoare totală a investiției 31.275,2 mii lei. În prezent se derulează procedura de achiziție publică pentru execuție.

Ionut

Băieți, despre autostrazi.
Întrebare, ca tot mi-am adus aminte. Ce bucata din A3 ar fi cu adevărat utila după ce se iese din munți? Ma refer la zona BV.

TibiV

Nu sunt brasovean, doar vizitator, dar cred ca raspunsul este Rasnov-(dupa)Fagaras...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Tavi

Comarnic - Ploiesti. Bineinteles dupa ce se executa Rasnov - Comarnic.

Dan027

Interesanta intrebare, greu raspuns... e intrebare capcana? ???

Sunt destul de importante tronsoanele "din munti", pana si niste Half-Profile-uri pe segmentele ce pot deservi drept centuri sau in zonele periculoase ar fi exceptionale.

Si totusi stict in "zona nemuntoasa" cam ce este pe harta asta ne-ar fi util ... decat un segent mai mic dublu mai bine un Half-Profile low-cost pentru toata zona metropolitana.  + centura Fagaras Sud (nu-i uitam nici pe fagaraseni ca-s tot ai nostri  O:-) )


E greu cu banii, zi-ne o suma si iti spunem ce am face cu ea  O:-)

pasadia

#4093
Defineste bucata (in sensul de lungime, dificultate) si utila (timp scurtat, siguranta in trafic, cost vs beneficii)?

Desenul asta imi apartine, l-am mai pus si pe aici de multe ori (si ar cam trebui sa il refac, imi pare deja prea vechi):



Linia verde din stanga (vest) ar trebui sa fie A3-ul in zona BV. Primii 6 km sunt parte din CoBra, dar in mod stupid ei se termina la vreo 4 km mai la sud de DN1 si de aoclo traficul va fi trimis spre est, spre DN73. Din punctul meu de vedere continuarea lucrarilor in zona ar trebui facuta in ordinea urmatoare:

Faza I
1. 4 km spre nord, nodul cu DN1 + drum de legatura 2*2 spre ocolitoarea Brasov (acea bucata neagra care trece si pe langa aeroportul figurat cu rosu)
2. restul de vreo 10 km care ar servi ca ocolitoare pentru Codlea si Dealul Cainelui (zona de serpentine de pe DN1 dintre Codlea si Vladeni si care produce destul de multe accidente mortale)
3. ocolitoarea Fagaras (cat o fi ea)
4. rezolvarea cumva a zonei de serpentine din Dealul Persanilor (practic o legatura de la vest de Vladeni pana in DN1 undeva intre Persani si Sercaia

Faza II
1. legatura intre estul Avrigului si nodul Boita de pe PiSi (presupunand ca pana la acest moment deja e realizata bucata Sibiu - Boita) - rezolvan astfel Hula Bradului
2. segmentele lipsa dintre Vladeni si Fagaras
3. bucata de A13 care continua de la NE de Codlea pana in intersectia DN11 cu DN10 (separand astfel complet traficul de tranzit de cel local in zona metropolitana Brasov)

Faza III

1. segmentele lipsa dintre Fagaras si Avrig (las zona asta la final pentru ca pe acest segment DN1 prezinta multe bucati drepte, fara localitati - mai ales Cartisoara - Avrig)
2. bucata Rasnov - Predeal, parte din CoBra (scumpaaaaaaaaaaaa in varianta tunel propusa de VIASTRADA)
3. continuarea A13 pana la est de Sf. Gheorghe
4. tunel (macar half-profile) intre Bretcu si Oituz

I.1, I.2, II.3, III. 3 ar trebui sa fie platite, cel putin partial, de autoritatile locale brasovene (asta daca ar avea interes real si instrumente legale la dispozitie)
Faza I as prefera sa fie gata panain 2020, Faza II pana in 2023, Faza III probabil undeva prin 2027.

Asta ar fi planul meu in care combin si detalii legate de utilitate si de cost si impact. Si sunt si elemente legate de impactul economic al cresterii mobilitatii in zona metropolitana Brasov, dar si elemente legate de zonele periculoase de pe actualul DN1.

LE: am mai adugat ceva la Faza III si mentionez ca planurile mele s-ar implementa mai usor apeland si la solutii ce nu par a fi pe placul multora (half-profile, noduri temporare, pseudo-noduri sub forma acceselor spre spatiile de serviciu, etc...)

Ionut