Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Dan027

#3975
Anumite segmente din Sibiu-Brasov se pot face in 4 ani. Sunt foarte curios ce se va intampla cu segmentul de va deservi drept centura pentru Fagaras, teoretic va fi gata la sfarsitul lui 2019.
Singura zona unde ar putea fi nevoie de un tunel este intre Vladeni si Persani, dar se pot gasi si alte solutii tehnice ... 

pasadia

#3976
Eu nu am vorbit despre Sibiu - Brasov ci despre Sibiu - Fagaras. Care are cam aceeasi lungime cu Lugoj - Caransebes (mentionat de tine), cam aceleasi dificultati de traseu (ma rog, pod peste Olt si alte cateva poduri mai lungi, dar parca stabilisem ca a construi un pod nu e cine stie ce realizare). Dar care are un SF ca DX si unul in curs de realizare ca A dar cu contractul suspendat. Deci oricum ai privi lucrurile e mai avansat ca proiect si ar trebui sa fie al doilea in orice lista a proiectelor noi obligatorii de implementat in exercitiul 2014-2020 (dupa A0, inaintea A7).

Ps: pentru carcotasi, lungimea SB - Fagaras se masoara de la Boita pana la vest de Fagaras (presupunand ca centura Fagaras la nivel de A chiar o va realiza in regie proprie DRDP Brasov).

@Dan: citeste te rog inainte. Constructia unei autostrazi intre Ploiesti si Comarnic nu va scurta cu o ora timpul de parcurs al nimanui. Nu am prins niciodata DN1 atat de aglomerat incat sa merg cu o viteza medie mai mica de 90km/h intre capatul A3 dinspre Ploiesti si Comarnic. Ba chiar cred ca in medie viteza de parcurgere a acestui tronson e de peste 110km/h. Asa ca repet inca odata: autostrada Ploiesti - Comarnic e complet inutila fara rezolvarea traversarii Busteni-ului si a Comarnic-ului (sub orice formă a ar fi facuta aceasta rezolvare).

Dan027

#3977
Quote from: pasadia on January 02, 2017, 07:13:38 PM
@Dan: citeste te rog inainte. Constructia unei autostrazi intre Ploiesti si Comarnic nu va scurta cu o ora timpul de parcurs al nimanui. Nu am prins niciodata DN1 atat de aglomerat incat sa merg cu o viteza medie mai mica de 90km/h intre capatul A3 dinspre Ploiesti si Comarnic. Ba chiar cred ca in medie viteza de parcurgere a acestui tronson e de peste 110km/h. Asa ca repet inca odata: autostrada Ploiesti - Comarnic e complet inutila fara rezolvarea traversarii Busteni-ului si a Comarnic-ului (sub orice formă a ar fi facuta aceasta rezolvare).
Eu ma refeream la CoBra, in ideea in care daca nu vrei Ploiesti-Comarnic nu vrei nici CoBra... Daca e sa o luam ca timp castigat/sporire a gradului de siguranta de pe drumuri o sa inceapa lumea sa crizeze ca unele proiecte nu ar fi mai prioritare ca altele... Noua ne place asta cu "continuitatea", sau a fost un argument bun ca sa justifice unele proiecte desi existau mari deficiente in alte zone...

pbh

Dan027, sunt brasovean plecat prin tari mai "reci". Ultima data am fost in tara acum 3 ani. La plecare, la 7 km de granita, mi-a cazut un pom in fata masinii si a trebuit sa ma intorc in BV in service pentru 1 saptamana. Atunci am jurat ca nu mai vin in tara pana nu este gata autostrada pana la BV si am inceput sa urmaresc acest forum excelent. Cu timpul am redus pretentiile la o autostrada continua pana la Sibiu -deoarece este clar ca pana la BV ......ies la pensie. Acum ma vad nevoit sa refac "SF-ul" si sa accept A pana la Marginea......cu plosca in masina! Portiunea Sibiu - BV nu va fi gata mai repede de 8 ani  (varianta optimista), conditia fiind ca in 2017 sa se liciteze SF-urile. Sper ca acum sa se schimbe mentalitatile oamenilor ce iau decizii si sa se restructureze cu adevarat CNAXXXX. Promisiunile curg, sperantele exista iar viitorul ne va dovedi daca am luat teapa inca o data - sau nu! Sa fim optimisti nu ne costa nimic, dar sa fim realisti totusi.

vancouver

@pasadia, cu atat mai bine cu cat avem Sibiu-Fagaras pregatit. Ar fi excelent sa se mai poata face ceva pana in 2022 acolo. Dar sincer ma indoiesc. Acolo un drum express este o aberatie monumentala. Si refacerea SF+proiect+++ te duce tot spre 10 ani. Eu nu am nimic impotriva. Asa cum am si spus in primul mesaj: trebuie proiecte cat de 3 ori valoarea finantarii...numai asa ne asiguram ca se absorb toti banii. Asa ca HAI SIBIU (Boita) - FAGARAS.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Sincron dat pentru Digi24 "anul trecut". :) Evident, la cei 50 de km se adauga cei 18 km restanti...




Promisiuni pentru 150 de kilometri de autostradă în 2017

După un an în care nu am văzut inaugurat niciun kilometru de autostradă, ambiţiile sunt mari pentru anul acesta. Autorităţile le promit şoferilor că vor tăia panglica pe cel puţin încă 150 de kilometri noi de şosea rapidă. Reprezentanţii societăţii civile atrag atenţia că unele tronsoane vor fi inutile: chiar dacă vor fi gata, nu vor putea fi deschise traficului. Liviu Iolu, purtătorul de cuvânt al Guvernului, în 29 decembrie: ,,Nu a fost scopul acestui guvern să inaugureze kilometri de autostradă, ci să deblocheze şantiere de autostradă blocate şi acest lucru s-a întâmplat pe aproape 160 de kilometri de autostradă care vor fi inauguraţi de viitorul guvern."

Optimismul autorităţilor nu este împărtăşit şi de membrii societăţii civile, care monitorizează construcţia de autostrăzi. Ionuţ Ciurea, director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură: ,,În 2017 vor fi gata doar 50 de km. Mai precis, o să fie pe undeva pe la 28 de kilometri pe autostrada A10 (Sebeş-Turda, n.r) loturile 3 şi 4, şi încă vreo 22 de kilometri pe autostrada A1 Lugoj-Deva lotul 3. Şi cam atât. Alţi kilometri s-ar putea să mai fie gata, dar vor fi şi aceia transformaţi în, cum am spus noi, muzeu".

De exemplu, cei aproape 9 kilometri de şosea rapidă dintre Gilău şi Nădăşelu vor fi gata în acest an, însă bucata de autostradă nu va putea fi folosită. Motivul? Nu se va lega de restul autostrăzii în lipsa viaductului peste Someş, care nu are încă un constructor. Lucrările ar trebui să dureze 10 luni. Aceeaşi soartă ar putea-o avea şi 10 kilometri din autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureş, dar şi alţi 21 de kilometri din autostrada Lugoj - Deva.



Digi24

icristian

Quote from: NGC20 on December 29, 2016, 12:50:25 PM
Quote from: icristian on December 28, 2016, 04:19:26 PM
Apropo de deficit, nicio plata acum pe final de an? NGC20 stii ceva?

Din ce stiu eu, azi si maine se vor face plati, dar vor fi vizibile public cu ceva intarziere.

M-am uitat si la diferentele dintre progresul financiar. Si pare ca s-au facut ceva plati intre octombrie si decembrie:

Lot  Octombrie    Decembrie
LD2  30.98%   30.98%
LD3  53.14%   60.15%
LD4  31.18%   33.14%
ST1  20.02%   26.47%
ST2  21.84%   26.35%
ST3  42.65%   61.31%
ST4   39.28%   53.70%

Pe ST3 a fost o plata mare in septembrie, probabil de acolo diferenta mare si posibil sa nu fi prins in raportul de pe octombrie, in schimb pe ST4 nu vad nicio plata care sa reflecte diferenta.

dr4qul4

ideea e ca avem nevoie peste tot de autostrazi. Dar e imposibil sa le facem peste noapte pe toate.
De aceea, trebuie inceput acum cu zonele care frig. Iar la A12, acestea sunt Bals, Pitesti si Slatina. Hai sa le incepem pe astea acum, si putem vorbi si de restul peste 2-3 ani, cand ar trebui sa avem incepute si DX DNCB si PiSi si zonele urgente din A7.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: perfidus on January 03, 2017, 04:44:03 PM
Eu zic sa stam calmi si sa militam pentru mentinerea ritmului, prioritățile se știu bine iar chestia asta cu trasul plapumei de la unii la alții nu ne ajuta daca plapuma e mica si e ger mare pe afara.
Perfect adevarat!

Plapuma este mica si gerul se va intensifica, chiar si in iulie-august. Iar la anul riscam sa ajungem in Siberia... :(
Daca nu crezi, citeste programul de guvernare al castigatorilor.

Asa ca bazaconiile ca "DN x se sufoca, hai sa facem autostrada de acolo mai prioritara" sunt fix bazaconii.
Ce avem acum (in speta A12, cu centuri Bals si Slatina) este mai mult decat decent.pentru asta
Orice vaicareala ca "si noi meritam" este mai mult decat penibila.
TOATA Romania MERITA autostrazi.

Dar nu avem bani pentru asta... Asa cum am spus, cititi programul de guvernare pe urmatorii 4 ani. NU dau link. Ca sa nu fiu de vina cand va apuca "puke"....

Daca reusim sa ne tinem macar de programarea din MP, va fi un mare succes.

Dar tin sa va reamintesc:

UE doar ramburseaza cheltuielile facute pentru proiectele eligibile, acceptate la finantare...
Intai platim in avans de la bugetul de stat 100% din lucrari, apoi recuperam 85% sau 75%.
Daca nu o sa avem cu ce sa platim in avans, nu o sa avem ce rambursari sa cerem...
Si dupa cum arata lucrurile, s-ar putea sa avem curand probleme mari cu plata in avans... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

Ieri, intr-un interviu, cred ca pe RTV, Dragnea a "strecurat, in treacat" ca intentioneaza sa treaca MP prin parlament, ca guvernul tehnocrat trebuia sa vina, undeva prin aprilie, cu el. Plutea in aer intentia de-a-l cosmetiza, cu responsabilitate, prin partile esentiale. Care sunteti mai experimentati, puteti gasi, undeva dupa ora 21.

TibiV

Ce credeti ca va mai ramane din MPGT ?...
Dupa ce vor aplica "baietii" ce este aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=74.msg144242#msg144242 ?...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei


stangabriel


Granata06

Nimeni nu iti cere sa faci promisiuni false, insa sa nu spui ceea ce este concret si evident, adica km de autostrada spusi de Ionut care se pot finaliza in 2017 mi se pare o tampenie. Hai sa nu mai spunem nimic si om vedea ce va fi. Jenant.

Dan027

#3989
Copy-Paste din programul guvernului aprobat in parlament. Sa postat deja?
Quote
● Finalizarea, modernizarea şi reabilitarea coridoarelor strategice (coridorul IV), a inter-coridoarelor, a drumurilor Trans-Regio şi Euro-Trans.

o Finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac (Coridor IV)
 Finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Perioada: 2017.
 Autostrada Sibiu-Piteşti.
 Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a două, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureştiului).

o Constanţa – Vama Veche – Trans-Regio – (36, 7 mil Euro, FEN+BS).

o Finalizarea Autostrăzii Transilvania
 Comarnic – Braşov (997,75 mil. Euro). Perioada: 2017 – 2022.
 Sibiu – Braşov (737,22 mil Euro). Perioada: 2017 – 2020.
 Surplacu de Barcău – Borş (+ Oradea). (304,43 mil. Euro) Perioada: 2017-2019
 Nădăşelu – Suplacu de Barcău – (1002,55 mil. Euro). Perioada: 2017-2020.
 Finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. Perioada: 2017
 Tronsonul Ploieşti – Comarnic (306,77 mil. Euro, FEN+BS)
 Finalizarea Secţiunii Bucureşti - Ploieşti, sector 1, km 0+000 - km 3+325; nod Centura Bucureşti km 6+500 şi nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017

o Autostrada est-vest (Montana):
 Tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ (Val. estimată: 2942 mil. Euro,FEN+BS); Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019.
 Tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (Val. estimată: 1.129 mil. Euro.Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019. Perioadă execuție lucrări: 2019-2022.
 Câmpia Turzii – Târgu Mureş – la nivel de autostradă (224,94 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018

o Modernizare Centură Bucureşti (A1-DN7, A2-DN2) (53,80 mil Euro, FEN+BS). Perioada: 2017-2018.

o Coridorul IX paneuropean, prin realizarea unor tronsoane de drum/valoare estimată:
 Drumuri expres: Ploieşti-Buzău (254,800 mil Euro), Buzău – Focşani (282,36 mil. Euro), Focşani – Bacău (428,3 mil Euro), Bacău – Paşcani (388,95 mil Euro) – FEN+BS; Perioada SF si PT: 2017-2018. Execuție lucrări: 2019-2021.
 Drumuri expres: Paşcani – Suceava (289, 99 mil Euro), Suceava – Siret
(196,20 mil.Euro)– FEN+BS;

o Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă (43,11 mil Euro, FEN+BS) Perioada: 2017-2019.

o Constanţa – Tulcea – Brăila (+ pod peste Dunăre) (1141,88 mil. Euro, FEN+BS).

o Autostradă: Pitești – Craiova. Perioada realizare SF+PT: 2017-2018. Execuție lucrări: 2019-2021.

o Bucureşti – Giurgiu (41,25 mil. Euro, FEN+BS) Perioada: 2018-2019.

● Modernizarea şi construirea variantelor ocolitoare
Se va urmări finalizarea variantelor ocolitoare începute, precum şi construcţia altor
şosele de centură, urmărindu-se un profil rutier rapid:
o Varianta ocolitoare a Sucevei – Proiect fazat (8,65 mil. Euro, FEN+BS).
o Varianta ocolitoare Tg. Jiu – Proiect fazat (36,69 mil. Euro, FEN+BS).
o Varianta ocolitoare Bacău - (83,57 mil Euro, FEN+BS).
o Varianta ocolitoare Târgu Mureş - (23,29 mil Euro, FEN+BS).

● Finalizarea şi dezvoltare pentru rutele turistice de interes naţional şi internaţional
o Modernizare Transfăgăraşan (31,95 mil Euro) și Transalpina (53,8mil.Euro,FEN+BS).