Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

alecu26

Quote from: sebba on January 21, 2013, 09:24:59 AM
neicussorule, tradare sa fie, dar cum o semnam?

io nu pricep deloc chestia asta si nici nu as fi de acord cu asa ceva:
Quote
se ia în calcul posibilitatea ca concedentul (statul român) să asigure concesionarului, dacă va fi necesar, diferenţa dintre costurile şi veniturile acestuia.

adica cum? vine unu plin de bani sa faca autostrada! bun! dar de ce sa-i asigure statul, adica tot noi, ca afacerea lui va fi cel putin pe zero? adica NU in pierdere!
pai ce mama lu' proces verbal? ca io nu inteleg... neicussorule!

de ce nu fac ei si altfel?! adica: are profit peste o anumita suma (procent etc), ce e peste sa dea la stat...
la asta nu se gandesc ei, nu? ca doar facem afaceri cu statu, pe banii prostilor!

*&^&^%^$$^^# 7^%&^$$) masii!


si alta:
Quote
În urmă cu doi ani, Banca Mondială recomanda României să înceapă cu un proiect-pilot nu mai scump de 500 de milioane de euro, preferabil pe Valea Prahovei-zonă cu trafic mare, unde concesionarul nu va întâmpina dificultăţi în recuperarea investiţiei.

adica, cu alte cuvinte: alt drum nu au! puneti taxa pe el ca vor platii fraierii! n-or sa doarma in camp!

@#%#$%&!%^&& masii! iarasi!

-e foarte normal. Ca de aia e investitor si de aia e privat si de aia mergem la el sa ne ajute sa facem autostrada ca noi nu suntem in stare.

-S-a incercat o varianta mai dura pt investitor si cam toate bancile au zis "pas"....noi nu ne bagam.

- daca e sigur asa profitabila...de ce nu face statul roman autostrada si sa puna taxa si sa scoata o groaza de bani?

- si de ce e inca foarte normal: ca poate tu, statul Romana, peste 5 ani o sa faci pretul la benzina 10 euro, si nu mai circula nimeni cu masina. Ca  poate tu statul Romana, peste 10 ani, faci o cale ferata de mare viteza acolo si nu mai circula nimeni cu masina. Ca tu, statul Roman, poate mai faci o traversare a carpatilor si la Sibiu si la Tg. Mures-Iasi si acea autostrada ramane doar cu Bucurestenii care vor sa fie vazuti la Schi in Sinaia ca asa au auzit ei sa e la moda acum.

Stai linistit, peste tot in lume e asa, si exista o matrice de riscuri in cazul unei concesiuni....si daca aia nu e echilibrata, nu va veni nici dracu sa incesteasca in Romania. Ca Romania nu e USA, sau Japonia, sau Monte Carlo sau Hong Kong. Romania e tara in care ai parcari in centru Bucurestiului, si ca sa nu platesti o taxa de 2 RON, o pui in fata barierei, si in care daca esti prins fara Rovigneta, contesti totul in justitie, ca asa ni se pare noua normal, sa nu platim nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sebba

mda, uite ca uitasem, sa ma duc si eu sa-mi dea statu diferenta de bani intre ce consum si ce produc, ca doar d-aia e stat, sa plateasca!
ptiu drace ca iar stau prost cu memoria: io nu-s miliardar si nu am afaceri cu statu! nu ma plateste pe mine prostimea! io-s prostimea care-i plateste pe jmecheri!

daca asa se face peste tot nu inseamna ca e si corect.
oare nu inteleg eu asta din cauza tendintelor mele mai... comuniste? :/
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

#467
Suma pe care statul ar plati-o acelui privat ca diferenta dintre veniturile previzionate si cele efectiv realizate este oricum mai mica decat suma incasata de stat din taxe si impozitele - directe si indirecte - generate de autostrada. Alt beneficiu ar fi reducerea costurilor cu intretinerea, creditarea statului (statul nu mai imobilizeaza sute de milioane din bani publici, pe care ii poate folosi in alte parti), lipsa costurilor cu dobanzile si ar mai fi si altele.

Paradoxul sta mai ales in autostrazile care astazi sunt "gratis". Statul a investit in ele sute de milioane de euro si cheltuie cu ele zeci de milioane de euro anual pentru intretinerea lor, in pierdere totala. Rovigneta acopera toata reteaua de drumuri nationale si autostrazi, fara sa faca distinctie intre ele, desi costurile cu autostrada sunt foarte diferite. Se creeaza un dezechilibru: autostrazile au inghitit sume mari (terenuri+executie) si intretinerea lor costa mult, dar aduc tot atatea venituri cat un drum national care si-a amortizat demult investitia initiala si a carui intretinere costa mai putin. Bineinteles ca si intretinerea autostrazilor costa mai mult din cauza furturilor si costurilor cu birocratia. Din punct de vedere economic administrarea autostrazilor de catre stat, in Romania, e un fiasco.
cont inchis

Rashid

 :lol:
Autostrada Brasov-comarnic privata, este o gluma proasta, in contextul actualei "crize" financiare.
Este de domeniul fantasticului.
Daca era o bucata de campie .... poate exista o premisa sa fie realizat un tronson privat, dar trecerea muntilor privat, pe autostrada, NU SE FACE in ROMANIA, pana in 2020.
Vorbesc despre bani curati, privati, nu "ajutoare de stat".
Fac ramasag.
:)

lucian252012


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14046217-termenul-depunere-ofertelor-pentru-autostrazile-comernic-brasov-centura-sud-bucuresti-amanat-luna.htm

Termenul de depunere a ofertelor pentru contractele in concesiune privind proiectarea si constructia a autostrazilor Comarnic-Brasov (58 km, 5,3 mld lei) si Autostrada de Centura Sud Bucuresti (48 km, 9 mld. lei) a fost amanat cu o luna, pana pe 27, respectiv 28 februarie, potrivit informatiilor publicate de CNADNR in sistemul electronic de licitatii publice.

CNADNR a decis sa amane termenul de depunere a ofertelor pentru concesionarea contractului de proiectare si constructie a autostrazii Comarnic - Brasov pana pe 27 februarie, dupa ce anterior mai amanase o data termenul de pe 29 ianuarie pe 11 februarie.

Compania de Autostrazi a decis amanarea termenului de depunere a ofertelor "deoarece nu are posibilitatea de a transmite raspunsurile la solicitarile de clarificari in termenul limita stabilit. Data limita de depunere a candidaturilor se decaleaza cu o perioada suficienta, astfel incat orice operator economic interest sa dispuna de un timp util rezonabil necesar pentru obtinerea informatiilor complete si relevante pentru elaborarea ofertei".

Procedura de atribuire a contractului in concesiune pentru autostrada Comarnic - Brasov a fost in mijlocul unui scandal la inceputul lunii ianuarie, dupa ce premierul Victor Ponta  a atacat puternic conducerea Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) pentru ca ar fi suspendat procedura in urma unei contestatii depuse de o firma din China - China Communications Construction Company Limited.

In replica, CNSC a sustinut ca nu a "blocat" nici o procedura, ca a rezolvat contestatia in cazul licitatiei de constructie a autostrazii Comarnic-Brasov in trei zile lucratoare, chiar inaintea de sedinta de guvern de vineri, si ca afirmatiile prim ministrului au fost facute "ca urmare a unei dezinformari".

Potrivit informatiilor din anuntul contractului de concesionare, Tronsonul Comarnic – Brasov va avea o lungime de 58 de kilometri, iar statul incearca executia lui printr-un contract de concesiune de circa 30 ani. Valoarea estimativa a acestui contract este de 5,3 miliarde de lei, fara TVA.

In ceea ce priveste contractul de concesiune pentru proiectarea si executia Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti, impreuna cu operarea si intretinerea autostrazilor A1 Bucuresti – Pitesti si A2 Bucuresti – Constanta , CNADNR a decis amanarea termenului de depunere a ofertelor pentru contractul de concesiune de pe 28 ianuarie pana pe 28 februarie, invocand aceleasi motive.

Autostrada Bucuresti Sud ar urma sa aiba 48 de kilometri lungime. Valoarea totala estimativa a contractului, inclusiv intretinerea A1 si A2, este de putin peste 9 miliarde de lei pe o perioada de 30 de ani.

stelian222

Quote from: alecu26 on January 21, 2013, 09:45:12 AM
Romania e tara in care ai parcari in centru Bucurestiului, si ca sa nu platesti o taxa de 2 RON, o pui in fata barierei, si in care daca esti prins fara Rovigneta, contesti totul in justitie, ca asa ni se pare noua normal, sa nu platim nimic.

Orice ati spune in Romania infrastructura e depasita, pur si simplu sunt prea multe masini. Asta e cauza principala restul sunt intamplari izolate cu parcarea pe interzis sau pe linia de tramvai. Cati contesta rovingneta? 0.1%? Eu daca platesc rovigneta beneficiez de sosele bune si autostrazi ca in sudul sau vestul tarii? Nu! pt. ca stau intr-un judet de c@@@t.

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

Ionut

Anunţuri publice prevăd pentru autostrăzile ,,Centura Sud Bucureşti" (valoare estimată la 9 miliarde lei, lungime 50 de kilometri), Comarnic-Braşov (5,3 miliarde lei, 58 de kilometri), Piteşti-Craiova (3,6-4,8 miliarde lei, 120 de kilometri) şi Ploieşti-Focşani (3,5-4,4 miliarde lei, 150 de kilometri) finalizarea,  luna viitoare, a unei liste scurte de doritori. Pe parcursul următorului an, din aceştia va fi selectat câte un concesionar. Lucrările ar putea dura 3-4 ani, ceea ce înseamnă că în următorii ani vor fi în derulare proiecte cu o valoare estimată totală de aproximativ 4,8-5,3 miliarde de euro.

sursa: Romania Libera

iuli

Bugetul pe 2013


Sursa

Deci la transporturi și fonduri europene sunt bani mai mulți, să vedem cum îi folosesc.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

radutm

^^
Se pare ca e mai complicat:

QuoteCum a crescut, dar de fapt a scazut bugetul alocat "Transporturilor" pentru 2013

Bugetul propus pe 2013 pentru Ministerul Transporturilor (MT) - 7,29 miliarde de lei - prezentat ca fiind cu 40% mai mare decat executia preliminata pe 2012, nu contine insa si bugetul Companiei de Autostrazi (CNADNR), institutie scoasa de sub ordinea ministerului si dusa la Ministerul Proiectelor de Infrastructura condus de Dan Sova. In schimb, bugetul propus pentru CNADNR pe 2013 este de 5,8 miliarde de lei, mai putin ca in 2012. Astfel, bugetele pe 2013 ale CNADNR si MT la un loc dau 13,1 miliarde de lei, mai putin cu peste un miliard decat bugetul aprobat initial pentru "Transporturi" pe anul 2012, adica 14,32 miliarde de lei. In plus, din bugetul pe 2013 al Transporturilor, 850 de milioane de lei vor merge catre plata datoriilor CFR, intorcandu-se astfel la stat.
......
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14056120-cum-crescut-dar-fapt-scazut-bugetul-alocat-transporturilor-pentru-2013.htm
cont inchis

delacroix

Quote from: radutm on January 22, 2013, 08:23:31 PM
^^
Se pare ca e mai complicat:
.....
......
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14056120-cum-crescut-dar-fapt-scazut-bugetul-alocat-transporturilor-pentru-2013.htm
[/quote]
Chiar mai complicat decat atat. Daca tot se dau destepti mai bine ar fi cautat banii din fondul de coeziune. Inainte de aplauze si/sau huiduieli sa asteptam cifrele finale, mai ales cele trecute pe pagina CNADNR.
Pentru insomniaci:http://www.scribd.com/doc/121473604/Bugetul-Romaniei-pe-perioada-2012-2016
PS. Numarul de telefon al lui Gherghina nu-l am!

cezar-mario2012

In articol se scrie ca de fapt s-a redus bugetul, dar acolo se spune de bugetul CNADR (DN+autostrăzii), cand de fapt cei 5, 8 mild. sunt alocaţi doar pentru autostrazii.

ciprebbe

Bugetul pentru 2013. Autostrazile si laserul de la Magurele vor depinde doar de fondurile europene.

Cu bani de la stat se vor face Autostrada Transilvania si ocolitoarea Deva-Orastie.

Deva - Orastie de la stat :o wtf
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


Ionut

QuoteProiectele prioritare de infrastructură: ce autostrăzi şi căi ferate vor primi finanţare în 2013

Guvernul estimează că va asigura în acest an 3,4 miliarde de lei (777,5 milioane de euro) din fonduri externe şi 881,9 milioane de lei (201,6 milioane de euro) de la buget pentru construcţia de autostrăzi şi reabilitări de drumuri naţionale. Finanţarea este calculată pentru proiectele considerate prioritare.

Pe lista principalelor proiecte de infrastructură rutieră finanţate în acest an au fost incluse:
- Autostrada Orăştie-Sibiu, cu o alocare de 699 de milioane de lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare
- Autostrada Cernavodă-Constanţa - 435,4 milioane de lei, din care 9,8 milioane de lei din fonduri externe nerambursabile postaderare şi 425,6 milioane de lei din fonduri externe rambursabil
- Autostrada Lugoj-Deva - 430 milioane de lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare
- Autostrada Bucureşti-Braşov - 369 milioane de lei integral din bugetul de stat
- Autostrada Arad-Timişoara şi By-pass Arad - 250,7 milioane de lei, din care 18,7 milioane de lei din fonduri externe nerambursabile postaderare şi 231,9 milioane de lei din fonduri externe rambursabile
- Autostrada Braşov-Cluj-Borş - 188,3 milioane de lei integral din bugetul de stat
- Autostrada Nădlac-Arad - 170 milioane de lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare
- Reabilitarea de drumuri naţionale Etapa a Şasea, 1.112 kilometri - 546,7 milioane de lei integral din fonduri externe rambursabile
- Variantele de ocolire a oraşelor Deva şi Orăştie la standard de autostradă - 324,4 milioane de lei integral din bugetul de stat
- Varianta de ocolire a municipiului Constanţa - 246,1 milioane de lei, din care 71,8 milioane de lei din fonduri externe nerambursabile postaderare şi 174,3 milioane de lei din fonduri externe rambursabile.

sursa: Adevarul