Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 23 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Consider ca toate discutiile despre inaugurari tin de politica. Nu doar ca s-a vrut schimbarea a 26 de ani de greseli, ci a fost impotriva sistemului. Atat timp cat autostrazile nu sunt importante pentru 75 % +1 din populatie, ne atingem degeaba.

Momentan nu se poate mai mult. Cum se asteapta cineva ca intr-un an sa vina raiul pe pamant/Dumnezeul autostrazilor?

Cand viitorii votanti de 45 de ani care au avut carnet de la tinerete si probleme pe sosele in acesti ani, sa avem aceste discutii.

Adica peste 8 -12 ani.  Intre timp sa aratam adevarul pentru cine poate sa-l inteleaga.

Beowulf

Indiferent de motive, anul in care statul a fost condus de guvernul tehnocrat Ciolos va ramine in istorie ca cel mai negru an pentru autostrazi.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

Goldmund

#3932
Sper sa nu facem o greseala din prea mult zel:
in anul 2020 se vor da in folosinta "n" km de autostrada exact cati au fost inceputin in anii 2016-2018 si nici un km mai mult.
In anul 2016 se dau in folosinta exact km care au fost inceputi in anii 2013-2014, plus intarzierile din cauza unor neputinte profesionale mostenite in decenii....

Efectiv Guvernul Ciolos chiar nu are nici o vina.

adrian-FSB

Si totusi exista un progres:

2015: - 22 km autostrada

2016:     0 km

2017: speram sa trecem pe plus.

subway

Da, putem trece pe plus 'daramata', dar numai dupa ce ne convingem ca nu se darama iar...si cu asta inchei si va urez un an nou mai fructuos ca precedentul!
Doamne ajuta!
:p

dr4qul4

Guvernul Ciolos este vinovat de blocajul de pe LD4, de pe LD2 (tunelele alea nelicitate), de blocajul de pe A3 (lucrari timide + lot reziliat si inca nelicitat) si de taraganarea licitatiilor pentru SF-uri, pentru care vom plati in anii urmatori.

In caz ca ai uitat, Costescu si Buse inseamna "Guvernul Ciolos".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

icristian

@dr4qul4: Dar de ce nu treci si realizarile de care e vinovat guvernul Ciolos.

  • deblocarea a10
  • scurtarea timpului pentru a trece un teren agricol la unul pt constructie
  • refacerea OS3
  • SF onorabil pe Pitesti Sibiu
  • Inceperea lucrarilor pe Campia Turzii- Tg Mures
  • partial transparentizare, macar avem un raport lunar al progresului pe fiecare lot
  • proiect pt iesire la holdea
Poate si altele, astea au fost primele la care m-am gandit.
Cat despre LD4 - aici stii foarte bine ca problema a fost cu autorizatia de mediu, care a venit foarte foarte tarziu. Sincer nu stiu cine e vinovat pentru asta.
La LD2 cu tunelele, din cate stiu mingea e la constructor, nu a dat proiectul tehnic.

In schimb sunt total responsabili pentru intarzierea viaductului peste Somes, pt intarzierea sf-urilor pt Ploiesti-Bacau, si pentru gafa asta majora cu Dumbrava-Margina.

Dan027

#3937
Guvernul Ciolos a facut ce face cam toata lumea cand vine la putere in materie de autostrazi... a cautat sa isi impuna viziunea lui...
Desi se estima un deficit de 3% se pare ca nici 1% deficit nu avem pana acum, cu restul de 2% plateam si PiSi si CoBra...

icristian

Istoric km autostrazi:
AN         Km deschisi      Km  functionali   
2008                  262,9 km   
2009    42 km       304,9 km   
2010    28 km       332,5 km   
2011    57 km       389,15 km   
2012    139 km       528,15 km   
2013    108 km       636,5 km    
2014    50,5 km       687 km   
2015    46,6 km -22     711,6 km   
2016    0+22       733 km   

Dan nu stiu ce viziune si-au impus, din cate stiu master planul era in forma finala de dinainte sa vina ei.

Apropo de deficit, nicio plata acum pe final de an? NGC20 stii ceva?

Dan027

Astea sunt proiectele pe care Guvernul Ciolos s-a concentrat desi erau alte proiecte ceva mai avansate care nu au mai beneficiat de atata atentie...
CNIR are in administrare pana in prezent doar proiectele:
- Nadlac-B
- Tudra-Ungheni
- Pascani-B

marisRO

O posibila explicatie pentru Romania de azi: 2016: cele mai mici investiţii în infrastructură de după marea criză, la cea mai mare creştere economică aşteptată. Guvernul a făcut economii la ghete şi şi-a trimis copii la şcoală în papuci, pe zăpadă, ca să aibă bani de medicamente după ce ăia mici fac gripă

Investiţiile în ultimii 4 ani
An   Investiţile în primele 11 luni (mld. lei)   Investiţile în primele 11 luni (% din PIB)   Creştere economică anuală   Nr. km autostrada deschişi pentru trafic
2013   25.3                                                                  4                                                        3.4                                          143
2014   24.2                                                                  3.6                                                        2.8                                            49
2015   25.6                                                                  3.7                                                        3.9                                            15
2016   21.7                                                                2.9                                                        5                                                      0

Sursa: http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/2016-cele-mici-investitii-infrastructura-dupa-marea-criza-cea-mare-crestere-economica-asteptata-guvernul-facut-economii-ghete-si-trimis-copii-scoala-papuci-zapada-aiba-bani-medicamente-dupa-aia-mici-16042149            


dr4qul4

Quote from: icristian on December 28, 2016, 04:00:13 PM
@dr4qul4: Dar de ce nu treci si realizarile de care e vinovat guvernul Ciolos.

  • deblocarea a10
  • scurtarea timpului pentru a trece un teren agricol la unul pt constructie
  • refacerea OS3
  • SF onorabil pe Pitesti Sibiu
  • Inceperea lucrarilor pe Campia Turzii- Tg Mures
  • partial transparentizare, macar avem un raport lunar al progresului pe fiecare lot
  • proiect pt iesire la holdea

Astea ti se par realizari marete? Sunt lucruri normale, care puteau fi facute mult mai bine daca exista VOINTA. Probabil singurul lucru bun pe care l-au facut a fost ca au declarat PiSi de importanta nationala.

- Deblocare A10?  :lol:  Pai tot ei au blocat-o stand dupa hartii peste hartii. Si e atat de deblocata incat nici acum nu avem nimic la nodul cu A1. Adica cel mai important punct.
- Scurtarea timpului pentru a trece terenul din circuitul agricol? Vorbim de autostrazi, care sunt de importanta nationala. Trebuia sa fie si mai scurt. Il vindem pe nimic la straini, dar daca e de facut o autostrada pe el, ne trebuie 10 ani.
- Refacerea OS3? Aia pe care au daramat-o din exces de zel? vorbim de o carpeala + 200m refacuti complet. Chiar ti se pare iesit din comun? pai nu era treaba lor sa o faca? Sau sa fiu impresionat ca au avut nevoie de 1 an sa fie (aproape) gata?
- SF onorabil pe PISI?  :lol: :lol: :lol: care SF? abia avem traseul stabilit. pana la SF "onorabil", gata pe toata portiunea, s-ar putea sa mai prindem niste alegeri.
- inceperea lucrarilor pe C turzii-Tg Mures? pe o particica mica vrei sa spui.
- avem rapoarte, dar de obicei neactualizate decat la cerere. Daca vroiau plusul la transparenta publicau datele CESTRIN.
- iesirea la Holdea: aici le dau plusul. Pana acum au fost rare cazurile cand cineva s-a gandit sa faca o descarcare temporara mai ales cand vorbim de o lucrarea ceva mai dificila ca altele. Totusi, sa zicem mersi ca nu e gata lotul 3. Ca aveam si descarcare la Holdea, dar ne uitam la ea cum ne uitam la nodul de la Margina.


Maretele realizari, nu sunt cu nimic marete. Vorbim doar de ceva normal. Cred ca orice alt guvern din ultimii 12 ani a inregistrat progrese anuale cel putin comparabile. Chiar si cand nu erau bani.

Iar pentru toate realizarile "marete" ale guvernului Ciolos ar trebui sa le multumim celor 2 colegi de forum, Cutter si Horatiu, care i-au batut non-stop la cap pe aceste lucruri. Dar cum ei sunt doar 2, nu au putut sa acopere si alte proiecte. CNAIR-ul are 7000 de angajati, iar MT-ul mai are si el cateva: cumva au fost in vacanta tot anul asta?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

icristian

Eu nu am zis ca sunt marete realizarile, nu stiu de ce subliniezi acel cuvant. Doar ca nu mi se pare corect sa clasifici un guvern doar dupa esecurile lui.

De acord procesul e foarte birocratic si ar mai trebui scurtat, dar asta nu inseamna ca ar trebui sa se apuce de construit fara autorizatii.
Guvernul trebuie sa respecte si el legea, nu are voie sa o incalce ca sa faca lucururile mai repede.
OS3 a fost daramat inainte de ei. Da e normal sa o repare, dar gandeste-te ca au fost multe voci care ziceau ca trebuie refacut tot lotul, eventual mutata. Poate un alt guvern asculta de vocile alea.
La pisi, da stiu ca e in faza incipienta sf-ul. Dar macar nu mai e facut din birou, la asta ma refeream
Rapoartele au fost publicate in fiecare luna pe 15, cu exceptia lunii decembrie, iar in nov erau cateva cifre neactualizate. La fel nu zic ca e cine stie ce, e un inceput, si sper sa fie continuat.

Da sunt convins ca lui Horatiu si lui Cutter le datoram multe din aceste realizari. Sunt convins ca sunt mai multi ca ei 2 care nu sunt si nu vor sa fie cunoscuti. Dar sunt si  mult mai multe pers prin cnair care nu vor nicio schimbare.
Si eu aveam asteptari mult mai  mari de la acest guvern si am fost dezamagit de multe ori, dar schimbarea unei institutii si a modului de a face lucruri necesita timp.

georgec

Din pacate guvernul Ciolos s-a dovedit cel mai slab la capitolul autostrazi dintre guvernele din ultimii 15 ani. Este dureros , nu credeam ca asa va fi dar cifrele sunt clare si incontestabile.
Eu cred  ca atunci cand o lege/hg/altceva este daunatoare pentru binele general al cetatenilor aceea lege trebuie schimbata nu  trebuie sa ne ascundem in spatele ei!
Cand ne ocupam 70% din timp cu hartiile si 30% din timp cu lucrarile este evident ca lucrurile nu sunt corecte.
Cred ca se poate realiza o statistica cu mortii de pe drumurile nationale care puteau fi salvati de autostrazi si cred ca asta e multtttttt mai important decat orice birocratie.

stangabriel

#3944
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/romania-prima-tara-din-lume-cu-autostrazi-muzeu-639841

Eu consider si normalitatea ceva uimitor pentru Romania. Uitati-va in jur. Nu va mai comparati pe voi cu majoritatea.
Va rog , inainte sa trageti o concluzie, incercati sa schimbati oamenii din jur, familie, prieteni. Dupa ce v-ati saturat sa trageti de ei sa sa-i schimbati, atunci mai vorbim.

E amuzant/tragic , si cei care sunt direct implicati in transport, nu stiau ce santiere sunt in tara. Revin, atat meritam ca tara, este indeajuns. Cui nu-i convine sa plece .

Noile mele prognosticuri:

Tunele Lot 2 Lugoj Deva an 2021.
Sebes Turda 3.4.  sf 2017
Sebes Turda 1.2.  sf 2018.
Campia Turzii - Targul Mures sf 2018.
Pitesti - Sibiu : De ce sa merga acasa pe autostrada?
Comarnic - Brasov: Sezonul Urmator de schi....
Inel Bucuresti pe autostrada: niciodata.

Oameni buni, deja se discuta ca intarzierea bugetului cu 1 luna tocmai a facut ca Romania sa rateze pozitia de cea mai buna tara din lume...Despre ce vorbim????

Ce autostrazi, centuri, ce birocratie.....