Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Dan027

@Ionut
"Brasovul" si-a regandit prioritatile. Vrem sa se faca PiSi si Sb-Bv, dar le vrem incepute acum nu peste cativa ani.  >:(
Proiectele pe care se insista sunt A1, Ploiesti/Buc-Pascani, Tg. Mures-Iasi, acestea sunt singurele proiecte ce au fost transferate catre CNIR... restul proiectelor daca se vor face se vor face in urmatorii 2-3 ani se vor face pe bucatele mici (Centura Bals,Fagaras, etc) de Drdp-uri.

Stie sau poate sa afle cineva cand se termina procesul pentru "anularea anularii licitatiei" de pe tronsonul Cristian-Rasnov din CoBra?

NGC

^^^ Te referi la licitatia pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B"?
Nu exista un termen limita.

Dan027

#3857
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/alegeri-parlamentare-2016/sondaj-ires-infrastructura-esec-constant-nemultumire-generala-626121

SONDAJ IRES. Infrastructura - eşec constant, nemulţumire generală

Întrebarea sociologilor: Care ar trebui să fie principala prioritate a viitorului Guvern la capitolul infrastructură?

Cei mai mulţi români spun că e nevoie de creşterea absorbţiei fondurilor europene. Vorbim de 30%.
Repararea drumurilor existente spun, 28 de procente.
Viitorul Guvern trebuie în primul rând să construiască autostrăzi. Asta cred 21% dintre respondenţi.
Construcţia de drumuri expres ar trebui să fie o prioritate, spun 4%.

Întrebarea sociologilor: Ce autostradă ar trebui începută imediat de viitorul Guvern?

Autostrada Sibiu-Piteşti, au răspuns cei mai mulţi dintre români, 24%.
Să se construiască o autostradă care să lege Estul de Vestul ţării, de la Iaşi la Târgu Mureș, au răspuns 20%.
Prioritatea trebuie să fie Ploieşti-Braşov, spun 13%. Un procent consideră că este o prioritate construirea unei autostrazi Bucureşti-Braşov. Deci CoBra are 14%.
Esenţială ar fi o autostradă între Sibiu şi Braşov, spun 9%.
Viitorul Guvern ar trebui să construiască mai întâi o autostradă Craiova-Piteşti, au răspuns 8% dintre români. 
Interesant este şi că 15% dintre respondenţi nu ştiu ce autostradă ar trebui construită mai întâi.

pasadia

Oameni buni, vad ca inca nu intelegeti ce spun (ma rog, am impresia ca alecu e singurul care intelege, dintre cei care au raspuns - nu stiu ce parere au cei care nu au raspuns).

1. Sunt constient ca constructia de autostrazi costa mult, mai ales cand vorbim de proiecte montane sau de proiecte pe distante mari (de peste 100-200 de km).
2. Sunt convins ca pe anumite tronsoane, inclusive din cele incluse in MPGT, nu vom avea nevoie de un drum la nivel de autostrada, dat fiind traficul potential, cel din 2040-2050. (includ aici segmente din A6, A8 dar si din alte proiecte).
3. Pe multe rute e nevoie de investitii ACUM, dar NU pentru marirea capacitatii drumului ci a sigurantei si a vitezei medii (NU maxime) - la fel, e vorba de aceleasi segmente ca mai sus.
4. Cred ca este obligatoriu ca in dezvoltarea anumitor proiecte sa implicam si comunitatile + autoritatile publice locale si sa nu mai lasam decizia EXCLUSIV la CNADNR / CNIR (modelul Oradea, cu SF-ul facut de ei pentru drumul de legatura intre centura si A3).

Prin urmare propunerea mea pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere ar fi cam asa:

Autoritatile central (CNADNR / CNIT/ MT / Guvernul) isi recunosc incapacitatea de a gestiona TOATE proiectele inluse in MPGT sau in alte hartii vehiculate de-a lungul timpului. Concomitent isi vor asuma derularea pentru urmatoarea perioada de timp, a unui numar LIMITAT de proiecte.
Pentru restul de proiecte vor fi invitate comunitatile locale sa incerce, functie de capacitatile fiecareia, sa determine care sunt necesitatile, cum ar trebui sa arate proiectele care ar rezolva aceste necesitati si care sa fie ordinea implementarii acestor proiecte. Si cand zic autoritatile locale ma refer la CJ, primarii, DRDP sau alte entitati create deja  (ADI-uri de exemplu) sau care ar urma sa fie create.   

Dar fara pasul unul, adica cel in care autoritatile central anunta ca renunta COMPLET la un anumit proiect, nu avem cum sa dezvoltam variante alternative, poate mai utile si mai ieftine. Prin urmare declaratia lui Ciolos, cea in care a spus ca nu s-a interesat DELOC de CoBra, cred ca e de apreciat. Mi se pare ca IN SFARSIT este recunoscuta public o situatie usor de intuit. Si nu e nimic gresit in asta, chiar apreciez asta, insa as vrea sa facem si pasii urmatori, cei care decurg logic din aceasta situatie.

Adica daca nu facem concesiune pe CoBra (sau pe A0-sud, sau pe A12) de ce mai tinem o directie de concesiuni in CNADNR? De ce mai tinem oameni blocati in asa-zise comisii de evaluare a licitatiiilor sau de ce mai da Humor declaratii pe aceste teme?

Hai sa dam un semnal clar in directia asta, tocmai pentru a nu mai exista in viitor nici o posibilitate de a se reveni asupra deciziei - sa nu mai existe sansa ca unii sa se sperie de o eventuala reluare a concesiuni, sa nu mai existe scenariul in care s-ar relua licitatia peste 2-3 ani. Hai sa spunem CLAR ca nu are rost sa construim CONCOMITENT si PiSi si CoBra. Hai sa spunem CLAR ca acele resurse pe care le avem la nivel national trebuie sa le impartim SI in alte proiecte. Hai sa spunem clar Ploiesti-ului si Brasov-ului (ca tot se lauda amandoua ca sunt printre cele mai bogate judete) ca ar fi cazul sa gaseasca alte solutii pentru a-si rezolva problema comuna.

Si hai sa speram ca in momentul in care am lasa libere energiile locale s-ar putea sa cream solutii alternative mult mai bune, mai utile si mai ieftine decat cele vehiculate acum.  Si cand zic asta ma refer la un proces cu adevarat liber si nu impus de sus, fara nici o consultare publica prealabila. Caz de studiu: proiectele vehiculate de DRDP pentru constructia in regim propriu - in speta DRDP Brasov.

Acesta a vehiculat idea constructiei centurii Fagaras, direct la nivel de autostrada ca parte din viitoarea A13 Sibiu - Brasov. Which is good.
Si in plus a mai lansat idea reabilitarii DN73A, Predeal - Rasnov - Zarnesti - Sercaia. Un proiect pe care nu il inteleg absolut deloc, a carui utilitate mi se pare apropiata de zero. Da, Zarnesti - Sercaia ar avea nevoie de intretinere, dar nu e o urgenta. Da, pe urcarea dinspre Ranov spre Paraul Rece ar fi utila o a doua banda, dar la fel nu e vreo urgenta (si ar fi inutila daca s-ar construe CoBra). In schimb ar fi fost UTIL si senzational daca ar fi construit, la nivel de autostrada sau de half-profil, acel segment din A3 care ar fi servit ca centura pentru Rasnov, Cristian, Ghimbav si Codlea. Il puteti vedea in linkul atasat, in desenul care imi si apartine de altfel. Dar evident ca acest proiect nu poate fi dezvoltat cat timp unii zic ca evaluaeaza oferte depuse acum 15 luni pentru lotul 5 din CoBra. Si nu poate fi dezvoltat cat timp SF-ul pentru restul segementelor e mai vechi de 15 ani. Si nu poate fi dezvoltat pentru ca CENTRU inca nu isi asuma incapacitatea lui. ASTA REPROSEZ.

Dan027

Ar trebui ca in cazul anumitor autostrazi sau a unor segmente ale acestora sa fie implicate in mod direct autoritatile locale. Iar autoritati locale ce baga bani in asemenea proiecte sa poata deconta partial din taxele pe care le platesc la bugetul national respectivele proiectele.

dumbravaandrei

#3860
@pasadia, partial de acord cu tine, dar am cateva observatii iar de pertinenta lor se vor ocupa colegii de pe forum.
1) Concesiunea de autostrazi in Romania nu este finantabila. De asta institutiile financiare nu au vrut sa auda de finantarea unui eventual consortiu/antreprenor care sa realizeze acest proiect. Gratie/Datorita structurii economice si modelului de finantare a statului Roman, cat de cat rentabile pentru o eventuala concesiune sunt elemente de infrastructura cu grad ridicat de interconectivitate dar care sa nu depaseasca mai mult de 3-4 lucrari de arta. Exemple: Podurile peste Dunare spre Dobrogea, sisteme de ecluzare. Exclus tunele. Iau prea mult timp si nimeni nu-si blocheaza banii intr-un astfel de proiect. Este o problema elementara de cash-flow.

2) Autostrazile din Romania care vor traversa muntii (spre vest,est sau sud, nu cred ca vom avea in urmatorii 50-60 de ani ceva care sa traverseze sau sa penetreze pe partea de nord) vor avea un trafic pe sectoarele montane semnificativ mai redus decat tronsoanele aceleasi autostrazi in zona de campie sau de deal. Acolo vom vedea doar traficul de lung parcurs, cel local fiind statistic neglijabil. Insa, va trebui sa facem aceste tronsoane la anumite standarde de departare fata de zone locuite pentru a asigura situatiile de urgenta

3) Tocmai prezenta MPGT-ului cu etapizarea proiectelor este o recunoastre a incapacitatii si incompetentei statului de a implementa proiecte. Al doilea indiciu este crearea companiilor CNIT (R,F si poate da domnul sa avem una N de la NAVAL). Nasol ca a durat 27 de ani ca statul sa recunoasca timid si indirect ca are capacitate limitata (destul de jos limita) de a gestiona proiecte mari, trans-sectoriale, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Asta e... parintii nu prea ne-au pazit tara iar unele generatii trebuie sa o reconstruiasca de la -, nu de la 0. Dar discutia aici e lunga.

4) Din pacate, avem doar o singura administratie locala proactiva care s-a implicat in tara asta pe partea de infrastructura si interconectivitate si aici ma refer strict la Primaria Oradea si CJ Bihor. Si am mai avut un Sibiu dar care mai mult a fost tras de maneca si a mers cu valul capitalei culturale europene. Cu parere de rau dar restul administratiilor cel mult au latrat la guverne sa le dea bani cati vor ei ca sa implementeze un proiect pe cat au pricepere dar fara ca cineva sa comenteze la ei si sa fim sinceri... cel putin din declaratii au reiesit niste monstri de proiect de te treceau transpiratiile nu alta. Hai sa luam niste administratii locale care AU pe la poarta autostrada - sau au sanse "iminente" de a avea una in urmatorii 5 ani - si nu mai zic de restul lucrurilor desfasurate ca de lipsa lor ne plangem toti (si voi face referire la tandemul Primarie-CJ):
     0) Bucuresti - 0 barat. Practic numai nu au construit gard in jurul orasului si au pus lacat pe poarta. In interiorul curtii o fi cum o mai fi dar la nivel de interconectivitate 0 barat. Nimic. None. Nicht. Rien. Iar in afara de fanteziile lui Oprescu nu am avut niciodata un plan. si in continuare nu avem. Se gandeste hei-rupist si punctual pe cate un traseu.
     a) Timisoara/Timis - De cati ani au autostrada la poarta si cum au reusit sa lege orasul de aceasta?!?
     b) Cluj-Napoca/Cluj - Astia au avut si premier si tot nu au reusit sa lege orasul de Autostrada asa cum trebuie. In absenta legaturilor adevarate cu orasul, vom avea DN1 in continuare plin.
     c) Deva / Hunedoara - Noroc ca acum e descarcarea in DN ca altfel ar ramane cvasi-izolat orasul. Nu atragi spatii de servicii, nu mizezi pe industrii energetice strategice. Orasul respectiv nu misca un pai. Ai ai ai cate oportunitati pot fi acolo... sa se uite dupa deal la Sebes si poate isi revin..
     d) Brasov - care pentru numele lui Dumnezeu, dar n-a miscat niciodata un pai - au asteptat ca Bucurestiul sa se ocupe de situatie. Ei viseaza aeroport. Noroc mare cu DN VO1K care a mai dat sperante dar si aici la nivel local stim cu totii discutiile si ineptiile dintre Primaria Brasov, CJ si primariile limitrofe Brasovului.
     e) Constanta - Ditai portul si ditai turismul si au fost impinsi de la spate pentru A2 si A4 care au fost trasate de la Bucuresti ca cei de la nivel local nu au miscat si nu misca in continuare un pai
     f) Craiova - Sa mai vorbesc despre fanteziile lui Solomon sau ale Olgutei?
     g) Iasi - deja dau comanda de coada noua de topor. Daca nu aveau noroc de un Bodea capabil si dornic de afirmare si ascensiune politica sa faca ceva cu Aerportul era bezna totala in partea aia de tara.
      si exemplele din pacate pot continua. Din pacate administratiile locale de la noi din Romania nu prea au nici macar capacitatea de a fi consultati dar sa genereze / implementeze proiecte?!? Despre ce vorbim cu implicarea comunitatii locale? Cu Oradea nu se face primavara si acolo avem noroc de o administratie tanara care, atentie, e defapt la concurenta cu administratiile din Ungaria, nu de la noi.

Departament de concesiuni avem nevoie. Dar direct la MT, nu la CNAIT/CNIT si avem nevoie de lucrari punctuale de concesionat (poduri, noduri intermodale - lucrari la care avem trafic generat preponderent de agenti economici si care fac volum mare de transport astfel incat plata unei taxe de access/pod inca sa ramana rentabila in pretul produselor transportate).

Noi, ca tara... cu magnificii astia poli de crestere inca nu avem o strategie economica care sa asigure un flux natural al economiei. Localul sta cu mana intinsa ca asa a fost invatat de 70 de ani. Noi nu avem "business model" si cu atat mai putin, nu avem "business policies" iar in afara cu creatul unor pseudo-entitati prin care sa sifonam banii europeni prin mimarea unei federalizari sau a unui model economic interconectat nu am facut nimic in tara asta. Atat polii de crestere cat si cei regionali sunt doar sifoane si se vede ce ramane in urma lor. Localul si comunitatile locale mai trebuie mult trase de maneca pana sa ajunga sa gandeasca singure. Asta e realitatea. Urata, dar pe asta o avem

pasadia

Dar cum vrei tu sa o trag de maneca daca ei vor avea tot timpul justificarea ca "asta e proiectul Bucuresti-ului, se ocupa Bucuresti-ul de el".

Si nu, nu sunt de accord cu insiruirea ta - Floresti-ul isi trage centura gandita aproape pe cont propriu. Clujul si-a gandit centura pe partea sudica si sunt aproape de a obtine finantare. Targu Mures si-a facut o semi-centura singur pe SV (Calea Sighisoarei) si a vehiculat si el multe proiecte. DRDP Cluj aproape singur duce proiectul cu legatura A3 - Tureni (dupa ce tot ei au facut si centura de diamant si ei sunt cam DRDP-istii de serviciu ce au rezolvat groapa). Sunt convins ca se poate local mult mai mult daca li s-ar da mana libera.

vladb

#3862
Florestiul NU isi trage o centura. Exista doua pseudo-variante:
a. Cea asfaltata pe partea nordica dincolo de Somes - drum agricol adus la stadiu de imbracaminte rutiera usoara cu latimea de max. 5 metri (pe alocuri sub 5 metri). In curbele stranse (plin de altfel pe traseu) trebuie sa astepti ca masina din sens invers sa poata trece. Mai departe - legatura cu Clujul este realizatata prin "varsarea" acestei pseudo-centuri intr-o strada (Donath) cu latimea comparabila, dar cu masini parcate si inclusiv parcari trasate pe ambele parti! Aceasta alternativa este folosita intr-adevar de floresteni (inclusiv eu, aproape zilnic, dupa-masa, din sensul Cluj - Floresti), dar ambuteiajele de dimineata fac ca aceasta pseudo centura sa fie blocata de la sensul giratoriu de la benzinaria MOL din Grigorescu pana la inceputul portiunii care apartine de Floresti. Aproximativ 2,5 km conform Google. https://www.google.ro/maps/dir///@46.7625674,23.5236592,15z?hl=ro

b. Cea neasfaltata dar care beneficiaza de proiect tehnic (Luka Way), constructor stabilit prin licitatie (Diferit), ordin de incepere a lucrarilor (iunie 2016)! Dar si traseul acesteia nu respecta definitia unei centuri viabile. Incepe de pe strazile adiacente din centrul comunei si continua pe urmatorul traseu: Str. prof. Ioan Rus - Strada Tautiului - Strada Crizantemelor - Strada Razoare (aici ma gandesc ca va fi tronson "de la zero" doar nu o sa o bage printre blocurile de pe Razoare) -   viaduct sau serpetine catre drumul Sf. Ion (diferenta de nivel majora pe cateva sute de metri). Revin - ordin de incepere a lucrarilor IUNIE 2016 - in acest moment nu exista NICI UN UTILAJ pe traseu si nici nu cred ca va exista curand deoarece NU EXISTA AC de la CJ Cluj (e necesar deoarece leaga doua UAT-uri) si, poate CEL MAI IMPORTANT, nici nu va fi in perioada urmatoare ("inside info" - primaria Cluj este presata de riveranii strazilor Donath (partea nordica) sa "faca ceva" in privinta traficului criminal pe straduta respectiva, iar pe partea nordica, insusi primarul nu agreaza o "varsare" a traficului tocmai in intersectia cu depoul de tramvaie de la Bucium, desi fiind din acelasi partid Boc nu s-a opus public). Deci, ca sa contrazic pe unii din membri acestui forum: Nu domnilor, cu siguranta aceasta lucrare nu este un exemplu demn de urmat pentru o licitatie! Chiar daca "monitorizati si voi cu atentie" acesta este un caz clasic de campanie electorala bazata pe minciuni (in saptamana premergatoare alegerilor la primarie, s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor de primaria Floresti, fara AM, AC si exproprieri si Diferit a fost rugat sa isi aduca utilajele sa para ca incep lucrarile. Dupa o saptamana au disparut total!)

pasadia

Asa o fi, dar tot sunteti cu multi pasi inaintea Fagaras-ului (de exemplu).

dumbravaandrei

Adevarul e ca zona metropolitana Cluj e si comparabila cu zona metropolitana Fagaras O:-)

vladb

#3865
Quote from: pasadia on December 06, 2016, 02:34:27 PM
Asa o fi, dar tot sunteti cu multi pasi inaintea Fagaras-ului (de exemplu).

Cu riscul de a perpetua o discutie: Poate dezvolti (pe topicul de centuri sau in parcare) ceea ce spui. Eu iti admir abnegatia cu care lupti pentru zona metropolitana Brasov si consider ca ai dreptate cu CoBra (cu riscul de a-mi atrage dislike-uri sunt apropape convins ca DOAR pentru simplul fapt ca niste nelegiuti ca Sova si Ponta au considerat CoBra mai important ca PiSi, clasa politica de dreapta de acum face exact invers - nu am nimic cu API deoarece ei nu si-au exprimat un punct de vedere in aceasta directie).

Revenind la zona metropolitana Cluj, pe scurt, nu o poti compara cu Fagarasul ci eventual cu zona metropolitana Brasov. Sunt curios (sincer nu stiu, nu e nici o ironie) daca Feldioara (chiar daca e putin mai departe comparativ cu Florestiul de Cluj), Ghimbav, Codlea sau comunele mai mici Harman sau Bod au o singura legatura asfaltata VIABILA cu Brasovul!

pasadia

@ dumbrava: hotaraste-te! Prima oara imi reprosezi ca nu exista APL-uri capabile, a doua oara imi reprosezi ca nu au acelasi ordin de marire. Ori discutam un argument, ori celalalt - dar nu schimba subiectul in mijlocul argumentatiei.

@ vladb: nu sunt convins in ce privinta imi dai dreptate. Nu de alta, dar parerea mea e ca ar trebui sa se renunte OFICIAL si definitiv la CoBra; si asta nu neaparat pentru ca PiSi ci pentru ca A10. Decizia de a construi A10 a modificat fluxurile intre Ardeal si capitala, impingandu-le pe VO, fapt ce pune mult mai in fata Pisi decat CoBra. Si asta face ca in acest moment sa fie nevoie de UNUL singur dintre cele doua proiecte, adica de PiSI. Si cer doar ca lumea sa isi asume situatia astfel incat sa putem merge mai departe, spre alte solutii. Iar orice lalaiala din asta de genul "ni le permitem pe amandoua" / "vom incerca sa le facem pe amandoua" e contra-productiva si nu naste decat aberatii precum concesiunea sau promisiuni desarte precum cea reprosata zilele astea lui Ponta.

Cat priveste intrebarea ta, situatia e mai complexa - odata pentru ca ceea ce se intampla la voi aproape exclusiv in Floresti, la noi s-a impartit in mai multe directii (Cristian, Ghimbav, Stupini, Sanpetru, Harman, Bod, Prejmer, Tarlungeni, Sacele).  Apoi pentru ca pe multe dintre iesirile catre aceste destinatii fie existau 2 benzi (Harman sau Ghimbav), fie s-au facut largiri ulterior (Cristian, Stupini pe DN13). La voi a doua banda a venit tarziu si oricum e cam ingusta.

Dar punctual raspunsul e asa: Cristian (+ Rasnov si partial Vulcan) legat prin DN73, largit la 2 benzi pe arealul municipiului si in interiorul localitatii Cristian)
Ghimbav (+ Codlea si partial Vulcan) legat prin DN1 deja existent la nivel de 2 benzi pe sens
Stupini: legat prin 3 strazi (Plugarilor, Lanii si DN13 - ultimul largit la 2 benzi pe arealul municipiului)
Feldioara (+Halchiu si partial Bod) legat prin DN13
Sanpetru (+partial Bod) legat prin DJ103, acolo sunt cele mai mari problem acum datorita santierului autostrazii
Harman (+Prejmer) legat prin DN11 care deja avea 2 benzi pe sens
Tarlungeni legat prin DJ103A, o banda pe sens, dar inca ok
Sacele legat direct prin nodul de la Darste, dar cu o conexiune suplimentara prin vechiul lot 1 al centurii.

Concluzia ar fi ca in general exista o SINGURA legatura asfaltata dar ca aceasta e suficienta pentru ca volumul e considerabil mai mic si pentur ca s-a mai investiti in largirea lor de-a lungul timpului.

pasadia

Quote from: alecu26 on December 06, 2016, 06:35:38 AM
[...] Pe aceasta cale de deducție logică,  părerea mea umila este ca în 1, maxim 2 ani vom vedea iar licitat CoBra. Nu este nici o alta explicație logica la faptul ca se tot amâna și amâna și se anulează și se trage cu toți dinții sa se anuleze orice licitație de execuție sau proiectare în acea zona.
Este pur și simplu o vaca prea buna de muls sa nu încerce sa profite toți de ea. Și din ce văd eu...sunt forte peste cei trei citați de tine mai sus. Sunt aceleași foarte care împing în fata un proiect gen....metrou la Otopeni când jumate de capitala se sufoca în trafic.

Si cum facem sa identificam fortele alea si traseul pe care actioneaza? Adica nu cred ca e mare filosofie sa aflam numele si prenumele acelor persone, care a fost istoricul lor, ce prietenii si ce favoruri au creat de-a lungul timpului, etc... Adica cat mai asteptam pana apar si in domeniul asta dezvaluiri si scandaluri precum cele din sanatate? Nu de alta dar e singura cale in care ne putem insanatosi - aceea de a spune totul, de a varsa tot ce tin oamenii astia in ei.

Am tot sperat ca grupul ala de reforma va provoca exact acest lucru (chiar daca nu asta isi propuneau). Dar in afara de imbogatirea vocabularului cu noi injuraturi nu reusesc sa aflu nimic de la ei (sau de la adversarii lor). Si m-am saturat de "batista pe tambal" si "o mana spala pe alta". As vrea sa stiu ce e de stiut: cine in ce companii a lucrat, cine in ce comisii de evaluare sta degeaba, cine ce documente (de achizitii, contracte, receptii) a intocmit si pentru cine, etc...

Ca asa e usor de strigat ca hai sa desfiintam CNADNR. Dar cat timp nu stim de ce o desfiintam, de ce oameni trebuie sa scapam si ce proceduri trebuie sa imbunatim, nu facem decat sa ne furam singuri caciula crezand ca am rezolvat ceva prin crearea CNIR sau prin transformarea CNAIR in executant de lucrari in regie proprie.

pasadia

Quote from: dumbravaandrei on December 06, 2016, 12:20:59 PM
@pasadia, partial de acord cu tine, dar am cateva observatii iar de pertinenta lor se vor ocupa colegii de pe forum.

Sa iti raspund mai pe indelete si la mesajul asta:

1) stiu. Nu am cerut concesiuni. Am recunoscut ca nu sunt bani si nu am spus ca ar trebui facute concesiuni pentru a mari galeata de bani. Din contra, constand ca nu am bani am cerut doar sa fie asumat pasul ulterior. Nu vad de ce ai adus in discutie concesiunile.

2) de acord. De altfel si eu am spus ca trebuie facut ceva, dar nu avand in vedere marirea vitezei maxime pe care se dau oamenii intre Cluj si Iasi ci avand in vedere asigurarea sigurantei si a unei viteze medii sporite. Altfel spus eu tot cred ca e o prostie sa visam autostrazi peste tot, mai ales pe acele sectoare montane unde un half-profil amenajat ca 2+1 alternative si-ar face treaba foarte bine pentru o perioada lunga de timp.

3) aici nu mai sunt de acord. MPGT-ul a pacatuit enorm de mult prin faptul ca a acceptat ca valabile toate proiectele au fost propuse. Eu am mai zis-o de mai multe ori dar vad ca inca anumite lucruri nu sunt acceptate de altii - in MPGT sunt proiecte care nici macar nu trebuia luate in calcul, d-apoi trecute in el. Exemplu cel mai clar fiind DX-ul Brasov - Pitesti (asta apropo de faptul ca in continuare zic unii ca ma lupt pentru Brasov). 
Daca MPGT-ul ar fi acceptat cu adevarat incapacitatea statului roman de a finanta toate proiectele ce i-au fost servite de CNADNR (caci da, proiectele din MPGT nu sunt creatia AECOM ci sunt proiectele ce i-au fost propuse de CNADNR), atunci ar fi trebuit ca unele proiecte sa dispara complet (Pitesti - Brasov, Focsani - Galati) iar altele sa arate altfel (in loc de Turda - Dej - Baia Mare trebuia Zalau - Baia Mare).
Deci acea "recunoastre a incapacitatii [...] statului" inca nu e facuta. 

4) discutat in mesajele de dinainte. Tu preferi sa fi pesimist, eu sunt mai optimist crezand ca exista energii locale ce nu au sansa sa se exprime cat timp nu au mecanisme, parghii legislative si institutionale create in sensul asta. Si iti mai dau un singur exemplu, legat de noi de BV - priveste modul in care populatia Brasov-ului e convinsa ca trebuie aeroport la Brasov. Cum accepta toate cheltuilile facute deja si sumele ce sunt vehiculate crezand ca aeroportul va aduce un impact semnificativ. Acesta e un exemplu ca comunitatea (politica, civica, etc...) poate sa isi asume un proiect de dezvoltare. Prost sau bun, util sau nu, implementabil sau nu, asta nu conteaza. Important e ca si-l asuma, si-l doresc, fac presiune pentru el si treptat il imping mai in fata, mai aproape de realizare.

Asta trebuia sa se intample pentru autostrazi, pentru century, nu pentru aeroport.

vladb

#3869
@pasadia: Vrei sa spui (cu sinceritate, ma gandesc ca te caracterizeaza dupa raspunsurile ferme pe care le ai pe acest forum) ca tu nu militai MAI MULT pentru CoBra decat pentru PiSi, daca vreodata s-ar fi pus problema astfel si tinand cont ca raportat la MZA si la conectivitatea potentiala oferita dupa constructie, ambele trebuiau de ieri? La asta ma refereream... Dar hai sa inchidem subiectul asta, ca iar cadem intr-o polemica de genul "oul si gaina"...Iar daca nu am dreptate, imi cer scuze.


Quotenoi s-a impartit in mai multe directii (Cristian, Ghimbav, Stupini, Sanpetru, Harman, Bod, Prejmer, Tarlungeni, Sacele)

Sa stii ca am impresia ca si legatura dintre comuna Baciu (DN1F - iesirea spre Zalau/Satu-Mare) "bate" la trafic oricare din exemplele tale. Deci si la noi "e impartita situatia" dar diferenta o face faptul ca (inca o data) si Baciu are doar o SINGURA cale de acces spre Cluj Napoca. La fel comuna Chinteni, dar acesta din urma nu este "un dormitor" asa de aglomerat ca si Floresti/Baciu.

Quote...exista o SINGURA legatura asfaltata dar ca aceasta e suficienta...

Asta si sugeram prin postarea anterioara - ca la Cluj NU este suficienta din cel putin doua directii (NV - DN1F si V - DN1). Si merg mai departe si sustin ca dezvoltarea infrastructurii limitrofe tip centura a Clujului a inceput fix pe dos. Cu riscul de a fi considerat subiectiv, trebuia inceput cu o dublare a DN1 dinspre Gilau spre Cluj si cu realizarea unor conexiuni adiacente ale comunei Baciu cu Clujul. Dar, intuiesc si unde a fost "greseala" (nu sunt convins ca e neintentionata deoarece dezvoltarea imobiliara pe verticala a Florestiului a inceput dinainte de 2005 si cine trebuia sa aiba ochi, i-a intors in alta parte): ei au vazut DOAR traficul de tranzit si nu putut/vrut estima cat din acesta este trafic tip naveta si au zis ca facem autostrada si scoatem traficul greu din Floresti, Izlazului, Frunzisului si mai ales Observator. Doar ca, inca o data au subestimat traficul local din directia Floresti/Gilau - Cluj. E o greseala de identificare a riscurilor care, dupa parerea mea nu va mai putea fi rectificata prea curand din cauza costurilor exorbitante la care s-ar face acum o centura ADEVARATA pe partea sudica a Florestiului, Clujului - adica partea a II-a a centurii metropolitane prevazuta in PMUID. Permite-mi sa fac aici un pariu cu oricine ca in momentul in care se va deschide complet aceasta centura, pe nou construita centura a Brasovului se va interveni deja la structura sa in vederea implementarii reparatiilor capitale.