Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: Rashid on January 12, 2013, 05:41:56 PM
Autostrada in Moldova, justificata de valori trafic? Nu prea cred.

Cred ca n-ai fost pe DN2. :)

MRS

Prietene, ai folosit vreodata DN2, cel putin pana la Focsani??
In prima instanta un Ploiesti (Dumbrava)-Buzau-Focsani ar fi formidabil...



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

Sargon1806

DN2 este un drum aglomerat si foarte periculos. Datorita (sau mai degraba "din cauza") acelei mini-benzi suplimentare care permite triplarea, vitezele cu care se circula depasesc de multe ori 150 km/h. Mai e si plin de localitati pe unde iarasi se circula frecvent cu peste 100 km/h. Cine a trecut pe acolo stie ca asa e. Dar DN2 nu este singurul "drum al mortii" din Romania, nici singurul drum aglomerat. Principalul motiv pentru care ar trebui facuta o autostrada aici este faptul ca este eligibila pentru finantare europeana (Ploiesti-Focsani-Albita), fiind parte a C IX. Punct. Restul sunt povesti pe care nu stiu daca le vom vedea vreodata infaptuite (gen Tg Mures - Iasi sau autostrada sudului).

Rashid

Quote from: Ionut on January 12, 2013, 09:17:18 PM
Quote from: Rashid on January 12, 2013, 05:41:56 PM
Autostrada in Moldova, justificata de valori trafic? Nu prea cred.

Cred ca n-ai fost pe DN2. :)

Desigur, nevoia de A in M, era comparativa cu cea care a determinat autostrada in constructie acum, A1. ;)
Dumbrava-Buzau este NECESARA, fara discutie, inainte de Buc-Alexandria, spre exemplu. :)

sebba

sincer, mie unu imi e cam lehamite de toate planurile si proiectele cu care ne scot ochii astia din UE si din guvernarile prezente si anterioare
autostrazile ar trebui sa fie prezente si sa deserveasca toate zonele geografice ale tarii iar proiectele si executia lor ar trebui sa fie deasupra intereselor politice sau impunerilor/cererilor/finantarilor externe

de ce imi e lehamite? priviti GMaps! numai cioturi, dispersate, fara cap si fara coada! si nici acele cioturi nu-s cum trebuie!
ba nu sunt parapeti, ba n-are cine sa le deszapezeasca, ba se fura toti banii si se lasa totul de izbeliste! e sat fara caini... fiecare face ce vrea si nimeni nu are nici o responsabilitate si nu e tras la raspundere

si situatia asta nu e de 1 an sau de 2 ani, e de peste 20 de ani....  am ajuns la concluzia ca exact asta se vrea, sa fie vraiste! :(
Sailing away! S/Y Haimana

timisoreanul

Nu e usor sa facem in cativa ani ceea ce trebuia facut de foarte mult timp. In glorioasa perioada comunista (pe care unii constat cu stupoare ca o regreta) s-au realizat putin peste 100 de km de autostrada. Dupa 1989, viziunea nu a fost una de perspectiva, astfel ca s-a considerat ca nu avem un trafic care sa necesite autostrazi, iar consecinta a fost ca acum avem un trafic sufocant, caruia DN-urile nu ii pot face fata. E adevarat si faptul ca era logic sa se reabiliteze mai intai DN-urile care erau marea majoritate intr-o stare deplorabila.
Sigur ca si acum lucrurile putea fi facute mai bine. Daca se reusea atribuirea tronsonului TM-Lugoj lot 2 si nu se rezilia Nadlac-Arad lot 1 puteam avea in acest an autostrada continua de la Nadlac la Dumbrava. De asemenea, ideal (si perfect realizabil) era ca deja sa fie semnate contractele pentru celelalte loturi scoase la licitatie.
Totusi, sa privim si partea plina a paharului, faptul ca lucrurile se misca, poate nu chiar in ritmul pe care l-am dori, dar se misca. Va spun sincer ca, desi nu sunt un pesimist, la un moment dat nu credeam ca voi mai circula pe noi autostrazi in Romania, pentru ca nu se intampla mai nimic.
Nu avem nevoie decat de vointa politica, pentru a se schimba fata Romaniei in acest domeniu. A1 si A2, odata finalizate, vor fi o coloana vertebrala pentru infrastructura rutiera. Dupa ce se vor realiza si autostrazile Transilvania, Oltenia, Moldova si cea est-vest de la Tg-Mures la Iasi, nu va mai trebui decat sa intretinem, atat DN-urile cat si autostrazile. Impactul pentru economie (inclusiv turism), pentru siguranta circulatiei si salvarea de vieti va fi unul enorm. Probabil unii nu il realizeaza, tocmai pentru ca nu vad lucrurile in perspectiva, si aleg mereu alte prioritati in alocarea fondurilor.

DanCld

DN2 are o componenta foarte mare de trafic local; de asemenea traficul de tiruri a inceput sa creasca de-abia in ultimii ani, trafic care nu are nici sursa si nici destinatia in Bucuresti. Altfel nu s-ar explica faptul ca segmentele Bucuresti - Urziceni sau Buzau - Focsani sunt extrem de aglomerate in timp ce Urziceni - Buzau este vizibil mai "relaxat". Plus ca trebuie sa tinem seama de faptul ca nu toate localitatile mari au centura - prin Rm. Sarat, Adjud, Bacau si Roman se merge prin centru iar centura Focsani e deja de facto un bulevard periferic si trebuie construita o centura noua, una reala daca se poate.

radutm

Quote from: sebba on January 13, 2013, 11:43:09 AM
de ce imi e lehamite? priviti GMaps! numai cioturi, dispersate, fara cap si fara coada! si nici acele cioturi nu-s cum trebuie!
ba nu sunt parapeti, ba n-are cine sa le deszapezeasca, ba se fura toti banii si se lasa totul de izbeliste! e sat fara caini... fiecare face ce vrea si nimeni nu are nici o responsabilitate si nu e tras la raspundere
iti inteleg si imparatasesc frustrarea, aceeasi pe care o am si fata de alte domenii nu doar in cel al autostrazilor. insa in ceea ce priveste argumentul "cioturilor" nu sunt de acord. o opera in curs de desfasurare nu poate fi judecata cu aceeasi moneda cu care judeci o opera completa. un automobil finit nu e acelasi lucru cu totalitatea pieselor componente. un "ciot" de autostrada nu poate fi altceva in timpul asamblarii unui proiect cap-coada de anvergura. bineinteles, noi vrem sa vedem produsul finit, dar nu ne putem teleporta in timp, traim in timpul procesului de fabricatie si trebuie sa vedem lucrurile in perspectiva. autostrada A1 este in opinia mea coloana vertebrala a Romaniei moderne, dar suntem inca in cursul edificarii ei. Daca lucrurile se vor opri aici, atunci vom spune ca opera e completa si ca sunt cioturi fara cap si fara coada, dar cum opera e in desfasurare, nu putem sa pretindem ca produsul final sa ni se prezinte anticipat, in timpul constructiei. e o eroare logica
cont inchis

sebba

radu, clar ca nu pretind produsul finit, e corect ce spui dar "produsul asta finit" se cerea a fi terminat de minim 10 ani, daca nu 15...

@timisoreanul: comunistul de serviciu aici pe forum, oficial recunoscut, sunt eu! si da, din nenumarate motive, regret! [/closed offtopic] ;)
Sailing away! S/Y Haimana

lucian252012

unele informatii se repeta dar finantarea va fi UE pe unele

Statul vrea ca construiasca, in concesiune, autostrazile Ploiesti-Focsani, Craiova-Pitesti, Autostrada Bucuresti Sud, Comarnic-Brasov, aflata la cea de-a treia tentativa de concesionare, precum si Autostrada Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Craiova-Bucuresti.

Parte din aceste proiecte se vor face cu fonduri UE nerambursabile, iar restul cu bani de la bugetul de stat.

CNADNR a publicat recent anunturi privind organizarea unor licitatii pentru construirea, in concesiune, a patru autostrazi. Primul dintre acestea este cel privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Comarnic - Brasov, cu o lungime de 58 de kilometri.

Cat costa autostrada Comarnic-Brasov

Tronsonul se compune din doua sectiuni: Comarnic-Predeal cu o lungime totala de 36,2 km, care va avea 35 de poduri si viaducte, dar si 18 tuneluri cu o lungime totala de 2.890 metri, proiectat pentru o viteza de 120 km/h si 80 km/h, si Predeal-Cristian, cu o lungime totala de 21,8 km, care va avea 18 poduri si viaducte si proiectat pentru o viteza de 120 km/h si 80 km/h.

Valoarea estimata a proiectului este de 5,325 miliarde de lei, fara TVA. Nu se mentioneaza pentru ce perioada de timp se va incheia contractul cu viitorul castigator, data limita de depunere a ofertelor pentru firmele interesate fiind 29 ianuarie, ora 11.00. Contractul va fi atribuit prin dialog competitiv, criteriile de atribuire fiind 75% pretul si 25% solutiile tehnice.

Comarnic-Brasov este la a treia tentativa de concesiune, prima fiind demarata in urma cu 10 ani. In 2002, se lansa proiectul, iar in 2004 guvernul de atunci reusise chiar sa desemneze firma care sa construiasca si sa intretina autostrada, grupul francez Vinci Construction Grands Projects.

Pretul de constructie efectiv fusese stabilit la doar 379,3 milioane euro. Lucrarile de constructie erau programate sa inceapa in 2005 si sa se finalizeze in 2009. In 2005, dupa schimbarea guvernului, statul a reziliat acordul.

Autostrada de Centura Sud a Bucurestiului, proiect de aproape 50 de kilometri si 9 miliarde de lei

Cel de-al doilea contract de concesiune face referire la proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti, cu o lungime de 48 de kilometri, la pachet cu operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti-Constanta si Autostrazii Bucuresti-Pitesti.

Traseul autostrazii Bucuresti Sud este proiectat a se desfasura la o distanta variind intre 1 si 6 km fata de soseaua de centura existenta, in exteriorul acesteia. A0, cum ar trebui denumita, va avea 36 de poduri, pasaje si viaducte si o viteza de proiectare intre 120 km/h si 140 km/h. Valoarea estimata a contractului este de 9,065 miliarde de lei.

Data limita de depunere a ofertelor este 28 ianuarie, ora 11.00. Nici in acest caz nu este mentionata durata pe care se va incheia contractul de concesiune. Atribuirea se va face prin dialog competitiv, in analiza ofertei pretul avand o pondere de 75%, iar solutiile tehnice 25%.

Taxe de autostrada

Viitorul castigator ar urma sa construiasca Autostrada Bucuresti Sud si sa intretina A0, A1 Bucuresti - Pitesti si A2, ceea ce presupune introducerea unei taxe pentru folosirea acestor autostrazi. Taxa poate fi aplicata prin porti de taxare la intrarile/iesirile de pe autostrada ori se poate regasi in valoarea rovinietei, care ar trebui astfel majorata.

Trebuie precizat ca intrarile si iesirile de pe A1 si A2 au fost din start concepute pentru amplasarea ulterioara a unor porti de taxare.

Un al treilea contract de concesiune se refera la proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Ploiesti-Buzau-Focsani, cu o valoare estimata intre 801,7 milioane de euro si 1,066 miliarde de euro.

Autostrada ar urma sa aiba o lungime de circa 133 de kilometri, de unde ar rezulta un cost pe kilometru cuprins intre 6 si 8 milioane de euro. Ploiesti-Focsani face parte din Coridorul IX Paneuropean si ar fi putut fi construita cu fonduri UE nerambursabile in proportie de 85%.

Din scoaterea acesteia la concesiune rezulta ca autoritatile doresc insa sa foloseasca fondurile UE ce vor fi alocate Romaniei pentru perioada 2014-2020 pentru constructia Coridorului IV Paneuropean.

Autostrada intre Renault si Ford

Ultimul contract de concesiune priveste proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea unei autostrazi intre Craiova si Pitesti, dupa ce ani de zile autoritatile au vorbit doar despre un drum expres intre cele doua municipii, pe care l-au promis de ani de zile celor doi producatori auto din zona: Renault si Ford.

Totusi, CNADNR doreste ca Autostrada Craiova-Pitesti sa fie construita in concesiune, iar firmele interesate pot depune ofertele pana pe 28 iunie 2013.

Contractul va avea o perioada de 30 de ani, valoarea fiind estimata de CNADNR intre 3,68 si 4,89 miliarde de lei, fara TVA. Autostrada ar urma sa aiba o lungime de aproximativ 120 de kilometri, ceea ce ar insemna un cost intre 6,7 si 8,95 milioane de euro pe kilometru.

Concesionarul se va obliga sa proiecteze, sa finanteze, sa construiasca, sa intretina si sa opereze Autostrada Craiova-Pitesti, urmand ca veniturile pentru recuperarea investitiei sa provina din tariful de drum, plata de disponibilitate si operarea autostrazii (inclusiv spatii de servicii si utilitati).

A doua autostrada din sud: Drobeta Turnu Severin-Craiova-Bucuresti

Autostrada Craiova-Pitesti va dubla, practic, o alta autostrada care va trece prin Oltenia si al carei proiect a fost deja demarat: Autostrada Sudului. Recent, CNADNR a atribuit, in urma unei licitatii, contractul pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru proiectarea si constructia unei autostrazi care sa lege Lugoj, Drobeta Turnu Severin, Calafat, Craiova si Bucuresti.

In privinta sectorului Lugoj-Calafat, lucrurile sunt relativ simple: sectiunea face parte din ramura sudica a Coridorului IV Paneuropean, va fi finantata din fonduri UE in proportie de 85% si face legatura intre ramura nordica a Coridorului IV si noul pod de la Dunare Calafat-Vidin.

De la Calafat la Bucuresti, insa, studiul prevede luarea in calcul a patru variante de traseu:

a) fie Drobeta Turnu Severin - Craiova (partea de Nord a Centurii Craiova) - Slatina - Rosiorii de Vede - Alexandria - Bucuresti, cu o ramificatie spre Calafat;

b) fie Calafat - Craiova (partea de Sud a Centurii Craiova) - Caracal - Rosiorii de Vede - Alexandria - Bucuresti;

c) fie Drobeta Turnu Severin (ramificatie spre Calafat) - Craiova - Caracal - Rosiorii de Vede - Alexandria - Giurgiu - Bucuresti;

d) direct Drobeta Turnu Severin - Craiova - Slatina - Pitesti si prin A1 in Bucuresti, care se suprapune, practic, cu proiectul scos la concesiune al Autostrazii Craiova - Pitesti.

Prin urmare, aceasta ultima varianta va fi din start exclusa. In contextul construirii Autostrazii Craiova-Pitesti, varianta cea mai probabila pentru Autostrada Sudului va fi cea care va lega toate marile orase din sudul tarii, respectiv c) Drobeta Turnu Severin (ramificatie spre Calafat) - Craiova - Caracal - Rosiorii de Vede - Alexandria - Giurgiu - Bucuresti, mai ales ca sectiunea Giurgiu - Bucuresti face parte din Coridorul IX Paneuropean si ar putea fi construita cu fonduri europene nerambursabile.

Lucrarile la cele cinci proiecte vor putea fi demarate, cel mai probabil, in 2014.

http://www.ziare.com/stiri/autostrada/start-la-cinci-noi-autostrazi-in-2014-cu-bani-de-la-ue-1209813

stelian222

Quote from: Rashid on January 12, 2013, 05:41:56 PM
   

   . Insa sa nu uitam ca prin Moldova trece primul DN reabilitat cu ADEVARAT, cap-coada, din Romania de dupa 1990. (Va mai amintiti sper, despre celebrele panouri "Aici sunt banii dvs...")
Moldova a luat...cireasa de pe tort.

Si in afara de E85 ce mai avem?  cel putin in jud. IS acest drum da semne de oboseala+plombe, iar in apropierea marilor orase e superaglomerat si obositor de tranzitat din cauza ca manelistii cred ca e pe 2benzi si iti dau flash-uri sa treci pe banda de urgenta (care nici latimea unui turism nu are pe alocuri).

Da, mai avem o bucata f. buna intre Iasi si Roman, care pana la Tg. Frumos tot asa e  cu 1.5benzi. Si mai avem si recent reabilitatul E581 (Albita-Tutova) cam 100km insa cu dezastrul din Barlad+bucata pana la Tecuci care rezista de ani de zile. In rest doar exceptii care confirma regula: Focsani-Tulnici, Adjud-Onesti, P.Neamt-Tg Neamt, Falticeni-V Dornei in rest praf. Ca si in Maramures de altfel

bogdymol

Postare preluata de pe SSC:

Quote from: amst;99237074Salut,
Tocmai am primit un raspuns de la CNADNR in legatura cu drumul de legatura intre autostrada A1 si centura Lugoj. Acesta va avea indicativul rutier A6.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Super. Deci este oficial recunoscuta bucatica din Coridorul Paneuropean IV-SUD. Super super.

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

sebba

#464
neicussorule, tradare sa fie, dar cum o semnam?

io nu pricep deloc chestia asta si nici nu as fi de acord cu asa ceva:
Quote
se ia în calcul posibilitatea ca concedentul (statul român) să asigure concesionarului, dacă va fi necesar, diferenţa dintre costurile şi veniturile acestuia.

adica cum? vine unu plin de bani sa faca autostrada! bun! dar de ce sa-i asigure statul, adica tot noi, ca afacerea lui va fi cel putin pe zero? adica NU in pierdere!
pai ce mama lu' proces verbal? ca io nu inteleg... neicussorule!

de ce nu fac ei si altfel?! adica: are profit peste o anumita suma (procent etc), ce e peste sa dea la stat...
la asta nu se gandesc ei, nu? ca doar facem afaceri cu statu, pe banii prostilor!

*&^&^%^$$^^# 7^%&^$$) masii!


si alta:
Quote
În urmă cu doi ani, Banca Mondială recomanda României să înceapă cu un proiect-pilot nu mai scump de 500 de milioane de euro, preferabil pe Valea Prahovei-zonă cu trafic mare, unde concesionarul nu va întâmpina dificultăţi în recuperarea investiţiei.

adica, cu alte cuvinte: alt drum nu au! puneti taxa pe el ca vor platii fraierii! n-or sa doarma in camp!

@#%#$%&!%^&& masii! iarasi!
Sailing away! S/Y Haimana