Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 18 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Din pacate fix la valoarea terenurilor si manariile baronilor din zona ma gandeam. Sunt ciclist amator si ies la ture mai lungi prin tot felul de sate si comune, iar la cate o oprire de "hidratare" prin diverse sate aflu ultimele noutati. Vorbeste lumea ca un anumit presedinte de partid a cumparat suprafete de teren fix pe coridorul autostrazii respective. In fine...poate sunt eu mai irascibil azi, dar nu mi se pare deloc acceptabil sa coste Buc-Alexandria cat Comarnic-Bv.

icristian

Nu se mai pot face afaceri cu exproprierile, degeaba a cumparat x terenul fix pe coridor, nu va putea decide el pretul.
Nu stiu cum a fost calculat pretul Buc - Alexandria, poate e cineva in mai buna masura sa spuna daca asta e pretul pt 88km de autostrada


RIRE-> rata internă de rentabilitate economică

Dan027

Quote from: icristian on November 22, 2016, 01:44:47 PM
RIRE-> rata internă de rentabilitate economică

Brasov-Sibiu bate tot din punct de vedere al rentabilitatii (daca excludem segmentele unde deja sau inceput lucrari si este nerentabil sa le abandonezi).

TibiV

Cofinantarea UE pe POIM este 75%.
Pe POS-T a fost 85%.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

icristian

Dan, eu inteleg ca tu esti din Brasov si semnatura ta spune ceea ce iti doresti, insa trebuie sa ai o privire de ansamblu pentru toata Romania.
Nu vreau sa reincepem din nou discutia despre ce proiect e mai important, a tot fost discutat pe aici. Pentru asta avem un Masterplan care a fost aprobat de guvern si de majoritatea societatii civile. Prioritatile le gasim acolo.

Dan027

#3815
Quote from: icristian on November 22, 2016, 02:13:14 PM
Dan, eu inteleg ca tu esti din Brasov si semnatura ta spune ceea ce iti doresti, insa trebuie sa ai o privire de ansamblu pentru toata Romania.
Nu vreau sa reincepem din nou discutia despre ce proiect e mai important, a tot fost discutat pe aici. Pentru asta avem un Masterplan care a fost aprobat de guvern si de majoritatea societatii civile. Prioritatile le gasim acolo.

Am vazut ca ati tot discutat subiectul asta, dar vroiam sa reamintesc importanta anumitor proiecte de infrastructura  :lol:

Revenind, la lucruri mai serioase, masterplanul este destul de ok problema este ca nu vom gasi bani pentru a face proiectele de acolo in urmatorii 4 ani si as vrea si eu ca anumite proiecte sa fie grabite. Personal cred ca ar trebui sa incepem cu multe proiecte micute care sa rezolve probleme punctuale de trafic (centuri pentru orase, tunele/viaducte/etc pentru zonele montane/periculoase/aglomerate) pe care sa le putem integra in viitor intr-un sistem de drumuri rapide. Noua ne cam plac fantasmagoriile si dupa miram de ce nu le putem realiza...


Am facut si un mic "calculator al configuratiei sistemului de autostrazi", daca vrea cineva sa se joace cu el :D
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_vgDUb1-5Gy0gSQlaDyyvwUf7jWA3ggrFJHkBVZv5ao/edit?usp=sharing

pasadia

Nu lua de bun acel 15% pentru Comprehensive. Unii spun ca ar fi 30% iar altii spun ca ar fi chiar 75% (la fel ca pe Core adica) doar ca sunt mai mici sanse sa fie acceptat inainte la finantare inainte de Comprehensive).

Si oricum nu inteleg de ce ne-am crampon de finantare. Pare ca toata lumea e de accord cu renuntarea la PPP/concesiune, pare ca toata lumea e de acord cu idea de mix, aproape toata lumea de pe aici si-ar dori sa ne incadram cu deficitul bugetar in acea clauza din variant optimista a MPGT, deci singura variabila ramane ce incepem mai repede si ce mai tarziu.

Dan027

Quote from: pasadia on November 22, 2016, 06:39:14 PM
Si oricum nu inteleg de ce ne-am crampon de finantare. Pare ca toata lumea e de accord cu renuntarea la PPP/concesiune, pare ca toata lumea e de acord cu idea de mix, aproape toata lumea de pe aici si-ar dori sa ne incadram cu deficitul bugetar in acea clauza din variant optimista a MPGT, deci singura variabila ramane ce incepem mai repede si ce mai tarziu.

1. Cat timp banii imprumutati merg in infrastructura nu este o problema, hai sa ne uitam la mai toate tarile astea pe care le luam drept model sa vedem cam ce deficite au... Fara sa bagam bani in economie vom ramane o economie "mica", iar daca metoda cea mai buna in situatia actuala o reprezinta imprumuturile (dobanzi mici) ar trebui sa ne imprumutam...

2. In situatia in care ne aflam nici nu avem studii de fezabilitate facute calumea pentru autostrazile pe care le-am putea finanta. Ce autostrazi au SF-urile facute calumea si actualizare? Cand vor fi gata SF-urile pt fiecare "drum rapid" din mpgt?

icristian

In Mpgt pentru perioada 2016-2020, avem autostrazi noi:PI-SI, A/DX 7, BV-Comarnic, BV-Sibiu, Suplacu-Mihaiesti, Craiova-Pitesti, Pascani-Ungheni.
Sper sa nu-mi fi scapat ceva.
Problema la noi nu e de finantare, in ultimii 3 ani tot timpul au fost luati bani de la ministerul transporturilor, nu intru in detalii de ce au fost luati, ideea e ca nu au reusit sa cheltuie toti banii.
Din cate stiu ca prioritate dupa Pisi e A/DX7, si se chinuie sa scoata acum la licitatie SF-ul. Dupa ce o sa vedem asta in seap, poate o sa se ocupe de alt tronson sa-l scoata la licitatie. Si eu as vrea sa grabim lucrurile, dar astea sunt limitarile, eu tot sper ca la un moment dat o sa functioneze bine tot pipeline-ul asta si nu o sa mai avem blocaje (contracte facute cum trebuie, fara contestatii, etc)

Dan027

Care este A/DX 7? Nu sunt familiarizat cu denumirea, sunt mai nou  O:-)

icristian

DX drum expres, A autostrada. In Studiu de fezabilitate se va stabili exact ce o sa faca. Momentan e prevazut drum expres acolo, dar speram sa-si schimbe parerea

Dan027

#3821
Master Planul zicea cam asa: toate drumurile fie ele "core" sau "comprehensive" trebuie sa fie autostrada sau drum expres.
Si vine cu niste harti ale autostrazilor (ce nu se vede "in harti" va fi drum expres presupun)

Varianta recomandata (Cost 6 mlrd euro, asta ne-au recomandat expertii care au facut masterplanul)


Varianta alternativa (Cost 11 mlrd euro)


Varianta cu beneficii maxime (Cost 13,6 mlrd euro, pe asta o vrea sau o vroia ministerul transporturilor)

ddfab

@dan027.
cam asta este propunerea MP vizavi de autostrazi/drum expres.

Dan027

@ddfab
Da, iar aceasta propunere este facuta pe baza autostrazilor din "Reteaua de nivel1 cu beneficii economice majore" (ultima imagine pusa de mine), daca te uiti atent observi ca autostrazile din acea imagine sunt exact cele din varianta finala, cu o minuscula exceptie, Bacau-Pascani.
Eu sincer as fi vrut sa vad si Ploiesti-Iasi ca autostrada, sper totusi ca pana in 2021 sa se faca macar centurile tuturor oraselor de pe traseu la nivel de autostrada/drum expres.

Din pacate nu cred ca vom avea bani de toate in urmatorii 4 ani si iar o sa ramana Brasovul fara autostrada :(
Si de Galati imi pare rau pentru ca e ocolit de orice investitie majora in infrastructura, nu de alta dar zona Galati-Braila are o populatie metropolitana de peste 500 mii locuitori, a doua dupa Bucuresti.

ddfab

Quote from: Dan027 on November 22, 2016, 07:35:37 PM
Care este A/DX 7? Nu sunt familiarizat cu denumirea, sunt mai nou  O:-)

harta era sa te ajute putin cu DX-urile. A7/DX7 este Ploiesti- Pascani-Siret.