Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 21 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on November 03, 2016, 01:36:25 PM
^^
2 - Nu neaparat. Pentru motive pertinente finanteaza si sectoare din Comprehensive

Care ?...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

E o supratraversare sau subtraversare pe langă pescărie, am avut impresia că e un nod, dar inseamna ca e doar impresia mea :)

dr4qul4

Si cand ne gandim ca acum 1 an se faceau pariuri si sperante cum ca vor termina anul acesta chiar mai mult decat ce se poate termina anul viitor....
Din pacate asta e cel mai dezastruos an pentru infrastructura. Daca nu dau in folosinta nici cei 15 km din LD2, ramanem fara nimic.

Nimic  construit, nimic atribuit, nimic licitat. Ba  chiar si ceva reziliat.
Nici macar deblocarile promise nu se observa nici la tunele, nici la LD4, nici la ST1.

In schimb la declarații nu-i intrece nimeni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Quote from: TibiV on November 05, 2016, 03:08:34 PM
Care ?...  :o

Conform hartii de aici  (nu fac embed la imagine ca e prea mare) eligibile mai sunt:
1) Sibiu-Brasov
2) Brasov-Ploiesti
3) Buzau - Galati
4) Marasesti-Albita-Chisinau
5) A12 Craiova-Pitesti (si cred ca daca se forteaza s-ar putea finanta chiar si un Pitesti-Ploiesti
6) A11 - Arad-Oradea
7) Surprinzator... chiar si Sibiu-Sighisoara si cu mai mult noroc chiar un Fagaras-Sighisoara

Da... stiu... unele nu sunt in MPGT dar... totul depinde de noi ca stat cum justificam.

TibiV

#3769
Quote from: dr4qul4 on November 05, 2016, 04:37:29 PM
Ba  chiar si ceva reziliat.

Ba chiar "2 ceva" reziliat..

Quote from: dumbravaandrei on November 03, 2016, 01:36:25 PM
^^
2 - Nu neaparat. Pentru motive pertinente finanteaza si sectoare din Comprehensive
Quote from: TibiV on November 05, 2016, 03:08:34 PM
Care ?...  :o
Quote from: dumbravaandrei on November 05, 2016, 04:58:49 PM
Conform hartii de aici  (nu fac embed la imagine ca e prea mare) eligibile mai sunt..."

Este o mare diferenta intre "eligibil", adica "ar putea fi finantat", si "finanteaza efectiv".

Singurele (aparent) comprehensive finantate efectiv pana acum sunt A10 si A3 Tg.Mures-Cp.Turzii.
Dar alea de fapt sunt foarte core - sunt sectiuni ale autostrazii spre Moldova.
Ca noi ii dam diferite numerotari, nu are mare importanta. UE a finantat tot ce este pe traseul spre Moldova. indiferent ce numar i-am pus noi. (Daca i-am fi rugat pe cei de la CE sa stabileasca numerotarea, fii sigur ca ar fi fost A8 Sebes-Turda-Tg.Mures-Iasi.)
UE a refuzat sistematic sa finanteze orice alt tronson din A3. Pentru simplul motiv ca celelalte sectiuni sunt doar comprehensive.

Finateaza A1, A0, A7 si A8. Deocamdata atat.

Stiu ca multi colegi au mari sperante si in alte zone...
Dar sunt doar sperante.
Nu vreau sa fiu eu cel care le stinge, asa ca  nu postez pe A12 si (mai ales) pe A9.

A12 ar mai fi avut sperante pe centurile Bals si Slatina dar numai pe finantare de la buget, nici vorba de fonduri UE.
A9 la fel. Nu mai insist...

Iar finantarea de la buget... "forget it".
In utimele 14 luni, Parlamentul a aprobat (sau este in curs de a aproba) reduceri de venituri si cresteri de cheltuieli ale bugetului de stat care cumuleaza 9 miliarde de lei anual.
Adica fix 2 miliarde de euro dati pe pomeni electorale.
Adica fix 2 miliarde de euro care reprezinta mai mult decat costul total al PiSi, intins insa pe vreo 5 ani.
Cu alte cuvinte "inteleptul Parlament" arunca la gunoi "un PiSi" in fiecare an.

Discutiile de genul "ar trebui si aia, dar de ce sa nu facem si cealalta daca tot ne apucam" sunt simple vise umede daca nu avem bani.

Mai 0ameni buni, voi intelegeti ce inseamna o crestere a deficitului bugetar cu 2 mld. euro anual ?...
Parlamentarii nostri sunt niste odiosi sinistri, majoritatea nu au nici macar minime cunostinte economice. Si nici bun simt.
Ma opresc aici, ca sa nu para o "atitudine politica" - desi nu este, de fapt este complet "apolitica", pentru ca toti parlamentarii, de la toate partidele, sunt fix "o apa si un pamant". Mai ales pamant. De grajd....

Cea mai buna gluma ar fi ca UE sa zica "bine, co-finantam A6, A9, A12... si A99 daca vreti..." Si noi va trebui sa zicem "pas" caci nu vom avea "partea noastra" de bani.
Mie imi este foarte teama ca bugetul nu va mai putea cofinanta nici macar "core of the core": A1, A0, A7 si A8.
Pur si simplu nu va mai avea de unde !  >:(

Lasand la o parte problemele cu SF-ul intarziat, PiSi este amenintata serios de o viitoare lipsa cronica de finantare. Nu uitati ca regula este "statul membru plateste lucrarile, apoi trimite documentele spre decontare, UE veridica conformitatea si apoi ramburseaza" - dar procedura dureaza chiar si peste un an.... Si nu poti sa trimiti la Bruxelles pentru rambursare facturi pe care tu nu le-ai platit... :(

Concluzia: cand vorbim de infrastructura, hai sa lasam hartile si sa pornim de la baza: "Show me the money!"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

TibiV, cunosc situatia actuala... stiu situatia, de asta am spus eligibile ;). Am perceput intrebarea lui Dan027 mai mult ca "in eventualitatea in care ne poticnim cu ceva din planul actual, avem cum sa facem si alte trasee si daca da, care ar putea sa fie rezerva de proiecte, in functie de bani". iar din raspunsurile date de mine cred ca se intelege foarte usor ca nu e vorba de ceva actual.

Stiu si ca avem probleme in materie de bugetare care se manifesta foarte vizibil in parlament... dar si celelalte structuri, atat guvernamentale cat si de partid dorm. Din pacate votam oferta iar aceasta este intocmita intr-un anume fel. Cand vom avea un sistem mai complex de construire a ofertei, atunci poate vom avea si ceva "succesuri".

dumbravaandrei

Quote from: TibiV on November 05, 2016, 06:31:07 PM
Daca i-am fi rugat pe cei de la CE sa stabileasca numerotarea, fii sigur ca ar fi fost A8 Sebes-Turda-Tg.Mures-Iasi.

La fel de bine puteam sa-i fi luminat pe ai nostri ca dupa episodul din 2005 sa declare A8 Iasi-Turda-Cluj-Oradea-Debrecen si probabil ca era la cu totul alt stadiu decat acum. Cu siguranta  tot traseul cu exceptia Ditrau-Tg Neamt ar fi fost cel putin la stadiul A1 de astazi. Dar na... Infrastructura si suficienta parte din economie a fost ingropata in Comarnic-Brasov. Ne-am cramponat de 60 km de autostrada si am franat o tara...

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on November 05, 2016, 08:35:26 PM
La fel de bine puteam sa-i fi luminat pe ai nostri (...) sa declare A8 Iasi-Turda-Cluj-Oradea-Debrecen si probabil ca era la cu totul alt stadiu decat acum.
Aha...
"Sa declare"... Neaos romanesc...
Afara vopsim gardul, sa nu se vada leopardul ?!?!...

Nu inteleg de ce insisti sa ii prostim pe cei de la Bruxelles ?....
Aia nu sunt prosti.
Si au si ei acces la Google Maps.

Se pricep, si cand vad ca o tara vrea sa faca un kko.... Hmmmm...

Inca o data: pe cei de la Uniunea Europeana NU ii intereseaza numere de autostrazi.
Ii intereseaza trasee viabile.

Puteam noi sa botezam "Cluj-Oradea-Debrecen" ca A8, si am fi primit pentru ea fix 0,00 Euro.
NU vor finanta asa ceva pana nu terminam "core".

Sa nu uitam, "CORE" inseamna "inima".
Inima "transpotului european", cea care este importanta pentru UE/CE.
Sa ne intelegem... UE trebuie sa se ocupe de conectivitatea transporturilor la nivelul UE.
(De aceea finanteaza doar A1 + (intentia de A0) + ciotul de A7 + A8 lesinat...))
Nu le pasa (si nu au de ce sa le pese) de Bals-Slatina sau de orice alta minune pomenita pe forum... Caci toate minunile astea nu ajuta UE, iar UE da bani doar pentru ceea ce ajuta UE. De bun simt, de altfel... Platesc sa iti asfaltez aleea din fata casei tale, daca asa ajung si eu la destinatie fara sa ma umplu de noroi...)
Te ajut pe tine, daca ma ajuta pe mine.... Asta este filozofia UE...

Dar, va spun sincer, dupa postarile pe care le tot vad pe aici...
Daca as fi angajat al CE... NU as accepta nici macar un metru in plus de A pana nu se termina ceea ce este "core".

De altfel, este ceea ce UE face consecvent de cand am devenit "member state".
NU a finantat nici un km de autostrada comprehensive, doar autostrazi core.

Accept avalansa de dislike-uri....
Dar dislike-urile nu vor schimba situatia reala. Si nici nu vor aduce finantari europene pe te miri unde in afara prioritatilor MPGT

Statul roman nu mai are bani nici macar pentru cofinatarea prioritatilor din MPGT.
NU mai sunt bani pentru nici un proiect de infrastructura. PUNCT.

Multumiti partidului X daca se vor putea macar petici soseslele "rupte". Dar nu cred ca va mai fi posbil...
Avem de dat salarii, alocatii si ajutoare...

Infrastructura Romaniei..." Ramane pentru mandatul urmator, caci noi vrem acum sa castigam alegerile ACUM...."

:PUKE:


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

#3773
De acord cu tine, @tibiv, prioritar, core-core, este culoarul Nadlac - Constanta, mai prioritar decat Pi-Si mi se pare A0-Nord, apoi A7(sper ca nu DX), apoi A8. Dar nu pot sa nu fiu de acord si cu @dumbravaandrei. Daca tot ai invocat Gmaps, ia, sa ne uitam, care traseu ar favoriza Moldova, de pe ambele maluri ale Prutului ?! Surpriza : traseul propus de @dumbravaandrei, mai ales in perspectiva construirii M4 ! Vorbim, cu predilectie, de legatura cu Europa situata la N de muntii Alpi.
P.S. Poate acum nu pare de interes pentru UE acest culoar, dar necunoscute sunt caile UE si NATO ! 

dumbravaandrei

Pe tot ceea ce inseamna Gilau - Bors UE nu-si va baga curand capul din motive de Bechtel si e lesne de inteles de ce: v-ati facut de capul vostru, cum ati vrut, in ce conditii ati vrut, nu e normal sa vin eu tert sa va finantez visele din moment ce acestea nu sunt transparente si nu am nici cea mai mica garantie ca planul a fost facut macar in proportie de 50% dupa regulile noastre :)
De asta am zis... ca daca toata miscarea se facea in 2005 la prima anuntare de rupere a colaborarii, sansele erau mult mai mari.

Iar ... A10 + A3 Campia Turzii - Tg Mures cunoastem cu totii in ce conditii au fost acceptate la finantare: sa terminam concomitent Gilau-Bors  si LD tocmai pentru a face loc acelui culoar de A8 si A10 ar fi fost missing link (comprehensive - nu-i prostim dar nici ei nu-s chiar asa de prosti si noroc ca unii pe acolo, mai de mila, mai de pomana mai fac si compromisuri din astea. A.. sa nu mai zic si de lobby-ul companiilor cu actionariat german care chiar daca nu au venit cu fabrici de ansamblare auto au tras poate mai mult decat era cazul pentru noi)

Dar istoria e istorie iar acum trebuie sa vedem cum facem sa nu mai repetam greseala a doua oara ca altfel pe drept ne pot numi altii loaze ;)

cristi5

#3775
Am pus  pe harta proiectelor de infrastructura estimarile noi de "data darii in folosinta" a diferitelor loturi de autostrada. A mers rapid, daca e ceva de schimbat dati de veste (singura problema e ca trebuie asteptat o zi-doua pana ajung datele de la OSM pe harta). In unele locuri 2018 inseamna "cel mai probabil nu la anul", probabil ar trebui sterse (= nu avem nicio estimare)
O sa incerc sa adaug trimestrul, ca aici

Lugoj-Deva
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/45.884/22.538/0

OS3...
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/45.857/23.87/0

A10
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=10/46.211/23.456/0

A3 Gilau-Mihaiesti (doua tronsoane consecutive cu nod intre ele dar inaccesibile=rosu pt ca n-au nimic la celalalt capat)
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/46.832/23.395/0

A3 DNCB-Popasului
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/44.509/26.163/0

Pe A3 Ungheni-Ogra vad ca mi-a scapat estimarea (mai 2017)

Informatiile despre puncte critice (cu link la poze) sunt luate din acest tabel. Se poate extinde ideea cu alte date ale fiecarui lot, sau pe sectiuni mai scurte. Stiu ca exista tabele alternative tinute de alti useri, ar fi frumos sa le combinam :)

pentium10

#3776
ar trebui sa pui si pe Turda->TgMs

din cate stiu Strabag termina anul viitor 2017 T4 (nu se va putea folosi ca lipseste nod)
si restul ar trebui sa termine in 2018, dar inca nu toti au proiectul depus si aprobat.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

cristi5

#3777
Am pus Ungheni-Ogra 2017 fara acces...

Speram ca pe Ogra-Campia Turzii putem estima 2018... Contractele au fost pe 16 luni de la mijlocul lui 2016.

Pe Nadaselu-Mihaiesti se intampla ceva? Ordin de incepere dat in octombrie. Asta inseamna inceperea proiectarii? Apropo, anuntul initial CNADNR s-a mutat aici

olea10

Stie cineva mai multe despre acest proiect pe teritoriul romaniei?


Am citit azi un articol de aici
http://www.dehir.hu/debrecen/haromezer-kilometeres-kozlekedesi-folyosot-epitenek-debrecent-is-erinti/2016/11/07/
din care am dedus ca au fost prezenti la semnarea acordului doar PL, SK, HU. Ce se intampla cu restul? RO si BG?

Multumesc.

vancouver

S-a mai discutat despre acest subiect aici pe forum, dar nu prea mult. Pentru ca nu este nimic de discutat dupa parerea mea. Toate autostrazile desenate pe teritoriul Romaniei sunt fie deja existente, fie in lucru, fie in plan a se face mai devreme sau mai tarziu. In detaliu:
- Arad-Timisoara-Lugoj-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta putem spune ca exista deja. Sigur, avem ca. 55km intre Lugoj si Deva pe care mai e de lucru (am considerat T.Vuia - Margina ca fiind gata) si Sibiu-Pitesti. Dar este prioritate maxima in toate planurile, fonduri europene maxim, mai mult oricum nu se poate.
- Oradea-Arad este prevazuta in viitor (A11) in masura in care traficul o va cere. Drumul actual este unul dintre cele f. bune din tara.
- Lugoj-Calafat este de asemenea prevazuta (A6) si posibil sa se faca, daca politicul decide asa sau traficul o va cere. Deocamdata DN6 Lugoj-Drobeta este si el un drum mult peste altele, nu se intra in nici un oras important, existand multe centuri, iar legatura Drobeta-Calafat este excelenta si complet libera, e absurd sa se faca acum acolo o autostrada.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.