Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Ionut

Da, e clar... a inceput campania. :)

Bine, acum sa nu inteleaga unii colegi de forum gresit, toti suntem pentru aceasta autostrada mai ales ca ar rezolva multe din problemele Ford si ar uni doi poli industriali majori ai tarii (Craiova si Pitesti), daca nu trei (si Slatina). Insa ma tem ca momentan sunt doar promisiuni electorale... deci mare grija la cat comentam pe marginea acestor "stiri"...

ciprebbe

MASTERPLANUL gogoşilor de campanie: 22 de autostrăzi până în 2030. Premierul Ponta anunţă o victorie de etapă: Comarnic-Braşov intră pe "procedură specială"
Unii ne cred chiar prosti......
Ex. facem autostrada Bors-Marghita-Zalau ...adica sectorul unde trage chiulul Bechtel ...si mai facem si drum expres sau cu 4 benzi, Bors-Zalau.....
Doamne........
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

BoGDaN

Dragi prieteni, o masura extrem de binevenita si asteptata de mult....daca ar fi sa dam crezare materialului.



CNADNR introduce paza autostrăzilor cu agenţi antrenaţi "la sală" şi dotaţi cu arme şi muniţie letale.


QuoteAutostrăzile din România vor fi păzite 24 de ore din 24 de agenţi antrenaţi în săli de forţă şi care vor fi dotaţi cu arme şi muniţie letale. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) intenţionează să achiziţioneze servicii de pază pentru un total de 400 de km de autostrăzi, valoarea cumulată a investiţiei estimate fiind de aproximativ 25 de milioane de lei (5,5 milioane euro).

CNADNR va scoate la licitaţie contractele pentru asigurarea pazei pe cinci tronsoane de autostradă. Pentru fiecare tronson, acordul-cadru se va întinde pe doi ani, estimându-se că pentru fiecare segment de autostradă vor fi încheiate minimum două contracte

continuare
http://www.gandul.info/financiar/cnadnr-introduce-paza-autostrazilor-cu-agenti-antrenati-la-sala-si-dotati-cu-arme-si-munitie-letale-cat-costa-paza-unui-km-de-autostrada-10313909

radutm

#393
In articol scrie "intenţionează să achiziţioneze servicii de pază pentru un total de 400 de km de autostrăzi, valoarea cumulată a investiţiei estimate fiind de aproximativ 25 de milioane de lei (5,5 milioane euro". In primul rand ca nu este o investitie, este o cheltuiala. In al doilea rand, e un serviciu indispensabil pentru un obiectiv de mare valoare cum e autostrada. In al treilea rand, e un prim pas prost, pentru ca se face o cheltuiala pe un obiectiv in care s-au investit sute de milioane de euro si care nu aduce niciun ban la buget. Ordinea logica trebuia sa fie: 1 introducerea taxei de autostrada 2 folosirea bugetului astfel cumulat pentru acoperirea cheltuielilor de paza si intretinere. Asta insemna ca statul sa fie responsabil cu banul public si sa introduca management in administrarea bunurilor publice de mare valoare, aducatoare de venituri. Asa, noi nu avem nicio garantie ca: 1. serviciile de paza sunt la valoarea corecta 2. serviciile de paza sunt cu adevarat in beneficiul statului (cineva trebuie sa le controleze si sa dea cu subsemnatul ca au avut loc intocmai cum au fost contractate, iar functionarii se stie cum procedeaza in astfel de cazuri). In schimb, daca statul infiinta o companie de drept privat, cu actionariat 100% statul roman, privat, sau mixt, care sa managerieze autostrada, aceasta era obligata sa se supuna legilor pietei, sa obtina venituri din exploatare si sa isi justifice cheltuielile, obtinand si profit. CNADNR nu este acea companie.
cont inchis

BoGDaN

#394
Ok respect decizia ta dar nu pot fi de acord cu ea....Eu zic ca bine face CNADNR.... Pana la "companii ale statului de drept privat" si folosirea unui buget propriu bazat pe taxa de autostrada va trece enorm de mult timp. Pana atunci hotii de fier vechi vor actiona fara probleme! Pot numi si investitie pentru ca pana la urma cheltuiala va tine de remedierea si repararea pagubelor. Asadar din punctul meu de vedere nu este un "prim pas prost" ci un prim pas bun!

delacroix

Despre ce taxe de autostrada vorbiti? Sau despre ce tara? Spania? Bun exemplu.

BoGDaN

Eu nu consider oportuna introducerea unei taxe de autostrada in Romania cand noi avem petice de autostrazi, si cred ca orice sofer, mai ales cei de transport marfa imi vor da dreptate. Cand vom avea autostrada de la Nadlac la Constanta 100% functionala atunci da! Se merita o taxa de autostrada pentru intretinere, etc.
Paza autostrazilor construite trebuie facuta imediat. Cu arme. Mai ales pe sectoare cu trafic mai redus si posibilitati mai sigure pentru hotii de fier sa atace cum ar fi zona A1 Remetea Mare

delacroix

Quote from: BoGDaN on November 14, 2012, 07:07:28 PM
Cand vom avea autostrada de la Nadlac la Constanta 100% functionala atunci da! Se merita o taxa de autostrada pentru intretinere, etc.
Adica Vinieta doar pentru autostrada sau "platesti si circuli" cu porti?

BoGDaN

#398
Eu nu sunt un specialist dar zic eu ca vigneta e cea mai buna solutie. Cred ca s-a mai discutat candva nu stiu ce pareri are fiecare, dar eu cred si sper ca se va aplica o vigneta asa cum se procedeaza si in Austria si in Ungaria. Dar intai sa vedem noi tot tronsonul terminat pentru ca asa mi se pare normal si legal sa ceri ceva daca poti si sa oferi ceva. Nu 2-3 petice si gata bagam taxare pe autostrada. Asta nu va incuraja transportul si transportorii romani sa foloseasca autostrada....

delacroix


radutm

Quote from: BoGDaN on November 14, 2012, 06:40:04 PM
Ok respect decizia ta dar nu pot fi de acord cu ea....Eu zic ca bine face CNADNR.... Pana la "companii ale statului de drept privat" si folosirea unui buget propriu bazat pe taxa de autostrada va trece enorm de mult timp. Pana atunci hotii de fier vechi vor actiona fara probleme! Pot numi si investitie pentru ca pana la urma cheltuiala va tine de remedierea si repararea pagubelor. Asadar din punctul meu de vedere nu este un "prim pas prost" ci un prim pas bun!
Bogdan, nu e o decizie, e o parere. N-am zis ca nu e bine ca se pune paza, am zis ca e indispensabila. Dar modul in care se face e prost. Ne imbatam cu apa rece. Mai avem de construit sute si sute de km de autostrazi si ne amagim ca cei 20 de euro pe an platiti ca rovigneta sunt suficienti. Din cate vedem, o autostrada are costuri de intretinere mult mai mari decat un DN, iar daca statul nu le rentabilizeaza, odata cu cresterea nr. de km construiti, cresc tot mai mult costurile, implicit scad banii de investitii. Daca era o firma, niciodata nu ar fi achizitionat servicii de paza inainte sa isi asigure venituri din exploatare. Statul in schimb, nu stim ce face cu banii. Probabil ca vin bani din cu totul alte zone ca sa acopere costurile cu intretinerea, pentru ca eu nu cred ca vigneta e suficienta. Despre accizele din benzina stim deja ca finanteaza masiv cheltuielile cu asigurarile sociale.
cont inchis

delacroix

#401
Pai daca n-are bani sa nu le faca! Odata facute sigur vor sarii bisnitarii sa le "administreze". Sa le faca pe banii lor (privati) sa vedem daca renteaza? Eu platesc pentru autostrazi publice nu finantez "oameni de afaceri".
PS. Eu stiam ca asigurarile sociale sunt acoperite de TVA.

BoGDaN

#402
Upssss sorry man, parere nu decizie, m-am incurcat in termeni...te pusesem sef la CNADNR  :D. De multe ori incerc sa evit genul de dezbateri aprinse asa cum se intampla pe SSC unde vreo 2-3 au impresia ca stiu totul si restul sunt spectatori si daca zic si ei ceva sunt tratati cu aroganta...ma rog...nu ma refer la tine, aia inca nu au conturi pe aici :)

In primul rand pe A1 avem 85% finantare europeana pentru constructia de autostrazi. Statul roman cu 15%  nu are o contributie enorma si cred eu ca se pot gasi fonduri pentru intretinerea lor. Stiu ca si Uniunea ne impune taxare. Ok sa fie. Este normal. Dar in momentul in care putem vorbi de autostrazi. Nu de cionturi. Sa construim intai A1 cap-coada si sa apoi introducem vigneta.
Tu ai mare dreptate cand spui ca odata ce creste numarul de km va fi mult mai greu de intretinut, dar hai sa ne uitam la unguri si cum le intretin ei. Nu sunt adeptul sistemul frantuzesc sau croat de taxare la numarul de km ci adeptul sistemului maghiar. Noi romanii avem venituri mici. Transportatorii romani si ei stau destul de prost si o spun in cunostinta de cauza. Riscam sa construim autostrazi dar sa nu avem trafic. Nu ne permitem sa mergem si pe autostrada, sa platim si accize la carburant, rovigneta etc. Cand vom avea si noi 20000 euro PIB pe cap de locuitor atunci putem infiinta - de fapt nu infiinta, ci licita cu companii private specializate in intretinerea de autostrazi asa cum sunt si in Anglia, Franta etc.  Eu sper sa avem o vigneta comparabila ca tarif cu cea din Ungaria la numar de 7 zile, 1 luna, un an.
Iar cei 20 de euro pentru autoturisme ...pune te rog sute pana la 1200 euro pentru camioane si operatorii transport gen edy, dumagas, oprean etc platesc sute de mii de euro. Tine mult si de eficienta costurilor, de managementul CNADNR etc. Dar eu NU sunt adeptul supraimpozitarii. Ucide progresul.
Bun si de unde vin banii si de unde avem servicii de calitate? Pai ungurii au deficitul bugetar cat Carul Mare si nu vad autostrazile vandalizate. Sa speram ca vine la CNADNR un manager strain care va face curatenie acolo. Dar pana atunci, in Romania unde dispar sinele de cale ferata zilnic, unde se fura ca in codru' gardurile de protectie, vreau sa vad paza armata pentru autostrazile construite! E si un factor de descurajare!



Aaahh sa mai zic ceva, si eu stiu ca accizele pe carburanti se evapora in pensii ceea ce denota saracia statului roman de a gestiona bugetul. Dar este si normal fratilor atata timp cat 3 milioane de nefericiti tin in spinare vreo 10-12 prin, CAS etc.

Ionut

Prieteni, e simplu. Trebuie paza pe autostrada, indiferent cat de mica este ea. :) Chiar trebuie. Asa e peste tot in lumea asta. Si unde nu este paza sunt multe camere CCTV. Legat de taxare, avem thread special.

Iar legat de administrare, personal cred ca este necesar sa se taxeze cumva (nu stiu solutia optima) toate autostrazile, inclusiv cele facute pe bani europeni, din simplul motiv ca va fi imposibil pentru CNADNR sa le intretina. Hai sa fim realisti... chiar e nevoie de bani suplimentari pentru intretinere.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe