Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pot sa accept ca nu se putea face mai mult pe proiectele semnate (cu exceptia celui reziliat pe A3). Ca totul era dezastru.

Dar nu pot sa inteleg de ce saboteaza MPGT? De ce nu-l aproba odata? Si de ce NU scot SF-urile la licitatie? De alte proiecte de executie nici nu mai amintesc. Ba da.. Amintesc de DNCB-sud pe care sigur NU l-au gasit in stadiu 0. Pentru ca imi aduc foarte bine aminte cum era "aproape gata" imediat ce a ajuns cutter acolo.

Asteptarile mele erau, ca inainte sa se schimbe guvernul (pentru ca se va schimba) sa avem urmatoarele:
- MPGT aprobat
- SF-uri licitate pt cel putin 200 km de A si DX (in plus fata de PiSi)
- oferte deschise pentru DNCB-Sud
- oferte deschise pentru tunele A1.
- SF pe PiSi (macar partial).
- lucrari pe A1, A10, A3 si centura Bacau, intr-un stadiu care sa ne dea sperante ca pot fi terminate la anul sau chiar anul acesta.
- centura Arad (renumitele pasaje)
- centura Craiova
- centura Brasov
- DN76 (macar licitate ce s-a reziliat)


Daca vi se par asteptari cam mari, va aduc aminte ca CNADNR are 7000 de angajati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Chiar nu au de gand sa lanseze licitatiile alea pt SF-uri si sa aprobe MPGT-ul?

Mi se pare incredibil ca nu se face nimic. Practic saboteaza viitorul tarii.
Parca ar vrea sa lase in urma lor o mostenire si mai grea. Dar pentru cine?  Ca daca lanseaza acum licitatiile pt SF-uri, vom vedea autostrazi gata abia peste 4-5-7 ani.

Poate asa cred ei ca vor forta PiSi si A1.... sau e doar prostie? Ca au uitat si de tunele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Ce sa forteze Sibiu-Pitesti? Ce tot aberezi acolo? Cum adica sa forteze? Nu e gata SFul si tu vorbesti de fortare. Ce rahat sa forteze?

dr4qul4

Pitesti -Sibiu e singurul SF la care se lucreaza. Celelalte nu au fost nici macar scoase la licitatie. Mai urmeaza si clarificarile si contestatiile.
Pb in 1-2 ani vom avea primele lucrari pe PiSi.  In schimb, in rest, peste 2 sau chiar 3 ani abia daca vom vedea lansate licitatiile.
PiSi are un avans de 2 ani (sau cat a trecut de cand au re-lansat licitatia pt SF?). Asta ma face sa cred ca intre 2018 si 2020 nu vom avea lucrari decat aici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Ce pesimist esti! Se va mai lucra la tunelurile de la Holdea, la Nadaselu - Mihaiesti, centura Bacau, spatiile de parcare de pe Bucuresti - Ploiesti (bine, sunt optimist in privinta asta), finalizarea A4 (nod Poiana si CIC). ;)

myid

#3590
Un post pentru care o sa am karma negativa, insa....

@cutter , @ionut , @NGC20 @dr4qul4 @pasadia

- Ce se intampla cu Sibiu - Fagaras - Brasov , licitatia e tot suspendata ? Care e motivul ?
- Ce se intampla cu Ploiesti - Bacau ?
- Ce se intampla cu Craiova - Pitesti ?
- Ce se intampla cu Lugoj - Calafat ?
- De ce nu se dau drumul la alte proiecte ? Inteleg nebunia cu PISI si necesitatea ei, insa chiar toate resursele bugetare pentru 2014-2020 sa fie directionate catre ea ? De la bugetul de stat nu se poate continua nimic in afara de Surplacu de Barcau - Bors si Gilau - Nadaselu  ?
- De ce nu se aproba MPGT ? ( poate ca aici e cheia , insa ..... )

De ce sunt suspendate sau anulate toate SF-urile si nimic nu mai porneste. Am innebunit cu totii ?
Inteleg ca au fost canalizate toate eforturile pentru deblocarea Lugoj-Deva ( care nu e deblocat :D ), Sebes-Turda, si Campia Turzii - Targu Mures, insa restul ? Aceeasi situatie e si pe feroviar.

@cutter, iti multumim pentru toate eforturile si presiunile care le faci, insa acest blocaj pentru proiecte noi o sa aiba repercursiuni in toate dezvoltarea Romaniei intre 2017 si 2022. Nu putem sa asteptam doar PISI si restul sa le abandonam, pentru ca SF-urile realizate in trecut au fost de slaba calitate. OK le refacem, dar macar ii dam inainte.
Ideea asta cu suspendarea/anularea licitatiei e o prostie pur birocratica strans legata cu asumarea unor decizii referitoare la MPGT .

vorba FB-ului : feeling disappointed  :(

PS :
@pasadia : 10XLIKE
Quote from: pasadia on August 24, 2016, 12:33:38 PM
Ce pesimist esti! Se va mai lucra la tunelurile de la Holdea, la Nadaselu - Mihaiesti, centura Bacau, spatiile de parcare de pe Bucuresti - Ploiesti (bine, sunt optimist in privinta asta), finalizarea A4 (nod Poiana si CIC). ;)

dr4qul4

@pasadia, ai uitat de centura Bucuresti. Aici sigur se va lucra si peste 10 ani. Ma refer la actuala centura, nu la A0.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@draqula: nu am uitat, am pomenit doar autostrazile.

@myid: Iti raspund doar pentru Sibiu - Brasov caci ala e singurul care ma intereseaza:

Licitatia pentru un nou SF a fost doar pentru Sibiu (ma rog, nod cu Pisi) - Fagaras (nod cu A3), a fost atribuita AECOM si apoi a fost suspendat contractul pe un an (in noiembrie 2015).
In paralel bucata de CoBra care ar fi servit ca centura pentru Rasnov si Cristian (capatul nordic de 6 km) a fost licitata tot in toamna lui 2015, dar cele 10 oferte se afla in evaluare de atunci (cred ca din octombrie). Cum singura oferta depusa pentru capatul sudic (bucata de 4km care ar fi servit ca centura a Comarnic-ului) a fost respinsa ca fiind neconforma inca din decembrie 2015 ma asteptam ca acelasi lucru sa se intample si aici (e adevarat, sunt 10 oferte, deci probabil nu au cum sa le declare pe toate neconforme si ca atare e posibila si explicatia cu anularea licitatiei). Dar vad ca inca nu s-a intamplat asta, ceea ce ma face sa cred ca acea comisie asteapta alegerile parlamentare, un nou guvern si un nou director si abia apoi se vor decide daca merg mai departe pe ofertele curente sau anuleaza.

Tot in paralel, la nivel de zona metropolitana Brasov (ZMBv) se discuta SIDU (Strategia Integrata de Dezvoltare Durabila). Care vine cu cam aceleasi proiecte precum PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila), adica centura Rasnov, centura Codlea, centura Ghimbav cu acces spre aeroport, drum expres Brasov - Sfantu Gheorghe. Incerc sa mai conving cativa brasoveni activi civici sa modifice strategiile in sensul de a construi direct o autostrada metropolitana (de la sud de Rasnov pana la nord de Codlea cu ramura pe la sud de Bod spre Harman si Sfantu Gheorghe) care ar reprezenta practic portiunile de A3 si A13 care ar ocoli orasul. Evident ca toti se uita la mine ca la mere stricate: "Cum adica sa construiasca orasul/judetul autostrazi? Asta e treaba CNADNR-ului!". Eu le spun ca asta nu se va intampla, ei o dau inainte cu planurile lor, eu le spun ca e aiurea si se vor trezi cu prostii precum aia de la Timisoara (si centura si autostrada, pe acelasi sfert de oras), ei zic ca asa ar fi mai bine, eu imi fac cruce si ma intreb de ce naiba ma agit... Ma rog, e fain in provincie. ;)

north

Viitoare discontinuități în A10 vs. A1 - unde va fi cea mai mare problemă?

Poate că nu are sens și rost discuția (cu siguranță utilitatea sa este îndoielnică... deși dacă mă gândesc - poate ar putea conduce la niște măsuri utile de sporire a capacității), dar totuși o lansez:

În ceva vreme, vor exista următoarele discontinuități în rețeaua de autostrăzi:
1. Sebeș - Aiud (pe A10)
2. Holdea - Dobra sau, dacă ne gândim la varianta pesimistă, Margina - Dobra (pe A1) - am reprezentat varianta pesimistă în harta de mai jos.

Întrebările de baraj:
- pe care dintre cele două segmente ar trebui să ne facem cele mai mari griji privind congestia?
- ce am putea propune autorităților (intervenții simple și de impact - gen reconfigurarea intersecției X) pentru a reduce problema congestiei?




Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pasadia

Pe Sebes - Aiud va fi mai mare congestia. Dar sunt sanse mari ca acolo bucata lipsa sa fie construita mult mai repede decat pe A1, deci nu vad necesitatea unei interventii (poate intersectia DN1 - DN14B altfel configurata, mi se pare prea periculoasa acum).

Dincolo, in afara de nodul de la Holdea, la fel nu prevad multe interventii: a treia banda pe unele sectoare ar fi utila, dar lucrarea s-ar putea sa fie prea lunga/costisitoare si investitia va fi inutila ulterior. 

carutasul

Si eu zic la fel. Cred că cea mai bună variantă ar fi eventual o intelegere cu constructorul să se circule o perioadă pe o bandă, cum a fost la A2. Doar că pe A10 e mai complicat, că traficul nu e sezonier....

raulbogdan23

Tinand cont ca pe A10 loturile 4 si 3 se termina cam impreuna si avem nod inainte de Aiud pana la deschiderea loturilor 2 si 1 as propune niste treceri de pietoni semaforizate temporare in Aiud.
Nu stiu daca in Teius se poate aplica ceva de genul acesta. Sunt vreo 4 treceri de pietoni in 250 de m pe langa Lukoil.

mircea

#3597
LE: Sunt 3, iar la una (cea din mijloc) se poate chiar renunța complet.

esendy

cele mai mari blocaje sunt in Aiud si Teius

Stefan01

#3599
@ Esendy

Doar in aceste zone ? Eu zic ca zilnic se produc blocaje si intre Alba Iulia si Lancram. Acestea sunt cauzate de traficul intens care ajunge sa se gatuiasca la podul peste Mures, respectiv giratoriul dintre DN1 si DJ107C (giratoriul de la Vintu de Jos).

Traficul in 08.08.2016, la ora 16:45 - poza este la capatul dinspre Alba Iulia a coloanei, pe sensul de mers Alba Iulia - Sebes. Coloana de masini se intindea de la Alba Iulia si pana in zona fabricii Albacher (dincolo de giratoriul de la Vintu de Jos) fara sa fie vreun accident sau vreo tamponare. In fata mea este liber deoarece multi au ales sa mearga pe soseaua de centura Alba Iulia.