Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

esendy

Legat de absorbtie: este clar ca PISI nu va absorbi suficient din bugetul POIM 2014-2020..... trebuie pregatite proiecte de rezerva!

carutasul

Desi imi este clar ca CFR nu e chiar un exemplu bun, ideea de a face niste SF-uri "de baza" care sa fie doar revizuite la nevoie mi se pare excelenta. Asa am putea avea un SF pe care sa te poti baza pe toate proiectele existente in master plan, iar la nevoie s-ar putea doar revizui ( daca e revizuire ar trebui sa fie mai ieftin si cu durata scurta) acelea care ar fi "in rezerva".


__dir

^^^^ Ai vazut cine a a semnat acea scrisoarea? E o bataie de joc sa vii in an electoral si ca fost ministru sa spui ca vrei sa faci ceva pentru popor.

adiarc

In ritmul actual de lucru ( mai avem cam un an sa acceleram la capitolul birocrație si alocări fluente de bani ) ,acest al doilea exercitiu va fii un dezastru major,chiar fata de primul exercitiu.....vom pierde majoritatea banilor,pt ca ,sunt perfect de acord cu Alecu sau Cutter...realist vb ,chiar si 2023 este un termen optimist.....deci va fii dezastru la absorbție si banii putini absorbiți vor fii prin canibalizare ( proiecte vechi care ar fii trebuit finanțate in 2007-2013+2....

Iar dupa 2020,chiar daca UE va mai fii in forma actuala ,exista amenințări serioase la alocările de fonduri europene catre statele net beneficiare (cum ar fii nemulțumirile statelor net contributoare,sau ascensiunea partidelor euro-sceptice )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stefanudrea

A12 e si ea pe lista Masterplan si poate fi un bun plan de rezerva! Daca se vrea, desigur!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

dr4qul4

#3441
@north, multumesc pt raspuns.

Sunt perfect de acord cu half-profile pe A8 montan. Sau ma rog, cu un fel de DX cu tunele 1+1 si doar 2+1 in zona montana.
Autostrada ar costa 3,5 mld. Solutia ta...mai putin de jumatate. Poate nu chiar 1,05 mld, dar sigur in jur de 1,5 mld pana la Tg Neamt)

Totusi, nu pot fi de acord cu afirmatia "Tg Neamt - Ungheni" ajuta doar jud Iasi. Nu este adevarat. Poate ajuta jud Iasi pe directia Vest. Dar ajuta enorm IS, BC, NT, BT, SV pt traficul local, care are valori mult mai ridicate.
Bineinteles, pot fi incepute in acelasi timp (Ungheni-Pascani-Roman si Tg Mures- Tulghes)

Este ca si cum ai spune ca nu trebuia sa facem Bucuresti-Constanta, ci trebuia sa facem intai Nadlac-Deva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Quote from: qsv on April 13, 2016, 10:07:49 AM
Uite un subiect serios pentru o investigatie  - Celebrul SF impartit in 3 tronsoane de ~100km fiecare, si elaborat de cele mai mari companii de proiectare la acea data pentru un pret FOARTE avantajos pentru CNADNR si STATUL roman, dar cu studii sumare si in urma caruia a rezultat un pret/km de executie FOARTE MARE!.

Prefer sa se plateasca studiile de fezabilitate cu acel 3% din valoarea de executie, sa fie scumpe dar cu studii de teren cosrespunzatoare care sa duca la solutii corecte si nu acoperitoare cum au fost acelea si care sunt convins ca va duce la o reducere a costului de executie de cel putin 10%. Asadar hai sa facem un calcul grosier al economiilor 10%*10.000.000euro/km (daca nu chiar 17-20 milioane pe anumite portiuni) * 300km = 300.000.000euro economii - halucinant.

Un exemplu concret este cel al studiilor geotehnice - castigatorii contractelor au stabilit sume mici pentru studii si  le-au subcontractat. Asta a condus la realizarea de foraje putine, si de transmiterea lor cu date acoperitoare de catre geotehnicieni (mi-e foarte greu sa cred ca pe ultima portiune de autostrada Iasi-Ungheni, terenul e numai mlastinos - coeziune 7-15, si unghi de frecare interna 5-20). Mai departe cei care au proiectat consolidarile avand la baza aceste date au fost nevoiti sa dispuna lucrari pe baza acestor date si astfel avem pe lungimi enorme masuri de imbunatatire a bazei terasamentului cu perne de balast...unde intra si coeficientii de siguranta pentru aceste lucrari de consolidare si care sunt proportionali cu calitatea terenului...

Asadar, ne-am obisnuit cu preturi mici pentru SF-uri dar iata consecintele. Cred ca ar trebui sa ne gandim de 2 ori cand spunem daca e mult sau putin si sa nu ne mai raportam la ce a fost....deoarece efectele in lant si cheltuielile ulterioare sunt mult mai mari... Nu-mi plac cliseele dar asa e - suntem prea saraci sa ne permitemi SF-uri ieftine si de proasta calitate.

ovideatza


Quote from: dr4qul4 on April 12, 2016, 11:10:36 AM
@north, multumesc pt raspuns.

Sunt perfect de acord cu half-profile pe A8 montan. Sau ma rog, cu un fel de DX cu tunele 1+1 si doar 2+1 in zona montana.
Autostrada ar costa 3,5 mld. Solutia ta...mai putin de jumatate. Poate nu chiar 1,05 mld, dar sigur in jur de 1,5 mld pana la Tg Neamt)


Cine nu ar fi de acord cu half-profile pe A8 montan??

Eu tot zic pe aici ca e solutia cea mai buna. Iasi-Pascani (respectiv nod cu A7) full profile apoi mai departe half-profile peste munti, si abia a 3-a sectiune spre Tg Mures din nou full-profile.
In zona montana orice tunel poate fi de 2 benzi, nu 2+1. In rest pe platforma de half-profile se poate amenaja 2+1 alternativ.

Daca s-ar incepe zona montana prin 2020-2023 ar fi foarte bine. Dar asta inseamna sa planificam si proiectam serios de acum, ca in 2023 sa se inceapa efectiv lucrul pe zona montana. Ca pana atunci nu cred ca se va putea (dpdpv financiar).


Dar cine sa ne asculte?

mikidutzaa

Mai mult decat half profile, s-ar putea face cu viteza de proiectare de 80KM/h si fara a excava de acum spatiul pentru al doilea fir.

Asa ar iesi la un pret mai mult decat decent si nu cred ca s-ar mai plange nimeni si ar fi loc si de un drum similar pe pasul Oituz.

dr4qul4

iar peste 30 de ani, cand half-ul nu mai face fata, putem sa facem si celalalt sens, care nu trebuie sa fie neaparat lipit de primul (poate fi putin mai sus, sau putin mai jos, sau chiar la cativa km departare). Asa va iesi poate chiar mai ieftin decat 2,5X2,5 direct (deblee mai mici). Am vazut aproape de Belgrad asa ceva. Ok, exproprieri mai multe, dar vorbim de pajisti si paduri (care insa se vor taia tot pe aceeasi suprafata).
Iar drumurile care intersecteaza cele 2 fire de autostrada ar fi mai ieftine (deschiderea de 40 m fara pila mediana costa mai mult decat 2 culei in plus si deschidere de 20 m).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

chr

Cele doua fire trebuie lipite, macar din loc in loc, pentru a putea fi deviat traficul pentru mentenanta sau in caz de accident.

ovideatza

In data de 7 aprilie 2016, MDRAP a publicat un proiect pentru o HG privind elaborarea si continutul cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice.
Observatiile si propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise in10 zile calendaristice de la publicarea anuntului.

Conform proiectului de act normativ lansat în consultare publica de către MDRAP:
-          structura Studiului de fezabilitate va fi reorganizată şi va include subcapitole distincte pentru analiza a cel puțin doua scenarii tehnico-economice, un subcapitol privind implementarea proiectului, precum şi analize importante cu privire la schimbările climatice.
-          analiza cost-beneficiu va fi realizată doar pentru proiecte de o anumită complexitate şi din anumite domenii. În cazul investiţiilor din domeniile: sănătate şi asistenţă socială, educaţie, cultură, mediu, administraţie publică, justiţie, se va realiza numai o analiza cost-eficacitate.
-          la faza studiu de fezabilitate va exista obligativitatea prezentării avizelor certe, care să angajeze responsabilitatea celor care le emit (cu excepția avizului de principiu pentru descărcare arheologica)
-          De asemenea, în cadrul proiectului de act normativ, Devizul general include cheltuielile cu consultanța și asistență tehnică, servicii de comunicare, de audit și alte servicii necesare pentru implementare.

HG 28/2008 urmeaza a fi abrogata.


Sa inceapa reactualizarile de SF!!!!...  :(

bogdix

Quote from: ovideatza on April 14, 2016, 11:06:03 AM
Conform proiectului de act normativ lansat în consultare publica de către MDRAP:
-          structura Studiului de fezabilitate va fi reorganizată şi va include subcapitole distincte pentru analiza a cel puțin doua scenarii tehnico-economice, un subcapitol privind implementarea proiectului, precum şi analize importante cu privire la schimbările climatice.

Te rog detaliază puţin această informaţie. Fiindcă în prezent, conform HG28/2008, studiul de fezabilitate trebuie să prezinte 2 scenarii tehnico-economice.
Ce înseamnă "subcapitol privind implementarea proiectului" ?
Şi cum adică analize cu privire la schimbările climatice ? Facem previziuni meteo în proiecte ?

Quote from: ovideatza on April 14, 2016, 11:06:03 AM
-          analiza cost-beneficiu va fi realizată doar pentru proiecte de o anumită complexitate şi din anumite domenii. În cazul investiţiilor din domeniile: sănătate şi asistenţă socială, educaţie, cultură, mediu, administraţie publică, justiţie, se va realiza numai o analiza cost-eficacitate.

Asta cu analiza cost-beneficiu e o cerinţă a finanţatorilor externi. Miram-aş să o scoată.

Quote from: ovideatza on April 14, 2016, 11:06:03 AM
-          la faza studiu de fezabilitate va exista obligativitatea prezentării avizelor certe, care să angajeze responsabilitatea celor care le emit (cu excepția avizului de principiu pentru descărcare arheologica)

Aici cred că e o neînţelegere la mijloc. Pe baza studiului de fezabilitate se obţin avizele. Nu ai cum să le obţii fără SF. Fiindcă fără SF emiţătorii avizelor nu ar şti ce să avizeze (sau nu).
Nu există aviz de principiu pentru descărcarea arheologică. Lucrările de arheologie se fac în următoarele etape: cercetare arheologică neintruzivă (documentare în birou), cercetare şi diagnostic intruziv (sondaje pe teren) şi descărcare de sarcină arheologică (mutarea/conservarea in situ a descoperirilor). Certificatul de descărcare arheologică nu îl poţi obţine decât la finalul descărcării arheologice.

Quote from: ovideatza on April 14, 2016, 11:06:03 AM
-          De asemenea, în cadrul proiectului de act normativ, Devizul general include cheltuielile cu consultanța și asistență tehnică, servicii de comunicare, de audit și alte servicii necesare pentru implementare.

Aici e o altă neînţelegere. Şi acum devizul general conţine cheltuielile cu consultanţa şi asistenţa tehnică, precum şi orice alte cheltuieli sunt necesare pt. implementare (dacă nu sunt prevăzute în devizul general nu pot fi bugetate pe acea investiţie). La cap. 3 (Proiectare şi Inginerie) sunt cheltuieli cu consultanţa şi asistenţa tehnică.


Quote from: ovideatza on April 14, 2016, 11:06:03 AM
HG 28/2008 urmeaza a fi abrogata.
Dacă cele de sus sunt adevărate, cei care vor să anuleze HG28 sunt după părerea mea nişte amatori.

ovideatza

#3449
Am omis sa pun ghilimelele de rigoare. Ce am postat e dintr-un comunicat ajuns si la mine de la colegii de servici. Nu e parerea cuiva personala, ci e luat din acel comunicat.

Legat de structura devizului pe Hg28, consultanta si proiectarea este, insa audit+publicitate proiect de exemplu nu exista, si se includ doar in bugetul din cererea de finantare, existand intotdeauna diferenta valorica intre devizul general si bugetul din CF.

Asta cu anularea HG28 o vad cam aiurea si greu de implementat...ce ne facem cu proiectele cu sf-uri gata care acum(sau in curand) se depun? Vom avea iar intarzieri.

De restul sunt de acord cu tine, analize comparative sunt si acum, noi de obicei "imbiam" proiectantul sa aiba inca 2 chiar. Iar la partea cu "clima"....