Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 34 Guests are viewing this topic.

TibiV

#3390
Am sortat dupa "Total vehicule" si am luat primele 30.
cateva observatii
1. Doar 15 (cincisprezece) drumuri au peste 10.000 de vehicule
2. Cele mai aglomerate drumuri din tara sunt Centura Bucuresti si Centura Oradea. 
3. DN65 Craiova-Pitesti este pe locul 11 (11.652vehicule) dar DN65B ("scurtatura" de pe DN65 spre A1 pe langa Arpechim) este pe locul 9, cu vreo 200 de masini in plus.
4. DN39 este pe pozitia a saptea... Facem A4 pana la Vama Veche ?....  8)



@pasadia
La centura Bucuresti nu au folosit denumirea oficiala DNCB, asa ca...
Nu imi vine in minte alt oras care sa sa aiba varianta 1 si varianta 2
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

De cate ori am fost pe centura Oradea, traficul mi s-a parut ca e fluid se desfasoara in conditii de siguranta. Daca e reala valoarea de 16127, inseamna ca un 2X2 cu intersectiile majore denivelate poate fi un raspuns pentru multe din drumurile noastre unde nu sunt sanse de autostrada/DX prea devreme. Costurile ar fi foarte mici in comparatie cu o autostrada noua, iar beneficiile ar fi imense.

alecu26

pai ce e un 2X2 cu parapete median si intersectii denivelate? DX. OK...mai degraba la Oradea e DX sau Autostrada Urbana.

DN 39 conteaza foarte mult când s-a facut recenzia. Nu poti justifica autostrada pentru 20 de zile pe an. La Valea Prahovei ai trafic wekeend de wekeend plus trafic de tranzit spre transilvania (daca va ganditi sa ziceti ca la fel e si VP).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: horatiu.cosma on April 08, 2016, 04:13:55 PM
De cate ori am fost pe centura Oradea, traficul mi s-a parut ca e fluid se desfasoara in conditii de siguranta. Daca e reala valoarea de 16127, inseamna ca un 2X2 cu intersectiile majore denivelate poate fi un raspuns pentru multe din drumurile noastre unde nu sunt sanse de autostrada/DX prea devreme. Costurile ar fi foarte mici in comparatie cu o autostrada noua, iar beneficiile ar fi imense.

Un 2+2 cu separator median si intersectii semidenivelate are capacitate intre 15.000 si 30.000, depinzand de solutia constructiva. Ce e la Oradea probabil duce vreo 35.000 in trafic urban (viteze de 40-50 km/h) si vreo 20.000 in regim semi-urban (viteze de 60-70 km/h).

Chestia e ca nu ai cum face "2x2-uri cu intersectii majore denivelate" in Romania la costuri mult mai mici ca o autostrada. Singurul mod in care poti face asta ieftin este prin upgrade de DN-uri; cum a facut Turcia (seria DX00) si Polonia (cu o parte din S-uri), dar cum DN-urile noastre trec prin sat dupa sat, pur si simplu o expansiune este imposibila; a se vedea esecul de pe Adunatii Copaceni - Giurgiu, unde o extindere la 2+2 in profil de DN a adus beneficii/cost minuscul fata de o investitie pe un traseu nou.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan74

Pe mine nu ma surprind datele aferente centurii Oradea, sunt perioade destul de lungi cand e destul de aglomerata.
@frunzaverde tu intotdeauna se pare ca ai dreptate. Cand este trafic intens (estimez la aproape 20 000 vehicule) viteza medie de deplasare scade, nu cred ca depaseste 70 km/h.
Daca centura de nord a Bucurestiului ar avea profilul celei de la Oradea, sunt ferm convins ca traficul s-ar desfasura fluent, la viteze de circa 40 km/h.


dr4qul4

CORA este de fapt un bulevard urban.  E ca si cum ai masura DN1 la iesirea din Bucuresti, sau Cluj.
Din ce imi dau seama, ei au facut medii. Si una e langa un oras mare si alta e pe un drum de 400 de km (DN2). Un singur parc industrial, sau un mall, si a dat cifrele peste cap.

Asadar, din tabel ar trebui sa eliminam drumurile mai scurte de 30 de km.

Asadar, ne raman:
- DNCB - obligatoriu upgrade la drum expres cat mai curand. Stim ca se lucreaza la licitatie.
- DN1 - aici oricum avem autostrada in constructie : A1+A10+A3. Parca CoBra si Brasov-Sibiu nu sunt chiar atat de "outrageous".
- DN5- Aici avem nevoie de upgrade la 2X2. Drumul este destul de drept. Se lucreaza/liciteaza si la intrarea in vama. Aici nu vad nevoia unui DX/A, deoarece "podul prieteniei" este doar 1+1.
- DN39 - se pare ca totusi trebuie autostrada aici. Nu e doar trafic de vara. posibil ca MZA sa scada acum ca s-a deschis traficul pe podul nou.
- DN2 - clar aici trebuie autostrada. Daca avem o asemenea MZA pe 422km, va puteti doar imagina ce valori avem in apropierea oraselor. DN1B nu face decat sa intareasca aceasta convingere.
- DN65 - cred ca inregistreaza cea mai mare crestere comparativ cu recensamantul trecut. Ar tb sa inceapa ceva sa se miste si pe A12 (macar canturile Bals si Slatina, eventual si legatura cu A1).
-DN72 - sunt cam surprins de valori. Ma asteptam ca DN71 sa fie principalul drum din DB. Dar DN72 leaga Ploiesti-Targoviste-Gaesti-Pitesti... Daca ne uitam putin cu zoom-out, observam ca vorbim de fapt de legatura Oltenia-Moldova: DN65-DN65B-A1-DN72-DN1B.
S-ar spune ca NU toate drumurile duc la Bucuresti.
- DN28 - Legatura DN2-Iasi.
-DN7 ...se observa ca traficul s-a mutat pe A1.
- DN1C - Cluj-Dej-Baia Mare. Oups!!! se pare ca nu spre Tg Mures trebuia autostrada.


In concluzie:
A8 - autostrada in partea montana - o gluma proasta.
A3 - este o prioritate doar "De nevoie"- singura care avea SF-uri bine facute.
A6 - momentan nu este nevoie de ea.
A13 - toate problemele de aici se pot rezolva cu lotul care va contine tunelele, si acela facut half-profile.
A8 (est)+A2 (autostrada)+DX Muntenia+A12 ar tb sa fie prioritatea numarul 1. Nu spun sa fie realizata toata, dar macar sa se inceapa cu loturile mai problematice: centura Bals, centura Slatina, Albota-A1, centura Gaesti (acel drum este infect, pornind de la nod, si continuand cu gropile din asfalt), centura Targoviste, Ploiesti-Mizil, Centura Rm Sarat, Centura Adjud, Centura Bacau, Centura Roman, Targu Frumos-Podu Iloaiei
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

#3397
bune argumente a dat @draqula

legat de A3 ar trebui sa vedem detaliile de trafic pe: Cluj-Oradea + Zalau-Oradea, Sibiu-Brasov, Comarnic-Brasov ca sa putem trage o concluzie mai clara si DN15 tgm-campiaturzii

. . . f surprins de DN1C (sunt din BM) si pot conifrma ca se circula ok, (drum reabilitat de  FCC); medie  > 80km/h
ar fi fost pozitiva o solutie mai buna la intersectia de la DEJ de langa pod (unde tranzitul BM/Bistrita - CJ are viraj stanga si cedeaza); acum se lucra la repararea trecerii la nivel cu CF (de langa benzinariile de la DEJ ) - sper sa puna bariere pt ca inainte era STOP obligatoriu, dar trenul trece  f f f  rar (eu nu am intalnit in 20 de ani niciodata tren acolo) si centura la orasul Somcuta Mare

precizez DN7CC (centura Calimanesti) cu MZA f mare de tranzit de masini de mare tonaj  - e clar ca e nevoie de A PISI

esendy

#3398
va fi nevoie de A Gaesti-Targoviste-Ploiesti (aprox. 70km) -continuare pe A7, astfel consider ca nu mai trebuie sfertul de NV (cand se va face peste 20 de ani) de la Autotrada centura Buc pentru traficul de trazit; dar posibil sa fie nevoie doar pt traficul local (nu stiu)

dr4qul4

un DN modernizat, cu banda suplimentara la urcare, poate duce MZA de 10.000.

Problemele apar cand sunt localitati una dupa cealalta, cand avem curbe stranse sau serpentine, treceri la nivel cu CF,  localitati mai mari care genereaza trafic local, eventual cu treceri de pietoni, gropi, denivelari, marcaj sters.

Toate acestea limiteaza capacitatea drumului.
Este clar ca nu avem bani sa facem, in urmatorii 10 ani, toate autostrazile din MPGT, asadar, bugetul disponibil trebuie alocat in asa fel incat sa rezolve cat mai multe din probleme. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa facem nimic altceva in locurile unde nu ne permitem autostrada. Ba din contra.

Din pacate mi se pare ca A8 si A13 devin scuze pt CNANDR sa NU modernizeze DN-urile actuale.

@esendy, As fi fost de acord cu tine, DACA acel ciot din A0 nu s-ar lega de aeroportul Otopeni.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

#3400
cum vi se pare o idee cu A/dx amplasata aproximativ la mijlocul distantei dintre DN5 si DN6 si A/dx giurgiu-alexandria, care sa rezolve tranzitul atat pe Buc-Giurgiu cat si Buc-Alexandria doar cu 1 autostrada/dx ?

DNCB - giurgiu 50km, DNCB - Alexandria 65 km => total 115 km

giurgiu - alexandria 50 km si pana in DNCB inca 50 => total de 100 km

pasadia

Decizia asta sper eu ca se va lua cand se va sti pozitia unui nou pod peste Dunare. Si nu zic ca e nevoie de un nou pod, dar Podul Prietenei imi pare subred si cam "obsolete" - benzi inguste, destul de vechi, etc...

Si ca atare imi inchipui ca intr-un orizont de 15 ani vom avea cel putin decizia cu privire la un nou pod mai la vest, la Zimnicea sau Turnu Magurele. Iar acel pod va merita si un drum nou (A/DX)care sa deserveasca si traficului pana-n Alexandria.

carutasul

Problema presanta pe Dn6 , dupa cum vad eu ( pe pielea mea fiindca locuiesc in zona) e cumva separarea traficului local ( pana la Mihailesti de ex) de cel de lung parcurs. Ideea cu un drum nou "printre" cele existente mi se pare buna ...am mai zis pe aici, Centura Mihailesti mi se pare o lucrare fara sens pentru ca gâtuirea se va produce oricum in Bragadiru ( se produce si acum, mai ales dupa construirea giratoriului de la Cristalului, la intrarea in Bragadiru, coada e aproape zilnica). Probabil daca se scoate din localitati chiar si un drum obisnuit 1x1 ar face faţă destul de bine.

esendy

#3403
s-ar putea face DNCB-Schitu in prima faza ( 30 km pana la intersecia cu DN5B) + drum de legatura 10 km ( DN5B SCHITU - DN6 Naipu )

esendy

#3404
cine a avut ideea sa faca 2+2 sau 1.5+1.5 prin sate a facut o mare greseala si a intarziat totul cu f multi ani

avem multe exemple prin tara, inclusiv sibiu- sebes- turda- cluj daca s-ar fi facut drum nou (A halfprofile acum 10 ani) in loc sa se modernizeze DN-ul ar fi fost mult mai rentabil. DN5, dej-cj,DN2 etc