Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 38 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

#3210
 Terminați cu interesele UE, ei nu sunt în stare cum sa lupte unitar cu teroriști sau ce să facă cu emigranți. Ucraina este o țară divizată, parte de est este plină de rusofoni, Accesul spre vest este prin Polonia nu prin România. 

  Și vad că tot nu a-ți înțeles sau fă faceți că nu înțelegeți, A8 dacă va fi făcută, finalizarea ei va dura între 30-50 de ani.

  Cine credeți că va mai fi în Moldova atunci și să vrea să lucreze pe 2 lei.

TibiV

Este o vorbă care zice să îţi ţii pritenii aproape, iar duşmanii şi mai aproape.

Te-ai gândit şi la aspectul militar ?
Dacă ai vrea să duci în Moldova 3-4 brigăzi grele NATO, cu tancuri si tot tacâmul, unde le-ai duce? La Galați, la Bacău sau la Iaşi ?
(Dacă nu esti foarte sigur, manualele de istorie îţi pot spune multe despre WW II)

Şi că tot veni vorba, Hitler si-a făcut autostrăzi est-vest mult înainte de a avea nevoie de ele... Şi pe trasee cu un MZA foarte mic la vremea aia... :)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

exactly my point.


Cumva si introducerea acestei autostrazi in coridoarele europene, dar si anularea fostului coridor IX....arata ca strategia europei si a NATO este de a se apropria de rusia cat mai mult si pe aceasta parte.

(De catre Ucraina, si pe acel flanc s-au apropriat prin ce se face cu asa mare viteza in Polonia).

Dar eu zic ca deja o dam in diverse.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

#3213
 Războiul modern se desfășoară altfel nu au nevoie de autostrăzi. Au rachete, au avioane...și dacă ar fi o discuție între SUA-Vestul Europei cu Rusia, noi am fi primii cedați Rusiei. Suntem nimeni pentru ei. Hitler a avut interes în Romania, petrol, acum ce mai avem? Avem ceva muncă ieftina pentru ei, fie aici, fie acolo. Când nu o să mai fie ieftină, aduc din altă parte, de exemplu emigranți arabi sau africani...
Cine a fost prin vest au văzut destui din ei lucrând în diverse domenii.
  Europa are nevoie de Rusia, iar Rusia are nevoie de Europa. Rusia are materii prime, iar Europa are produse finite ce pot fi exportate acolo sau chiar fabricate acolo. Și știți ce, drumul către piața rusă nu trece pe autostrăzile din România.
   

adiarc

http://www.capital.ro/constructorii-nu-mai-pot-miza-pe-pretul-cel-mai-mic-la-constructia-de-autostrazi.html

În 2009, acest tip de contract a fost abrogat din legislaţia românească şi ulterior reintrodus, dar sub o formă denaturată care a condus la retragerea licenţei de către organizaţia FIDIC.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dragos76

Păi dacă tot o dă multă lume în scenarii cu "vestul capitalist care caută doar mână de muncă ieftină și piață de desfacere", în ipoteza unei calmări a situației din Ucraina/Rusia (nu o rezolvare, ci pur și simplu o înghețare a acestei probleme, în stilul clasic rusesc din ultima vreme), și o revenire cât de cât la normal a relațiilor economice dintre UE și aceste două țări, nu ar avea sens acest coridor est-vest prin românia, care să conecteze UE cu partea de sud a Ucrainei și mai departe a Rusiei?

istvan78

Quote from: TibiV on March 23, 2016, 04:12:21 PM
Te-ai gândit şi la aspectul militar ?
Dacă ai vrea să duci în Moldova 3-4 brigăzi grele NATO, cu tancuri si tot tacâmul, unde le-ai duce? La Galați, la Bacău sau la Iaşi ?
(Dacă nu esti foarte sigur, manualele de istorie îţi pot spune multe despre WW II)

Şi că tot veni vorba, Hitler si-a făcut autostrăzi est-vest mult înainte de a avea nevoie de ele... Şi pe trasee cu un MZA foarte mic la vremea aia... :)

Hitler nu se temea de rachete de croaziera lansate de pe drone si ghidate prin satelit care-ti pot demola un viduct sau bloca un tunel de pe traseul autostrazii inca inainte ca primul Aro sa treaca pe acolo.
Nu, o autostrada (plina de viaducte inalte si tunele) nu e o cale de transport strategica de incredere in era noastra....  :(

alecu26

Quote from: adiarc on March 23, 2016, 04:32:07 PM
http://www.capital.ro/constructorii-nu-mai-pot-miza-pe-pretul-cel-mai-mic-la-constructia-de-autostrazi.html

În 2009, acest tip de contract a fost abrogat din legislaţia românească şi ulterior reintrodus, dar sub o formă denaturată care a condus la retragerea licenţei de către organizaţia FIDIC.
Foarte almbicat articolul.
Sa inteleg ca Dascalu a renunta la introducerea contractului adus de el din Germania? A fost convins ca e o aberatie sa-i pui pe romani sa se comporte ca nemtii?

Si ramanem pe un fel de FIDIC, dar tot adaptat la noi? (ce ironie....FIDIC inseamna Federatia Iinternationala a inginerilor CONSULTANTI)....dar noi vrem sa-i sarim din schema. :))))).

Ca DAB-ul se scoate si se inlocuieste direct cu instantele de judecata....relativ de acord.

Oricum deciziile DAB nu erau acceptate in 99% din cazuri de una din parti (sau amandoua cum a fost la OS3), si ajungeau la curtea de arbitraj si in final tot la instante Romanesti. Asa se scurteaza drumul.

Nu insa si pretul din contract...deoarece acei banii pe care constructorii ii mai castiga pe DAB sau ICC/ICA sau Instante, acum se vor pune de la inceput in contract.

Oricum tipic romanesc: suntem intrati bine in cel de-al doilea ciclu bugetar european...si noi ne tot gândim ce si cum sa contractam si se contrazic intre ele Ministerele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

 Te-ai uitat pe hartă, cineva mai devreme a spus, care ucrainian va trece prin Transnistria? Rusia este la nord,zone importante din Ucraina tot în nord sunt, tranzitul este prin Polonia, nu prin România. Doar Odesa este jos în sud, iar drumul spre vest ar fi prin sudul României, nu prin Chișinău-Iași-Cluj. Dacă vor să meargă către nordul Europei, inclusiv Germania, tot prin Polonia o să meargă.
Parcă vad convoaie imense de TIR-uri ucrainiene așteptând la Unghieni :lol: TIR-urile ucrainiene sunt mai multe pe relația nord-sud, Adică Ucraina-România-Bulgaria-Turcia/Grecia. Importă foarte mult din Turcia(diverse), iar din Grecia aduc legume și fructe. Deci pe ei iar interesa A7, nu A8. Și mai interesați-vă care este timpul de așteptare în vama Ucraniană.

laszlo.robert

#3219
Scuzama Cezar- Mario dar jumatate din populatia activa a Moldovei a "disparut" tocmai din lipsa A8/13 si legatura mai departe spre vest ....
Si iti dau dreptate ca peste 15 ani va dispare si cealalta jumatate ,daca nu facem nimic.Vom avea o regiune de 4 mill de pensionari care nu produce nimic.Este un efort mare dar unic si necesar.Am mai scris inainte A7 prima dar nu este suficient.

TibiV

Quote from: istvan78 on March 23, 2016, 04:43:33 PM
Nu, o autostrada (plina de viaducte inalte si tunele) nu e o cale de transport strategica de incredere in era noastra....  :(

In general nimic nu este...
Cu doua bombe H nu mai exista nimic din Romania...
Dar de cand a fost inventata bomba H, nici una nu a fost folosita altfel decat in teste "pasnice"... :D

Si desi exista rachete balistice, rachete de croaziera, drone, sateliti si inca o multime de chestii, nici una dintre tabere nu a renuntat vreo data sa se doteze cu tancuri, tunuri, mitraliere si restul de materiale "depasite"...
Toata lumea pare sa accepte posibilitatea unor "frecusuri" clasice, fara a recurge la solutia extrema...

Iar in caz de "frecusuri", si daca eu sunt partea care o ia pe coaja de la amicu' din est si vreau sa ma tirez (pardon... sa ma retrag strategic...) acasa, spre vest, parca nu as vrea sa ma tarasc 320-330 km de la Pascani la Ploiesti pe un A7 in teren plat (care nu poate fi aparat nici cu doua divizii) si dupa aia oricum sa trec muntii alti 100 km pe un A3 la fel de plin cu viaducte si tunele, la fel de vulnerabile...
Parca as prefera sa o iau direct, 100-150 km, pe un A8 amplasat intr-un teren atat de dificil incat 2-3 batalioane de vanatori de munte il pot apara fara probleme de un asalt direct...
(Si chiar daca mai face o bomba o gaura in sosea, nu-i o problema, ca traficul din sens contrar, pe firul celalalt, va lipsi cu desavarsire... :D   )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Dacă nu ai citi tot ce am scris, îmi pare rău :((

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg110241#msg110241

,, 3. Aceste autostrăzi A1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13 .... ar fi fost foarte utile pentru România dacă acum erau în exploatare."

Ionut

Hai sa n-o dam asa de tare pe geopolitic. :)

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on March 23, 2016, 05:13:55 PM
Dacă nu ai citi tot ce am scris, îmi pare rău :((

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg110241#msg110241

,, 3. Aceste autostrăzi A1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13 .... ar fi fost foarte utile pentru România dacă acum erau în exploatare."

Ba am citit, si sunt de acord cu tine.
Ce bine ar fi fost daca in 2016 am mai fi avut de facut doar A9, A11, A14 si A15... :)

(Pe vremea raposatei reviste "Catavencu" (prima, si evident cea mai buna...) exista o rubrica: "Avem o tara: cum procedam ?...")

Dar noi suntem in situatia urmatoare:
In 2014-2020 primim bani de la UE pentru A1 (inclusiv PiSi, in sfarsit !...), A10, A3 C.Turzii-Tg.Mures (care de fapt sunt ambele "tronsonul de capat" al A8), AO (probabil Nord) si ceva din A7, dar nu stim exact cat din A7 pentru ca este cam la "fundul sacului cu bani" de pe actualul ciclu financiar. Si din pacate aici se termina "to do list"cu bani europeni.
NU primim bani de la UE, dar facem din banii nostri ce este inceput din A3 dincolo de Cluj (plus Nadaselu-Mihaiesti), dar nimic de acolo pana la Suplacu, si asta pentru ca nu avem bani pentru mai mult.
Orice idee de a baga altceva pe lista se poate discuta doar cu conditia ca cel care propune sa spuna si la ce renuntam din proiectele de mai sus.

In 2021-2027 nu stim cati bani vom primi de la UE, nici cati bani vom avea noi (cred ca la fel de putini ca acum, caci guvernele se schimba, parlamentarii se schimba, naravurile politicienilor raman).
Dar avem o mare intrebare: cu ce continuam ?
Clar trebuie sa terminam A7 (nici nu vreau sa vorbesc de aberatia "DX7"...). Probabil cea mai mare parte din A7 va ramane pentru exercitiul 2021-2027, insa probabil nu va consuma decat undeva la jumatate din banii disponibili.
Aproape sigur din jumatatea asta de bani vom face si capatul dinspre Iasi al A8, care este sustinut puternic din pdv al traficului.

Dar ce facem cu cealalta jumatate din banii UE?
Aici intervine controversa de pe forum.
Unii ar vrea sa fie facuta toata A8, altii vor A13.
(Bine asta este controversa principala, pentru ca mai sunt si alte propuneri, in functie de unde sta fiecare si ce l-ar avantaja mai mult...)

Eu cred ca nu conteaza foarte mult ce vrem noi, ci ce vrea cel care da banii.
Si senzatia mea este ca UE va favoriza A8, pentru a conecta Moldova direct cu vestul (chiar daca vor accepta un half-profile de exemplu, dar sa se inceapa)
Asta nu are legatura cu preferintele mele, ci cu felul in care au procedat pana acum cei de la Comisie.

In mod interesant, CE a finantat A10 si, mai ales, A3 C.Turzii-Tg.Mures, desi au refuzat categoric sa dea un singur euro pentru orice alta portiune din A3, desi Ponta aproape s-a milogit pentru CoBra, iar Rus a tot sperat sa mute Cluj-Bors pe finantare europeana.
Iar daca cei de la Comisie vor sa finanteze ceva, vor finanta exact acel ceva pe care il vor, pentru ca sunt banii lor. Adica doar ceea ce ei considera ca este important, exact asa cum au facut si pana acum.

Comportamentul lor ne-a convenit cand in sfarsit a convins guvernul sa recunoasca PiSi drept prioritate zero...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Sa mai schimbam subiectul. :p

Cred ca am uitat sa va zic zilele trecute de aceasta anulare.

[156159] / 17.12.2014: "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila" -> Anulata in 18.03.2016

Motivul:
Quote
In conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT) aprobat de Comisia Europeana, perioada de implementare a proiectului aferent "Drumului Expres Constanta-Tulcea-Braila" este cuprinsa intre anii 2028-2032, astfel ca nu mai este oportuna achizitia serviciilor ce fac obiectul contractului ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila".
Avand in vedere aspectele mentionate mai sus, Autoritatea contractanta a decis anularea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului de achizitie publica ,,Elaborare studiu de fezabilitate pentru Drum Expres Constanta-Tulcea-Braila", conform prevederilor art. 209 alin. (1) lit. c) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume: ,,Autoritatea contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in urmatoarele cazuri: [...] c) daca abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau daca este imposibila incheierea contractului", avand in vedere ca nu exista finantare pentru implementarea acestui proiect.