Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

TibiV

Măi oameni buni, voi v-aţi uitat la ce este "core" şi la ce este "comprehensive" ?!?!

Alea sunt bătute în cuie de "finanţator", adică de UE/ CE....

A11 ?  Vise umede.
Sau uscate. Dar pe banii noştri.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV...exagerezi.
Singurul loc unde A8 apare pe site-ul UE este pe plansa pentru Romania. Dar si acolo e doar o linie pe harta, care pare mai mult ca merge pe traseul Iasi-Tg Neamt-Piatra Neamt-Bicaz- Gheorgheni-Sovata -Tg Mures.

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/doc/maps/bg-ro.pdf

Nici vorba de un traseu stabilit si batut in cuie de UE!  Ar fi fost si aiurea sa fie asa. Iar cum am reusit sa deturnam Arad-Deva pe la Timisoara, tot asa ne putem astepta sa putem face modificari si aici.

iar pe harta generala...nici macar nu e trecuta vreo legatura pt Moldova.... http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/doc/ten-t-corridor-map-2013.pdf

Daca ai vreo alta sursa oficiala, care sa sugereze ca UE finanteaza doar A8 prin Tg Neamt -Ditrau-Tg Mures, te rog sa o postezi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

Quote from: dr4qul4 on March 19, 2016, 01:23:25 AM
(...) Iar cum am reusit sa deturnam Arad-Deva pe la Timisoara, tot asa ne putem astepta sa putem face modificari si aici.

(...)

Corectati-ma daca gresesc dar eu stiam ca planul initial pentru A1 era Deva-> Timisoara-> Sannicolau Mare-> [Ungaria] si Aradul a fost cel care a tras autostrada spre ei.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Planul initial era Sannicolau Mare - Lugoj - Drobeta - Craiova - Pitesti - Bucuresti - Constanta. Asta era coridorul european, asta ar fi fost A1 (deci nu PiSi).

Dar la un moment dat (pe cand cu negocierile pentru podul peste Dunare) a aparut ideea coridorului nordic (Arad - Deva - Sibiu) separat de cel sudic (Timisoara - Drobeta - Calafat). Si am mutat noi (nu UE) A1 prin VO faultand astfel, probabil definitiv, atat ceea ce numim acum A6, cat si CoBra,  adica A3-ul asa cum era gandit atunci - ca legatura intre Bucuresti si Cluj, si Nord-Vestul tarii.

Acea decizie, de pe la 1998 probabil, de a crea un coridor nordic care sa se foloseasca de VO, a mutat cel mai mult fluxurile, mutand traficul de pe ceea ce am fi numit noi acum A6 si A3 (asa cum erau planificate atunci) pe A1 - PiSi.

stefanudrea

Si asa sudul a ramas probabil definitiv izolat! Sunt sigur ca ar fi fost demult gata varianta initiala!

cristi5

Mi-a disparut (odata cu caderea serverului probabil) mesajul in care ziceam ca mi se pare foarte interesanta istoria alegerii traseelor, si apreciez de ex sintezele lui @pasadia

De ce e importanta istoria? Ca si in alte domenii, pt ca invatam din ea. Si pentru ca desi calculul electoral poate sa dea gres, contractul si proiectul raman multi ani dupa aceea. Vezi A3...

TibiV

Quote from: dr4qul4 on March 19, 2016, 01:23:25 AM
Daca ai vreo alta sursa oficiala, care sa sugereze ca UE finanteaza doar A8 prin Tg Neamt -Ditrau-Tg Mures, te rog sa o postezi.

Doar MPGT, asa cum il stim din vara trecuta, cand a fost discutat la Bruxelles.
Anexa II  fara clauza de reforma structurala (de care putem uita linistiti...)
Autostrazi:


Drumuri expres:


Banuiesc ca CE nu are nici o problema daca face un switch intre DE si A.
Dar coridorul ca atare nu il putem schimba.

Iar incadrarea unui traseu ca si "core" sau ca si "comprehensive" nu o facem noi, ci CE (ca altfel CoBra era de mult transformat in "core"...)
Iar din cate imi amintesc regula UE este "finantam intai 'core', si cand ati terminat tot ce este 'core' incepem sa finantam si 'comprehensive'...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

#3142
QuoteIar incadrarea unui traseu ca si "core" sau ca si "comprehensive" nu o facem noi, ci CE (ca altfel CoBra era de mult transformat in "core"...)
Iar din cate imi amintesc regula UE este "finantam intai 'core', si cand ati terminat tot ce este 'core' incepem sa finantam si 'comprehensive'...

Iti repet inca odata: incadrarea unui traseu se face functie de propunerile statului respectiv, in baza unei documentatii. In materie de VO vs VP nu a existat niciodata vreo propunere a statului romana ca VP sa fie pe core. Tot timpul Neaga si compania au tras pentru ca pe VP sa nu se construiasca NIMIC altceva in afara de concesiunea cu VINCI. Nici cu fonduri de la buget mici centuri, nici cu fonduri europene, nimic altceva dcat mult-visatul PPP. Da, prin 2014 au existat niste declaratii, dar doar atat. Finantare europeana s-ar fi putut, cel putin punctual - daca nu din POS-T, atunci din REGIO pentru centuri de orase.
La fel in cazul celalalt: Tg. Mures - Iasi a ajuns in hartile europene abia in primavara lui 2012 datorita lui Nazare care s-a dus la UE cu singurul SF facut pentru o traversare a Carpatilor Orientali. Brasov - Bacau nu a avut nici atunci si nu are nici acum SF, probabil ca nu va avea niciodata (chit ca comisia aia inca evalueaza). 

Cat priveste acea regula, iti readuc aminte ca sunt destule santiere incepute sau cel putin licitate care sunt de pe comprehensive, nu de pe core: A10, A3 Targu Mures - Campia Turzii, A7 centura Bacau. Cam atat despre existenta vreunei reguli de genul ala.

Folclorul spune ca de fapt regula e alta: CORE-ul trebuie sa fie gata pana in 2030, Comprehensive-ul pana in 2050. Nu impune ordinea sub alta forma.

dr4qul4

#3143
Dar asta e planul trimis de noi. Nici vorba ca UE sa insiste pe un traseu direct Targu Mures-Tg Neamt. Traseu care nu apare pe site-ul lor!!!
Eu la asta ma refeream; iar daca se vrea, se poate trece aproape orice pe Core.  Chiar crezi ca UE stie unde e pe harta Tg Neamt? De la Tg Mures autostrada poate merge si la Piatra Neamt, si la Bacau si la Suceava. Tg Neamt e doar un punct de partea cealalta a muntilor. Atat.

Cel mai bun exemplu este A10. Era cumva pe Core? si totusi a primit finantare.
Crezi ca A12 nu ar primi? se face un drum de legatura de la Pitesti la Slatina si unul de la Lugoj la Craiova. Bucata lipsa devine missing link si primeste imediat finantare.


Si oricum banii de la UE, pt Core ajung doar pt A1 si eventual pt DXCB.
Restul e finantare d ela buget (imprumuturile tot de acolo sunt), si acolo nu mai conteaza Core sau Comprehensive.
Din lista de prioritati, nu putem imagina ca A8, Tg Mures-Tg Neamt(pe un traseu inca neclar, ca de aia facem SF) este doar pe locul 11 (pt ca A/DX7 il consider 1 loc).
Pe Core, inaintea ei avem: A8 partea estica, DX7 pana la Siret si chiar DX6? Bucuresti-Craiova.....care nu cred ca mai are rost sa fie facuta daca se face A12.


LE. Singura modalitate prin care A8 TgM-TgN se va face in urmatorii 10 ani, este, asa cum a spus si vancouver, daca UE ne da bani special pt asta, ca sa lege Republica Moldova de Europa. Dar cat timp ne da banii la gramada, destinatia lor poate fi comparata cu destinatia banilor din supra-acciza
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: pasadia on March 20, 2016, 12:07:31 PM
Cat priveste acea regula, iti readuc aminte ca sunt destule santiere incepute sau cel putin licitate care sunt de pe comprehensive, nu de pe core: A10, A3 Targu Mures - Campia Turzii, A7 centura Bacau. Cam atat despre existenta vreunei reguli de genul ala.

A7 centura Bacau este pe core...
Indiferent ca este DX7 sau A7, ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani-Suceava a fost si ramane "core".
Ar fi nefiresc sa nu fie...

Iar despre celelalte...

Quote from: TibiV on March 18, 2016, 11:48:53 PM
Şi dacă te uiți pe hartă, de fapt UE (sau CE, cum vrei...) NU finanţează nici A3 Tg.Mureş-Turda, nici A10 Sebeş-Turda.

UE şi CE finanţează strict coridorul Moldova-Europa....
Şi nu orice traseu, ci traseul cel mai logic
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV, traseul cel mai logic se va alege abia dupa ce se vor face SF-uri.
Traseul cel mai logic NU este neaparat cel mai scurt.
Sa nu uitam ca traseul prin Ditrau si Poiana Largului taie in 2 un Parc National!! iar UE are "reticente" in a finanta asemena proiecte.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Mda, my bad. Aveam in minte harta asta, a coridoarelor, cea pe care noi nu am pus nimic (ungurii si slovacii au pus legaturi pana la granita cu Ucraina). In schimb harta asta e mai draguta, pune Timisoara - Moravita sus de tot. :D

vancouver

Quote from: dr4qul4 on March 20, 2016, 02:13:39 PM
Sa nu uitam ca traseul prin Ditrau si Poiana Largului taie in 2 un Parc National!! iar UE are "reticente" in a finanta asemena proiecte.

E prima data cand aud asa ceva. De unde ai informatia asta si cum anume se manifesta la UE "reticenta"?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDPR

Parcul national e in zona Cheile Bicazului. La un moment dat se vehicula o varianta care ar fi urmat DN12C, dar stiu ca aceasta a picat din motive de mediu. Pentru harta cu ariile protejate intrati pe http://atlas.anpm.ro/atlas si bifati "straturi" in stanga sus si "arii protejate".

NGC

http://www.cdep.ro/interpel/2016/r9034A.pdf





Nu este o surpriza, dar sa fie aceasta oare prima recunoastere oficiala ca se merge pe varianta "fara clauza de reforma structurala"? ???