Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

clau

Pana si A3 a inceput cu partea care ocoleste Cluj Turda C Turzii ...

ovideatza

#3121
Eu sustin si am sustinut intotdeauna ca trebuie A7 si nu DX7. Motivele sunt evidente si nu cred ca trebuiesc repetate.

Comparatia cu Bc-BV eu zic ca a fost facuta doar pt a scoate in evidenta greseala de pe A7.

In schimb mi-as dori ca API sa emita un lunct de vedere pe partea de autostrazi fazate. Spre exemplu A8 in zona montana s-ar potrivi de minune. Poate si Bv-Bc s-ar putea face asa. Nu cred ca ne-am incadra in aceeasi bani de full-profile A8, dar am fi pe aproape.

Cei care sunt impotriva A8 montan cred ca nu inteleg niste lucruri de baza de aici din zona:
- saracia
- lipsa oricarei industrii "grele"
- orice drum spre Vest e un chin. Am fin de 5 luni la cluj si ma ia cu ameteli cand ma gandesc cate ore si cum fac drumul Iasi-Cluj. La Timisoara sotia vrea de 4-5 ani sa ajungem sa vizitam. Imi trebuie o saptamana ca sa ajung acolo ca un om normal, nu la maraton, sa stau 2 zile si sa ma intorc. Suntem cumva SUA intins pe un intreg continet ca asa ceva sa fie normal?
- am avut firma in distributie marfari. Nu vreti sa stiti cum injurau soferii de pe ruta peste munti.
- tot traficul greu se duce pe nord, prin Vatra Dornei, pt ca e un drum o idee mai lat si reabilitat fata de Tg/Pn Neamt- Tg Mures. Si eu merg la fel. Insa il prefer din motive gresite (pot merge mai tare ca e putin latit si in zona de serpentine e cu 2 benzi pe urcare). Asta e motivul pt care nu exista trafic pe ruta A8.

Daca se face doar Bc-Bv, jumatatea nordica a Moldovei va merge tot pe Vatra Dornei, adica acelasi chin. Sudul Moldovei va avea expres mai aproape de autostrazile din Muntenia de ex + Bv-Sibiu si va ajunge in Vest pe autostrada, nu vor urca cei de la Galati pana la Bacau, sau slabe sanse sa fie asa.

Eu cred ca in 3-5 ani dupa darea in folosinta a unui half-profile montan A8 zona va cunoaste o revenire economica. E zona unde este somaj si lipsa investitori, e tot UE, facultati tehnice exista, etc. lipseste infrastructura rutiera (si feroviara clar).

Asa ca eu as merge pe un A7 + un half profile pe A8 montan, iar Pascani-Iasi full-profile (momentan Iasi-Tg Frumos e un mare "punct negru" pe harta accidentelor).

alecu26

#3122
am avut mult de recuperat...am citit asa pe sarite.

Premiul 1 merge la dr4qul4. Esenta scrisorii este sa avem o abordare inginereasca a problemei, si nu sa batem in cuie ceva ce peste 10-20-30 de ani se va dovedi o aberatie. Abordare inginereasca inseamna ca sa calculam de ce avem nevoie si sa balansam totul in costuri.

Altfel, ca sa ii raspund lui Pasadia, e ca si cum ai zice in copilarie cu colea de gradinita ca tu vei face 22 de copii ca sa ai de un lot de fotbal, si ca sa ai cum sa-i transporti o sa-ti cumperi autocar. Si faci un contract in acest sens. Si ajungi la 30-40 de ani (dupa 25-30 de ani) si-ti dai seama ca ai doar doi copii, dar vine cel cu care ai contractul si-ti aduce autocarul. Si trebuie sa-l platesti.

Altfel, ce naiba, suntem in Romania unde mortii se acopera cu pamant si vii se acopera cu hartii. In anul 2028, cu un MZA de 30.000 si cu zone de 50.000 cu perspective de dublare pana in 2050, vine unul din CNADNR si zice ca pe el nu-l intereseaza absolut nimic, ca pe el nu vrea sa-l salte DNA-ul care va fi atunci si ca sa se faca DX. Nu conteaza ca va fi congestionat din ziua 1. Asta scrie la lege, asta se face.

Ce naiba....acest lucru se in mod expres prin calculele de la un SF, si nu se face printr-un MPGT nascut cu forcepsul si dupa aia cusute membre de el pana a ajuns Frankenstien. Se pare ca toata lumea a uita istoria recenta, asa ca cateva spicuri:

- Se doreste sa se faca Cobra a nu stiu cata oara
- UE ne spune ca se vrea MPGT
- Se face intalnire la Ambasada Marii Britanii, unde sunt invitati sefii pe Europa (deci si Romania) ai lui AECOM. Lise se explica de catre Sova (baiat finut sa recunoastem) cum vede la momentul respectiv guvernul dezvoltarea infrastructurii in tara. Adica Cobra and f_ _ k the rest.
- Daca e ordin cu placere si se face MPGT. PiSi iese DX si cu perspectiva nesigur, iar prin Moldova nu mai exista nimic.
- Totusi nu ies calculele de trafic care sa justifice bancar miliardele din concesiune
- SE INVENTEAZA autostrada Brasov-Bacau, si orice autostrada sau DX din Moldova iese din schema.
- UE si toata lumea e oripilata. Adica cum sa ocolim asa mult si sa traversam de doua ori munti sa mergem de la Buc la Bacau??? iar UE ne da in cap cu documente semnate prin anii 90 in care ne angajam sa facem PiSi.
- Parca pe atunci sau inainte sau dupa, Rusu in fata evidentelor exagerari dar si a lipsei de bani pentru tot ce e acolo spune ca facem pe banutii nostri. (se vede cati banuti avem).
- Se duc lupte acerbe in care se exagereaza diferentele de pret intre DX si A, si se minte pe fata spunând ca DX are viteza de 120 si autostrada de 130 dar diferenta de pret e de 30-40 %.
- Nici asa nu tine, asa ca se vine cu varianta si mai aberanta de DX upgradabil in A.
- Se pune A1 pe tapet, fiind evident ca orice alta varianta nu va fi acceptata de UE, si in lehamite se pune macar DX prin Moldova, dar se pastreaza si Brasov Bacau.
- Fiecare e multumit de miciile victorii, si obosit si o lasa balta asa cum e acum, pe principiul macar de s-ar face. (Asa apare acel DX paralel cu autostrada de la Turda in sus, dispare Arad-Oradea) etc.

Acum e prea tarziu sa corectam noi, API, MPGT-ul. Nu a reusit API, nu a reusit bunul simt ingineresc si nu numai, nu au resit inginerii bine intentionat de la AECOM. Vorba aia....unul politician arunca o autostrada pe harta, si 1000 de ingineri se gândesc cum sa o construiasca. Tot ce se cere prin acea scrisoare (eu cel putin asa o inteleg) e ca decizile sa fie fundamentate economic, prin studii (Analiza multicriteriala si acel RIR de care tot caraie Jasper) facut la acea data. Acele exemple sunt date doar ca exemple....to make a point.

Ideea e ca daca, de exemplu vine in 2020 Mercedes la Brasov si face o fabrica uriasa? Si va genera un trafic enorm, atat spre vest cat si spre est??? si in 2025 Airbus? dar tu in MPGT nu ai nimic pregatit sau e insuficient? Sau poate se intampla exact invers??? si nu se pune la Brasov si se pune la Sibiu?

Sau...daca Ucraina si Moldova si Turcia ajung membre UE prin 2025? si se va vrea legatura cea mai rapida Chisinau-Budapesta? si Varosvia-Istanbul?

Daca totusi incalzirea globala va fi accelerata (atunci avem oricum probleme mai mari decat autostrazile) si pe VP nu prea mai avem zapada si Bucurestenii nu mai merg in fiecare week-end la Sinaia?


Ideea e ca se poata intampla orice, si in afara de ce trebuie construit (nu doar A, sau DX ca avem si DN-uri acolo) si o eventuala ordine (dar si aici poate era bine sa fie putina felxibilitate) capacitatea de trafic a unui drum nu poate si nu trebuie stabilita printr-o lege facuta pe genunchi, ca sa deserveasca niste scopuri abscure.


PS1: ca intreba cineva de ce la Campia-Turzii - Targu Mures e autostrada: pentru ca la momentul respectiv era licitata asa, si era singura speranta sa mai absorbim ceva bani din 2007-2014.

PS2: eu sunt impotriva unui DX oricum ar fi el. Ori half profile (clar economii si diferenta de viteza de doar 10 km/h) si perfect upgradabil sau autostrada direct. Sau combinatii....zone cu half profile si zone cu autostrada. Un DX upgradabil in Auostrada e o aberatie tehnica si economica.
DX din punctul meu de vedere se poate face acolo si numai acolo unde perspectivele de crestere a traficului sunt foarte clare si mic...adica traficul nu va creste, si este facut pentru a creste siguranta unui DN. (de exemplu un ciot spre Hunedoara, sau spre Resita sau spre Bistrita).

PS3: intodeauna am considerat Drajna-Slobozia-Braila-Galati una din cele mai eficient autostrazi din tara dpdv al costului/beneficiu. Cu 70 km de autoastrada la campie legi de reteua de autostrazi 3 capitale de judet.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

@alecu, este evident ca trebuie sa existe un grad de mobilitate in Masterplan, la fiecare proiect in parte, mai ales ca unele dintre ele vor fi implementate peste 15 ani si multe se pot modifica in perioada asta. Dar am impresia ca tu ti-ai dori o mobilitate cam prea mare, adica chiar sa putem taia si adauga proiecte noi in Masterplan. Asta nu e o optiune, altfel o sa avem un terci in continuare. TREBUIE SA NE TINEM DE UN PLAN, chiar daca nu e cel mai bun. Trebuie sa jonglam in interiorul proiectelor cu solutia cea mai potrivita in urma unui studiu riguros, facut atunci, cand se implementeaza, nu acum. Dar nu trebuie sa ne bazam ca daca vine Mercedes la Brasov, le intindem covorul rosu pe o autostrada care nu e planificata in acel moment. Dacia a rezistat, Ford la fel, si o sa mai reziste. Si de obicei firmele mari merg unde e infrastructura deja finalizata, sau in curs de finalizare, nu unde spera ca prin propriul renume, o sa aduca ulterior si infrastructura. E normal ca o sa apara astfel de situatii, in care schimbarile politice, demografice, economice, sociale sa rezulte intr-un proiect implementat dupa Masterplan sa isi piarda utilitatea, sau sa existe proiecte care peste noapte devin extrem de utile. Daca deschidem o portita pentru aceste situatii, unii politicieni bine voitori o sa o deschida larg. E asa de greu sa corupi o firma mare sa vina la Teleorman un an? Ea castiga o suma frumusica, mana de lucru ieftina, nu iese in pierdere. Si Dragnea ar avea motivul perfect sa faca Bucuresti-Alexandria... Repet, o firma serioasa se va duce unde e infrastructura. Si daca avem un Masterplan de care ne tinem, o sa avem predictibilitate, deci si firmele vor putea sa isi faca niste planuri de dezvoltare in consecinta, cu un grad ridicat de siguranta.

Din pacate, Sova & co o sa ne mai bantuie ceva timp, prin deciziile pe care le-au luat. Dar nu cred ca ne permitem sa taiem tot si sa o luam de la 0. Asta e, ne adaptam din mers, incercam sa reparam ce se poate. Cum spuneai si tu, fara PiSi, nu pupam bani europeni. Si atunci reteaua "grid", pe care o vede @pasadia mai avantajoasa decat cea in pentagon, isi cam pierde sansele de implementare. Dar asta nu inseamna ca nu se poate implementa acel pentagon, in interiorul caruia sa se traseze 3 dintre laturi, cu centrul in Brasov. Pot fi DX pentru Brasov-Bacau(daca se face A8), pot fi half profile, solutii se gasesc, daca avem o mobilitate suficienta si necesara in interiorul proiectelor din Masterplan.

pasadia

QuoteAltfel, ca sa ii raspund lui Pasadia, [...] In anul 2028, cu un MZA de 30.000 si cu zone de 50.000 cu perspective de dublare pana in 2050, vine unul din CNADNR si zice ca pe el nu-l intereseaza absolut nimic, ca pe el nu vrea sa-l salte DNA-ul care va fi atunci si ca sa se faca DX. Nu conteaza ca va fi congestionat din ziua 1. Asta scrie la lege, asta se face.

Am sute de mesaje scrise, atat aici cat si pe SSC, si in nici unul nu am spus ca trebuie DX7 si nu A7. Din contra, cel putin pentru zona Iasi - Targu Frumos imi permit sa spun ca trebuie autostrada inainte de a repara OS3. Si am luat apararea pentru acea zona in cel putin cateva zeci de mesaje. Deci nu e vorba despre DX7 sau A7, e vorba despre API care sustine ca A13 trebuie down-gradat in MPGT. Aia e deranjatanta, ideea ca API militeaza impotriva unui proiect. Si asta am spus si in mesajele de ieri, dar vorbesc la urechi surde.

Quote from: dr4qul4Sunt curios daca cei din Brasov prefera Bacau-Brasov in totalitate si nimic altceva, sau centura Fagaras, CoBra, tunel (A) la P Oituz si tunel la Bogatii pe DN.

Eu personal vreau Brasov - Sibiu. Nu CoBra. Si nu vreau absolut nimic pe Padurea Bogatii, ci eventual un DN nou, 1+1, Sercaia - Hoghiz, in locul acelui DN1S (care nu prea poate fi imbunatit cu adevarat).

alecu26

#3125
deci tot nu ai inteles. e vorba de principiu. Poate fi upgrade, downgrade, 3 benzi pe sens, half profile....orice vrei tu....doar totul sa fie facut prin studii tehnico economice, nu stabilit prin lege. ALEA SUNT NISTE EXEMPLE, cele mai probabil de a fi afectate de un posibil downgrade, upgrade.

Altfel ajunem sa facem ca la metroul Otopeni-Buc: 1 miliard de euro pentru trafic minuscul ca avem imprumut de la Japonezi si ca 1 luna de zile cândva in viitor vom organiza poate un campionat, care oricum nu va fi inainte de a fi gata metroul.

Si intradevar autostrada Tg Frumos - Iasi e si asta un bun exemplu de MPGT trebuie sa fie un pic flexibil. In lungul unui asa zis drum Buc-Iasi, care momentan e DX in MPGT, sa se poata face sectiuni DX, hlaf profile, Autostrada full, poate chiar 3 benzi pe sens.

Daca cine va face textul legii e destept, va face posibil chiar si intercaleara tronsoanelor, astfel ca Tg Frumos-Iasi sa fie cumva adus mult in fata, si inceput sa zicem imediat dupa prima lopata de pe PiSi.

MPGT-ul e ca un medicament de chimioterapie (acum mi-a venit in minte comparatie): trateaza cancerul (schimbarea continua a planului...sau faptul ca nu avem un plan), dar din pacate are efecte secundare. Dar cu alte medicamente (scrisoarea API si un text de lege bine formulat), unele efecte secundare sunt mai si ele micsorate sau chiar eliminate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#3126
Pentru mine lucrurile sunt relativ simple. Criteriul zero pentru care se face autostrada este DEPASIREA CAPACITATII DRUMULUI EXISTENT. La acest criteriu se adauga criteriul 2: pretul, care cu alte cuvinte se traduce prin: daca e f. scump, atunci exista alternativa mai ieftina?

Este BULLSHIT BULLSHIT total sa facem acum autostrada Brasov-Bacau. Uitati de aceasta ineptie. Nu are legatura cu vreun anti-brasovism sau anti-bacauanism sau anti orice. Nu exista traficul necesar, nici acum si nici peste 10 ani. Iar la pret nu mai vorbim, exista alternative suficiente, cum ar fi modernizari locale ale drumului existent, cum ar fi o relocare a DN11 pe Valea Tazlaului (intre Bacau si Onesti), acolo unde acum merge ca. 20km aproape numai prin localitate si e groaznic, sau primii 15 km la iesirea din Bacau, plini de serpentine, unde poate merita inca de acum un DX de numai 7 km in locul celor 12km de serpentine, sa zicem un prim tronson al viitoarei autostrazi.

Daca revenim la criteriul DEPASIREA CAPACITATII DRUMULUI EXISTENT, lucrurile devin destul de simple (excludem ceea ce deja este contractat):

Prioritati zero:
1. centura Bucuresti, ambuteiaj aproape permanent
2. Pitesti - Sibiu - mers ingreunat si cvasi-ambuteiaj permanent (lucrurile se vor agrava dupa finalizarea completa a A1 de la Sibiu la Nadlac)

Alte drumuri aglomerate, prioritate 1 (care au si rol de a crea o retea logica prin toata tara):
- DN1 Cluj - Oradea (dar A3 este deja in diferite faze de proiectare / contractare - important este sa se continue proiectul)
- DN1 Brasov - Sibiu
- DN2 Bucuresti-Bacau-Pascani-Suceava + spre Iasi

Se adauga aglomerarile turistice (produc nervi atunci cand "oamenii muncii" vor sa se recreeze  :D 8) :o :( >:( ):
- Comarnic - Brasov (dar NICIODATA prin concesiune, doar prin licitatii normale)
- Agigea - Mangalia

Mai sunt si altele unde se poate discuta (de ex. Cluj-Dej sau Caransebes-Lugoj sau Bucuresti-Alexandria), dar inaintea lor avem prioritatile de mai sus. Asa vad eu lucrurile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cezar-mario2012


TibiV

#3128
Quote from: horatiu.cosma on March 18, 2016, 05:15:56 PM
de obicei firmele mari merg unde e infrastructura deja finalizata, sau in curs de finalizare, nu unde spera ca prin propriul renume, o sa aduca ulterior si infrastructura.

Asta este motivul pentru care A8 ar trebui impins inainte...
Evident, nu avem din ce pe 2014-2020, dar imediat dupa...

Este drept, A8 este un caz atipic dpdv al traficului, in sensul ca nu avem acolo un drum deja sufocat de trafic.
Si nu il avem sufocat pentru ca de fapt nici macar nu avem un drum decent.

Foarte buna argumentatia lui ovideatza... (+1)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#3129
@cezar-mario

A8 Tg. Mures - Iasi are doua componente. De la Tg. Mures pana la intersectia cu A7 si de aici mai departe pana la Iasi. Prima nu cu steluta (nu*), a doua da.

Pe de alta parte A8 este o autostrada de importanta majora pentru Europa, fiind mult mai logic pentru cei din Ucraina de sud + rep. Moldova + Rusia de Sud (Rostow, Wolwograd) sa foloseasca un drum drept spre Europa de Sud-Vest, decat sa ocoleasca pana la Bucuresti / Pitesti. Acest lucru trebuie subliniat, iar partea muntoasa a A8 trebuie sa intre pe o finantare speciala de coeziune EU-Ucraina. Daca asa ceva nu exista, inventam acum.

In plus A8 este o trecere a muntilor extrem extrem de dificila. Asa ceva nu se face in 2 ani, nu se face nici in 5 ani. Daca pornim acum la modul serios cu studii, in cativa ani poate avem un proiect detaliat si putem SA INCEPEM CU CELE MAI DIFICILE TUNELE. Acestea vor dura 5-10 ani. Odata greul trecut, putem realiza podurile si sectiunile care nu necesita structuri speciale.

In total A8 Tg. Mures - Tg. Neamt (sau Piatra Neamt) ar putea sa dureze 20 de ani.

Vrem deci sa fie gata in 2040, atunci trebuie sa ne apucam de treaba (in 2020). La un cost estimat de 3-8 miliarde de euro, inseamna un efort anual de 150 - 400 milioane €, din care UE 85% => rezulta de la buget un efort anual de 22-60 milioane €. Nu e mult. Trebuie vointa, un departament special in CNADNR care sa se ocupe multianual de acest proiect (sa zicem cu sediul la Iasi). Si liniaritate in alocarea bugetara.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on March 18, 2016, 06:45:43 PM
partea muntoasa a A8 trebuie sa intre pe o finantare speciala de coeziune EU-Ucraina. Daca asa ceva nu exista, inventam acum.

Foarte buna asta !... :)

Si tot o chestie atipica pentru A8 legata de investitorii pomeniti in topicurile precedente.
Acolo cred ca trebuie inceput cu zona montana (nu vorbesc de Tg.N-Iasi), fie chiar si half-profile, pentru ca daca investitorii vad ca te-ai apucat si sapi tunelurile, si-ar putea planifica si el ca la anul sa inceapa sa sape fundatiile, peste doi ani face training in personal, si cand ai terminat tu "gaura" in munti da si el drumul la fabrica. Ca stie ca poate trece muntii lejer, si ca nici iarna nu ramane marfa intepenita pe serpentinele nu stiu carui pas...

Dar daca doar ii arati linii pe harta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

#3131
 Credeți ca va primi aprobare de la mediu? A-ți văzut pe unde este trasat secțiunea Ditrău-Târgu Neanț. Varianta A13 este mai realizabila și se mai poate upgrada DN 18 în etape 2x1 alternativ, 2x2 unde se poate, ceva modificări de traseu, incluzând niște tuneluri și ocolitoare de localități. Aceste variante ar rezolva problemele Moldovei. A8 nu se va face în timpul vieți noastre, cel putin a mea. Bulgari se roagă la UE să finanțeze C IX, iar UE se face că plouă și noi vrem bani pentru A8 (secțiunea montana care are 118 km).

TibiV

#3132
Mi-e teamă că nu ai urmărit forumul cu atenție...
Noi vrem A8 doar cu 'juma de gură...
CE chiar îl vrea.

UE este ceva mai mult de NIMBY sau YIMBY....
Când vorbim de MPGT nu te uita pe harta României.
Uită-te pe harta UE, aia care dă banii.

Aici pe forum se manifestă tot felul de orgolii regionale, "eu vreau A x"...

Nu contează "ce vrea muşchii mei româneşti" dacă fac cu banii UE.
Contează ce vrea să îmi finanţeze UE.
Şi dacă te uiți pe hartă, de fapt UE (sau CE, cum vrei...) NU finanţează nici A3 Tg.Mureş-Turda, nici A10 Sebeş-Turda.

UE şi CE finanţează strict coridorul Moldova-Europa....
Şi nu orice traseu, ci traseul cel mai logic dacă mă pregătesc ca undeva, cândva, să scot R.Moldova din URSS şi să o aduc înapoi în Europa.

Chestiune la care Braşov-Bacău este fix apă în galoşi...

Şi la modul general, (deşi recunosc că din punctul ăsta devine o postare mai mult de MPGT...) aici discuţiile s-au purtat la modul "eu vreau întâi Ay, de ce să aibă prioritate Az ?"

Aparent uităm toţi de un lucru: UE ne dă bani pentru CORIDOARELE pe care le consideră necesare. Punct.

Nu pentru Bv-Nc, nu pentru Bv-Sb, nu pentru trei sferturi din frustrările noastre...

Aparent uităm toţi de un cuvânt: "core". Dacă nu l-am învățat în atâţia ani, mai bine nu ne băgăm în vorbă... :)

Putem face orice altă autostradă dorim... Dar "pe bănişorii noştri", ca să citez un clasic în viaţă, fost ministru....

Aşa că înainte de a vă revărsa nemulţumirile pe forum, gândiţi-vă de unde vin banii pentru autostrăzi...
Pentru care autostrăzi vor veni...
Şi cum vor fi eşalonaţi...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Quote from: TibiV on March 18, 2016, 11:48:53 PM
Mi-e teamă că nu ai urmărit forumul cu atenție...
Noi vrem A8 doar cu 'juma de gură...
CE chiar îl vrea.

Quote from: pasadia on March 18, 2016, 01:21:43 AM
Vad ca uiti istoria recenta. Targu Mures - Iasi e pe lista TEN-T doar din primavara lui 2012, cand s-a dus Nazare (cine mai stie ca a fost si asta ministru al transporturilor?) doar cu acest proiect la un consiliu al ministrilor pe transport. Si s-a dus cu asta caci altul nu avea, era singurul cu un SF facut cat de cat. Si era singurul cu un SF facut pentru ca asa si-au dorit doi puscariabili, Verestoy Attila si Relu Fenechiu (ma rog, doar unul e in puscarie acum). Si da, imi e sila de acel proiect pentru ca mi se pare de departe cel mai gresit dintre toate cele vehiculate - vezi mesajele de aici in jos si mai ales acesta.

Deci 2 puscariabili prefera un traseu iar dupa 10 ani aducem in favoarea acelui traseu faptul ca cealalta varianta (Brasov - Bacau) a fost prezentata prima oara de alt puscariabil (Sova &comp). Trista tara in care deciziile sunt luate de puscariasi!

Atat!

dr4qul4

UE ne da bani doar pt PiSi. Dupa 2022 putem vorbi de alti bani.
Dar oricum, UE nu ne va da 6-7 mld sa facem noi autostrada prin cea mai lata zona montana, prin mijlocul unui parc national.
Mai exista si varianta pe V Trotusului, care merge direct la Chisinau.
Iar daca aducem ca argument integrarea RM in UE, atunci putem aduce ca si contraargument integrarea Ucrainei. Si automat A8 pierde importanta, deorece devine mai rentabil sa legi Chisinaul de Sudul Europei prin Brasov, si de nordul Europei prin Ucraina si Polonia.
Dar astea sunt discutii ce ar tb purtate peste vreo 10 ani, cand poate UE chiar ne va finanta separat o astfel de ruta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024