Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.

cricric

@horatiu.cosma: Ca tot ai pomenit de Sibiu-Fagaras. Sincer, eu cred ca vor fi nevoiti sa impinga proiectul asta in fata. Pana liciteaza, pana se atribuie SF-urile, pana se fac SF-urile, pana se scot loturile la licitate, pane se atribuie loturile, etc.- se face 2018 cel putin. Asta pentru Dumbrava-Pascani, Iasi-Targu Frumos si chiar si Sibiu Pitesti. Constructia lor va trece probabil de 2020, cand se termina "cincinalul" european.  Sibiu-Fagaras si loturile de pe Mihaiesti-Suplacu de Barcau vor acoperi niste gauri dupa ce terminam ce avem acum semnat si/sau in executie.

NGC

#2986
^^^ Daca vor sa faca Sibiu - Fagaras cu fonduri europene, nu sunt sigur ca SF-ul care se revizuieste acum este suficient de bun.
Licitatia este una dintre cele "celebre" lansate in 31.05.2014, deci nu si-au batut prea mult capul cu "cerintele UE".
Contractul a fost atribuit catre AECOM INGENIERIA + SEARCH CORPORATION pentru 16.313.855,49 RON fara TVA in 07.04.2015, iar studiul de fezabilitate final trebuia predat in 5 luni de la data de incepere, desi durata contractului este de 17 luni (5 luni SF + 12 luni asistenta).
Asa se explica si factura emisa recent.

Initial SF-ul final trebuia predat in 4 luni, dar s-a contestat la CNSC si au facut apoi 5 luni.

cricric

Pai atunci trebuia sa fie predat anul trecut.

Io

#2988
Quote from: NGC20 on March 10, 2016, 11:10:48 PM...
Contractul a fost atribuit catre AECOM INGENIERIA + SEARCH CORPORATION pentru 16.313.855,49 RON fara TVA in 07.04.2015, iar studiul de fezabilitate final trebuia predat in 5 luni ...

Oamenii, eu am facut o scoala superioara de dat gauri in pamint si-am si dat citeva pina mi-am schimbat ocupatia. Intre Boita si Fagaras sint cam 60 km in linie dreapta. Vrea cineva sa ma faca sa cred ca pot sa dau in 5 luni un numar suficient de foraje geo pe distanta asta (ca bag sama doar dupa aia pot face un SF)? Pai acel cineva ori e perfect incompetent ori habar n-are despre ce vorbeste ori isi bate joc de noi toti. Alegeti voi.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

NGC

#2989
^^^ Nu este chiar asa.
Licitatia a fost pentru "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras", deci exista deja un SF care urma acum sa fie actualizat. Acel SF are si studii geo, dar poate ca nu suficiente.

cricric

Parca vad cum nici de data asta nu reusim sa absorbim toate fondurile UE.

adiarc

Sunt de aceasi părere......de cel putin un an spun ca suntem in mare intârziere,pt ca absolut toate proiectele aflate in derulare ,dar si cele in pregătire,sunt varza....mai mult stau,decat merg

O alta condiție ar fii sa ne mișcam mai talent in pregătirea unor proiecte de rezerva....si aici ,praf si pulbere ....deci nu avem ce bagă la înaintare in cazul unor probleme pe cele principale

Imaginați-va ce va fii pe Sb-Pitești,daca avem problemele pe care le știm cu toții,pe loturi muuuuult mai ușoare.....sa fim sinceri - Sebes-Turda sau Lugoj-Deva sunt jucării fata de Sibiu-Pitești.....dar nu-i bai....acordam extensii peste extensii unor companii care nu pot face un SF ca lumea,sau unor firme de 2 bani,care nu vor sa lucreze....asta sigur e un exemplu de asa nu....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

clau

Si nu inteleg ce mai asteptam sa scoatem la licitatie SF pe DX/A7 A8 etc. ? Acolo avem deja o pauza de anul trecut de când au anulat  fara sa se intample nimic... Iar daca ratam PISi o sa fie dezastru la absortie pe 2014-2020... Avem doar 6.8km de autostrada in evaluare oferte in prezent si asta de 6 luni in rest nimic, nici macar viaduct Gilau... Nu stiu ce mai lucreza Cnadnr in prezent...


clau


AFC

Quote from: horatiu.cosma on March 11, 2016, 09:21:13 AM
Foarte bun, putin cam lung, dar merita citit.

http://m.cariereonline.ro/articol/o-frantuzoaica-ne-explica-de-ce-nu-avem-autostrazi
Un interviu foarte bun care subliniaza cam tot ce dezbatem noi vis-a-vis de legislatie si organizarea institutiilor/companiilor statului. Nu pot sa nu remarc mentalitatea sanatoasa a intervievatei, dar asta e amprenta societatii din care vine.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

adiarc

si un alt lucru grav care se prefigureaza....nu ai cum sa faci un SF de calitate cu sub 1% din valoarea proiectului

Cutter spunea la un moment dat ca un SF bun merge undeva la 2% din valoarea proiectului ( si atunci intradevar poti atrage gigantii in domeniu )

din nou se trag o multitudine de semnale de alarma si nimeni nu face nimic

am facut-o si eu pe Orastie-Sibiu lotul 3 si nimeni nu a luat nici atunci vreo masura....rezultatele le stim
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cricric

Mai trimiteti intrebari la CNADNR? Poate intrebati scurt si de Sibiu-Fagaras.

Io

#2998
Tunelarie si alte stabilitati:
oamenii, in anul 3 de facultate am avut proiect de an, put de 300m cu transport in 2 colivii a cite 14 MT fiecare cu, ma iertati, nu mai stiu ce viteza maxima, oricum mult mai mare decit a unui lift de bloc. Am muncit de m-a luat dracu sa-l fac si sa-l iau. NU e mecanica cuantica dar trebuie sa pricepi ce faci. Uneori supradimensionezi cu 500% ca sa nu-ti cada toata chestia aia in cap, asta in conditiile in care stii cu mare precizie in ce roci gauresti si pe ce te sprijini. Putul ala exista azi in realitate si e viabil, un orizont care pleca din el gazduieste pentru urmatoarele citeva sute de ani reziduurile de la Centrala de la Cernavoda. Totusi nu m-as baga sa fac un tunel de autostrada ca nu stiu ce si cum la asa ceva.

Astea fiind scrise ia hai sa ne uitam la niste chestii:
- vreun tunel la Pisi. In ce se da? Ce roci, ce ape circula prin rocile alea, cum si incotro le drenezi, cum aerezi tunelul ala (yep, gazele de esapament trebuie scoase afara din tunel ca-ti lesina trecatorii), etc. N-am vazut pina acum in spatiul public vreo idee profesionala in materie!
- un alt tunel pe sub Meses. Intrebarile sint tot alea. Cine din partea contractantului, CNA-asta, judeca asa ceva si IN BAZA CAROR COMPETENTE? Ma indoiesc foarte ca astfel de lucrari pot fi avizate in cunostinta de cauza de contractantul statului roman.

Intrebare 1: stie cineva sa faca un astfel de tunel? Eu nu. Stiu sa dau o galerie cu diametrul de 3m si nu mai mare. Si eu fac parte din ultima generatie de oameni care au facut stagiatura de 3 ani in materie, toti cei care au terminat dupa mine n-au idee decit de teorie, stagiatura lor ori n-a fost ori e o gluma proasta.
Intrebare 2: cite tuneluri de autostrada exista in Romania? Stiu doar unul, cel de pe Sibiu-Orastie.

Deci cine judeca din punct de vedere profesional acuratetea inginereasca a lucrarilor astora? Cine sint oamenii astia cu nume si prenume ca ar trebui sa-i fi cunoscut la scoala!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

carutasul

#2999
^

Inteleg punctul de vedere, dar suntem in Europa in 2016, nu in 1985.   Primul pas al competentei e recunoasterea incompetentei. Al doilea e angajarea unei firme de consultanta cu experienta care sa avizeze proiectul. De exemplu cei care au proiectat Eurotunel sau tunelul sub Mont Blanc.... nu ne limiteaza nimeni la o firma din Romania. Asa probabil ca o sa invete meserie si niste romani, pentru data viitoare. Nu mi se pare nici o rusine sa inveti de la altii. Mi se pare mai rusinos sa incerci sa reinventezi roata.