Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

alecu26

putem sa le trimitem doar felicitari? sau formularul e doar pentru propuneri si sugestii?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

clau

Putem sa cerem sa voteze pe 9.03.2016 cu felicitari cu tot... sa nu mai pierdem timpul...

cutter


GDPR

Aprecieri si din partea mea.

Putina atentie insa la art. 5 cu 1:
Quote"Pentru proiectele de infrastructură de transport transeuropeană autorizaţiile de construire, certificatele de urbanism, avizele, acordurile, după caz, avizele de amplasament își mențin valabilitatea, până la finalizarea executării lucrărilor, pentru care au fost eliberate, respectiv până la data semnării procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor, cu condiția începerii execuției lucrărilor în termen de 12 de luni de la emiterea acestora și în absenţa descoperirii unor elemente noi care să justifice instituirea unor zone protejate."

Obtinerea certificatului de urbanism reprezinta un pas premergator obtinerii autorizatiei de construire, astfel ca certificatul de urbanism ramane oricum valabil pe toata durata de valabilitate a autorizatiei de construire. Trick-ul e la avize, intrucat unele din acestea sunt valabile sa zicem un an, dar in multe cazuri, din varii motive executia incepe la mai mult de un an de la emiterea lor, dar mai putin de un an de la emiterea autorizatiei de construire.

Eu as propune modificarea textului astfel incat condiția sa fie inceperea execuției lucrărilor în termen de 12 de luni de la emiterea autorizatiei si nu a tuturor documentelor. Daca e o conditie cumulativa, pana la urma se iau in calcul 12 luni de la emiterea CU, acesta fiind cel mai vechi document. Si cred ca intentia nu e asta  :)

horatiu.cosma

#2959
De pe facebook-ul "ingerului nostru pazitor", zis si Catalin Drula. Sau invers :).

"În paralel cu deja faimoasa tăiere a hîrtiilor din administrație, încercăm să debirocratizăm și să deblocăm proiectele de infrastructură. Tăiem hîrtiile pentru autostrăzi, cum s-ar zice.

Avem bani (europeni sau de la buget), avem contracte semnate, dar de multe ori nu avem lucrări în teren din motive strict birocratice.

Este cazul faimoasei scoateri din circuitul agricol a terenurilor care deja au fost expropriate pentru autostradă de statul român. Proces care ține pînă la 6-8 luni și fără de care nu se poate obține autorizația de construire. Sau de loturi de autostradă pe care nu se pot începe deloc lucrările pentru că undeva la km 5 trece o linie de înaltă tensiune pentru care nu există ultima ștampilă de relocare.

Am lucrat lunile acestea la o identificare a acestor blocaje: circuitul agricol, autorizații de construire, regimul contabil al avansurilor, relocări de utilități, plata disputelor contractuale, regimul modificărilor minore contractuale și altele. Avem proiecte care ar putea să meargă în plin anul acesta și care sunt blocate de una sau mai multe din cauzele acestea. Spre exemplu, autostrăzile Lugoj-Deva, Sebeș-Turda, Transilvania loturile Suplacu de Barcău-Borș, Cîmpia Turzii-Tg. Mureș, finalizarea București-Ploiești, precum și altele.

Toate aceste proiecte sunt pe coridoarele de transport transeuropene, TEN-T Core și Comprehensive, și sunt prioritare pentru că conectează regiunile României între ele și România de Europa. Așa că ne-am propus să simplificăm și să accelerăm procesul birocratic avînd în vedere importanța acestor proiecte.

Concret, aceste simplificări și clarificări juridice sunt cuprinse într-o propunere de Ordonanță de Urgență "pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură de transport transeuropeană" (http://mt.gov.ro/.../acte-normative-in-aviza.../1106-oug03032016).

În paralel, săptămîna viitoare va fi publicată și o Instrucțiune a Autorității Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) care să clarifice regimul din punct de vedere al achizițiilor publice a micilor modificări contractuale (numite nesubstanțiale). În prezent, în lipsa unui cadru clar, aceste ajustări nu se fac și situații neprevăzute, precum un ecoduct pentru animale impus de studiile de mediu după semnarea contractului sau o descărcare pentru autostradă devenită necesară pentru siguranță înaintea unor tunele, nu se pot rezolva cu rapiditate și eficiență.

Sperăm ca munca noastră din ultimele luni în debirocratizarea și deblocarea proiectelor de autostradă să se vadă în teren cît de curînd. Bineînțeles, în paralel cu reforma instituțiilor din domeniu, CNADNR și Ministerul Transporturilor, care este absolut necesară!"

horatiu.cosma

^^
Foarte buna remarca, @adrian. Ai putea sa o propui direct pe link-ul cu ordonanta.

GDPR

Done. Si de fapt nu e art. 5 cu 1 ci alineatul 5 cu 1 din art. 7 din legea 50.

pentium10

Am recomandat pe FB https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1146192262088412?comment_id=1146228735418098
urmatoarea idee:

>>> Sa fie nevoiti toate firmele si institutiile statului care supervizeaza aceste lucrari sa publice la fiecare 15/30 zile (discutabil si vazut cum, lege, licitatie) material media despre progresul lucrarii, si unde nu se poate atunci in scris un update. Traim era informatiei, avem cele mai bune conexiuni la Internet, si toate firmele pot sa intretina cu minim efort un blog cu progresul lucrariilor. Ar trebui pus acest lucru in practica. Ar ajuta foarte mult si ar schimba mentalitatea si perceptia romanilor despre "lucrari" daca ar avea aceste informatii noi, si sa fie folositoare, nu ceva copy paste, si texte sablon. Nu e greu de facut, si foarte mult ar conta sa se lucreze si la perceptia "poporului"

Tin sa mentionezi ca exista "o problema" si cum se gandesc oamenii despre aceste lucrari, si este necesar sa fie inbunatit si acest lucru. Nimeni nu vrea surpare A1, sau blocaje. Lumea ar fi foarte multumit cu foto-video reportaje, sau animatii sau poze chiar si cu aparate ieftine. Cred ca si firmele implicate in lucrari pot gasi hobbyst care sa faca cateva poze, video, sau chiar si reportaje cu drona despre starea lucrariilor.
Si daca ei fac acest lucru "bine" sau "foarte bine", atunci ar primi aprecieri (likeuri, shareuri, multumiri, zambete) si ar ajuta si la suflet, si ar motiva si pe angajati. Ar fi si o oarecare incercare sa vedem daca ar motiva si la suflet pe toti implicatii in proiect, arhitecti, CAD, cei care lucreaza din birouri, cei care sunt soferi pe basculante, muncitorii calificati si chiar si necalificati. Si in principiu ar fi concurenta intre firme, care ar vedea ca firma cealalta face mai mult decat ei, si poate daca ar baga ceva suflet mai mult ar ajunge si ei sa publice la urmatoarea ocazie o postare mai bune. In alte ordine de idei, cum suntem noi aici multumiti de ce vedem de la UMB, asa sa fie si la nivel de popor, si "concurential" intre actori importanti de pe proiecte.

Ce ziceti?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

horatiu.cosma

La modul neoficial si "pe surse", deja primim poze de pe santiere, facute de angajatii firmelor de constructie. Ideea e ca ei sunt firme de constructie si atat. Pot ave evident un site, o pagina de facebook, un blog etc, dar nu cred ca sunt obligati sa le aiba. Si mi s-ar parea putin ciudat ca CNADNR sa ceara in caietul de sarcini, pe langa armaturi de nu stiu ce fel si piloni de grosimea X, sa mai ceara si un site pe care sa se puna poze din 2 in 2 saptamani. Imi pare umpic cam fortat, legal vorbind. Rapoartele de progres le are consultantul si automat CNADNR, dar nu stiu daca sunt informatie publica sau nu. Pana la urma fiecare constructor are anumite procedee care il diferentiaza fata de ceilalti si pe care nu cred ca ar trebui obligat sa le impartaseasca.

frunzaverde

Quote from: horatiu.cosma on March 04, 2016, 09:05:02 PMPot ave evident un site, o pagina de facebook, un blog etc, dar nu cred ca sunt obligati sa le aiba. Si mi s-ar parea putin ciudat ca CNADNR sa ceara in caietul de sarcini, pe langa armaturi de nu stiu ce fel si piloni de grosimea X, sa mai ceara si un site pe care sa se puna poze din 2 in 2 saptamani.

Cel putin pe o parte din contractele POS-T, daca nu chiar pe toate, exista obligatia asta (numita "Publicitatea proiectului"). Site-urile construite insa, in cel mai bun caz, aveau cateva poze niciodata updatate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

horatiu.cosma

Inseamna ca erau foarte bine ascunse site-urile, de nu am vazut vreunul niciodata  :lol:.

dr4qul4

s-a vorbit si pe forum de ele. doar ca informatiile continute erau trase la xerox si updatate la fel de des ca informatiile de pe cnadnr.ro.

Daca cnadnr ar dori sa urmareasca aceste santiere si sa le faca pr cu adevarat, nu trebuie decat sa faca filmari din avion in fiecare luna. Stiti cat i-ar costa (pe bune) sa faca acest lucru, pentru toate loturile de autostrada, raportat la bugetul lor? NIMIC!

Sau macar ar putea sa-i puna pe cei care merg in inspectie sa faca si poze la fiecare vizita (care sa fie postate pe fb). In felul asta i-ar si controla pe cei care, teoretic, au atributii in acest sens, si cred ca sunt destui sefi, sefuti si sa-i f.... prin DRDP-uri si SDN-uri, dar care au uitat ca munca de teren nu se face prin restaurante.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pentium10

clar ca trebuie inbunatatit ceva.
trebuie clarificat acea "publicitatea proiectului" ce trebuie sa contine, cum am zis, material media ar fi fain.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ovideatza

Publicitatea proiectul contine de regula:

- anunt de presa la inceput/sfarsit proiect
- panouri informative/ placi permanente sau temporare
- conferinte de presa inceput+final proiect
- materiale publicitare (mapa, flyer, brosura) distrubuite la conferinte si in alte ocazii
- site daca se doreste. Nu scrie ce trebuie sa pui pe site.

De regula toate materialele respecta anumite norme (prevazute in manualul de identitate vizuala a programului operational) si sunt avizate de OI-ul respectivului program.

Site-ul respectiv de obicei e restrictiv, avand in vedere ca trebuie sa respecte grafica, prezentarea insemnelor, etc. Si prezinta evolutia proiectului de finantare, nu a lucrarilor.

Proiect=proiectul european, nu contractul de executie lucrari.

Teoretic asta trebuia sa iasa = transparenta privind cheltuirea banilor europeni.

Practic au iesit niste activitati obligatorii pe care lumea le face pt ca asa e regula. In unele cazuri nu sunt eligibile si atunci sunt facute minimalist.

pasadia

QuoteProiect=proiectul european, nu contractul de executie lucrari.

Adica "Timisoara - Lugoj", "Lugoj - Deva", "Orastie - Sibiu", etc... Altfel spus beneficiarul acestor proiecte, si cel care trebuia sa se ocupe de acea publicitate, e CNADNR, nu constructorul. CNADNR si-a asumat o obligatie fata de AM POS-T si a indeplinit-o cate se poate de prost.