Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#9960
^Nu am facut decat sa aplic cam acelasi gen de gandire "de minimalizare" care vad ca se tot aplica la CoBra de catre unii decidenti sau adiacenti celor decidenti.  Si am dat VO Techirghiol doar ca ultimul exemplu de buget faraonic care putea la fel de usor (sau chiar mai usor) sa fie retrogradat la categoria 'abureli' de tip PPP (adica "mai incolo, nu acum cand suntem noi la butoane"), sau rezolvat cu solutii la buget redus de drumulete DJ/DN. 

Sincer, dintre toate proiectele CNAIR, CoBra e cam singurul proiect unde perpetuu nu se gasesc bani.  Pentru A8 s-a gasit eventual (numai pentru portiunea cam cea mai proiritara langa Iasi nu prea gasesc solutii).  De exemplu pentru "tiunghiul inimii tarii" Buzau-Braila-Focsani s-a dat deja okul pentru jumate de proiect, ca si cum de acolo se extrag bogatiile tarii; si mai se si fac solutii paralele cu dublarea la 2 benzi la DN-ul dincolo de Siret.  Cred ca nu am auzit niciodata vorbe de PPP pentru A6, A9, A11, sau A14.  Nu zic ca nu-s si astea proiecte importante, dar de ce vrajitoriile si mistourile apar intotdeauna cam numai pentru CoBra?

Cum exista "MoldovaVreaAutostrada" pentru A7/A8, cum exista un Flutur care trage pentru prelungirea A7, cum exista un Bolojan? care trage pentru A11, sau alti localnici care cel noi conexiuni catre si dinspre Braila-Galati, cum s-a votat in Camera Deputatilor sa existe A14, cum s-a gasit o Olguta pentru DEx12, sau a Grinda pentru A9, chiar nu se poate gasi un personaj in carne si oase sau o asociatie "VremCoBra" care sa se zbata pentru priectul asta taraganat de 20+ de ani? /endrant

FakeML

Mare adevar spui @mirceaeliade !!!
Chiar nu se gaseste nimeni pentru #TransilvaniaVreaAutostrazi?
Si care sa arate necesitatea unei autostrazi in aceasta zona?

Brasovul a fost construit ca si un oras industrial.
Intradevar s-a mai pierdut din aceasta industrializare dar inca este destul de puternica.
Pana si Fan Curier are nod logistic la Brasov, asta pe langa fabricile care sunt acolo.
La care se mai adauga intradevar si turistii care fac coada pe DN1.
Sincer vorbind cred ca pe an traficul de pe DN1 + DN1a depaseste traficul din Eforii cu mult.

Eu de loc sunt Brasovean iar de vreo 15 ani stau in Constanta.
Si sincer pot spune cu mana pe inima ca DN1 este de 10 ori mai aglomerat decat drumul spre Vama Veche.

Caz concret:
- Full sezon de vara, aglomeratie bara la bara Agigea-Vama Veche - 43 de km (Imi ia o ora jumate sa ajung) - testat anul trecut.
- Decembrie, aglomeratie bara la bara - Comarnic-Predeal - 37 de km (Mi-a luat 2 ore jumate sa ajung) - testat tot anul trecut.

oneLess

^^ Cu Olguța ai dat-o în gard. O doare în paișpe. Doar poze cu borduri.

ovicor

@mirceaeliade, postarea mea nu a fost o critica la adresa opiniei tale, dimpotriva,sunt total de acord ca, desi necesara, Cumpana - Olimp nu e o prioritate, mai ales in conditiile in care s-a depasit demult:
-capacitatea de finantare
-capacitatea de-a manageria a "partenerului serios"
-capacitatea constructorilor de-a prelua, pe termen scurt si mediu, alte lucrari.

mirceaeliade

#9964
@oneLess Olguta are deja 3/5 tronsoane receptionate si probabil le va primi si pe celelalte 2 in urmatoarele cam 12 luni, maxim 18.  Nu zic ca ea a cerut, dar macar bani s-au gasit ca sa se si faca X12, cu sau fara borduri pe langa. Plus si acum ca prioritatea nr.1 e cam gata, apar si alte proiecte locale (probabil anul asta inceap si licitatie cu continuarea spre Filiasi).

Pe CoBra s-a facut doar 5 km de A3 cu vreo 6 km de legatura (in loc de alti 5km A3 pana in DN1, sau macar inca 1km de largire DN73 de la giratoriu pana la intrarea la Schaeffler). Poate se mai liciteaza inca 5 km anul asta, dar in rest nici macar nu s-a dat drumul la VO Busteni, iar VO Comarnic zace in sant.  Altminteri sunt doar planuri cu tuneluri de 4+km lungime pe sub urbe, adica praf in ochi pentru cei care cred ca se va mai da in functie ceva in urmatorii 10 ani.  Nu vor mai fi bani europeni, si nu e garantat ca PIB-ul va creste indeajuns cat sa li se puna pumnul in gura celor care deja striga in gura mare #autostrada4fun.

Olguta a obtinut ce a cerut, si sincer, bravo ei. Un politician care poti argumenta ca are *SI* rezultate.  La Bv nu cred ca a existat o voce care sa ceara macar 10% din ce a obtinut Olguta. Noroc cu Drula ca a scos de la sertar continuarea spre Fagaras, ca acolo imi e greu sa cred ca se vor gasi solutii faraonice care sa nu poate fi acoperite de la buget.

gruia88

Au fost multi factori care au adus la acest Drum Expres, in special Ford-ul care a pus nespuse presiuni si amenintarai.

Da , Olguta s-a nimerit sa fie primar atunci , guvernarea sa fie rosie si ea sa fie in gratiile guvernarii si sa vina sa faca spectacol care se pare ca a ramas intiparit ca Autostrada lu Olguta .

Speram ca terminarea acestui drum si inceperea altor proiecte o sa continue sa dezvolte zona si nivelul de trai al populatiei locale .

Au fost multi care au militat si protestat  " Oltenia vrea autostrada" era un grup care facea periodic cererei.

Trebuie facut un proiect si sustinut sa lege orasele mari de sistemul de Autostrazi , cum au ramas Iasi ,  Brasov ... .

Pentru Brasov si industria din zona si marfa cred ca daca o sa faca A13 - Brasov- Fagaras- Sibiu o sa le satisfaca nevoia de Autostrazi firmelor din zona Brasov.

Deci cred ca pe asta se axeaza si ei , A13 - Brasov - Sibiu ai legat Brasovul , A1 - Complet Pitesti Sibiu ai legat transportul de marfa peste Carpati! Win win situation.


IonutPad

Legat de Dex12 Pitești-Craiova: țin minte că în 2021 Drulă declara la un post de radio (EuropaFM?) că Pitești-Craiova ar fi putut fi autostadă, dar Olguța Vasilescu și Victor Ponta s-au opus. Logica ar fi că, dacă tot e pe bani europeni și e la câmpie nu ar trebui să te limitezi la drum expres.

Mai mult, pe toate hărțile Ministerului Transporturilor făcute înainte de 2012 apărea A12, nu DEx12.

alecu26

Acordul de mediu fusese obtinut pt DX si era de durata sa se mai schimbe ceva.
De ce DX...ca cineva facuse un pachet de SF uri pt mai multe DX uri in tara. De ce pachet de SF uri? Ca asa se faceau bani acu 10...11 ani. SF uri proaste si inutile fara studii geo...doar carioci pe hartie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

In principiu sunt de acord cu tine, dar...


Quote from: gruia88 on May 29, 2024, 01:49:18 PMPentru Brasov si industria din zona si marfa cred ca daca o sa faca A13 - Brasov- Fagaras- Sibiu o sa le satisfaca nevoia de Autostrazi firmelor din zona Brasov.

Deci cred ca pe asta se axeaza si ei , A13 - Brasov - Sibiu ai legat Brasovul , A1 - Complet Pitesti Sibiu ai legat transportul de marfa peste Carpati! Win win situation.

Eu vad aici lose-lose situation, chiar daca se face A13 pana in A7.
Deoarece pentru firmele brasoveni (firme si cetateni deopotriva) nu exista DOAR vestul Romaniei si PTF-ul Nadlac.

Pentru traseul Brasov->Ploiesti/Bucuresti/Constanta traseul prin Boita (eventual Racaciuni, cu A13 complet) este o nebunie.
Fata de Brasov-Boita-Pitesti-Bucuresti, "cocoasa" de la Focsani este doar o glumita, o "umbra" a unei cocoase...

158 km pe DN1 din Bucuresti (km0 al Romaniei, Piata Sf.Gheorghe) pana in centrul Brasovului.
Pe autostrada A1+A13 (cu Pisi terminata) avem Bucuresti-Boita-Fagaras-Brasov = 220 + 68 + ~65 = (~) 250 km.
Asta da cocoasa, de aproape 100 km...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gicu

Vineri după masă cei 158 km se fac în 4 ore, iar cei 250 pe autostrăzi s-ar face în 2 ore.

dumbravaandrei

#9970
Quote from: gruia88 on May 29, 2024, 01:49:18 PMPentru Brasov si industria din zona si marfa cred ca daca o sa faca A13 - Brasov- Fagaras- Sibiu o sa le satisfaca nevoia de Autostrazi firmelor din zona Brasov.

Deci cred ca pe asta se axeaza si ei , A13 - Brasov - Sibiu ai legat Brasovul , A1 - Complet Pitesti Sibiu ai legat transportul de marfa peste Carpati! Win win situation.
Nu chiar. Brașovul este dependent de ambele autostrăzi și va avea probleme din punctul ăsta de vedere în următorii 10-15 ani. Probleme care or să doară, dar să trec și la argumente:
1) Chiar dacă preponderent piața de desfacere a produselor și serviciilor făcute la Brașov este spre Vest, materia primă și bună parte din logistică vine din sud.
2) Tot ceea ce înseamnă susținerea vieții (hipermarket, farma, mobilă etc), vine din sud.
3) Forța de muncă vin în principiu din est și sud
4) Bună parte din venituri, sunt din sud.

Deci, pentru a face ceva să vândă mai departe, Brașovul are mare nevoie în primul rând de sud (A3)

StefanCelMare

@alecu26
Dacă nu mă înșel, și A10 la origini a fost tot DX în SF.
Acolo, s-a putut schimba în A.
Hai să nu o spălăm pe Olguța, ea a insistat pentru DX.
Bine, în ecuație mai era și Ford care amenința că pleacă. Motive erau să se preseze să facă ceva repede.

dumbravaandrei

just my  :2c: ...
Care ar fi dezavantajul ca DEx12 e drum expres si nu autostrada? Sigur nu e o problema de capacitate, ca pe 2 benzi tot atatea autovehicule se deplaseaza.
Si vad un efect destul de interesant... cat mergi pe DEx12, traficul e mai calm, mai coerent si asta strict din pricina faptului ca functioneaza altfel limita de 120 km/h. Traficul este mult mai coerent decat atunci cand toate vehiculele de pe DEx12 ajung in DN65 si in A1, cand incep a merge ca oile, bezmetic.

Poate n-ar fi o idee rea sa reducem nitel limita de viteza pe autostrazi, sa nu mai fie un decalaj de 50km/h intre vehiculele de pe B1 si cele de pe B2...
Acelasi efect il vad si pe A1 cand se trece de la limita de viteza de 110/120 de la Mintia la Holdea vs restul sectorului de A1 cand aceeasi oameni merg ca bezmeticii pe sectoarele de 130 km/h,

gruia88

Pot sa va zic din proprie experienta ca la momentul actual DeX-ul face fata cu brio, cred ca tine mai degraba de niste placeri personale ale noastre sa spunem ca avem autostrada.

Dar momentan cat este dat in trafic , este super aerisit , se circula foarte fluent si in conditii foarte bune de siguranta.

Si da ca sa va zic personal 120 km/h este o viteza decenta , eu cand merg pe express tot cu 130-135 merg , drumul este liber si duce .

Problemele apar doar cand este ceva TIR oprit pe acostament ca trebuie sa intrii pe banda din stanga sa depasesti.

Legat de discutia Brasov - Vest-Est-Sud , asa e si la Craiova  :lol: , am legat de Est sa ne ducem la Capitala si la Mare , dar de Vest inca asteptam - cel putin cred ca A6 Craiova-Lugoj spre vest este mai avansat decat A3 Brasov-Bucuresti .

ovicor

Cea spus @Tibi despre ocolul mare de la Brasov pe V.Oltului, e valabil pentru toata zona Ardealului aflata la aceeasi longitudine:Secuime, MS, BN, etc.