Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

miahi

Probabil astea sunt preturile pentru ca avem mai peste tot noduri faraonice, ocoluri si cocoase, variante de traseu in AMC-uri facute din pix ca sa iasa cea care "trebuie" .

Ionut

Da da, noduri faraonice (cu A4 în cazul de față), avem parcă și un drum de legătură (din memorie, citez). Dar dincolo de asta mă refeream la prețurile per unitate, prețurile sunt încă sus (inflație + prețuri materiale construcții calmate dar la un nivel mult mai ridicat față de 2018-2019, pre-pandemie, pre-război).

Chiar nu știu de unde le vom face pe toate... pentru că diferențele între ce este fezabil a fi finanțat (fonduri nerambursabile, buget + credite) și ce este nevoie (2000 de km de A+DEx, multe centuri, radiale, modernizări DN, nici nu mai zic de întreținere, nici nu mai zic de alte moduri de transport) este COLOSALĂ.

tom_sawyer

#9932
Sarabanda promisiunilor de scoatere la licitație e fenomenală: Craiova-Filiași-Tg.Jiu, Pașcani-Suceava-Siret, Timișoara-Moravița, Focșani-Brăila, VO Gura Humorului etc. Numai din astea am depășit limita de supracontractare. După, doar licitații pe bugetul de stat, care abia acoperă procentul de cofinanțare pe celelalte proiecte.


Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a declarat miercuri că e absolut necesară o "corecție fiscală" și că aceasta nu va fi uşoară. Corecția fiscală este termenul de specialitate care desemnează o schimbare a politici fiscale și înseamnă fie creșteri de taxe și impozite, fie scăderea unor cheltuieli ale statului, fie o combinație între cele două.

Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a afirmat că, atunci când datoria depăşeşte 50% din PIB trebuie luate măsuri, dar a adăugat că nu ştim care vor fi acestea şi când vor fi luate, precizând însă că "se vor lua", transmite News.ro.
g4media.ro

dr4qul4

Poate nu ar strica sa mai scada limita pentru licitare, de la 80% la 60-70%. Posibil ca estimarile actuale sa fie pe baza preturilor din 2022 cand totul o luase razna. Acum s-au mai echilibrat
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qionescu1

#9934
Nici nu trebuie să le facem pe toate deodată. Trebuie să ne concentrăm pe sectoarele cele mai circulate și unde avem cele mai mari beneficii. Apoi urmează restul.

Nu văd o prioritate Craiova-Târgu Jiu din niciun punct de vedere. Nici măcar Craiova-Filiași unde se circulă pe 4 benzi. Nici Timișoara-Moravița nu e prioritate mai poate aștepta. Traficul nu o justifică și nici situația politică, cu atât mai puțin cea economică.

Apoi VO Gura Humorului dacă are costuri prohibitive de ce ar fi o prioritate in fața Pașcani-Iași-Ungheni care ar avea nevoie de intervenție urgentă pt traficul și utilitatea ei?

dumbravaandrei

pentru ca la VO Gura Humorului avem ce scoate la licitatie.

qionescu1

Cunosc și înteleg. Nu neapărat că nu mai există opțiuni și încă se mai poate face câte ceva. Se putea face totul cu o prioritizare corectă, dar unii nu înteleg ce e în spatele multor decizii și cum se iau acestea.   

gruia88

Cu toate ca sectorul Craiova-Filiasi nu pare sa fie prioritar din cauza ca acel drumu e deja la 4 benzi cu separator pe sens .

Dar beneficiile principale care le vad eu sunt  :
- Dubleaza centura de Nord a Craiovei care este super aglomerata si scoate tot traficul de tranzit din apropierea orasului , astfel centura ramane doar pentru traficul local
-Mareste viteza de deplasare a traficului de marfa , zona Craiova-Filiasi este aproape toata limitata la 50km/h
-Zona este destul de periculoasa se intampla foarte multe accidente pe acest sector de drum
-O sa fie folosit ca si centura a orasului Filiasi care zilnic de aglomereaza foarte mult si incepe sa devina un mic Bals.

Eu chiar sper sa se bage in licitatie anul acesta!

mirceaeliade

Nu ne trebuie #autostrada4fun, unde viteza medie poate ajunge la sub 30 km/h, si vor lipsi VO pentru ani bune. Ci trebuie sa punem banii aia in dublarea drumurilor care au deja 2+2, dar si centuri existente. Nu e ca si cand am ajuns la un grad de supralicitare de vreo 200%.  /s

oneLess

#9939
2^ Pe sectorul ăla Craiova-Filiași cu paișpe benzi pe DN6, ai 50/70 limitare cap coadă! Poliție doar din doi în doi metri! Treceri de pietoni din doi în doi polițiști! Semafoare ? Acces necontrolat din curți ?

Da, ia din felia de bani pentru A8, știu că a repetat-o Tom de nenumărate ori. La fel și Techirgiolul. Dar parcă sunt de vină primarii din Târgu-Jiu și Agigea că s-au kăkănit 10 ani ieșenii să-și stabilească traseul! Șî Flutur. Poate șî Bolojan! Olguța sigur nu s-a băgat că nu era de festivale pe-acolo !  :)

Sorinus

Exageram un pic. DX Craiova-Tg Jiu e foarte low prio, practic sunt doua locuri unde se gatuie: Centura Craiovei, la sensurile giratorii (dar nu asa rau) si in Filiasi. In localitati se merge cu 70 iar in afara se calca.

Avand in vedere ca banii sunt limitati, ar fi o idee buna sa inceapa cu centura Filiasi, la nivel de DX. Apoi, treptat, sa se duca in ambele directii putin cate putin. Daca drumul asta e gata in 10-15ani, e bine.

Pentru drumurile non-core (A0, A1, DX12 si A7), eu sunt adeptul pasilor mici, faci centuri unde-s blocaje, mai adaugi cate 5-10km pe an, fara sa rupi bugetul, cu firme mai mici (chiar romanesti, gen Mineralport) si in 5-10 ani ai terminat.

De asemenea, Filiasi-Tg Jiu nu e cea mai urbanizata zona, un half profile de DeX ar fi de ajuns 30 ani de acum inainte.

Decat DX 2x2 pustiu prin Oltenia Rurala, mai bine solutii scumpe si eficiente pe DNCB, deservesti mult mai multi oameni.

oneLess

Pe drumul acesta nu există Centura Filiași. Decât Răcari / Tânțăreni ca noduri. A , că ar veni A6 de la Severin în 30 de ani cu un nod , da ...

JohnDoe

^^ Domnilor, ce dati in sus si in jos cu Craiova Filiasi?
Calafat Caransebes e critic !!!!
Nici nu va imaginati ce inseamna ca tot traficul de camioane din Turcia si Bulgaria sa treaca NUMAI prin segmentul asta!!

Domasnea, Ciragau sunt puncte critice in care solutiile sunt frectii Diana pe drumuri facute in 1960, pe locul drumurilor romane.
Hai sa fim realisti !
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

P3trut

@JohnDoe cred ca trebuie sa citesti ultimele stiri de pe topicul A6 pentru ca nu este nici o autostrada luata in calcul momentan pana la Calafat. A6 are ruta Lugoj - Caransebes - Drobeta - Filiasi si este de abia inceput SF-ul. Constructie aici de abia dupa 2030, daca iese SF-ul bine si vor fi bani.

Cei care vorbesc de Craiova - Filiasi o fac pentru ca acolo va fi scos la licitatie pentru proiectare si constructie segmentul respectiv in curand.

alin2pas

Păi poate chiar asta e problema, că între DTS - Calafat nu interesează pe nimeni cum se circulă. Până relativ recent nu au fost interesați deloc nici de DTS - Caransebeș - Lugoj (nu că acum ar fi foarte interesați), iar când vor vrea să construiască pe acolo ceva s-ar putea să nu mai avem finanțare europeană.