Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^sunt tari ( de ex. Franta) care trag puternic sforile in culise ptr un PNRR 2, de data asta militar, ceea ce ar elibera spatiu fiscal de cel putin 2 pp (alocarea actuala ptr aparare) ptr infrastructura civila. Problema este ca Fr insista sa cumparam "european" (citeste de la industria de armament franceza) ceea ce ne pune in coliziune directa cu...partenerul strategic.

alecu26

Dar plati efective din acest ciclu Bugetar oare cate sunt facute?
Ma gandesc ca avand in vedere supracontractarea in foartr scurt timp cei 5.5 miliarde vor fi cam dusi.
Unde se gasesc ceva informatii?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

Eu cred ca problema pe care trebuie sa ne-o punem e putin diferita: cat avem la buget pe anul acesta pentru aceste proiecte si daca face fata bugetul sa le terminam astfel încât sa putem face cererea de plata de la UE dupa ce am terminat o autostrada.
Avand in vedere ca ne trebuie de cel putin 5 ori mai multe fonduri decat s-aa facturat pana acum, ar fi interesant de avut cifrele...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ovicor

Pai, nu cred ca trebuie terminata autostrada ca sa faci cererea de plata de la UE, inteleg ca dupa plata fiecarei facturi de la buget se poate face cererea de plata de la UE, va rog sa ma corectati daca gresesc. Problema ce-o vad eu e pentru cheltuielile neeligibile de la UE, care sunt tot mai mari de la ciclu la ciclu!

tom_sawyer

#9904
Execuția bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un deficit de 35,88 mld lei, respectiv 2,06% din PIB față de deficitul de 22,75 mld lei, respectiv 1,42% din PIB aferent primelor trei luni ale anului 2023.

Veniturile totale au însumat 132,16 mld lei în primul trimestru al anului 2024, înregistrând o creștere de 15,8% (an/an), susținută de încasările din venituri curente - cu precădere contribuții de asigurări, impozit pe salarii și TVA - și fonduri europene.

Cheltuielile bugetului general consolidat în sumă de 168,04 mld lei au crescut în termeni nominali cu 22,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Exprimate ca procent din Produsul Intern Brut, cheltuielile pe anul 2024 au înregistrat o creștere cu 1,13 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului 2023, de la 8,53% din PIB la 9,66% din PIB.

https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/buletin/executii/nota_bgc31032024.pdf

https://mfinante.gov.ro/domenii/bugetul-de-stat/informatii-executie-bugetara

hvm

@ovicor Eu din cate stiu EU nu finanteaza bucăți incepute si neterminate, asa ca nu se poate face cerere de plata pana cand nu e efectuata receptia.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Abia acum apuc timp, energie și nervi să actualizez.



In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 15.04.2024:
A0: DN1-A3 9,50 km și DN4-DN5-DN6 23,30 km
A1: București-Pitești 109,66 km
A1: Boița-Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Holdea 188,88 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac II 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Râșnov-Cristian 6,30 km
A3: Târgu Mureș-Nădășelu 113,037 km
A3: Nușfalău-Porț/Marca 13,554 km
A3: Biharia-Borș II 5,35 km
A4: Centura Constanța 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A7: Centura Bacău 16,269 km
A10: Sebeș-Turda 70,00 km
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Centura Arad) 2,00 km *lungime aproximativă
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 1016,80 km
---------------------------------------------------------------------
A0: 32,8 km din total 100,765 km, 32,55% -> plus 9,5 km de autostradă-muzeu (A0N2)
A1: 458,10 km din total 581,04 km, 78,84%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 201,031 km din total 606,531 km, 33,14%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A7: 16,269 km din total 345 km (estimare Ploiesti-Pascani), 4,71%
A10: 70 km din total 70 km, 100%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%
---------------------------------------------------------------------

Ionut

#9907
Recapitulare 28.04.2024 autostrăzi și drumuri expres:

1016,800 km A în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
719,103 km A în execuție lucrări
115,79 km A în licitație lucrări

84,60 km DEx în exploatare
65,242 km DEx în execuție lucrări
131,302 km DEx în licitație lucrări


TOTAL
1101,400 km A+DEx în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
784,345 km A+DEx în execuție lucrări
247,092 km A+DEx în licitație lucrări

Ionut

Monitorizare independentă autostrăzi și drumuri expres - actualizare aprilie 2024.




Ionut


mike_us

#9910
Deci practic avem doar 9.5 km de "muzeu" din aproximativ 1,100 km (A+ DX). Deci sub 1% (0.8%), nu e chiar așa de rău.
Tabelele si graficele ajuta foarte mult pentru imaginea de ansamblu.

oneLess

#9911
Sunt mai mulți Km muzeu. Cred că numai UMB are peste 9,5 . Are și capătul spre A0N1. La DEx12 sunt 2 capete, cel puțin 3 Km. Margina Holdea 2 capete. Alarko spre A0S3 ... Se adună! Bretele muzeu ... Sunt 4 seturi de parcări muzeu pe DEx12.

mirceaeliade


tom_sawyer

Deficitul bugetar ar putea ajunge la finele anului la 6,6 – 6,8%, potrivit unor surse guvernamentale, mult peste ținta de 5% asumată de guvern. Noua cifră este mult mai apropiată de estimările făcute de Comisia Europeană care se așteaptă ca în 2024 deficitul României să fie peste 6,5% din PIB.

În același timp, Consiliul Fiscal consideră că acesta va fi în jur de 6,4% din PIB, dacă nu se va recurge din nou la o tăiere drastică a cheltuielilor de capital. În proiectul de buget, Guvernul a prognozat pentru acest an un deficit bugetar de 86,6 miliarde lei, respectiv de 5% din PIB, cu o creștere economică prognozată de 3,4%, cu 2,0% mai mare decât în 2023.

Aceleași surse mai arată că ministerul Transporturilor mai are nevoie de 1,6 miliarde de lei pentru proiecte.

De asememea, pentru acoperirea creșterii din luna iunie cu 7% a veniturilor din Educatie si Sanatate, se vor lua bani din fondurile alocate pentru lunile următoare. Iar sumele bugetate in avans vor fi acoperite la rectificarea bugetara, mai explicat sursele guvernamentale. În cazul în care nici rectificare bugetara nu este suficienta pentru acoperirea sumelor până la sfârșitul anului, atunci este luată in calcul și majorarea deficitului. În același timp, Guvernul și ministerul finanțelor încearcă sa negocieze cu Comisia o perioada de 7 ani in care România sa ajungă in ținta de maximum 3% din PIB.

Anul trecut, România a înregistrat un deficit bugetar de 106,5 miliarde de lei în anul 2023, al treilea cel mai mare din Uniunea Europeană, de 6,6% din Produsul Intern Brut (PIB), arată datele publicate în urmă cu o săptămână de Biroul European de Statistică Eurostat. Deficite mai mari raportat la PIB au fost doar în Italia (-7,4%) și Ungaria (-6,7%).

Comisia Europeană va lua o decizie pe cererea de plată numărul trei din PNRR depusă de România abia în luna iunie, după alegerile europarlamentare, conform informațiilor obținute în exclusivitate de Economedia. Autoritățile române au cerut (și obținut) o nouă prelungire pentru evaluarea cererii, după ce Comisia ar fi cerut noi clarificări, conform unor surse guvernamentale. În aceste condiții, se reduc și șansele ca România să depună în acest an cererea de plată numărul patru, care conține alte reforme esențiale, strategice și delicate, respectiv noua lege a salarizării unitare și reforma fiscală.

economedia.ro

alecu26

Oare tintele de pe transporturi prinse in PNRR cum sunt?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).