Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

oneLess

Harta CESTRIN a fost editată azi 17.04.2024, dar apar tot procentele din 29.02.2024!

a.l.x

#9886
Au adăugat o variantă nouă de traseu pe A6 DTS-Domașnea, cea galbenă.Tunel la vest de Mehadia, în rest,traseul este comun cu varianta verde.

O captură de ecran cu variantele de traseu
Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

pare cea mai buna varianta. Pastreaza distnata fata de Dunare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri


ijwtsh

Care-i treaba cu alternativa Techirghiol? 5.74 miliarde lei... nu exista autostrazi mai prioritare, zic si eu?

dr4qul4

Da-ne un exemplu, dar sa aiba MZA mai mare, ca altfel e prioritate subiectiva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

Vara, e ultra necesara. În rest...se poate și fără.

mirceaeliade

Media pe ultimele 6 luni la UMB arata cam ca la Aktor, santierul ala cam abandonat de langa Buc.  Cand ne bucuram ca se da grosierul PNRR catre UMB, putini si-au inchipuit ca se va ajunge la inca vreo 10 santiere pseudo-Aktor.  :wtf:

ovicor

Sunt un sustinator al alternativei Techirghiol. Nu-i vorba doar de turisti si autoturisme, ci si de masinile de aprovizionare si impactul asupra pretului produselor din sudul litoralului.Dar acum imi pun problema daca vor putea fi finantate alte tronsoane inainte de imputinarea celor in lucru!

Xenos

Quote from: ijwtsh on April 24, 2024, 12:14:27 PMCare-i treaba cu alternativa Techirghiol? 5.74 miliarde lei... nu exista autostrazi mai prioritare, zic si eu?
CoBra...dar acolo nu ne trebuie autostrazi, asa ca lungim acel SF cu Consitrans.

pasadia

In continuare sunt singurul care afirmă că CoBra NU va mai fi construită niciodată? Nu la standard de autostrada, nu în următorii 25 de ani (oricum după aia nu se va mai construi nici o autostrada).

mike_us

@mirceaeliade Cum datele pe aprilie probabil ca nu sunt publicate si ianuarie si februarie e totuși iarna nu cred ca media aia are așa mare relevanta. Hai sa vedem o medie pe vreo 4 luni cu vreme buna anul asta martie - iunie.

tom_sawyer

#9897
Grindeanu, azi la Tulcea. Reiese destul de clar că se vede fundul sacului:

min. 7:00 "Vom termina toate alocările financiare într-un timp record, urmând să găsim surse de finanțare pentru celelalte proiecte de care România are nevoie".

min. 15:35 "Astăzi când vorbim sunt în execuție în România vreo 730 km de autostradă și drum expres. Toate fiind proiecte europene. Nu există altă sursă de finanțare. Un necesar al nostru pe infrastructură până în 2030 este de vreo 70 de miliarde €. Noi avem asigurat în acest moment undeva la 40. Diferența trebuie s-o găsim prin alte surse de finanțare. La sfârșitul anului trecut s-a aprobat în parlament noua lege a PPP. Asta e una din sursele de finanțare pentru diferența de la 40 la 70. S-a făcut acest lucru în toată Europa. Nu îl inventăm noi."

min. 24:10 "Mai e un pic și ajungem la supracontractare la Programul Transport, fiind la început totuși, noi ajungem la supracontractare"

[De fapt mai e un pic și atingem limita de supracontractare, când se oprește lansarea de noi licitații pe fonduri UE]



Hai să vedem cum e cu supracontractarea pe rutier, până în momentul de față, estimarea mea:

Avem un buget limită de contractare de 16,4 mld euro (de 3 ori fondurile alocate efectiv: 5,46 mld €), pe cele 3 priorități (P1, P2, P3 - vezi doc.)
https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/program-transport-2021-2027/4766-pot16082023-2

Valori în mld € fără TVA, valori de construcție+montaj (C+M):

Proiecte fazate din exercițiul anterior (am luat procentul rămas pt execuție * valoarea contractată):

    PiSi 4&5: 0,4 mld €
    A0: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,2 mld €
    +BrGl, centuri Sf Gheorghe, Tg Jiu, Arad Vest, Craiova Sud, Bârlad, Sighisoara, Zalău, DNCB etc.

TOTAL= >1 mld €

Proiecte cu contract semnat:

    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    PiSi 2&3: 2 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    DN71 & DN73: 0,3 mld €
    VO Comarnic: 0,1 mld €
    VO Buftea: 0,07 mld €

TOTAL= 4,2 mld €

Proiecte în licitație:

    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    VO Cluj: 0,7 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €

TOTAL: 6,8 mld €

TOTAL GENERAL DE MAI SUS: ~12 mld €

Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați:

    A8 montan: 4,8 mld €
    Craiova-Tg Jiu: 2,4 mld €
    A7 Suceava Pașcani: 1,35 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    VO Mediaș: 0,16 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €

TOTAL: 9,2 mld €

+ contracte pentru documentatii de SF


Eu zic că deja am depășit 200% supracontractare pe rutier.

shift2rail

Unde sunt cei "40 mld eur asigurati pana in 2030"? (ca sa nu vb de elefantul din camera, restul de 30 mld din PPP despre care niciun asa-zis jurnalist nu i-a ridicat o intrebare)

Matematica e incapatanata.

tom_sawyer

#9899
Tot Grindeanu spune (min. 6:25) că pe exercițiul financiar anterior pe rutier erau alocate 4,5 mld €, au mai atras 0,8 de pe alte domenii și în final s-au cheltuit 5,3 mld €.

Acum avem alocate 5,5 mld € pe rutier, cheltuieli angajate tot de atât și licitații lansate pentru încă aproape 7 mld €. Plus alte 9 potențiale.

Lumea se așteaptă în continuare la alte proiecte licitate, politicienii promit că scoatem la licitație "până la finalul anului" X,Y,Z, nimeni nu-și bate capul din ce bani. "Ne împrumutăm". Și ce facem cu deficitul și procedura de deficit excesiv aplicată de UE? De ce mai vorbim de PPP?

Anul trecut am avut deficit bugetar de 6,6 % din PIB, PIB de ~320 mld €. În condițiile în care am cheltuit 1,6% din PIB pentru apărare față de 2,5 cât ne-am angajat.

Cheltuielile militare vor crește inevitabil pentru că vom semna contractele:
- obuziere;
- tancuri;
- autovehicule blindate ușoare;
- noua tranșă de camioane și Pirahna angajate anul trecut;
- mașina de luptă a infanteriei;
- F35.

https://www.rfi.fr/ro/podcasturi/economia-real%C4%83/20240425-la-ce-se-a%C8%99teapt%C4%83-rom%C3%A2nia-de-la-noile-reguli-fiscale-care-se-vor-aplica-din-anul-2025