Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

Skynick

La cum arata lucrurile, va exista o supracontractare si depasire a termenelor inca doi ani, 2025 si 2026, dupa care, pentru cei 1000 de km care mai raman, o sa se mearga normal si, sper eu, profesionist. Si poate ne apucam si de caile ferate.

Alte probleme despre care nu se prea vorbeste dar care ar trebui sa inceapa sa devina preponderenta sunt: intretinerea, extinderea si siguranta sistemului. Pe toate autostrazile vedem animale moarte, lipsa median, reparatii sub standard etc

mirceaeliade

Cand se muta E-ul de pe DN pe A, scade viteza legala pe DN de la 100 km/h la 90 km/h?

dumbravaandrei

da. daca nu este reglementat altfel prin indicatoare.

pasadia

#9873
Am dubii ca acea mutare e reala - adica cred ca ar trebui sa existe un act administrativ (si indicatoare in teren). Mai degraba cred ca s-a apucat cineva sa editeze (aiurea) hartile.

ps - ca sa nu mai spun ca e si ilogica schimbarea - E68 e mutat pe A1 intre nodul Ilia si nodul Selimbar de unde continua pe DN1 spre Brasov. Dar spre vest de nocul Ilia E68 apare tot pe DN7, pe valea Muresului, si nu pe traseul A1. Revine pe A1 la nodul Arad Vest.

In schimb, intre Ilia si Lugoj, E673 nu paraseste DN68A iar A1 in acea zona nu primeste statut de E.

pasadia

Nu, nu are logica să rămână europeanul pe valea Muresului. Nu e obligatoriu sa fie Săvârșin străbătut de un european.

TibiV

Vreti sa stiti pe ce DN-uri era trasat E81 in urma cu 20 de ani?!...

E81 inseamna Constanta-Bucuresti. Iar apoi pana la granita cu HU.

Haide, mai, denumirile astea de "Drum European Exyz" sunt semi-inventate de jurnalistii care vor ca accidentul de pe soseaua lor sa para mai "important", ca este pe un "european"....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Fulgerica

Sincer, nu vad ca A sa mai fie gratis mult timp. Deja e plin de CICuri si puncte de spijin care trebuie umplute de oameni.

alecu26

La gradul asta de supraco tractare pe fonduri UE...cand se termina banii pe ciclul bugetar pana in 2027? La anul? Care e gradul de absorbtie pana acum?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

shift2rail

Supracontractarea permite transferul banilor dinspre axe care nu exceleaza( de ex, faimoasele spitale, care, probabil, nu se vor construi nici acum)

ar fi o performanta sa se "termine" integral fondurile eur. din actualul ex fin, nu s-a intamplat niciodata de la integrare.

dumbravaandrei

^^^ nu sunt gratis nici acum autostrăzile de la noi, plătești vigneta. Vigneta va tot crește pe măsură ce se dezvoltă rețeaua.

florin74

Sunt programe operationale separate. Se pot face transferuri in interiorul programelor. Intre programe, extrem de dificil. (spitalele sunt in PO Sanatate)

mirceaeliade

#9881
Pentru cei mai cunoscatori in legislatie: ce lipseste ca sa se puna panourile anti-orbire 'default' pe partea sensului care face curba la dreapta (cel care nu ingradeste vederea)?  Nu vad nici un cost in plus la munca cand se monteaza, asa ca nu ar strica un normativ sa 'educe' constructorii sa puna panourile pe partea de sens care face la dreapta (nu pe langa sensul care face la stanga).  Sunt niste situatii 'not safe' care se intampla la viteze de peste 130 km/h.  Da, curbele cu vizibilitatea sunt probabil proiectate pentru 140 km/h, dar se taie vizibiliatatea pe la jumatate cu panourile exact langa banda de viteza de pe stanga cand face drumul la stanga.

gruia88

Am si eu o mica curiozitate de logistica in constructia de  autostrazi.Ma gandesc in cazul loturilor mari legate ( A7 , A3,etc ) , nu este fezabil sa se asfalteze cu stratul de baza un sens pe lungime mare cu  , in felul acesta camioanele, utilajele se deplaseaza cu viteza mai mare si pot sa care materiale pentru structuri sau asflat / balast pentru sensul celalalt mult mai rapid si in siguranta?

montaniardul

Intreb ...Se pot actiona in judecata de catre societatea civila firmele care tergiverseaza lucrarile la infrastructura mare?

alecu26

Nu. Eventual pe CNAIR. Ce poate face societatea civila e sa ceara o multime de documente pe 544 ca sa ne lamurim de unde vin intarzierile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).