Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

mike_us

@StefanCelMare Cred ca de faptul avem un număr record de km in execuție e de fapt cel mai bun lucru care ni s-a întâmplat. Rezultatele încep sa se si vadă deja începem sa inauguram un număr mai mare de km.

GIV

@StefanCelMare prioritizarea asta e data si de alegeri.. nu cred ca se agitau atat de mult daca nu era an electoral

Cetatean

#9857
E si rezultatul politicilor defectuase,a birocratiei excesive plus a inca N+1 factori printre care as mentiona frica de fondurile europene.
Si posibilitatile oarecum limitate de fraudare.
Faptul ca au mutat lucrari de zeci sute de milioane la primarii si consilii judetene...au luat din presiunea de la centru,dar le-au dat unor oameni care cu greu pot gestiona asa ceva. Vorbim de primarii care s-au trezit cu contracte cat au ei bugetu pe 1 an...

Sa nu uitam ca am avut o perioada intre 2015-2021 in care n-am facut aproape nimic. 200 si ceva de km de autostrazi in 7 ani. Fara licitatii,doar abureli.
Pregatirea pentru un proiect de la faza de studii pana la licitatie dureaza mult prea mult. Desi intr-o tara cu apa calda,faptul ca ai facut studii 7 ani,inseamna sa si livrezi un proiect foarte bun...nu e valabil la noi.
Am spus in repetate randuri,dar mi s-au sters postarile,exact treaba asta.
Avem tara in reconstructie totala. De la spitale la stadioane,peste care adaugam infrastructura rutiera si cf.
Anul trecut in vara,sa gasesti o echipa de asfalt 2 saptamani,mai degraba luai 4-5 numere la loto.
Urmatorii 5-7 ani,la ce este in lucru si vad ca tot scot pe banda rulanta lucrari cu valori extraordinare ma astept sa fie efectiv bataie pe oameni.
Se scot lucrari de sute si sute de milioane de euro lunar. Azi,am vazut un contract cadru in Bucuresti,parca pe 4 ani de reabilitare de vreo 600 mil euro?

Faptul ca am exportat mana de lucru semi calificata timp de 20 de ani intre anii 1995-2015,ne-a lasat pe noi fara forta de munca.

Uitati-va pe toate santierele. Probabil media de varsta e 40-45+ la care se adauga cativa tineri rataciti si multi imigranti.
Stiti care e productivitatea unor vietnamezi sau srilankezi cand dau de -5 grade? Catre zero,ca n-au vazut frig in viata lor.

A,si inca n-au inceput in blana Cluj-Oradea pe cf si Arad Caransebes. Sa mai zic si de Arad Oradea?
De urmarit!

voicul

Am gasit articolul asta - Romania pe 39, dar deja a luat Taiwan-ul, deci 38 si cu sanse pe un 35, 34 din 195 de tari, in 3 - 4 ani.

Țările cu cei mai mulți km de autostradă. Pe ce loc e România
https://cursdeguvernare.ro/tarile-cu-cei-mai-multi-km-de-autostrada-pe-ce-loc-e-romania.html

Ce vreau sa zic: ne trebuie si A, dar nu as zice ca stam prost la nr de km, doar ca sunt cam aiurea in tramvai. Adica sunt si tari mari care au putini km sau si tari mici fara A (Estonia)
Probabil ce au ele si noi mai putin - centuri. S-au mai facut in ultima vreme cate ceva, dar daca fiecare oras avea centura, cred ca presiunea pe A (care trebuie si ele), era mai mica.

ion-4

Stie cineva daca pe A1 Bucuresti-Pitesti se vor pune panouri anti-orbire pe parapetii dintre sensuri? Sau de ce nu exista.

E destul de periculos sa circuli noaptea pe acolo. pe langa flash-urile din spate te mai orbesc si cele din fata, plus luminile de pe sensul opus.

Exemplu de cum ar trebui sa fie in poza de mai jos:

Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

@ Ion-4, exista intentia de largire la 3 benzi, e foarte probabil sa se aiba in vedere si alte elemente de siguranta, inclusiv cea sesizata de tine.

dumbravaandrei

#9861
Am prins vremurile când erau panouri antiorbire pe Pitești București. le-am prins și pe alea în care localnicii intrau pe autostradă și le rupeau. Nu știu ce naiba au făcut cu ele, dar le-au rașchetat cel puțin de două ori...

mirceaeliade

sinteza la inceput de Aprilie 2024:



alin2pas

La statistica referitoare la numărul total de km de autostradă stăm relativ bine, dacă e să raportăm acei km la suprafața țării sau la populație ne dă cu virgulă.

tom_sawyer

#9864
Din estimările mele, s-a trecut de 200% grad de supracontractare (>11 mld € din 5,5 alocați) pe noul POT rutier cu proiectele aflate în licitație sau cu contract semnat. Să vedem ce se mai licitează până la 300% și din ce bani se fac.

voicul

Si cu ce oameni si utilaje (ca banii se fac "repede" din calculator, dar primele 2 mai spre imposibil).

alin2pas

Dacă se mișcă bine cu lucrările, probabil se vor putea muta bani europeni de la un domeniu la altul. Dacă nu...

oneLess

Harta CESTRIN a fost editată luni 08.04.2024, dar eu nu am văzut noutăți la procentele din 29.02.2024!

montaniardul

#9868
Interviu cu Irinel Ionel Scriosteanu la B1TV la emisiunea "Drumurile Noastre". (data: 08.04.2024)


aby28

În sfârșit au fost mutate drumurile europene de pe DN pe autostrăzi, ca în țările normale :)







Powered by API/PUM imgur uploader