News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Mascarpone

Perdele forestiere sunt pe toata lungimea A7

mirceaeliade

Dintre loturile UMB, cel cu +8% cred ca a avut +0% pe ultimele 2 luni inainte, si o buna parte din loturi au avut gen 0.5% pe luna anterioara.  Din pacate media cred ca e mai spre 1% decat spre 1.5% pe loturile UMB.  Oricum, si daca inmultesti cu 10x, tot e vorba ca s-au batut in tribunale cu Danlin ca au destule utilaje sa lucreze **SI* pe ultimele 3 sau 5 loturi din cele 10.  Sa termine loturile pana la termenul PNRR, dar cred ca si cei mai optimisti dintre noi ar cam fi preferat sa lase macar vreo 3 loturi la altii daca se chinuie atat de rau cu cele 10, neincluzand aici abandonurile la schimb de pe A3 si DEx12, sau non-prezenta pe alte loturi (Holdea, A8, VO Galati, Pod Cosmesti, etc).  Cum zicea Umbrarescu? Organizare nemteasca?

dr4qul4

Eu am inceput sa-mi fac griji cand am vazut ca liciteaza si la Centura Timisoara si la DX12 T1 (bine ca l-au ratat pe asta).
Cu Danlin... ar fi putut sa le lase si lor 1 lot. Oricare ar fi vrut ei, dar doar 1, ca mai mult aia nu pot duce.
Problema e alta. Eu nu vad utilaje de la alti prestatori din zona. Mai sunt si alte firme pe acolo, dar parca UMB vrea sa faca singur tot.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hefaistos

E o problema de costuri.
UMB are costuri interne foarte mici, pentru ca lucrează foarte aproape de eficienta maxima.
E, în aceste condiții, dacă vine un prestator care are costuri mai mari și la asta adauga și marja lui de profit se poate ajunge si la aproape dublu.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

mike_us

Dintre autostrăzile in construcție care credeți ca este ordinea priorităților? Doar opinia mea personala primele 3:

  • A0
  • A1
  • A7

naivu

#9845
Aici sunt doua aspecte, care ar fi cea mai importanta pt Romania (in general) sau care este ordinea in care par sa fie prioritizate in prezent, la care din ele te referi?
Dupa mine, ordinea importantei ar fi A1, A0, A7, iar ordinea in care sunt prioritizate pare sa fie A7, A0, A1. Oricum, toate trei sunt importante si mai important este ca toate trei sunt integral in curs de executie (ce nu e deja inaugurat).

carutasul

da, discuția e mai complicată. De exemplu A0 chiar e importantă dar probabil dacă se termină A0 Sud A0 Nord n-o să mai fie la fel de importantă, traficul major se mută pe sud iar pe nord dacă rămâne jumătate din ce e acum e destul de suportabil. La A1 nu prea mai ai ce prioritiza, lucrările sunt începute, doar lotul UMB intră în discuție, restul nu interferă cu celelalte decât cel mult financiar. Da, aș prioritiza lotul UMB pentru că ar produce o economie majoră de timp. Cu celelalte, n-avem ce face, așteptăm ...
Prioritatea guvernamentală e A7 din motiv de PNRR dar are și o încărcătură simbolică neneglijabilă... și eu zic că și asta contează. Ideea de a termina atât de repede o autostradă care acum 5 ani era doar un "vis erotic" ar da o altă măsură a capacităților statului în ansamblu decât suntem noi obișnuiți, ceea ce ar putea avea consecințe neașteptate, multe lucruri depind de moral :)

pasadia

Asa cum ati definit-o, discutia e inutila. Seamana cu MZA-urile alea calculate de CESTRIN ca medie pe intraga lungime a unui DN. Pentru ca nu exista o importanta a unui proiect in sine (oricum greu definibile, unele dintre ele) ci exista o importanta extrem de mare a anumitor sectoare (importanta data, in ordine, de numarul de accidente, volumul de trafic si importanta in cadrul retelei).

Asa ca, clasamentul meu e cam asa (impartit in 2, proiecte demarate deja - adica semnate pentru D&B si proiecte nedemarate - adica cel mult in faza de SF)

1. A0, loturile sudice
2. A7, mai ales loturile Ploiesti - Buzau si Bacau - Roman
3. A1, PiSi, loturile 3, 4 si 5
4. A13, Sibiu - Fagaras, mai ales lotul 1 si 4
5. A3 & A8, lotul Ungheni - Acatari
6. A0, loturile nordice
7. A1, tunelul de ursi

respectiv

1. A8, loturile dintre Targu Frumos si Iasi, pana la nord de Iasi
2. A9, strict lotul care ocoleste pana la sud de Timisoara plus centura de vest Timisoara
3. A3, strict bucata Comarnic - Predeal
4. A14, bucatile de centura pentru Baia Mare, Bistrita, Vatra Dornei, Campulung, Gura Humorului
5. A4, Constanta - Mangalia
6. A13, Codlea - Sfantu Gheorghe, cu capatul nordic al A3, CoBra, adica Cristian - Codlea Nord
7. A7, Pascani - Suceava

dr4qul4

Mai important este ca tot ce are acum atribuit un constructor pentru executie (si cele aflate in faza de proiectare) sa fie gata in maxim 5 ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mirceaeliade

#9849
dintre cele semnate acum prioritate 0 ar fi:
1) A0S
2) A1 cam tot
3) A7 cam intregul semnat

prioritate 1:
4) A0N
5) A3 ce e in lucru deja
6) A8 (dar doar pt ca sunt bani PNRR cu termen limitat)

dupa aia prioritatea 2 si cu ce nu e semnat inca:
7) Autostrada 4FUN
8 ) A8 de la DN2 la Podul Ungheni
9) A6 pana spre Alexandria
10) DEx12
11) A13 ce e semnat
12) A8 montan IFF ("if and only if") daca se mai obtin fonduri EU
13) A7 rest IFF se obtin noi fonduri EU
14) A4 VO Eforie

prioritatea 3:
15) DEx11
16) A13 prelungire pana spre Tg Secuiesc
17) VOuri ca parte din A care sunt acum la SF (cum a fost VO Bacau)
18) portiuni selectate A6 IFF cu noi fonduri EU
19) restul de ce a fost deja semnat

prioritatea "etc":
98) A9-VO TM IFF fonduri EU
99) A14-(4xV0) IFF fonduri EU militar

Sper ca nu mi-a scapat ceva.



ijwtsh

DX11 mi se pare ca ar trebui sa fie mai sus ca prioritate. Avand in vedere norocul loturilor de pe A3 si rata la care se dezvolta Oradea, ar fi super daca ai putea ajunge de la Oradea la Bucuresti doar pe autostrada, prin Timisoara.

dumbravaandrei

^^ de mentionat ca este prioritatea ta personala, nu neaparat prioritatea guvernamentala (care se poate schimba destul de tare, ca avem 4 randuri de alegeri anul asta si scorul pare destul de strans...)

mike_us

Hai ca am stârnit o mică discuție destul de interesanta.
@naivu Ma refeream strict la ordinea importantei (care ar ajuta România cel mai mult) nu ordinea in care se fac. Prioritățile guvernamentale se pot schimba.
Idea mea era mai mult ceva de genul: pina in 2030-2032 sa zicem ca putem face 2,000 km de autostrada. In condiții ideale ce ar trebui sa fie inclus in ăștia 2,000 km si in ce ordine.


StefanCelMare

E intersant că vorbim despre priorități, în contextul unor contracte SEMNATE.
De ce mai e nevoie să prioritizăm dacă teoretic ele sunt în execuție?
Semn mai clar că am cam mușcat la nivel național mai mult decât putem mesteca.
Și nu doar UMB, ci CNAIR.
Semnează 8-900km, apoi surpriză, nu este capacitate de lucru atâta, și trebuie 'prioritizate'.
Cui îi pasă că nu e eficient, și că la final vom plăti mai mult decât dacă lansam mai cu cap licitațiile?
Nimănui.

BIGRED1984

@ceilalti cred ca intrati prea mult in detalii, cred ca trebuie tratat mai in linii mari directiile principale iar eu cred ca important este sa avem o retea deci pentru mine ar fi  A1 , A0 , A7 , A8, A3. 
Dupa astea, mai departe, vom vedea.

(Evident, toti vad diferit si probabil subiectiv chiar si fara intentie)